Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhauttaako teitä koskaan ihmisten kapeakatseisuus ja yksinkertaisuus?

Vierailija
19.03.2017 |

Anteeksi yksinkertainen ja provosoivakin otsikko...
Minä tunnen turhautumista ihmisten kyvyttömyyteen ja haluttomuuteen nähdä asioiden syy-seuraussuhteita. Turhaudun siihen, että ihmiset ovat ilmeisen kyvyttömiä ymmärtämään, että eri ihmisillä on erilaisia mielipiteitä, ja muilla ihmisillä on syynsä siihen miksi he ajattelevat niin kuin ajattelevat. Ehkä olen itse tyhmä, kun en tajua ihmisten yksinkertaisuutta. Voiko tämä olla vain minun tyhmyyttäni?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä turhauttaa ja taas ajattelen tuskalla huomista työpäivää kun joudun yhden tällaisen yksinkertaisen pariksi. En vaan voi ymmärtää ajattelutapaa joka hänellä on :(

Vierailija
2/62 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä turhauttaa ja taas ajattelen tuskalla huomista työpäivää kun joudun yhden tällaisen yksinkertaisen pariksi. En vaan voi ymmärtää ajattelutapaa joka hänellä on :(

Mutta eikö se ole juuri kapeakatseisuutta, jos ei ymmärrä toisen ajattelutapaa? Voi ymmärtää, että toinen ajattelee niin kuin ajattelee, tai ainakin voi olla vilpitön halu ymmärtää. Minusta turhauttavaa kapeakatseisuutta on se, jos joku ei ymmärrä, että kaikki ihmiset ajattelevat eri tavoin ja kaikilla on erilainen elämänhistoria. Mutta sekin on kai minun kapeakatseisuuttani, koska en halua ymmärtää, että kaikki eivät voikaan ymmärtää, että kaikki ajattelevat eri tavoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin. Verkossa olo todella vaikeaa, onneksi töissä suht älykkäitä ihmisiä kavereina (asiantuntijatehtävät). En koe mitään sielujen sympatiaa tätä kansaa kohtaan, ja kaikki persumieliset keravatukat ahdistaa. Vaan samanlaista se on maailmalla kaikkialla, no escape.

Vierailija
4/62 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö se ole juuri kapeakatseisuutta, jos ei ymmärrä toisen ajattelutapaa? Voi ymmärtää, että toinen ajattelee niin kuin ajattelee, tai ainakin voi olla vilpitön halu ymmärtää. Minusta turhauttavaa kapeakatseisuutta on se, jos joku ei ymmärrä, että kaikki ihmiset ajattelevat eri tavoin ja kaikilla on erilainen elämänhistoria. Mutta sekin on kai minun kapeakatseisuuttani, koska en halua ymmärtää, että kaikki eivät voikaan ymmärtää, että kaikki ajattelevat eri tavoin.

Juu ymmärrän kyllä yleisesti ottaen erilaisia ihmisiä ja erilaisia mielipiteitä, kyse ei nyt ihan ollut siitä vaan arjessa työelämässä sattuvista yhteentörmäyksistä kun toinen tarkoituksella heittäytyy tyhmäksi "mä oon vaan töissä täällä" -mentaliteetilla. En nyt tiedä olenko kapeakatseinen kun en jaksa enää sitä että joudun sitten korjailemaan toisen töitä...

Vierailija
5/62 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin ajatuksinesi. Ihmiset on erilaisia ja joskus täytyy hyväksyä se toisen ajattelumalli, vaikka ei sitä ymmärtäisikään.

Aloitin aikoinaan työt paikassa, missä kysyttiin haluatko työskennellä yksin vai pareittain. Eipä tarvinnut kauaa miettiä. Nooh, muiden mielestä olin se häirikkö. Mutta mitä väliä, enpähän ainakaan syytellyt paria mahdollisista virheistä, kun sellaista ei ollut. Muut riitelivät koko ajan. Pikkuhiljaa alkoivat sitten erottua omiksi yksiköikseen :)

Vierailija
6/62 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ymmärrän kyllä yleisesti ottaen erilaisia ihmisiä ja erilaisia mielipiteitä, kyse ei nyt ihan ollut siitä vaan arjessa työelämässä sattuvista yhteentörmäyksistä kun toinen tarkoituksella heittäytyy tyhmäksi "mä oon vaan töissä täällä" -mentaliteetilla. En nyt tiedä olenko kapeakatseinen kun en jaksa enää sitä että joudun sitten korjailemaan toisen töitä...

Mutta tuohan on loistava tilaisuus käyttää luovuuttasi, jotta saat innostettua työkaverin antamaan itsestään enemmän.

Vierailija
7/62 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta siihen on pari nopeaa parannuskeinoa. Ensimmäinen on se, että poistuu AV-mammapalstalta. Toinen on 9mm burana.

Vierailija
8/62 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tuohan on loistava tilaisuus käyttää luovuuttasi, jotta saat innostettua työkaverin antamaan itsestään enemmän.

Arvaa vaan olenko yrittänyt! Siinä saa hakata päätään seinään eikä mikään mene perille, lopulta kommentoi tyyliin jotain "olen jo niin vanha, en viitsi/jaksa/uskalla" ts. heittää marttyyrivaihteen päälle, niin vaikea tohon on enempää luovuuttaan käyttää....

Vierailija
9/62 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! Mulla sama kohtalo huomenna. Ennen tätä työpaikkaa en ole tiennyt miten yksinkertaisia ihmisiä omalla alallani työskentelee. 

Vierailija
10/62 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se välillä pistää turhauttamaan, vaikka kuinka ajattelisi, että jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.

Samaa sukupuolta olevien avioliitot sallitaan -> kaikista tulee homoja ja homoavioliittoa pidetään tärkeämpänä kuin heterojen välistä sellaista.

Vapaaehtoinen lapsettomuus on täysin käypä elämänvalinta -> kukaan ei enää tee lapsia ja Suomen kansa kuolee käsiin. Lisäksi toivottujakin lapsia abortoidaan, koska lapsettomana pysyminen on muotia.

Lemmikkieläinten hyvinvointiin on kiinnitettävä enemmän huomiota -> elukat ovat aina etusijalla, tätä se teettää kun ei hoideta vanhuksia eikä tehdä lapsia!!!!!

Tässä nyt muutama esimerkki. Yleensä pyrin pysyttelemään erossa keskusteluista, joissa yksisilmäinen populismi on vallitseva aatesuunta. Masokistilta tämä ei ikävä kyllä onnistu aina kovin hyvin.

Vierailija
11/62 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelutapaa? Se pää kolisee kuin tyhjä ämpäri. Ajattelu on liian kova työ.

Vierailija
12/62 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin. Verkossa olo todella vaikeaa, onneksi töissä suht älykkäitä ihmisiä kavereina (asiantuntijatehtävät). En koe mitään sielujen sympatiaa tätä kansaa kohtaan, ja kaikki persumieliset keravatukat ahdistaa. Vaan samanlaista se on maailmalla kaikkialla, no escape.

Minua turhauttaa mitä tahansa poliittista aatetta mollaavat ihmiset. Ihmisillä on syynsä ajatella niin kuin he ajattelevat. Juuri tällainen mollaaminen on yksi asia, mikä turhauttaa minua. Minä kykenen ymmärtämään liian hyvin ihmisten motiivit kannattaa mitä tahansa poliittista suuntausta mollatakseni minkään poliittisen suuntauksen kannattajaa kapeakatseiseksi. Turhauttaa se, että kaikki eivät ymmärrä, että ihminen ei ajattele tyhmyyttään niin kuin ajattelee. Tai ehkä minä ajattelen juuri näin, koska olen liian tyhmä?

Vierailija
13/62 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelutapaa? Se pää kolisee kuin tyhjä ämpäri. Ajattelu on liian kova työ.

On ajattelun puutetta, jos ei huomaa toisen ajattelua. Voi olla pitkällisen harkinnan tulos ja tietoinen valinta esittää näennäisesti välinpitämäntöntä työympäristössään. Jo työpaikalle raahautuminen vaatii melkoisesti älyllistä toimintaa ihmiseltä.

Vierailija
14/62 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää! Parilla muuten ihan harvinaisen fiksulla ihmisellä on todella omituisia johtopäätöksiä asioiden syy seuraus suhteista. Siis sen tyyppisiä, että kun kävelin tänään koiran kanssa räntäsateessa ja seuraavana aamuna koira oli sairas ja sillä todettiin syöpä, se johtui räntäsateessa kävelystä. Ei siis ole hyvä mennä koirien kanssa räntäsateella ulos. Ja toinen asia on tietty ahdasmielisyys esim. avioeroja, homoja tai kehitysvammaisia kohtaan. Mikään mainituista asioista ei kosketa mua henkilökohtaisesti, mutta silti ahdasmieliset ihmiset saa mut välillä raivon partaalle.

Vierailija
15/62 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua turhauttaa mitä tahansa poliittista aatetta mollaavat ihmiset. Ihmisillä on syynsä ajatella niin kuin he ajattelevat. Juuri tällainen mollaaminen on yksi asia, mikä turhauttaa minua. Minä kykenen ymmärtämään liian hyvin ihmisten motiivit kannattaa mitä tahansa poliittista suuntausta mollatakseni minkään poliittisen suuntauksen kannattajaa kapeakatseiseksi. Turhauttaa se, että kaikki eivät ymmärrä, että ihminen ei ajattele tyhmyyttään niin kuin ajattelee. Tai ehkä minä ajattelen juuri näin, koska olen liian tyhmä?

Minua ainakin turhauttaa se, että nuo poliittiset ideologiat ovat juurikin sellaisia, että sieltä norsunluutorneista yritetään ihmiset pakottaa johonkin utopistiseen muottiin elämään elämäänsä tietyn kaavan mukaan ja se on olevinaan sitten se ainut ja oikea vaihtoehto miten elää.

Näennäisdemokratia turhauttaa aika vitusti.

Vierailija
16/62 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se välillä pistää turhauttamaan, vaikka kuinka ajattelisi, että jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.

Samaa sukupuolta olevien avioliitot sallitaan -> kaikista tulee homoja ja homoavioliittoa pidetään tärkeämpänä kuin heterojen välistä sellaista.

Vapaaehtoinen lapsettomuus on täysin käypä elämänvalinta -> kukaan ei enää tee lapsia ja Suomen kansa kuolee käsiin. Lisäksi toivottujakin lapsia abortoidaan, koska lapsettomana pysyminen on muotia.

Lemmikkieläinten hyvinvointiin on kiinnitettävä enemmän huomiota -> elukat ovat aina etusijalla, tätä se teettää kun ei hoideta vanhuksia eikä tehdä lapsia!!!!!

Tässä nyt muutama esimerkki. Yleensä pyrin pysyttelemään erossa keskusteluista, joissa yksisilmäinen populismi on vallitseva aatesuunta. Masokistilta tämä ei ikävä kyllä onnistu aina kovin hyvin.

Minkä tahansa aatesuunnan mollaamisen kuunteleminen on minulle turhauttavaa. Minusta on erityisen kiinnostavaa kuunnella niiden ihmisten mielipiteitä ja perusteluita, jotka ovat eri mieltä kuin itse olen. Minä pidän siitä, että joudun venymään ymmärryskyvyssäni äärirajoille, jos joku toinen kannattaa asioita, jotka koen vääriksi. Minusta on mielenkiintoisen haastavaa harjoitella arvostamaan toista ihmistä mielessään ja käytännön teoissa siitä huolimatta, että hänen mielipiteensä ovat täysin erilaisia kuin omat mielipiteeni ovat.

Vierailija
17/62 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä kommentista huokuu kyllä ihan muut ominaisuudet kuin liika älykkyys ja laaja ajattelu.

Vierailija
18/62 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaa vaan olenko yrittänyt! Siinä saa hakata päätään seinään eikä mikään mene perille, lopulta kommentoi tyyliin jotain "olen jo niin vanha, en viitsi/jaksa/uskalla" ts. heittää marttyyrivaihteen päälle, niin vaikea tohon on enempää luovuuttaan käyttää....

Sinulla on kuitenkin mahdollisuus valita optimistinen suhtautuminen muutoksen mahdollisuuteen.

Vierailija
19/62 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ainakin turhauttaa se, että nuo poliittiset ideologiat ovat juurikin sellaisia, että sieltä norsunluutorneista yritetään ihmiset pakottaa johonkin utopistiseen muottiin elämään elämäänsä tietyn kaavan mukaan ja se on olevinaan sitten se ainut ja oikea vaihtoehto miten elää.

Näennäisdemokratia turhauttaa aika vitusti.

Mutta eikö ole aika luonnollista, että ihmiset ajattelevat elämän olevan helpompaa, jos kaikki ihmiset ajattelisivat samoin kuin itse ajattelee? Eikö ole siis luonnollista, että muodostuu poliittisia suuntauksia? Huomattavasti enemmän haasteita on siinä, jos pyrkii etsimään iloa ja nautintoa ihmisten hyvinkin erilaisista tavoista elää ja ajatella.

Vierailija
20/62 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan