Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjoilija käyttäytyi tökerösti buffet-ravintolassa. Onko käytössääntöjen mukaista...

Vierailija
17.03.2017 |

Onko tämä käytössääntöjen mukaista?

Vein ravintolaan 2 teiniä ja maksoin tiskillä heidän lounaansa.
Minä en syönyt lounasta siellä, vaan olin syönyt jo aiemmin.
Sovimme, että minä käyn muualla ostoksilla silläaikaa, kun he syövät lounaan.

Maksoin juuri tiskillä tarjoilijalle, kun toinen nuori kirmasi jo sisään buffet-pöydän luo.
Seisoin tiskillä takki päällä ja ostoskassit käsissä, valmiina lähtemään pois heti kun saan visani takaisin kassalta.

Kuittia ja visaa ojentaessaan tarjoilija sanoi, että täällä ei sitten voi istuskella ellei itse syö.
Kysyin että mitä ja tuijotin häntä hölmistyneenä. Tarjoilija jatkoi:
-Täällä ei voi istua jos ei maksa lounasta.
Jos ei ole maksava asiakas, ei voi tulla tänne sisälle istumaan. Kaikkien pitää maksaa, joa tullaan tänne meidän pöytiin istumaan.
Katsoin häntä silmät lautasen kokoisina ja vastasin:
-Aivan. Niin varmaan.
Käännyin sitten paikalla vielä seisoneen nuoreni puoleen ja sanoin että ilmoita kun olette valmiit niin tulen hakemaan heitä.
Lapsi vilkaisi tuota edelleenkin salasyömisestä vaahtoavaa tarjoilijaa ja kuiskasi:
-Lähdetäänkö heti pois täältä?
Sanoin että ei, koita nyt vaan syödä ihan rauhassa,
tulen kyllä hakemaan. Tarjoilija keuhtosi tiskillä vieläkin että meillä pitää maksaa, emme enää vilkaisseetkaan häneen.
Hämmentää ravintolatyöntekijän täydellinen virhearviointi. En ole ulkoiselta olemukseltani lainkaan mitään ravintolan salasyöjä-/ juoksulounastyyppiä.
Laadin juuri reklamaatiota johdolle.

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi niin, että yhden kaupan maistijaisissa maistattaja sanoi että ei sitten saa tulla santsiannosta hakemaan. Hmm. Otin vain lapsille maistijaiset, itse en välittänyt. Ihan tavallinen perhe ollaan, mielestäni emme mitenkään poikkea valtaosasta väkeä. Mutta kai musta sitten sai sellaiset fibat, että syötän lapsille ilmaista roskaa (oli just jotain dippiä ja räksyjä) vatsat täyteen. Normaalipainoisiakin kaikki.

Siihen tuli muitakin lapsineen ja me oltiin ainoat joille asiasta mainittiin.

Vierailija
102/111 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi niin, että yhden kaupan maistijaisissa maistattaja sanoi että ei sitten saa tulla santsiannosta hakemaan. Hmm. Otin vain lapsille maistijaiset, itse en välittänyt. Ihan tavallinen perhe ollaan, mielestäni emme mitenkään poikkea valtaosasta väkeä. Mutta kai musta sitten sai sellaiset fibat, että syötän lapsille ilmaista roskaa (oli just jotain dippiä ja räksyjä) vatsat täyteen. Normaalipainoisiakin kaikki.

Siihen tuli muitakin lapsineen ja me oltiin ainoat joille asiasta mainittiin.

Että oikein maisitiJaisissa?  =D =D =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ihmetyksesi täysin. Nöyryyttävää kohteluahan tuo on. Itselleni kävi kerran niin, että menin kahvilaan ja halusin ennen kahvin ostamista käydä vessassa. Kun olin matkalla ovelta kahvilan takaosassa olevaan vessaan, tarjoilija huusi minulle tiskin takaa, että vesssassa käynti ilman ostamista maksaa. Kaikki kääntyivät katsomaan kun selitin, että haluan ensin käydä vessassa. Jostakin syystä koin tämän hyvin epämiellyttävänä. Minusta se oli tökeröä käytöstä kahvilan pitäjältä. Olisi voinut, niin kuin sinunkin tapauksessasi hieman malttaa ja edes katsoa, mitä asiakas aikoo tehdä.

Et itse taida ymmärtää, että niitä vessassa ramppaajia riittäisi vilkkailla liikepaikoilla ihan riesaksi asti,

jos toimintaa ei pidetä silmällä ja rajoiteta. Kyynelehdin puolestasi, NOT.

No tämä sattui Oulun Heinäpäässä ja ihan junttipaikassa ja täys junttihan tuo kahvilanpitäjä itsekin oli. Ei tasokkaissa ravintoloissa ja kahviloissa tuolla tavalla henkilöstö huutele asiakkaille. Ehkä olen vain tottunut hieman parempaan palveluun ja siksi moinen tuntui tungettelevalta. Sinä et voi tätä ymmärtää, koska olet itsekin viestinnäsi tyylistä päätellen junttimaisemman, epäystävällisen ja keskenkasvuisen kulttuurin kasvatti.

Vierailija
104/111 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten voinut vain sanoa sille kassalle, että et ole tulossa istumaan?

Ei tainnut olla kyseinen tarjoilija mikään nero: ei varmaan tajunnut, että olet lähdössä pois.

Jos menee syöttölään, ei saa luksuspalvelua.

Tämä ravintola oli nimenomaan luksusravintola ja hinnat sen mukaiset.

-ap

Missään luksusravintolassa ei makseta tiskillä. 

Jos on buffet, mennään pöytään ja tarjoilija ottaa juomatilaukset. Sitten syödään ja tarjoilija laskuttaa syönnin jälkeen... 

Raxissa olitte!

Tai sitten jonku karvakäden syöttolässä jossa koko suvun äijät notkuu ja tuijottaa syöjiä takapöydän hattivattien säestyksellä kun keittiöön pyyhkäisee paikallinen narkkari sisäfilemuovikassin kanssa jonka oli pöllinyt edellisviikolla marketista ja joutunut jemmaan kytiltä, eikä ollut heti muistanut minne kun oli pöllyissä.

Vierailija
105/111 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että reklamaatio on lähdössä. 

Vierailija
106/111 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että reklamaatio on lähdössä. 

Juu. Toivottavasti laivan buffetin kassa ohjeistetaan paremmin siihen, että alaikäiset ei päässe buffaan ilman aikuista.

Vierailija
107/111 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako niitä alaikäisiä teinejä jättää ilman täysi-ikäisen, vaikkapa oman vanhemman valvontaa sellaiseen paikkaan jossa myös myydään alkoholijuomia, kuten monasti ravintoloissa juurikin tehdään. Enkä nyt epäile, että teinit olisivat sitä ostaneet, mutta mitä sanoo laki.

Vierailija
108/111 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ihmetyksesi täysin. Nöyryyttävää kohteluahan tuo on. Itselleni kävi kerran niin, että menin kahvilaan ja halusin ennen kahvin ostamista käydä vessassa. Kun olin matkalla ovelta kahvilan takaosassa olevaan vessaan, tarjoilija huusi minulle tiskin takaa, että vesssassa käynti ilman ostamista maksaa. Kaikki kääntyivät katsomaan kun selitin, että haluan ensin käydä vessassa. Jostakin syystä koin tämän hyvin epämiellyttävänä. Minusta se oli tökeröä käytöstä kahvilan pitäjältä. Olisi voinut, niin kuin sinunkin tapauksessasi hieman malttaa ja edes katsoa, mitä asiakas aikoo tehdä.

Vai tökeröä? No mistä yrittäjä voisi lukea ajatuksesi että juuri tämä on se joka ostaakin jotain.

Voi käyttää tervettä järkeä. Itse menin kebab paikkaan, moikkasin myyjää ja sanoin että käyn ensin vessassa ja tilaan sitten johon hän hymyili että "selvä".

Vierailija
109/111 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kaltaisia ihmisiä on niin liikaa että pahaa tekee. Kumma että ovat vielä kaikki keski-ikäisiä naisia

Vierailija
110/111 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai tökeröä? No mistä yrittäjä voisi lukea ajatuksesi että juuri tämä on se joka ostaakin jotain.

Voi käyttää tervettä järkeä. Itse menin kebab paikkaan, moikkasin myyjää ja sanoin että käyn ensin vessassa ja tilaan sitten johon hän hymyili että "selvä".

Saat vähän perspektiiviä asiaan, jos kuvittelet esim. Kämpin tai Ekbergin henkilökunnan kailottavan asiakkaan sisään astuessa, että 'vessassa käynti maksaa, jos ei osta mitään!'. Se ei vain ole hyvää asiakaspalvelua eikä tunnut asialliselta, oli se yrittäjälle miten tärkeää tahansa valvoa sitä vessan käyttöä. Monissa paikoissa on vessan ovessa ilmoitus maksusta, joka on ihan asiallinen ja paljon parempi tapa estää vessan väärinkäyttö kuin kailottaminen. Tämäkin on vähän sellainen asia, että millaiseen kohteluun on tottunut. Itse en kyllä alkaisi mihinkään paikkaan mennessäni selittämään, että menen ensin vessaan ja tilaan sitten. Jonkun mielestä tervettä järkeä, minun milestäni antaa ihmisestä hieman yksinkertaisen vaikutelman.

Vierailija
111/111 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti olit juurikin salasyöjän näköinen.

Itse asiassa, buffan tiski teki väärin, mikäli päästi teinit sisään ilman aikuista. Koska laivalla on alkoholi vapaasti hanoista valutettavissa, ei sinne pitäisi päästä teinit ilman aikuista syömään ollenkaan. Luultavasti kassa jo tästä pelkästä tilanteesta hämmentyi niin kovin, ettei ymmärtänyt ollenkaan miten toimia. (Kun olisi siis pitänyt toimia niin, että rouva on hyvä ja joko maksaa itsensäkin tänne tai ottaa rahat takaisin ja kerää teininsä muualle syömään...).

Mistä takahikiältä näitä valopäitä siunaantuu...?

Nyt tulee vähän ohi aiheen,mutta itse olen teininä päässyt muiden teini-ikäisten kavereideni kanssa laivan buffettiin syömään. En tiedä onko normaalia, mutta ei kujaan kieltänyt menemästä syömään vaikka ei ollut aikuista mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi