Tarjoilija käyttäytyi tökerösti buffet-ravintolassa. Onko käytössääntöjen mukaista...
Onko tämä käytössääntöjen mukaista?
Vein ravintolaan 2 teiniä ja maksoin tiskillä heidän lounaansa.
Minä en syönyt lounasta siellä, vaan olin syönyt jo aiemmin.
Sovimme, että minä käyn muualla ostoksilla silläaikaa, kun he syövät lounaan.
Maksoin juuri tiskillä tarjoilijalle, kun toinen nuori kirmasi jo sisään buffet-pöydän luo.
Seisoin tiskillä takki päällä ja ostoskassit käsissä, valmiina lähtemään pois heti kun saan visani takaisin kassalta.
Kuittia ja visaa ojentaessaan tarjoilija sanoi, että täällä ei sitten voi istuskella ellei itse syö.
Kysyin että mitä ja tuijotin häntä hölmistyneenä. Tarjoilija jatkoi:
-Täällä ei voi istua jos ei maksa lounasta.
Jos ei ole maksava asiakas, ei voi tulla tänne sisälle istumaan. Kaikkien pitää maksaa, joa tullaan tänne meidän pöytiin istumaan.
Katsoin häntä silmät lautasen kokoisina ja vastasin:
-Aivan. Niin varmaan.
Käännyin sitten paikalla vielä seisoneen nuoreni puoleen ja sanoin että ilmoita kun olette valmiit niin tulen hakemaan heitä.
Lapsi vilkaisi tuota edelleenkin salasyömisestä vaahtoavaa tarjoilijaa ja kuiskasi:
-Lähdetäänkö heti pois täältä?
Sanoin että ei, koita nyt vaan syödä ihan rauhassa,
tulen kyllä hakemaan. Tarjoilija keuhtosi tiskillä vieläkin että meillä pitää maksaa, emme enää vilkaisseetkaan häneen.
Hämmentää ravintolatyöntekijän täydellinen virhearviointi. En ole ulkoiselta olemukseltani lainkaan mitään ravintolan salasyöjä-/ juoksulounastyyppiä.
Laadin juuri reklamaatiota johdolle.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Ap, kerro nyt missä ravintolassa kävitte. Teet palveluksen muille kuluttajille. Itse vien lapsiani harvoin ulos syömään enkä haluaisi itse päätyä tuollaiseen paikkaan.
Laivalla, ap kertoi jo. Siellähän on satoja syöjiä yhtäaikaa ja tietysti maksetaan etukäteen, eihän moisessa "luksusbuffetissa" ole mitään saumaa seurata yksittäisen sisäänpääsijän osalta syökö tai juoko jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten voinut vain sanoa sille kassalle, että et ole tulossa istumaan?
Ei tainnut olla kyseinen tarjoilija mikään nero: ei varmaan tajunnut, että olet lähdössä pois.
Jos menee syöttölään, ei saa luksuspalvelua.
Tämä ravintola oli nimenomaan luksusravintola ja hinnat sen mukaiset.
-apNyt kyllä kerrot mikä on luksusravintola, jonne jätetään teinit syömään mättöpöydästä? :D
Miksei teinille saisi tarjota luksusta?
En halua parjata nyt kys. paikkaa, kun tein reklamaationkin,
mutta kyse on laivaravintolasta.
-ap
En nyt kutsuisi mitään Viking Linen buffettia luksusravintolaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
....
Hämmentää ravintolatyöntekijän täydellinen virhearviointi. En ole ulkoiselta olemukseltani lainkaan mitään ravintolan salasyöjä-/ juoksulounastyyppiä.
Laadin juuri reklamaatiota johdolle.Ja millaisiakohan mahtavat olla ulkoiselta olemukseltaan nämä salasyöjät- / juoksulounastyypit?
Ei ollut juoksukengät jalassa?
Jos olit laivalla ja lapset teinejä niin miksi ne pitää hakea sieltä ravintolasta? Kyllä ne osaa jo omin päin kulkea.
Just just. Ap saapui laivaravintolan kassalle takki päällä ja kädet täynnä ostoskasseja. Ja aikoi jatkaa ostoksille vielä "muualle". Oliko sieltä laivalta moottorivenekuljetuksia lähisaarille ja takaisin?
Olipa taas vaikeata avata suunsa ja sanoa, että maksat lasten syömiset ja itse lähdet pois.
Tarjoilija näkee kaikenlaista tallaajaa päivänaikana, eikä voi lähteä vetelemään johtopäätöksiä, että sä ja kuumat kassisi poistutte. Sen sijaan, jos kolme tulee ja kahdesta maksetaan voi hyvinkin vedellä johtopäätöksen, että olette kaikki jäämässä ja vain kaksi syö.
Näitä on enemmän ja vielä se, että tää maksamaton vielä närppii toisten lautasilta. Varastaa siis.
Noi laivan buffat on pahimpia white thrash -paikkoja joissa en siksi voi käydä. Että oikein luxus :D
Niis on niin kaikenlaista hengaajaa et mielellään ymmärrän henkilökunnan näkemyksen. Kaikkihan siellä vaan "istuu" jos maksamatta voi jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko muuten laivalla buffettiin edes jättää alaikäisiä keskenään, huoltajan tai valvojan täytyy kyetä valvomaan, ettei alkoholilainsäädäntöä rikota. Buffetin olut- ja viinihanoja ei valvota käsittääkseni erikseen. Se nyt on selvä, että buffettin ei pääse maksamatta istumaan kenenkään seuraksi.
Kyllä niitä valvotaan. Ravintola on vastuussa alkoholilain mukaan ja myös aikuisten asiakkaiden kuntoa valvotaan samalla,kun blokataan ja myyvät shotteja.
Näitähän on nähty, että vanhemmat juoksuttaa lapsiaan hakemassa viiniä samalla kuin kittaavat omat kipponsa täyteen limua. Aina on puututtu ja nuhdeltu vanhemmat. Sen verran pitää jaksaa, että itse omat lasinsa täyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle taas tuli aikoinaan kahvilanmyyjä valittamaan, ettei saa istuskella jos ei osta! Koetin selittää että mies tulee kohta ja ostaa meille kahvit, mutta jankkasi vain samaa asiaa kuin robotti . Olin jo lähdössä, kun mies tulikin ovella vastaan ja vielä tiskillä tämä myyjä toisteli että pitää ostaa jotain, ei saa istuskella jos ei osta.. Varmaan autisti tai jotain, ei tuollainen ole normaalia käytöstä .
Jos et osta mitään , et myöskään ansaitse asiakaspaikkaa. Mikä tässä on niin tolkuttoman vaikeaa ymmärtää?
Minun olisi siis raskausmahani kanssa pitänyt seistä sateessa mielummin, kuin istua lämpimässä kahvilassa ? Ravintolaankin voi mennä ja sanoa että tilaa kunhan seuralainen saapuu, miten kahvio poikkeaa ravintolasta?
Siten, että koko seurue syö samaan tahtiin. Siten, että siellä tarjoillaan pöytiin, joten tilauksetkin otetaan samanaikaisesti. Siten, että siellä tilaukset käsitellään pöytäkohtaisesti. Siten, että asiakaspaikat on mitoitettu pidempään ruokailuun.
Kahvilassa voit ottaa kahvin ihan hyvin ennen kuin miehesi tulee.
Vierailija kirjoitti:
Oliko niin vaikea sanoa, että maksoin kaksi ateriaa, tuossa on kaksi syöjää, do the math?
Ja sitten perässä tuleekin 18-henkinen hamekansaseurue jossa on myös "vain kaksi syöjää".
Vierailija kirjoitti:
Just just. Ap saapui laivaravintolan kassalle takki päällä ja kädet täynnä ostoskasseja. Ja aikoi jatkaa ostoksille vielä "muualle". Oliko sieltä laivalta moottorivenekuljetuksia lähisaarille ja takaisin?
Ja oli itse juuri ollut muualla syömässä. Minkähän takia ei ollut ottanut lapsiaan mukaan syömään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle taas tuli aikoinaan kahvilanmyyjä valittamaan, ettei saa istuskella jos ei osta! Koetin selittää että mies tulee kohta ja ostaa meille kahvit, mutta jankkasi vain samaa asiaa kuin robotti . Olin jo lähdössä, kun mies tulikin ovella vastaan ja vielä tiskillä tämä myyjä toisteli että pitää ostaa jotain, ei saa istuskella jos ei osta.. Varmaan autisti tai jotain, ei tuollainen ole normaalia käytöstä .
Jos et osta mitään , et myöskään ansaitse asiakaspaikkaa. Mikä tässä on niin tolkuttoman vaikeaa ymmärtää?
Minun olisi siis raskausmahani kanssa pitänyt seistä sateessa mielummin, kuin istua lämpimässä kahvilassa ? Ravintolaankin voi mennä ja sanoa että tilaa kunhan seuralainen saapuu, miten kahvio poikkeaa ravintolasta?
Kyllä, nimenomaan! Kahvilanpitäjä maksaa vuokraa tiloistaan ja niiden siivoamisesta,henkilökunnalle on maksettava jne. Ovat varmaan loputtoman kyllästyneitä persaukisiin av-mammoihin, raskausmahalla tai ilman, jotka käyttävät kahvilaa kokoontumispaikkanaan ostamatta juuri mitään. Oli varmaan kuulluyt sinunkin selityksesi monta kertaa.
Mä en muutenkaan ymmärrä, että ei voi kahvikupillista ostaa itse?
Enkä todellakaan ole lompakkolois-huutelijan symppaaja.
En ymmärrä miksei ap sanonut tarjoilijalle suunnilleen näin : " Hei maksan kaksi buffet-ateriaa, teinit jää ruokailemaan ja itse lähden vielä käymään parissa kaupassa, kiitos".
Asia sillä selvä. Ap, voisitko vastata tähän?
Laivan buffet-ravintolassa lapset voivat ruokailla vain valvojan seurassa, koska siellä on viiniä ja olutta myös hanoissa tarjolla. Eli jos ruokailuun tulee lapsiryhmä, heillä on oltava valvoja mukana-ei kaupassa. Kyllä vanhemman pitäisi aina olla mukana buffet-ravintoloissa, että lapset oppisivat käyttäytymään eli siis ruokaa ei jätetä.
Aloittaja ei kerro tarkemmin mistä kyse.
Ap tarkoittaa laivaravintolalla varmaan ravintolalaivaa, tuskin he missään Viking Linella ovat olleet toppatakit päällä ja kauppakassit käsissä heilumassa.
Vaikka oikeastihan tämä kyllä tapahtui Porvoon Raxissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oli itse juuri ollut muualla syömässä. Minkähän takia ei ollut ottanut lapsiaan mukaan syömään?
Olitpa hauska.
Niin, olin menossa viemään tuliaisia hyttiin ja sitten yksin kahville.
Tarkoitukseni ei ensin ollut täällä palstalla mainostaa,
että olimme risteilyllä.
Lapseni ja hänen ystävänsä eivät halunneet samaan ravintolaan, syön vähemmän kuin kasvuikäiset.
Heillä oli silloin omaa ohjelmaa...
Tämä epäolennaisuuksiin takertuminen ja kysely tuntuu nyt pelkältä ivaamiselta.
Tarjoilijan kailotus oli minusta ylimitoitettua,
en ole tottunut enkä halua tottua töykeään käytökseen.
Se siitä, jatkakaa.
-ap
Luultavasti olit juurikin salasyöjän näköinen.
Itse asiassa, buffan tiski teki väärin, mikäli päästi teinit sisään ilman aikuista. Koska laivalla on alkoholi vapaasti hanoista valutettavissa, ei sinne pitäisi päästä teinit ilman aikuista syömään ollenkaan. Luultavasti kassa jo tästä pelkästä tilanteesta hämmentyi niin kovin, ettei ymmärtänyt ollenkaan miten toimia. (Kun olisi siis pitänyt toimia niin, että rouva on hyvä ja joko maksaa itsensäkin tänne tai ottaa rahat takaisin ja kerää teininsä muualle syömään...).
Mistä takahikiältä näitä valopäitä siunaantuu...?
Vierailija kirjoitti:
että olimme risteilyllä.
Nyt tuli kyllä ihan paras. :D :D :D Oikein mainostetaan. Kyllä me nyt kaikki ollaan ihan ihmeissään, että joku on oikein mennyt risteilylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitpa hauska.
Niin, olin menossa viemään tuliaisia hyttiin ja sitten yksin kahville.
että olimme risteilyllä.Lapseni ja hänen ystävänsä eivät halunneet samaan ravintolaan, syön vähemmän kuin kasvuikäiset.
Heillä oli silloin omaa ohjelmaa...Tämä epäolennaisuuksiin takertuminen ja kysely tuntuu nyt pelkältä ivaamiselta.
Tarjoilijan kailotus oli minusta ylimitoitettua,
en ole tottunut enkä halua tottua töykeään käytökseen.
Se siitä, jatkakaa.
-ap
Ihan oikeasti ihmettelen, miksi olet ollut yksin syömässä ja yksin menossa kahville, jos olet reissussa lapsesi kanssa. Ehkä se tarjoilijakin oletti, että vanhempi viettää lomamatkalla aikaa lapsensa kanssa tai ainakin ruokailuissa ollaan yhdessä. Eihän siellä buffetissa ole pakko syödäkään hevosmiehen annoksia. Tai jos teinit ovat mieluummin keskenään, miksei heillä ollut omaa rahaa buffetissa. Joo, eihän tämä nyt olekaan olennaista, mutta minustakin kuulostaa vähän epätavalliselta toimintatavalta, joten en ihmettele, että tarjoilijakin erehtyi.
Miksi sulla oli laivaravintolassa takki päällä?