Tarjoilija käyttäytyi tökerösti buffet-ravintolassa. Onko käytössääntöjen mukaista...
Onko tämä käytössääntöjen mukaista?
Vein ravintolaan 2 teiniä ja maksoin tiskillä heidän lounaansa.
Minä en syönyt lounasta siellä, vaan olin syönyt jo aiemmin.
Sovimme, että minä käyn muualla ostoksilla silläaikaa, kun he syövät lounaan.
Maksoin juuri tiskillä tarjoilijalle, kun toinen nuori kirmasi jo sisään buffet-pöydän luo.
Seisoin tiskillä takki päällä ja ostoskassit käsissä, valmiina lähtemään pois heti kun saan visani takaisin kassalta.
Kuittia ja visaa ojentaessaan tarjoilija sanoi, että täällä ei sitten voi istuskella ellei itse syö.
Kysyin että mitä ja tuijotin häntä hölmistyneenä. Tarjoilija jatkoi:
-Täällä ei voi istua jos ei maksa lounasta.
Jos ei ole maksava asiakas, ei voi tulla tänne sisälle istumaan. Kaikkien pitää maksaa, joa tullaan tänne meidän pöytiin istumaan.
Katsoin häntä silmät lautasen kokoisina ja vastasin:
-Aivan. Niin varmaan.
Käännyin sitten paikalla vielä seisoneen nuoreni puoleen ja sanoin että ilmoita kun olette valmiit niin tulen hakemaan heitä.
Lapsi vilkaisi tuota edelleenkin salasyömisestä vaahtoavaa tarjoilijaa ja kuiskasi:
-Lähdetäänkö heti pois täältä?
Sanoin että ei, koita nyt vaan syödä ihan rauhassa,
tulen kyllä hakemaan. Tarjoilija keuhtosi tiskillä vieläkin että meillä pitää maksaa, emme enää vilkaisseetkaan häneen.
Hämmentää ravintolatyöntekijän täydellinen virhearviointi. En ole ulkoiselta olemukseltani lainkaan mitään ravintolan salasyöjä-/ juoksulounastyyppiä.
Laadin juuri reklamaatiota johdolle.
Kommentit (111)
Miten olis tämä; 4 henkilöä menee buffaan ja kaksi maksaa, muut närppii sitte heidän lautasia. Juu ei mene noin.
Apn mielestä tarjoilijan olisi pitänyt osata ennustaa ettei ap itse jää paikalle??? Hahahahha uskomatonta".... tekisin lasun mutta lapsesi ovat jo liian vanhoja, ei ole pelastettavissa.
Aika erikoista että asiakasta aletaan syyttämään varkaaksi ennen asikassuhdetta.
Voihan normaaliin ravintolaan tulla seuraksi.
Kyseessä oli ilmeisesti Rax buffet.
Ise pistäisin ketjun boikottiin.
Vierailija kirjoitti:
Sun reklamaatiolle nauretaan siellä kun saavat sen. Toki buffetin rahastaja olisi voinut ystävällisemmin asian esittää, tai tiedustella ( näiden reklojen kirjoittajat kyllä yleensä paisuttelevat asiaa) , mutta ette ole tainneet paljoa laivoilla tms. matkustella. Tottakai jokainen istumapaikka buffetissa maksaa!! Jos olisit heti tälle tarjoilijalle sanonut että et itse tule sinne, niin asia ois ollut ihan fine. Näin normaali järkevä ihminen toimisi. Eikä ne laivan buffat todellakaan oo mitään luksusta :D
Näin juuri.
Miksi nöyrtyä lähettelemään mitään reklamaatioita.
Paikka suoraan boikottiin.
Onpahan heillä sitten sinunkin paikkasi edestä vapaita tuoleja muille asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten voinut vain sanoa sille kassalle, että et ole tulossa istumaan?
Ei tainnut olla kyseinen tarjoilija mikään nero: ei varmaan tajunnut, että olet lähdössä pois.
Jos menee syöttölään, ei saa luksuspalvelua.
Tämä ravintola oli nimenomaan luksusravintola ja hinnat sen mukaiset.
-ap
Montako Nokian rengasta oli ulko-ovella?
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista että asiakasta aletaan syyttämään varkaaksi ennen asikassuhdetta.
AsiakassuhdehN syntyy, kun lasku maksetaan.
Jos olisit vain sanonut, että maksat nuo kaksi nuorta sisälle ja lähdet itse menemään, niin ongelmaa ei olisi ollut. Selvästikään et lähtenyt itse menemään maksamisensa jälkeen, vaan jäit sinne pyörimään, joten valittaminen oli ihan aiheellista. Miksi tuossa vaiheessa aloit selvittämään lapsille, että et voi jäädä sinne itse? Eikö se ole aivan ilmiselvää, että buffetissa ei saa istuskella jos ei maksa, koska miten ihmeessä he voivat kokoajan valvoa, että syötkö jotain vai et? Pitäisikö mielestäsi pukeutumisen perusteella arvioida saako sinne jäädä istumaan? Siitähän se vasta riemu repeäisi kun toiset saavat olla tuolla maksamatta ja toiset eivät. Toisekseen, vaikka et söisikään mitään, niin viet silti tilaa istumalla ja paikka näyttää takiasi täydemmältä ja karkoittaa asiakkaita.
Taas yksi näistä tyypeistä, jotka eivät ymmärrä sääntöjen koskevan myös häntä. Yrität varmaan elokuvaankin ilmaiseksi, koska et katso elokuvaa, vaan vahdit ainoastaan lapsiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun reklamaatiolle nauretaan siellä kun saavat sen. Toki buffetin rahastaja olisi voinut ystävällisemmin asian esittää, tai tiedustella ( näiden reklojen kirjoittajat kyllä yleensä paisuttelevat asiaa) , mutta ette ole tainneet paljoa laivoilla tms. matkustella. Tottakai jokainen istumapaikka buffetissa maksaa!! Jos olisit heti tälle tarjoilijalle sanonut että et itse tule sinne, niin asia ois ollut ihan fine. Näin normaali järkevä ihminen toimisi. Eikä ne laivan buffat todellakaan oo mitään luksusta :D
Näin juuri.
Miksi nöyrtyä lähettelemään mitään reklamaatioita.
Paikka suoraan boikottiin.
Onpahan heillä sitten sinunkin paikkasi edestä vapaita tuoleja muille asiakkaille.
Koomista kyllä boikottisi lisää myyntiä, koska myynti ei juurikaan lisäänny jos asiakkaina on riehuvia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta pitäisi olla aivan ok, että joku seurueesta ei syö. Esim menin kauas junalla tapaamaan kaveriani ja oli sovittu, että haluan mennä syömään, mutta hän kai pihinä ei halunnut, joten söin yksin ja hän istui siinä mukana.
Olitteko buffetissa? Eihän tuossa mukana olemisessa ole tavallisessa ravintolassa mitään ongelmaa, kun asiakas saa vain sen yhden annoksen. Buffetissa on kyllä ihan eri juttu, kun ruokaa käydään hakemassa lisää. Olen itse nähnyt paljonkin näitä siipeilijöitä buffeteissa, jotka eivät tilaa itselleen mitään, mutta syövät kaverin lautaselta ja kaveri käy vaan hakemassa lisää ruokaa. Tosi törkeää ja ymmärrän hyvin, jos buffetpaikat eivät halua mitään odottelijoita pöytiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Buffet-ravintoloihin ei ole kenelläkään asiaa mennä notkumaan ja viemään maksavilta asiakkailta asiakaspaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta pitäisi olla aivan ok, että joku seurueesta ei syö. Esim menin kauas junalla tapaamaan kaveriani ja oli sovittu, että haluan mennä syömään, mutta hän kai pihinä ei halunnut, joten söin yksin ja hän istui siinä mukana.
Olitteko buffetissa? Eihän tuossa mukana olemisessa ole tavallisessa ravintolassa mitään ongelmaa, kun asiakas saa vain sen yhden annoksen. Buffetissa on kyllä ihan eri juttu, kun ruokaa käydään hakemassa lisää. Olen itse nähnyt paljonkin näitä siipeilijöitä buffeteissa, jotka eivät tilaa itselleen mitään, mutta syövät kaverin lautaselta ja kaveri käy vaan hakemassa lisää ruokaa. Tosi törkeää ja ymmärrän hyvin, jos buffetpaikat eivät halua mitään odottelijoita pöytiinsä.
Tavallisessakin ravintolassa voi olla ongelma esimerkiksi jos maksava seurue on neljän hengen ja joudutaan takiasi mennä isompaan pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitukseni ei ensin ollut täällä palstalla mainostaa,
että olimme risteilyllä.
Aivan, olet niin vaatimaton, ettet halunnut mainostaa teidän olleen risteilyllä. Mutta aiemmin ketjussa kuitenkin mainostit, että kyseessä oli luksusluokan ravintola luksushinnoilla... 😂😂
Ymmärrän ihmetyksesi täysin. Nöyryyttävää kohteluahan tuo on. Itselleni kävi kerran niin, että menin kahvilaan ja halusin ennen kahvin ostamista käydä vessassa. Kun olin matkalla ovelta kahvilan takaosassa olevaan vessaan, tarjoilija huusi minulle tiskin takaa, että vesssassa käynti ilman ostamista maksaa. Kaikki kääntyivät katsomaan kun selitin, että haluan ensin käydä vessassa. Jostakin syystä koin tämän hyvin epämiellyttävänä. Minusta se oli tökeröä käytöstä kahvilan pitäjältä. Olisi voinut, niin kuin sinunkin tapauksessasi hieman malttaa ja edes katsoa, mitä asiakas aikoo tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tainnut olla kyseinen tarjoilija mikään nero: ei varmaan tajunnut, että olet lähdössä pois.
-ap
Luksusbuffet? Kerrotko vielä missä. :D
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ihmetyksesi täysin. Nöyryyttävää kohteluahan tuo on. Itselleni kävi kerran niin, että menin kahvilaan ja halusin ennen kahvin ostamista käydä vessassa. Kun olin matkalla ovelta kahvilan takaosassa olevaan vessaan, tarjoilija huusi minulle tiskin takaa, että vesssassa käynti ilman ostamista maksaa. Kaikki kääntyivät katsomaan kun selitin, että haluan ensin käydä vessassa. Jostakin syystä koin tämän hyvin epämiellyttävänä. Minusta se oli tökeröä käytöstä kahvilan pitäjältä. Olisi voinut, niin kuin sinunkin tapauksessasi hieman malttaa ja edes katsoa, mitä asiakas aikoo tehdä.
Tuossakin yrittäjän/työntekijän näkökulma on hyvin helppo ymmärtää, kahviloissa on taatusti paljon vain pikaisesti vessassa kävijöitä. Epämiellyttävämpää alkaa kyttäämään mitä vessasta poistuja tekee seuraavaksi ja mahdollisesti alkaa huutelemaan perään vessamaksusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apLuksusbuffet? Kerrotko vielä missä. :D
Miten voi olla mahdollista, että liki sadan viestin jälkeenkään ei joku tiedä, että kyse oli laivan buffasta.
Vierailija kirjoitti:
Et itse taida ymmärtää, että niitä vessassa ramppaajia riittäisi vilkkailla liikepaikoilla ihan riesaksi asti,
jos toimintaa ei pidetä silmällä ja rajoiteta. Kyynelehdin puolestasi, NOT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et itse taida ymmärtää, että niitä vessassa ramppaajia riittäisi vilkkailla liikepaikoilla ihan riesaksi asti,
Hassua, että jossain New Yorkissa ravintolat ja kahvilat voivat olla kyttäämättä vessojaan, ja ymmärretään täysin, että ohikulkijankin pitää joskus päästä asioilleen. Suomessa ei ole kovin ihmisystävällistä tämä vessakulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että jossain New Yorkissa ravintolat ja kahvilat voivat olla kyttäämättä vessojaan, ja ymmärretään täysin, että ohikulkijankin pitää joskus päästä asioilleen. Suomessa ei ole kovin ihmisystävällistä tämä vessakulttuuri.
Oooh, oikea maailmanmatkaaja palstalla. New Yorkissa on jopa halvempaa perustaa ravintola kuin Helsingissä , henkilöstökuluista puhumattakaan. Jos et ole asiakas, maksat vessakäynnistä.
Jos loukkaannut ravintolan normaalista käytännöstä, olet varmaan melkoinen mielensäpahoittaja muutoinkin. Jaxuhali.
Mikset voinut sanoa ettet ollut edes aikeissa jäädä? Tarjoilija kertoi mikä on käytäntö, oliko se muka huonoa asiakaspalvelua? Woee Luoja :D