Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen 13-vuotias haukkui minut lehmäksi, kun kerroin miehelle että löysin tytön taskusta tupakka-askin

Vierailija
19.03.2017 |

Olin laittamassa housuja pesuun ja tietenkin tarkistin ettei taskuissa ole mitään. Kerroin miehelle mitä löysin ja tyttö kilahti, huusi minulle "Älä sä lehmä puutu mun asioihin"

Mies ei tehnyt mitään. Kai tuosta nyt jotain seurausta pitäisi tulla?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule olisi voinut huutaa noin vaikka olisi omakin 13-vuotiaasi. Totta kai teiniä harmittaa kun kärähtää tupakoinnista, ei sitä lehmäksi nimittelyä kannata ottaa todesta.

Mitäs jos keskustelisit miehesi kanssa? Ei me voida tietää millainen työnjako teillä on lapsen kasvatusasioissa, vai onko minkäänlaista. Itse kyllä keskustelisin teinin kanssa tupakoinnin vaaroista ym. jos tuollaisen löydön tekisin,ennemmin kuin kyselisin täällä palstalla.

Vierailija
2/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntö nro yksi: älä pese tytön vaatteita, kyllä 13v on jo siinä iässä, että osaa itse täyttää ja tyhjentää pesukoneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule olisi voinut huutaa noin vaikka olisi omakin 13-vuotiaasi. Totta kai teiniä harmittaa kun kärähtää tupakoinnista, ei sitä lehmäksi nimittelyä kannata ottaa todesta.

Mitäs jos keskustelisit miehesi kanssa? Ei me voida tietää millainen työnjako teillä on lapsen kasvatusasioissa, vai onko minkäänlaista. Itse kyllä keskustelisin teinin kanssa tupakoinnin vaaroista ym. jos tuollaisen löydön tekisin,ennemmin kuin kyselisin täällä palstalla.

No kun miehen kommentti asiaan ole "Ei se ole niin vakavaa, kyllähän mutkin opetti isoveli polttamaan 11-vuotiaana" Nimittelyyn ei reagoinut mitenkään.

Ap

Vierailija
4/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niivvarmaa.

Jos olisit noin idiootin miehen kanssa, niin olisit oireita kyllä aiemmin huomannut.

JSSAP.

Vierailija
5/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmittely on aika normaalia 13-vuotiaalta tuossa tilanteessa. Itse sain aikanaan kuulla olevani paljon pahempia asioita kuin lehmä, kun käräräytin 14-vuotiaan pikkusiskoni tupakoinnista vanhemmillemme. Ja vanhempamme ne vasta haukut saivatkin määrättyään siskolleni rangaistuksen.

Miehesi käytös sen sijaan ihmetyttää. Todella kummallista, jos joku vanhempi ei reagoi lainkaan 13-vuotiaansa tupakointiin. Toivottavasti tytön äiti on isää jämptimpi ja parempi kasvattaja.

Vierailija
6/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko housut pyykkikorista,?

Toi on tosi kulunut tekosyy kun tekee ratsian toisen taskuihin ja löytää jotain. Munkin äiti oli pesemässä talvitakkiani päivittäin.

Vierailija
7/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali reaktio teiniltä. Tarkoitatko että seuraamuksia pitäisi tulla ennemminkin lehmäksi nimittelystä kuin tupakoinnista? Jos teillä on se periaate, että mies hoitaa kaikki kasvatusasiat, vaikka teini ilmeisesti asuu teillä(?) niin eipä tuoda muuta voi kuin antaa miehen hoitaa asia niin kuin hän parhaaksi näkee. Kyllä me kaikki täällä ollaan varmasti sitä mieltä, että seuraamuksia pitäisi tulla, jos sille täältä hait tukea? Se on sitten sinun ja miehesi välinen asia miten keskenänne selvitätte tällaiset tilanteet.

Vierailija
8/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta millaisten ääliöiden idiootin kanssa sä asut. Joo onnee vaan valitsemallesi tielle. Toi on pientä verrattuna siihen mitä noiden mulkkujen kanssa tulet vielä kohtaamaan. Yöksi mitä mitä ihmisiä.

Vierailija
9/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän teinien housujen taskuihin mahtuu tupakka-aski, olen yllättynyt 🙄

Vierailija
10/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä häntä käyttämään oikeaa termiä. Olet (siideri)valas, etkä lehmä.

Vierailija
11/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää olla asenteeltasi suurempi kuin tupakista kärähtänyt, tiuskiva pikkuteini. Lehmän hermoilla vain eteenpäin.  Jos poltat päreesi yhdestä ikävästä sanasta, annat tytölle ladatun aseen käteen. 

t. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon

Vierailija
12/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnostaisi, ei ole minun lapseni. Voit jättää kasvatusvatuun vanhemmille.

Vierailija
13/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano teinille että polta jos haluat mutta varaudu tulevaisuudessa keuhkosyöpään ja voit mahdollisesti kuolla siihen. Tietenkin tuon ikäinen luulee olevansa kuolematon mutta jos haluaa olla idiootti niin sitten on.

Vierailija
14/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet aidosti lapsipuolestaan välittävälle äitipuolelle.

Vihamielinen äitipuoli ei olisi tietääkseenkään jos miehen tytär harjoittelee tupakanpolttoa.

Minä varmaan kailottaisin tytölle, että hyi miten rumasti puhut. Tuollainen loukkaa!

Oma tytär on samanikäinen,

olisi mielenkiintoista kuulla, miten tuollaisessa tilanteessa voi toimia.

Vierailija
15/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän suhtautuminen kyllä kummastuttaa. Toisaalta, minua isoveli ei opettanutkaan tupakoimaan vaan sanoi, että älä sinä vain ikinä edes maista, kun siinä tuhlaa vaan rahojansa.

Vierailija
16/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä häntä käyttämään oikeaa termiä. Olet (siideri)valas, etkä lehmä.

Mä pyysin piirtämään kuvan. Vitun aasi kuulosti visuaalisesti kiehtovalta. Jospa sellainen ryhmäkuva jossa siiderivalas, vitun aasi ja saatanan lehmä pelaavat korttia ja ryyppäävät. Oisko pähee?

Vierailija
17/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se tupakka-aski on se pointti, ei tuo lehmäksi haukkuminen (väärin joo, mutta sun ei oikeasti kannata takertua siihen).

Vierailija
18/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin todennut selvä, en puutu enkä koske mihinkään asiaan. Ja niin jäisi joka ikinen tytön vaate keräämättä lattialta, en pesisi yhtäkään vaatetta, pesköön omat vaatteensa. En myöskään ostaisi mitään hänen toivomaansa tavaraa, vaatetta enkä ruokaostosta.

Miehelle toteaisin, että todellako tuumii, että tupakka ja keuhkosyöpä on asia mitä toivoo tyttärelleen. Nimittely on asia, jonka yritä jättää sivuun, varsinkin jos ei ole toistuvaa. Jos haukkumista tapahtuu toistuvasti, sano miehellesi, että toivoisit hänen puuttuvan käytökseen, isä kun on.

Vierailija
19/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai tupakoi kun rikoit perheen ja veit sen isän. Ja silloin olet myöskin jotain paljon pahempaa kuin lempeä maitoatuottava eläin lehmä.

Vierailija
20/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh tätä palstaa.

No mutta ap:lle oma mielipiteeni: tottakai lapsen isän olisi pitänyt reagoida sekä sinun nimittelyyn että tupakointiin. Myös sinun olisi pitänyt reagoida paitsi löytämääsi tupakka-askiin myös nimittelyyn. Meillä molemmista teini pääsisi aikamoiseen kasvastuskeskusteluun, jossa mieheni kanssa yhteisrintamana yhdessä teinin kanssa pohtisimme molempien käytösten syitä. Lopuksi teinin pitäisi pyytää anteeksi käytöstään. Sitten sopisimme pelisäännöt, mitä jatkossa vastaavista käytöksistä seuraisi teinille. Ja toiseenkin asiaan, joka ei varsinaisesti ole ap:n pointti: 13 -v:n pitäisi itse pestä vaatteitaan. Jos ei osaa, sitä kuuluisi viimeistään nyt harjoitella aikuisen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä