Miehen 13-vuotias haukkui minut lehmäksi, kun kerroin miehelle että löysin tytön taskusta tupakka-askin
Olin laittamassa housuja pesuun ja tietenkin tarkistin ettei taskuissa ole mitään. Kerroin miehelle mitä löysin ja tyttö kilahti, huusi minulle "Älä sä lehmä puutu mun asioihin"
Mies ei tehnyt mitään. Kai tuosta nyt jotain seurausta pitäisi tulla?
Kommentit (49)
Mitä tässäkin viiden hengen taloudessa tulisi, jos jokainen pesisi omia vaatteitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottakai tupakoi kun rikoit perheen ja veit sen isän. Ja silloin olet myöskin jotain paljon pahempaa kuin lempeä maitoatuottava eläin lehmä.
Huoh vedit asiasi ihan överiksi. Vai lähden tästä haukkumaan äitipuoltani lehmäksi kun seurustelee isäni kanssa ja poltan tupakkaa äitipuolen takia vitutus päissää? Ei oo kypsää ajatella että polttaa toisen takia ja syy on toisen... Mä en aluksi tykänyt koko asiasta mutta siitäkin on 12 vuotta aikaa ja yli oon päässyt kun tutustunut ihmiseen kunnolla ja en oo polttanut tupakkaa äitipuolen takia olisi ihan kummallinen syy! 😂
Mä en edes haluu tutustuu mun isän naisystävään, en kestä kattoo sen rumaa naamaa. Se asuu isän omakotitalossa josta mun huone otettiin muuhun käyttöön kun jouduin lähtee äidin kanssa. Ja paljonki asioita teen ihan sen lehmän kiusaksi. Jonain päivänä Mä päätän ja se on vanha ja heikko.
Jos minä pesen jonkun ihmisen vaatteita, kotonani asuvan, olen hänen kanssaan sellaisissa väleissä, että minä myös voin pitää kasvatuskeskustelun, en odota että lapsen tehnyt puuttuu asiaan.
Muunlaiseen sopimukseen en kotinani asuvien alaikäisten/heidän vsanhempiensa kanssa suostu.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä pesen jonkun ihmisen vaatteita, kotonani asuvan, olen hänen kanssaan sellaisissa väleissä, että minä myös voin pitää kasvatuskeskustelun, en odota että lapsen tehnyt puuttuu asiaan.
Muunlaiseen sopimukseen en kotinani asuvien alaikäisten/heidän vsanhempiensa kanssa suostu.
Ei ole sinun asiasi puuttuu toisten ihmisten lasten kasvatukseen. Ymmärrä paikkasi on sisäkkönä, pestä pyykit ja pitää iho ummessa.
Seuraamuksia?
Voit toki tehdä rikosilmoituksen henkilöstä joka on ostanut alaikäiselle tupakkatuotteita.
Luonnollisesti tupakat takavarikoidaan ja annetaan tytölle vasta kun on täyttänyt 18 vuotta.
Muuta ei oikeastaan voi tehtdä.
Rikottuje perheiden lapset oireilee aina. Joutuvat tapaamaan isän sutturaa. Sääliksi käy. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä lähtisin meneen heti kun joku ehdottaisi kasvatuskeskustelua. Siinä on taas yksi termi joka tarkoittaa tee niinkuin käsken. Ei se vatvomalla=keskustelemalla muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule olisi voinut huutaa noin vaikka olisi omakin 13-vuotiaasi. Totta kai teiniä harmittaa kun kärähtää tupakoinnista, ei sitä lehmäksi nimittelyä kannata ottaa todesta.
Mitäs jos keskustelisit miehesi kanssa? Ei me voida tietää millainen työnjako teillä on lapsen kasvatusasioissa, vai onko minkäänlaista. Itse kyllä keskustelisin teinin kanssa tupakoinnin vaaroista ym. jos tuollaisen löydön tekisin,ennemmin kuin kyselisin täällä palstalla.
No kun miehen kommentti asiaan ole "Ei se ole niin vakavaa, kyllähän mutkin opetti isoveli polttamaan 11-vuotiaana" Nimittelyyn ei reagoinut mitenkään.
Ap
Miehesi näyttää olevan tasapainoisempi ja suhteellisuudentajuisempi kuin Sinä. Juuri noinhan se on kuin hän sanoi.
Vierailija kirjoitti:
Lehmittely on aika normaalia 13-vuotiaalta tuossa tilanteessa. Itse sain aikanaan kuulla olevani paljon pahempia asioita kuin lehmä, kun käräräytin 14-vuotiaan pikkusiskoni tupakoinnista vanhemmillemme. Ja vanhempamme ne vasta haukut saivatkin määrättyään siskolleni rangaistuksen.
