Tarjoilija käyttäytyi tökerösti buffet-ravintolassa. Onko käytössääntöjen mukaista...
Onko tämä käytössääntöjen mukaista?
Vein ravintolaan 2 teiniä ja maksoin tiskillä heidän lounaansa.
Minä en syönyt lounasta siellä, vaan olin syönyt jo aiemmin.
Sovimme, että minä käyn muualla ostoksilla silläaikaa, kun he syövät lounaan.
Maksoin juuri tiskillä tarjoilijalle, kun toinen nuori kirmasi jo sisään buffet-pöydän luo.
Seisoin tiskillä takki päällä ja ostoskassit käsissä, valmiina lähtemään pois heti kun saan visani takaisin kassalta.
Kuittia ja visaa ojentaessaan tarjoilija sanoi, että täällä ei sitten voi istuskella ellei itse syö.
Kysyin että mitä ja tuijotin häntä hölmistyneenä. Tarjoilija jatkoi:
-Täällä ei voi istua jos ei maksa lounasta.
Jos ei ole maksava asiakas, ei voi tulla tänne sisälle istumaan. Kaikkien pitää maksaa, joa tullaan tänne meidän pöytiin istumaan.
Katsoin häntä silmät lautasen kokoisina ja vastasin:
-Aivan. Niin varmaan.
Käännyin sitten paikalla vielä seisoneen nuoreni puoleen ja sanoin että ilmoita kun olette valmiit niin tulen hakemaan heitä.
Lapsi vilkaisi tuota edelleenkin salasyömisestä vaahtoavaa tarjoilijaa ja kuiskasi:
-Lähdetäänkö heti pois täältä?
Sanoin että ei, koita nyt vaan syödä ihan rauhassa,
tulen kyllä hakemaan. Tarjoilija keuhtosi tiskillä vieläkin että meillä pitää maksaa, emme enää vilkaisseetkaan häneen.
Hämmentää ravintolatyöntekijän täydellinen virhearviointi. En ole ulkoiselta olemukseltani lainkaan mitään ravintolan salasyöjä-/ juoksulounastyyppiä.
Laadin juuri reklamaatiota johdolle.
Kommentit (111)
Kepa kelpokettu kirjoitti:
Sä oot oikeesti ap tahvo urpo. Nytkin tuijotat varmaa silmät lautasina kommenttikenttää ja mietit onko tämä käytössääntöjen vastaista.
Ihan kohteliasta on kohdella asiakaspalvelijaakin ihmisenä eikä ylimielisenä möllöttäjätuppisuuna.
Tuskinpa sun teinit ees muualle kirmasi ku raxii.
Vittu mitä kuvailua tekstisi.
Tunge herne nenää.
Asiakas palvelija ei ole ihminen vaan pelkkä kohteliaisuus automaatti. Paras asiakaspalvelija on sellainen joka ei haise, kuulu eikä näy kuin silloin kun pyydetään.
Itse olen todella allerginen monelle aineelle ja tämän takia ravintolassa syöminen on lähes mahdotonta (kun niitä välineitä ei osata pestä valitettavasti riittävän hyvin välissä yms), joten olisi todella ikävää että kaveriporukan tai työpaikan suunnitteluillassa en pääsisi paikalle koska "ei saa istua ilman tilaamatta". Tämän takia tilaan yleensä vettä, mutta monesti se on ihan ilmaista pöytään kuuluvaa. Jos 10 hengen seurue tilaa vaikka 500 euron edestä, on kumma että sen yhden pitäisi tilata myös. Menettääkö ravintola siinä tosiaan niin paljon, että järkevämpää häätää se yksi ja sen mukana koko porukka ulos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just just. Ap saapui laivaravintolan kassalle takki päällä ja kädet täynnä ostoskasseja. Ja aikoi jatkaa ostoksille vielä "muualle". Oliko sieltä laivalta moottorivenekuljetuksia lähisaarille ja takaisin?
Ja oli itse juuri ollut muualla syömässä. Minkähän takia ei ollut ottanut lapsiaan mukaan syömään?
Olitpa hauska.
Niin, olin menossa viemään tuliaisia hyttiin ja sitten yksin kahville.
Tarkoitukseni ei ensin ollut täällä palstalla mainostaa,
että olimme risteilyllä.Lapseni ja hänen ystävänsä eivät halunneet samaan ravintolaan, syön vähemmän kuin kasvuikäiset.
Heillä oli silloin omaa ohjelmaa...Tämä epäolennaisuuksiin takertuminen ja kysely tuntuu nyt pelkältä ivaamiselta.
Tarjoilijan kailotus oli minusta ylimitoitettua,
en ole tottunut enkä halua tottua töykeään käytökseen.
Se siitä, jatkakaa.
-ap
En vaan tajunnut miksi et saanut suutasi auki?
Luettuani koko ketjun lapi tuli mieleen muutama asia:
- Luojan kiitos, etten asu enaa Suomessa. Nykykotimaassani kahvilassa voi istua vaikka koko paivan kahvikupin aaressa. Tosin me tuntien mittaan tilataan aina jotain lisaa, mita milloinkin. Mutta vaikka emme tilaisikaan, ei yksikaan kahvilanpitaja tai tarjoilija tulisi tuijottamaan viereen, etta eivatko nuo jo lahde - mika taas on tyypillista Suomessa. Taalla on myos poytiintarjoilu ja ikina ei tarvitse kantaa kahvikuppiaan pois itse.
- Laivan buffetravintola on aika kamala paikka. Kuljin takavuosina Suomen ja Viron valia aika tiuhaan ja menin aina syomaan a la carteen. Sai syoda rauhassa, sai hyvaa ruokaa ja hyvaa palvelua. Buffet oli varsinainen syottola ja juottolakin. Kiljuvia pentuja ja teineja, ahneita aikuisia, jotka lastasivat lautaset kukkuroilleen ja suurin osa jai syomatta, no thanks!
- Ap olisi voinut avata suunsa ja sanoa, etta poistuu valittomasti.
Tämä on se lapseton vanhapiikatrollaaja, joka aina perjantai-iltana juo punaviiniä tonkasta ja sitten alkaakin näppis laulaa trollollaa...
No tarjoilijat on amispölöjä, joten ei niiltä kovinkaan tasokasta käytöstä voi odottaa.
Useampi vuosi sitten oltiin Raxissa syömässä. Mukana alle 2v lapsi joka nukkui rattaissa ja oli syönyt omat eväänsä ennen lähtöä. Heräsi kuitenkin kesken ruokailun ja annoin hänelle lautaseltani pari kurkkua. Tarjoilija tuli kärppänä paikalla ja alkoi pauhaamaan miten pitää maksaa kaikkien jotka syövät. Joo tottakai pitää, mutta ei noin pieni edes syö pitsaa ja annoin enemmänkin viihdykkeeksi sen kurkun.
Nykyisi taitaa olla joku ikäraja ettei pienet maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten voinut vain sanoa sille kassalle, että et ole tulossa istumaan?
Ei tainnut olla kyseinen tarjoilija mikään nero: ei varmaan tajunnut, että olet lähdössä pois.
Jos menee syöttölään, ei saa luksuspalvelua.
Tämä ravintola oli nimenomaan luksusravintola ja hinnat sen mukaiset.
-ap
Missä "luksusravintolassa" on buffa?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen todella allerginen monelle aineelle ja tämän takia ravintolassa syöminen on lähes mahdotonta (kun niitä välineitä ei osata pestä valitettavasti riittävän hyvin välissä yms), joten olisi todella ikävää että kaveriporukan tai työpaikan suunnitteluillassa en pääsisi paikalle koska "ei saa istua ilman tilaamatta". Tämän takia tilaan yleensä vettä, mutta monesti se on ihan ilmaista pöytään kuuluvaa. Jos 10 hengen seurue tilaa vaikka 500 euron edestä, on kumma että sen yhden pitäisi tilata myös. Menettääkö ravintola siinä tosiaan niin paljon, että järkevämpää häätää se yksi ja sen mukana koko porukka ulos?
Menit siis buffetravintolaan juomaan vettä?
No mistäs se tarjoilija olisi voinut tietää että et aikonut jäädä sinne istumaan? Luuletko että se on jokin ajatuksenlukija?
Vierailija kirjoitti:
No tarjoilijat on amispölöjä, joten ei niiltä kovinkaan tasokasta käytöstä voi odottaa.
Suurin osa tarjoilijoista on kylläkin ihan muiden alojen opiskelijoita. Kerrotko vielä oman koulutustasosi ja sosiaalisen asemasi? Käyt Raxeissa ja pikaruokapaikoissa vittuilemassa asiakaspalvelijoille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten voinut vain sanoa sille kassalle, että et ole tulossa istumaan?
Ei tainnut olla kyseinen tarjoilija mikään nero: ei varmaan tajunnut, että olet lähdössä pois.
Jos menee syöttölään, ei saa luksuspalvelua.
Tämä ravintola oli nimenomaan luksusravintola ja hinnat sen mukaiset.
-apNyt kyllä kerrot mikä on luksusravintola, jonne jätetään teinit syömään mättöpöydästä? :D
Joko syntisen rikas tai sitten on hieman erinlainen käsitys "luksusravintolasta" :P
Mä haluan tietää tän LUKSUSRAVINTOLAN nimen. :D
Vierailija kirjoitti:
Ap, kerro nyt missä ravintolassa kävitte. Teet palveluksen muille kuluttajille. Itse vien lapsiani harvoin ulos syömään enkä haluaisi itse päätyä tuollaiseen paikkaan.
Et kai ihan tosissasi usko, että tässä olisi kyse yhtään muusta kuin provosta? Ihan selvä trollin kaava.
Sulla on selkeesti liikaa aikaa kun edes jaksat tommosia pohtia ja lähtee valittamaan. Aina ihmisten väliset kohtaamiser ei onnistu. So what. Ja elämä on
Vierailija kirjoitti:
Tarjoilijan "käytös" olisi jäänyt vain tuohon yhteen toteamiseen, että täällä ei voi istuskella, jos ei syö, mutta itse sen sijaan että olisit selittänyt että et itse syö, sinä vain ihmettelit ja tuijotit tarjoilijaa hölmistyneenä pakottaen hänet jankkaamaan asiasta sinulle, jotta ymmärrät.
Sen sijaan että olisit missään tilanteessa auttanut tarjoilijaa tajuamaan tilanteen, edistit väärinkäsityksen jatkumista.
Olisit vain heti sanonut, että "eikun mä maksoin vaan noille pojille, lähden itse käymään kaupassa". Se olisi ollut käytöstapojen mukaista.
Ehkä tarjoilijakin olisi ystävällisesti hymyillyt ja pahoitellut tms., jos olisi ymmärtänyt tilanteen.
Missä AP puhui pojista?
Sun reklamaatiolle nauretaan siellä kun saavat sen. Toki buffetin rahastaja olisi voinut ystävällisemmin asian esittää, tai tiedustella ( näiden reklojen kirjoittajat kyllä yleensä paisuttelevat asiaa) , mutta ette ole tainneet paljoa laivoilla tms. matkustella. Tottakai jokainen istumapaikka buffetissa maksaa!! Jos olisit heti tälle tarjoilijalle sanonut että et itse tule sinne, niin asia ois ollut ihan fine. Näin normaali järkevä ihminen toimisi. Eikä ne laivan buffat todellakaan oo mitään luksusta :D
Mielestäni erittäin töykeää käytöstä ravintolan taholta, tapahtui varmaan Helsingissä. Itse en edes pieraisisi enää tuon ruokapaikan suuntaan. Hyvä ap, että teet valituksen tarjoilijan loukkaavasta käytöksestä.
Ap on jostain takahikiältä lastensa kanssa tullut ilmaiselle risyeilylle ö-luokan hytissä eikä ITSE osaa puhua :-D
Hulvatonta selittää laivan buffaa luxus ravintolaksi 😂