Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjoilija käyttäytyi tökerösti buffet-ravintolassa. Onko käytössääntöjen mukaista...

Vierailija
17.03.2017 |

Onko tämä käytössääntöjen mukaista?

Vein ravintolaan 2 teiniä ja maksoin tiskillä heidän lounaansa.
Minä en syönyt lounasta siellä, vaan olin syönyt jo aiemmin.
Sovimme, että minä käyn muualla ostoksilla silläaikaa, kun he syövät lounaan.

Maksoin juuri tiskillä tarjoilijalle, kun toinen nuori kirmasi jo sisään buffet-pöydän luo.
Seisoin tiskillä takki päällä ja ostoskassit käsissä, valmiina lähtemään pois heti kun saan visani takaisin kassalta.

Kuittia ja visaa ojentaessaan tarjoilija sanoi, että täällä ei sitten voi istuskella ellei itse syö.
Kysyin että mitä ja tuijotin häntä hölmistyneenä. Tarjoilija jatkoi:
-Täällä ei voi istua jos ei maksa lounasta.
Jos ei ole maksava asiakas, ei voi tulla tänne sisälle istumaan. Kaikkien pitää maksaa, joa tullaan tänne meidän pöytiin istumaan.
Katsoin häntä silmät lautasen kokoisina ja vastasin:
-Aivan. Niin varmaan.
Käännyin sitten paikalla vielä seisoneen nuoreni puoleen ja sanoin että ilmoita kun olette valmiit niin tulen hakemaan heitä.
Lapsi vilkaisi tuota edelleenkin salasyömisestä vaahtoavaa tarjoilijaa ja kuiskasi:
-Lähdetäänkö heti pois täältä?
Sanoin että ei, koita nyt vaan syödä ihan rauhassa,
tulen kyllä hakemaan. Tarjoilija keuhtosi tiskillä vieläkin että meillä pitää maksaa, emme enää vilkaisseetkaan häneen.
Hämmentää ravintolatyöntekijän täydellinen virhearviointi. En ole ulkoiselta olemukseltani lainkaan mitään ravintolan salasyöjä-/ juoksulounastyyppiä.
Laadin juuri reklamaatiota johdolle.

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas tuli aikoinaan kahvilanmyyjä valittamaan, ettei saa istuskella jos ei osta! Koetin selittää että mies tulee kohta ja ostaa meille kahvit, mutta jankkasi vain samaa asiaa kuin robotti .  Olin jo lähdössä, kun mies tulikin ovella  vastaan ja vielä tiskillä tämä myyjä toisteli että pitää ostaa jotain, ei saa istuskella jos ei osta.. Varmaan autisti tai jotain, ei tuollainen ole normaalia käytöstä . 

Vierailija
22/111 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai otit jo Iltalehteen yhteyttä? :D En tajua mikset voinut kertoa että toit vain lapset syömään siksi aikaa kun olet asioilla. Näin ollen tarjoilija olisi varmasti ollut pahoillaan väärinkäsityksestään. Sen sijaan tarjoilija joutui vääntämään rautalangasta asian sinulle, kun et sitä ymmärtänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot oikeesti ap tahvo urpo. Nytkin tuijotat varmaa silmät lautasina kommenttikenttää ja mietit onko tämä käytössääntöjen vastaista.

Ihan kohteliasta on kohdella asiakaspalvelijaakin ihmisenä eikä ylimielisenä möllöttäjätuppisuuna.

Tuskinpa sun teinit ees muualle kirmasi ku raxii.

Vittu mitä kuvailua tekstisi.

Tunge herne nenää.

Vierailija
24/111 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua näitä jälkikäteen somessa/lehdissä itkijöitä. Eikö ole munaa siinä paikanpäällä oikaista asia niinkuin se oli? Tätä nimenomaan moni ravintolakin toivoo, että he pystyvät heti reagoimaan tilanteeseen ottamalla kaikki osapuolet huomioon. Näissä someitkuissa tupataan aina uhriutumaan ja värikynä sauhuaa. Ei pliis näin. T. Keittiömestari

Vierailija
25/111 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien aika useinkin teinit buffet-tarjoiluun, vaikken itse sitä ota. Hyvä hinta- laatusuhde, kun syövät niin paljon. 

Eipä ole koskaan huomautettu mitään vaikka tilaan vain juoman. Mutta me käymmenkin oikeasti hyvissä paikoissa, esim. Lehtovaara, Töölönranta jne. 

Eli aloittajan kanssa kyllä sitä mieltä, että tökeröä tuollainen. Tarjoilija ei tietenkään ole syyllinen, tekee vain ohjeistuksen mukaan. Ja laivoillahan kulkee kaiken maailman roskasakkia, jotka oikeasti voivat käyttää hyväkseen pöydän antimia maksamatta. 

Vierailija
26/111 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitäisi olla aivan ok, että joku seurueesta ei syö. Esim menin kauas junalla tapaamaan kaveriani ja oli sovittu, että haluan mennä syömään, mutta hän kai pihinä ei halunnut, joten söin yksin ja hän istui siinä mukana.

Vierailija
27/111 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas tuli aikoinaan kahvilanmyyjä valittamaan, ettei saa istuskella jos ei osta! Koetin selittää että mies tulee kohta ja ostaa meille kahvit, mutta jankkasi vain samaa asiaa kuin robotti .  Olin jo lähdössä, kun mies tulikin ovella  vastaan ja vielä tiskillä tämä myyjä toisteli että pitää ostaa jotain, ei saa istuskella jos ei osta.. Varmaan autisti tai jotain, ei tuollainen ole normaalia käytöstä . 

Jos et osta mitään , et myöskään ansaitse asiakaspaikkaa. Mikä tässä on niin tolkuttoman vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
28/111 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et osta mitään , et myöskään ansaitse asiakaspaikkaa. Mikä tässä on niin tolkuttoman vaikeaa ymmärtää?

Minun olisi siis  raskausmahani kanssa pitänyt seistä sateessa mielummin, kuin istua lämpimässä kahvilassa ? Ravintolaankin voi mennä ja sanoa että tilaa kunhan seuralainen saapuu, miten kahvio poikkeaa ravintolasta?

Vierailija
29/111 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun olisi siis  raskausmahani kanssa pitänyt seistä sateessa mielummin, kuin istua lämpimässä kahvilassa ? Ravintolaankin voi mennä ja sanoa että tilaa kunhan seuralainen saapuu, miten kahvio poikkeaa ravintolasta?

Olisit voinut odottaa missä tahansa muualla, kuin asiakaspaikalla istuen. Raskautesi ei liity asiaan mitenkään.

Vierailija
30/111 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

....

Hämmentää ravintolatyöntekijän täydellinen virhearviointi. En ole ulkoiselta olemukseltani lainkaan mitään ravintolan salasyöjä-/ juoksulounastyyppiä.

Laadin juuri reklamaatiota johdolle.

Ja millaisiakohan mahtavat olla ulkoiselta olemukseltaan nämä salasyöjät- / juoksulounastyypit?

Vierailija
31/111 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit voinut odottaa missä tahansa muualla, kuin asiakaspaikalla istuen. Raskautesi ei liity asiaan mitenkään.

Kyllä minä olen mennyt kahvilaan, lukenut lehteä ja odottanut ystävääni ! Ei mitään järkeä ostaa kahvia ja sitten istua kuivinsuin, kun toinen vasta aloittelee kahvikupillista. IKINÄ ei ole tultu tivaamaan miksi siinä istun. Toisaalta käynkin pienessä,  laadukkaassa kahviossa enkä  missään Pressossa..

Vierailija
32/111 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen mennyt kahvilaan, lukenut lehteä ja odottanut ystävääni ! Ei mitään järkeä ostaa kahvia ja sitten istua kuivinsuin, kun toinen vasta aloittelee kahvikupillista. IKINÄ ei ole tultu tivaamaan miksi siinä istun. Toisaalta käynkin pienessä,  laadukkaassa kahviossa enkä  missään Pressossa..

Ne on asiakaspaikkoja edelleenkin, ei lukusaleja. Voit odottaa muuallakin. Miten kauan notkut vieden maksavilta asiakkailta paikan lehtiä lukien noin yleensä?

Vierailija
33/111 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, näissä "pienissä ja laadukkaissa" harvemmin käy näitä istuskelijoita, jotka "odottavat ystäväänsä", joten tivaukselle ei ole samanlaista tarvetta.

Vierailija
34/111 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko muuten laivalla buffettiin edes jättää alaikäisiä keskenään, huoltajan tai valvojan täytyy kyetä valvomaan, ettei alkoholilainsäädäntöä rikota. Buffetin olut- ja viinihanoja ei valvota käsittääkseni erikseen. Se nyt on selvä, että buffettin ei pääse maksamatta istumaan kenenkään seuraksi.

Vierailija
35/111 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten voinut vain sanoa sille kassalle, että et ole tulossa istumaan?

Ei tainnut olla kyseinen tarjoilija mikään nero: ei varmaan tajunnut, että olet lähdössä pois.

Jos menee syöttölään, ei saa luksuspalvelua.

Tämä ravintola oli nimenomaan luksusravintola ja hinnat sen mukaiset.

-ap

No mitä siellä sitten teit?

Vierailija
36/111 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taattua av:ta :D ap saa paskaa palvelua ja Ihan Oma Vika Mitä Läksit. Sympatiat ap:lle ja tiedoksi kaikille av:n pienillä palkoilla ravintolatyötä tekeville kommentoijille, olisiko pitänyt aikoinaan tsempata enemmän opiskeluun :)

Vierailija
37/111 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerro nyt missä ravintolassa kävitte. Teet palveluksen muille kuluttajille. Itse vien lapsiani harvoin ulos syömään enkä haluaisi itse päätyä tuollaiseen paikkaan.

Vierailija
38/111 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ehkä kannattanut kasvattaa Espoo-mullet sen hapsottavat rekkatukan sijaan. Saisi parempaa palvelua kun ei näytä WT:ltä.

Vierailija
39/111 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, nimenomaan! Kahvilanpitäjä maksaa vuokraa tiloistaan ja niiden siivoamisesta,henkilökunnalle on maksettava jne. Ovat varmaan loputtoman kyllästyneitä persaukisiin av-mammoihin, raskausmahalla tai ilman, jotka käyttävät kahvilaa kokoontumispaikkanaan ostamatta juuri mitään. Oli varmaan kuulluyt sinunkin selityksesi monta kertaa.

Vierailija
40/111 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taattua av:ta :D ap saa paskaa palvelua ja Ihan Oma Vika Mitä Läksit. Sympatiat ap:lle ja tiedoksi kaikille av:n pienillä palkoilla ravintolatyötä tekeville kommentoijille, olisiko pitänyt aikoinaan tsempata enemmän opiskeluun :)

Kylläkyllä. Kaikki av-mammojen yksipuoliset tarinat ja paskasomekohut ovat aina paikkaansa pitäviä, eikä niissä ole ikinä käytetty värikynää tai liioittelua. Luxusbuffet jossa maksetaan kassalla, cmoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän