Eroaminen pelottaa
Olen seurustellut mieheni kanssa 5 vuotta, joista 3 asuttu yhdessä saman katon alla. Nyt sitten koimme yhdessä elämäntilanteen sellaiseksi että vauva olisi tervetullut. Siinä ei kauan mennyt kun olinkin jo raskaana.
Alkuraskauden aikana pariisuhteessa kaikki meni hyvin, mutta nyt on loppua kohden koko ajan on riitaa ja mies uhkaa lähteä suhteesta pois. Minua ahdistaa myös se tilanne, että mieheni on työtön ja tuntuu siltä, ettei häntä kiinnosta edes etsiä töitä tai ole enää halua tehdä töitä. Myös kalja maistuu ja siitä saa usein vääntää. Myös kodintyöt ovat kaikki minulla ja jos pyytää jotain tekemään niin pitkinhampain se tapahtuu.
Välillä mietin, että miksi jaksan tätä? Riitojen jälkeen mietin usein, että olisi helpompaa olla vaan yksin ja hoitaa asiat yksin. Tulevaisuus pelottaa yksin vauvan kanssa ja se onkin yksi syy miksi ei olla jo erottu. Mietin myös rahallista pärjäämistä yksin, vaikka suuremmat menot on kahdella aikuisella ja vauvalla kuin yhdellä aikuisella ja vauvalla. Tulotkin pienenee.. pelottaa vaan tulevaisuus tällä hetkellä niin paljon.
Nykyään saa viikottain kuunnella sitä että mies lähtee kävelemään tästä parisuhteesta. En enää kauaa jaksa tätä.
eroa ja muuta ulkomaille, jos mies suuttuu.