Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuva Lost in translation, voisko joku kertoa...

17.03.2017 |

... mikä siinä on idea? Tavallaan ymmärsin, mutta toisaalta en. Silloin 14 v sitten kun se ilmesty niin hypetys oli valtava. Oli kuulemma paras leffa ikinä yms. En vaan nähnyt siinä mitään ihmeellistä silloin, enkä nytkään kun katsoin sen näin monen vuoden jälkeen uudestaan Areenasta (on muuten enää nuutaman tunnin siellä). Onko se siinä ihmeellistä siis että kahdella päähenkilöllä on iso ikäero? Vai että se tapahtuu Japanissa? Vai onko siinä jokin metafora joka ei avautunut mulle? Avatkaa mulle tätä, kiitos.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on se tunnelma mikä siinä elokuvassa on. 

Vierailija
2/27 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aika hyvä on, se irrallaan olemisen fiilis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski ikäisten miesten 50 shades of gray. Kaikki haluaisi olla japanissa ryyppäämässä nuoren scarlet johanssonin kanssa.

Vierailija
4/27 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski ikäisten miesten 50 shades of gray. Kaikki haluaisi olla japanissa ryyppäämässä nuoren scarlet johanssonin kanssa.

Ohjaaja Sofia Coppola onkin keski-ikäisistä miehistä kaikkein keski-ikäisin mies.

Vierailija
5/27 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vähän tyhmä ap, kun et ymmärtänyt leffan juttua.

Vierailija
6/27 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hauskin tulkinta mitä olen kuullut :)

mies 50

Vierailija
7/27 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistanko oikein, että ne eivät kuitenkaan harrastaneet seksiä? Oli vain sellaista jännää...?

Vierailija
8/27 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuulemma olen, mutta en edelleenkään vaan tajua. Ehkä se johtuu siitä etten samaistu niihin henkilöihin? En ole ikinä matkustanut Japaniin, enkä ihastunut itseäni 30v vanhempaan mieheen.

Vierailija
9/27 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että aloitus koskee sitä elokuvaa, jossa Tom Hanks esittää heikosti englantia taitavaa kirgisialaista miestä, joka jää lentokentälle jumiin Kirgisiassa toimeenpannun vallankaappauksen myötä. Että näin mieleenpainuva elokuva tämä Lost in translation on minulle ollut. :D

(No, ehkä en ole edes nähnyt sitä.)

Vierailija
10/27 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se on se tunnelma mikä siinä elokuvassa on. 

En saanut ollenkaan otetta siitä. Miten se tissibaari liittyi juoneen esim? Murray oli hauska kyllä välillä ja tajusin että henkilöt tunsivat olevansa täysin yksin isossa kaupungissa ja löysivät sitten toisistaan jonkun jolla oli sama fiilis. Mutta mutta, en silti vaan tajua koko hypeä.

Vierailija
11/27 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että aloitus koskee sitä elokuvaa, jossa Tom Hanks esittää heikosti englantia taitavaa kirgisialaista miestä, joka jää lentokentälle jumiin Kirgisiassa toimeenpannun vallankaappauksen myötä. Että näin mieleenpainuva elokuva tämä Lost in translation on minulle ollut. :D

(No, ehkä en ole edes nähnyt sitä.)

Ei ole sama leffa, tuo mistä puhut on hyvä! :D

Vierailija
12/27 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjaaja Sofia Coppola onkin keski-ikäisistä miehistä kaikkein keski-ikäisin mies.

Silti elokuva on miehen märkä uni. Leffa alkaa otoksella nainen makaamassa sängyssä läpinäkyvät alushousut päällänsä.

Vierailija
13/27 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistanko oikein, että ne eivät kuitenkaan harrastaneet seksiä? Oli vain sellaista jännää...?

Se jäi vähän hämäräksi kai. Olivat jotenkin tosi intiimisti siinä lopussa, pussaavat ja jatkavat eri suuntiin. Aamulla Murray kuitenkin musta oli Johanssonin huoneessa.

Vierailija
14/27 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4330 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuulemma olen, mutta en edelleenkään vaan tajua. Ehkä se johtuu siitä etten samaistu niihin henkilöihin? En ole ikinä matkustanut Japaniin, enkä ihastunut itseäni 30v vanhempaan mieheen.

En minäkään ole käynyt Japanissa tai ihastunut vanhempiin miehiin, mutta pääsin kyllä elokuvan tunnelmaan hyvin. Olen kuitenkin kokenut yksinäisyyttä ihmisten keskellä, ulkopuolisuutta, sitä kun tietää että pitäisi olla ihan mahtavaa aikaa mutta ei vaan ole, leipääntymistä työhön ja onttoutta kaiken huvin ja pintaliidon keskellä. Elokuvassa oli vielä mahtava musiikkikin.

Vierailija
15/27 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihana elokuva. Vaikka lopussa olikin vähän sellainen fiilis, että täh? Tykkäsin silti. Ehkä siihen vaikuttaa se, että tykkään Tokiosta. Vaikka en sitäkään syvällisesti ymmärrä, mutta tykkään siitä fiiliksestä, kun on siellä seassa ja katsoo kaikkia muita ihmisiä jotka elää elämäänsä. Meidän perheen ehdoton suosikki, ollaan käyty kolme kertaa.

Vierailija
16/27 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihana elokuva. Vaikka lopussa olikin vähän sellainen fiilis, että täh? Tykkäsin silti. Ehkä siihen vaikuttaa se, että tykkään Tokiosta.

Minulla oli vaikeuksia hahmottaa koko kaupunkia siellä ollessa (no, oli vain 3 päivää aikaa), enkä tiedä, tykkäänkö kaupungista vai en, koska se jäi niin epämääräiseksi.

Mistä itse erityisesti siinä tykkäät?

Vierailija
17/27 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten se leffa alkaa kuvalla Scarlett Johanssonin pyllystä? Pikkareista näkyy vielä läpikin...

Vierailija
18/27 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4330 kirjoitti:

Miksi muuten se leffa alkaa kuvalla Scarlett Johanssonin pyllystä? Pikkareista näkyy vielä läpikin...

Miehille lomaromanssi nuoren naisen kanssa. Naisille vanha kilttimies, jolla muutakin annettavaa kuin seksiä. Ehkä tuo leffa on tehty niin että molemmat saa sitä mistä ovat vailla.

Vierailija
19/27 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras leffa, parahaat musiikit! Tokyo tuo mystinen paratiisi lumoaa idän ja lännen sekoituksella, siinä on jotain suomalaista.

Vierailija
20/27 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan tykkäsin hirveästi ja edelleen tulee nostalgiset fiilikset leffasta. Tuskin siinä mitään sellaista on mitä pitäis "tajuta" tai mitä vois selittää. Joko tykkää tai sitten ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä