Vierailija

Henkilö A: On hieman uupuneen ja suttuisen oloinen. Hänellä on vakituinen työ, luottotiedot kunnossa ja kaksi lasta. Vaikuttaa hiljaiselta, ei juuri puhu eikä puhise. Katsoo asunnon ja toteaa sen olevan ihan kiva ja olisi valmis muuttamaan kuukauden päästä.

Henkilö B: Siisti, energinen ja ilmaisee avoimesti kiinnostuksensa asuntoa kohtaa. Puhuu paljon, kertoilee myös itsestään. Hän on työtön, luottotiedot kunnossa ja kaksi lasta. Kertoo olevansa työkokeilussa josta saa 9€ korvauksen ja toivoo löytävänsä pian palkkatyön. Olisi valmis muuttamaan kuukauden päästä, mutta olisi halukas ottamaan avaimet vastaan viikkoa ennen virallista muuttoa.(Maksaisi tästä parin päivän vuokran)

• ylös 1
  • alas 14

Sivut

Kommentit (59)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Sille, joka on vakitöissä. Ei minulla ole sen näytön jälkeen mitään tarvetta rupatella vuokralaisen kanssa, en etsi ystävää vaan henkilöä, joka maksaa vuokransa ja elää siististi. Ja jos jo kättelyssä sanoo, että haluaa avaimet etukäteen, mutta ei  halua maksaa siitä, että käytännössä ottaa asunnon vastaan ennen vuokra-ajan alkamista, niin se on ehdoton kiitos ei.

• ylös 72
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sille, joka on vakitöissä. Ei minulla ole sen näytön jälkeen mitään tarvetta rupatella vuokralaisen kanssa, en etsi ystävää vaan henkilöä, joka maksaa vuokransa ja elää siististi. Ja jos jo kättelyssä sanoo, että haluaa avaimet etukäteen, mutta ei  halua maksaa siitä, että käytännössä ottaa asunnon vastaan ennen vuokra-ajan alkamista, niin se on ehdoton kiitos ei.

Syynä siis se, että sopimus alkaisi kuun ensimmäinen ja edellisessä päättyy kuun viimeinen. Ehtii siivota uuden asunnon sekä viedä pienet tavarat asuntoon ennen muuttoauton tuloa. Maksaa parin päivän vuokran ylinmääräistä.(kolmea päivää vastaavan ja toive oli saada avaimet 5-7pv aikaisemmin)

• ylös 3
  • alas 34
Vierailija

Henklölle B, mikäli hän siirtää asumistuen ja loppuvuokran toimeentulotuen osuuden vuokranantajalle. Vuokranmaksu olisi ehdottoman varmaa.

Paitsi jos on hermostuisi hänen pölöttämiseen ja selostamiseen...

• ylös 7
  • alas 28
Vierailija

Vuokraisin A:lle, ei haittaa jos kahden lapsen yh-äiti on uupuneen ja suttuisen näköinen. Se kuuluu vähän asiaan...
Ja ehkä vuokranantaja ei tätä edes huomaa, jos on vanhempi, kun likinäkö on huonontunut. Työ ja luottotiedot ratkaisevat.

• ylös 33
  • alas 3
Vierailija

Kiinnostaako teitä vuokranantajia, kauanko työssä on ollut valintaa tehdessänne? Eli onko väliä aloittikin juuri vai onko ollut siinä jo 5v? Työttömän hakiessa asuntoa, onko merkitystä sillä, kauanko on työttömänä ollut? Eli juuri työttömäksi jäänyt (minkä takia hakee edullisempaa asuntoa) tai vuosia työttömänä ollut, ovatko ns samalla viivalla?
(Mietin vain, koska saahan tuo henkilö B kuitenkin lapsilisät, elarit, päivärahat ja asumistuen ja tulot ovat varmaan sitä luokkaa, ettei sossusta mitään saa tai jos saa ni aika vähän) Itse hain yksityiseltä asuntoa, mutta en varmaan sitten saa, vaikka tuet ovat suunnilleen 2* sen mitä vuokra... Oliskohan paremmat mahikset jos hakeudun vaikka puhelinmyyjäksi (tuntipalkalliseen) ja haen vasta sitten kun on olemassa sopimus?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Syynä siis se, että sopimus alkaisi kuun ensimmäinen ja edellisessä päättyy kuun viimeinen. Ehtii siivota uuden asunnon sekä viedä pienet tavarat asuntoon ennen muuttoauton tuloa. Maksaa parin päivän vuokran ylinmääräistä.(kolmea päivää vastaavan ja toive oli saada avaimet 5-7pv aikaisemmin)

Eikä pääty. Se kuun eka on puolet ja puolet eli vanha vuokralainen saa viel viedä tavaroita pois ja uus saa kantaa omia sisään.

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Vuokraisin henkilölle B. On kuitenkin työkokeilussa eli ei ole tyypillinen kattoon räkijä. Olen kiinnostunut siitä, millaiselle ihmiselle omaisuuteni käyttöön annan ja henkilöstä A ei mitään irti saa kun henkilö B on rehellisemmän oloinen. Avaimet suostuisin antamaan 3 päivää aikaisemmin, maksua vastaan. En tekisi toistaiseksi voimassa olevaa sopimusta, koska ei ole vakituista työtä vaan aloittaisin 6kk määräaikaisella ja jatkoa katsoisimme sen mukaan onko työllistynyt ja hoitanut maksut ajallaan.

• ylös 6
  • alas 34
Vierailija

Henkilö b on työkokeilussa eli ollut varmaan jo pitkään työttömänä. Yleensäkin ne jotka selittää paljon, on epäilyttäviä. Valitse a.

• ylös 38
  • alas 4
Vierailija

Riippuu kuinka uupuneen ja suttuisen oloinen, mutta lähtökohtaisesti vuokraisin mieluummin rauhalliselle ja hieman ujolle kuin energiselle, koska rauhallisen kanssa tuskin tulee ongelmia, mutta energinen voi olla mikä lie vouhottaja, joka tekee kämpässä mitä lystää. 

• ylös 41
  • alas 0
Vierailija

Puheliaisuus ja reippaus ei kerro yhtään siitä, millainen henkilö on vuokralaisena.

• ylös 48
  • alas 1
Vierailija

Minä varmaain vuokraisin Aalle, mutta asiaan vaikuttaa myös moni muu tekijä, joita ei tässä ole kerrottu. Tässä vaiheessa syynä on se vakityöpaikka ja se, että mun kokemuksen mukaan ne vuokralaiset, joiden omat rahat on kiinni vuorkassa ja vakuussummissa, on kiinnostuneempia saamaan rahalleen vastinetta eli asumaan siististi kuin ne, joille sossu maksaa nyt ja varmaan uudenstaankin jos tämä menee pieleen.

Vakityöpaikka taroittaa mulle myös sitä, että vukralaisen elämä on vakiintunutta: hän ei niin tehokkaasti koko ajan etsi työtä ja sitä myöten elämää jossain potentiaalisesti ihan muualla, vaan hän todennåköisesti haluaa asua tässä pitempään, ja hänen rahatilanteensa ei myöskään yhtä todennäköisesti ole niin vaakalaudalla kuin työttömän. Tästä viimemainitusta syystä myös kauemmin töissä ollut on todennåköisesti pysyvämmän oloinen vuokralaistarjokas kuin työtä juuri löytänyt varsinkin jos työ on jollain tunnetusti lyhytaikaisella alalla, kuten puhelinmyynti tai vastaava. Mä etsin pitkäaikaisia vuokralaisia ja silloin on hyvä jos heidän elämänsä on vakiintunutta, taloutilanne tasapainossa ja asunto juuri heille sopiva.

Vierailija

En ymmärrä miksi työttömyys on kauhistus vuokralaista ajatellen. Työtön saa työmarkkinatukea ja asumistukea ja lisäksi vielä toimeentulotukea. Hänellä on varmasti rahaa maksaa vuokra, kun kaikki terveysmenot ja muut yllättävät ja välttämättömät menot saa maksattaa sossulla. 

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vuokraisin henkilölle B. On kuitenkin työkokeilussa eli ei ole tyypillinen kattoon räkijä. Olen kiinnostunut siitä, millaiselle ihmiselle omaisuuteni käyttöön annan ja henkilöstä A ei mitään irti saa kun henkilö B on rehellisemmän oloinen. Avaimet suostuisin antamaan 3 päivää aikaisemmin, maksua vastaan. En tekisi toistaiseksi voimassa olevaa sopimusta, koska ei ole vakituista työtä vaan aloittaisin 6kk määräaikaisella ja jatkoa katsoisimme sen mukaan onko työllistynyt ja hoitanut maksut ajallaan.

Jos oisin työtön ni en lähtis vuokraamaan noin lyhyttä määräaikaista, jos ehtona olisi mun työllistyminen uudestaan sinä aikana, koska jos en työllisty, pitäisi lasten kanssa etsiä uusia koti suurin piirtein heti kun on asetuttu.

Vastaus kysymykseen. Vuokraisin A:lle, joka on vakitöissä ja rauhallisen oloinen. Kuten edellä ei toistakaan vuokranantajaa niin ei muakaan kiinnosta sillä tavalla, tai ole oikeuttakaan kuulla, vuokralaisen sielunelämästä, jos on asiallinen työssäkäyvä äiti, joka hoitaa asiansa. En etsi myöskään juttukaveria pimeisiin iltoihin vaan asiansa hoitavaa vuokralaista. Me ei aiota kumminkaan lähteä patikoimaan yhdessä, vaan vuokraan hänelle asuntoni. 

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Mieluiten yksinäinen, vanhempi ihminen jolla ei elukoita, vakityö ja luotot kunnossa. Nämä aiheuttavat vähiten harmia ja asunnon kulumista ja viihtyvät pitkään. En suosittele sijoitusasunnoksi kaksiota suurempaa muutenkaan, perheet ovat hankalimpia vuokralaisia.

Vierailija

Sille, kumpi ottaa asunnon. Nykyään on vuokralaisten markkinat. Harvoilla sijainneilla, harvoihin asuntoihin saa kipailuttaa tulijan. Asuntoja on hyvin tarjolla ihmisille, joilla luottarit ok.

• ylös 1
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ei maksa 7 vrk vuokraa, jos kerran toivoo avaimia 7 vrk ennen vuokrasuhteen alkamista? Mihin oletat sen asunnon edellisen vuokralaisen lähtevän tuossa vaiheessa vai kuvitteletko, että jos asunto on tyhjä, niin siellä voi olla ilmaiseksi?

Toiseksi, jos vuokrasuhde päättyy kuukauden viimeisenä päivänä, on 1 vrk aikaa seuraavan kuukauden puolella tehdä muuttoa. Mitään siivousta ei tarvitse tehdä, edellinen asukashan on tehnyt loppusiivouksen ja palstalta olen oppinut, että se on aina tehty hyvin.

• ylös 10
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.