Miehesi käytös sen sijaan ihmetyttää. Todella kummallista, jos joku vanhempi ei reagoi lainkaan 13-vuotiaansa tupakointiin. Toivottavasti tytön äiti on isää jämptimpi ja parempi kasvattaja.
Mä en ole ikinä ymmärtänyt miksi pitäisi kuunnella teiniltä(kään) mitään pään rääpimistä. Kyllä mun teineille on ihan selvää, että mua ei huoritella tai lehmitellä tai haistatella tai mitään vastaavaa. Ja ei, niitä ei ole hakattu tai muuta, ymmärtävät vaan miten ihmisiä kohdellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muunlaiseen sopimukseen en kotinani asuvien alaikäisten/heidän vsanhempiensa kanssa suostu.Mä lähtisin meneen heti kun joku ehdottaisi kasvatuskeskustelua. Siinä on taas yksi termi joka tarkoittaa tee niinkuin käsken. Ei se vatvomalla=keskustelemalla muuksi muutu.
Sitten lähtee, mutta minä kasvatan jokaista alaikäistä joka kotonani asuu, tasapuolisesti, omatekemiä ja muiden tekemiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muunlaiseen sopimukseen en kotinani asuvien alaikäisten/heidän vsanhempiensa kanssa suostu.Mä lähtisin meneen heti kun joku ehdottaisi kasvatuskeskustelua. Siinä on taas yksi termi joka tarkoittaa tee niinkuin käsken. Ei se vatvomalla=keskustelemalla muuksi muutu.
Sitten lähtee, mutta minä kasvatan jokaista alaikäistä joka kotonani asuu, tasapuolisesti, omatekemiä ja muiden tekemiä.
Lainmukaan sinulla ei ole asemaa siihen.
Ainakin voisit olla pesemättä sen teinin vaatteita. Hommatkaa sille oma pyykkikori josta itse pesee vaatteensa. Jos sun ja miehen koriin eksyy sen vaatteita ni heität ne sen teinin huoneeseen. Pään aukomista ei tarvii kuunnella tutulta eikä tuntemattomaltakaan henkilöltä. Ei ole kyse kasvatuksesta se että et hyväksy että kukaan puhuu sulle noin. Kolmanneksi jos löydät joskus lisää röökiä jostain asunnosta niin rikot ne ja heität roskiin mitään sanomatta. Neljänneksi sanot sille miehelles että sulle on iha sama jos sen kakara saa syövän ja kuolee. Kuha ei sulle tulla vinkumaa asiasta.
Sopikaa riita ja vetäkää yhdessä hermosavut. Niin minä tekisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä laki noin sanoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sulle lait näytän.
Minusta on tavallaan HYVÄ asia, että miehesi lapsi uskaltaa osoittaa sinulle kiukkuaan. Hän luottaa sinuun! Vieraalle ihmiselle ei hän kehtaisi tuolla lailla suuttua.
Lehmäksi nimittely tietenkään ei ole asiallista, mutta teiniltä kuulee paljon pahempaakin kuin suuttuessaan livahtanut lehmä.
Isompi ongelma tuossa on tupakointi. Siihen miehesi pitäisi oikeasti puuttua. Kolmetoistavuotiaana aloitettu tupakointi vaikuttaa pituuskasvuun ja ihoon, muista terveysvaikutuksista nyt puhumattakaan.
Ilmoitat että teidän taloudessa on tietyt säännöt joita pitää noudattaa.Ilmeisesti miehelle pitää ilmoittaa sama jos antaa lehmäksi nimitellä. Sinun kunnioitus yksi niistä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan jokainen saa vaatia toiselta inhmismäistä käytöstä. Isin nyksäkin miehensä teiniltä.
Eri asia sitten, mitä toinen suostuu tekemään.
Joka tapauksessa JOS mies haluaa asua ko. naisen kanssa samassa huushollissa, hän suostuu naisen ehtoihin tai lähtee. Simple as that, ei siinä lailla sijaa ole.
Sanokoon kuka mitä hyvänsä, mutta 13 vuotias , joka haukkuu lehmäksi, on erittäin huonokäytöksinen. Ja ei, ei kaikki teinit ole noin moukkia, näin se vaan on.
Huoh vedit asiasi ihan överiksi. Vai lähden tästä haukkumaan äitipuoltani lehmäksi kun seurustelee isäni kanssa ja poltan tupakkaa äitipuolen takia vitutus päissää? Ei oo kypsää ajatella että polttaa toisen takia ja syy on toisen... Mä en aluksi tykänyt koko asiasta mutta siitäkin on 12 vuotta aikaa ja yli oon päässyt kun tutustunut ihmiseen kunnolla ja en oo polttanut tupakkaa äitipuolen takia olisi ihan kummallinen syy! 😂