Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan havaitsemaanne ihmisten arkipäivän itsekkyyttä / toisen huomioon ottamattomuutta

Vierailija
17.03.2017 |

Aloitan: Bussissa kaksi henkilöä istuvat ikkunapaikoille käytävän eripuolille ja keskustelevat tauotta monen tunnin matka. Koska henkilöt ovat aika kaukana toisistaan, keskustelun voimakkuus on sillä tasolla, että koko bussi taatusti kuulee. Luepa siinä sitten kirjaa tms.

Kommentit (446)

Vierailija
361/446 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää paskakuski kommentit menee tunteisiin(:D), vaikka ei pitäisi, koska olen autokoulussa. Joo opettelen vasta ajamaan, ja liikenne on välillä pelottava paikka. Eli minun valituksen aihe tulee tässä. Jos ihmiset näkee että siellä auton perässä on kolmio, niin heti ruvetaan ohittelemaan, aika vaarallisissakin paikoissa, jolloin säikähdän, töötätään jos auto sammuu valoihin yms. muuta tälläistä. Joo teitä varmasti vituttaa kun autoni sammuu valoihin, eikä tilannetta yhtään paranna se että rupeatte tööttäilemään, stressaannun siitä vain enemmän, joka meinaa sitä etten saa autoa heti ensimmäisellä kerralla liikkeelle, vaan pahimmillaan siinä ollaan koko valojen aika. Teitä vituttaa, minua vituttaa ja turhaudun. Pyydän kärsivällisyyttä jos näette auton perässä kolmion, koska silloin vasta opetellaan, tilanne on muutenkin jo stressaava. Ja olisi myös mukavaa jos sitä helvetin vilkkua käytettäisiin. Minulla on jo kehittynyt pieni road rage tässä ajassa, kun olen autoa opetellut ajamaan :D

Vierailija
362/446 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva myöhästeleminen ja myöhässä oleminen/tekeminen.

Jokainen myöhästyy varmasti joskus, mutta on ihmisiä, jotka ovat aina myöhässä ja jättävät asioiden tekemisen niin viime tippaan kuin ikinä vain voivat. Samat tyypit pystyvät silti esittelemään "kiireitään" ja "aikatauluongelmiaan" käsittämättömän perinpohjaisesti, vaikka nuokin paasaukset voisi käyttää hyödyllisemmin. 

Kuitenkaan nämä myöhästelijät eivät myöhästy lomalennoltaan, vaan ovat siinä tapauksessa ajoissa. Tämä johtuu siitä, että tuossa tapauksessa heille itselleen on haittaa siitä, jos myöhästyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/446 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasenta reunaa kävely ja vasemmalta väistäminen (viivalla jaetulla kadulla pyöräilijät ovat aina sisäreunalla ja kävelijät ulkoreunalla, tämäkin tuntuu unohtuvan ja ihmiset kävelee pyörätiellä.). Oikeanpuoleinen liikenne vallitsee Suomessa ja silti tätä tehdään. Yritä siinä sit pyöräillä kun kävelijät (ja pyöräilijät yhtä lailla) on ihan kuutamolla. Sama rinnakkain kävely/pyöräily että on levittäydytty kävelytien/pyörätien puolelle ettei kukaan mahdu ohi. Mulla ei onneks oo ikinä niin kiire että en ehtis käyttämään jarrua pyörässä ja olen rauhallisemmasta päästä pyöräilijöitä, mut liikenne sujuis paljon paremmin jos kaikki noudattais yhteisiä sääntöjä ja käyttäis järkeä kulkiessa... Myöskin itsesuojeluvaisto tässä hukassa kun ei katsota taakseen kun aikoo vaihtaa puolta, kerran yks mies käveli rouvansa kanssa vieretysten ja JUST ku mä tulin kohdalle mies näki jotain maassa vasemmassa reunassa ja hyppäs pyörän eteen. Sain just jarrutettua mut miehen housut vähän suttaantui kun rengas otti kiinni. Sen jälkeen olen aina hidastanut kun ohitan kävelijöitä kun välillä on sellaisiakin jotka huvikseen tönii kavereitaan...

Kauhea vuodatus sori toivottavasti tajusitte tuskani mut on tosi kurjaa kulkea tuolla kun ei ikinä pysty vaan ajamaan rauhassa ku aina saa varoa tai väistää. :( En väitä että kaikki tekis näin mut tuntuu ettei osa tiedä miten kävellään fiksusti kulkuväylillä. 

Vierailija
364/446 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä neljän huoneiston taloyhtiössä yhteinen pihasauna. Se asukas joka taisi käyttää sitä eniten jätti jälkeensä aina välillä tyhjiä kaljatölkkejä ja hiuksia lattiakaivon päälle. Hänellä ei ollut aikomustakaan koskaan ikinä puhua mitään tilojen siivouksesta, vaikka itse siellä eniten sitä sotkua aiheutti. Kyllä harmitti kun kerrankin oli yhteiskäyttösauna joka oli vapaassa käytössä milloin vain.

Vierailija
365/446 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat viisi sivua tätä ketjua ovat hyvä oppitunti kelle tahansa. Eli tunsitko piston sydämessäsi? Teetkö asiat ensin itseäsi ajatellen vai osaatko ajatella muita. Minulle tämä kaikki tuntuu henkilökohtaisesti hämmentävältä - huomaan näitä juttuja lueskellessani että todella ajattelen ja huomioin muut ihmiset, se on minulle toimintatapa. Pahalta se tuntuu siksi, että puolisoni on jostain syystä saanut päähänsä että olisin häikäilemättömän itsekäs tyyppi. En voi käsittää minkälaisista asioista hän sen aina kaivaa. Onneksi tämä ketju piristi omaa mieltä siinä mielessä kuinka voin ainakin itselleni rehellisesti sanoa olevani muut huomioon ottava!

Vierailija
366/446 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitetaan aina ovikelloa kun tullaan kotiin vaikka avain olisi taskussa, eikä ole mitään kantamuksia. Tosi nöyryytetty olo mennä avaamaan.. kumpikohan olisi pienempi vaiva?

Vierailija
367/446 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa/ratikassa/junassa henkilökohtaisten asioiden kailottaminen kännykässä.

Vierailija
368/446 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään bussijonossa edessäni mennyt mamma käveli pokkana lippulaitteen ohi ja kuski jäi huutelemaan. Rouva tietenkin puhu puhelimessa ja kertas viime viikon selkeästi erittäin tärkeitä tapahtumia jonkun kanssa. Meni muutaman penkkirivin, heitti laukkunsa siihen ja alkoi kaivamaan lompakkoa. Lopulta sai sen käsiinsä ja meni leimaamaan sen lippulaitteeseen. Koko bussi ootteli, että tämä rouva saisi matkansa maksettua. Mietin, että kuinka huono käytöksinen voi ihminen olla kun tällaista tekee. 

Vierailija
369/446 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset Stadista kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkkaria odotellaan monta minuuttia ja kukkaroa ryhdytään kaivamaan, kun on noustu bussiin. Sama kaupassa, kukkaroa ja kortteja ei voi mitenkään etsiä esille jonottaessa vaan vasta maksun hetkellä.

Tiesitkö muuten, että sana "linkkari" tarkoittaa Etelä-Suomessa linkkuveistä ja bussia me sanomme dösäksi.

Dösä oli bussin nimi esim. Kemi-Simo-alueella jo 1980-luvulla.

Linkku on bussi esim. Oulussa.

Vierailija
370/446 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitienpäivälounaalla 1-vuotiaan lapsen imettäminen ruokapäivässä niin että koko tissi on suoraan kaikkien nähtävänä. Tämä tapahtui isossa äitienpäiväkattauksessa.

Siis ei ole todellista että tätä joku alapeukuttaa. Miten joku voi pitää ok asiana sitä että nainen vetää ravintolassa ruokapöydässä koko rintansa paljaaksi ja imettää niin että lapsi roikkuu rinnassa niin että rinta on kaikkien nähtävillä koko ajan.

Harso päälle niin asia olisi ok.

Ilmeisesti vaikka yläkoulun ope voisi imettää rinta kokonaan näkyvillä oppituntia pitäessään? Työpaikalla imettämiseehenhän tässä olla menossa kun äiti voi olla kotona 6kk. Isät sitten raahaa vauvoja imetettäväksi työpaikoille. Esim kassamyyjän ei pidä ollenkaan hävetä imettää vauvaansa koko rinta paljaana asiakkaita palvellessa.

Vierailija
371/446 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei viititä tervehtiä kaupan myyjää joka tervehtii asiakasta

Vierailija
372/446 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä palsta

Vierailija
373/446 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi liian lähellä kaupan tms. ovia

roskien heitto maahan

Koiranpaskojen jättö tien viereen

yleisessä vessassa paskajälkien jättö pönttöön (vaikka olisi wc-harja )

lasten vienti päiväkotiin, vaikka sisarukset on kotona yrjötaudissa

Vierailija
374/446 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasenta reunaa kävely ja vasemmalta väistäminen (viivalla jaetulla kadulla pyöräilijät ovat aina sisäreunalla ja kävelijät ulkoreunalla, tämäkin tuntuu unohtuvan ja ihmiset kävelee pyörätiellä.). Oikeanpuoleinen liikenne vallitsee Suomessa ja silti tätä tehdään. Yritä siinä sit pyöräillä kun kävelijät (ja pyöräilijät yhtä lailla) on ihan kuutamolla. Sama rinnakkain kävely/pyöräily että on levittäydytty kävelytien/pyörätien puolelle ettei kukaan mahdu ohi. Mulla ei onneks oo ikinä niin kiire että en ehtis käyttämään jarrua pyörässä ja olen rauhallisemmasta päästä pyöräilijöitä, mut liikenne sujuis paljon paremmin jos kaikki noudattais yhteisiä sääntöjä ja käyttäis järkeä kulkiessa... Myöskin itsesuojeluvaisto tässä hukassa kun ei katsota taakseen kun aikoo vaihtaa puolta, kerran yks mies käveli rouvansa kanssa vieretysten ja JUST ku mä tulin kohdalle mies näki jotain maassa vasemmassa reunassa ja hyppäs pyörän eteen. Sain just jarrutettua mut miehen housut vähän suttaantui kun rengas otti kiinni. Sen jälkeen olen aina hidastanut kun ohitan kävelijöitä kun välillä on sellaisiakin jotka huvikseen tönii kavereitaan...

Kauhea vuodatus sori toivottavasti tajusitte tuskani mut on tosi kurjaa kulkea tuolla kun ei ikinä pysty vaan ajamaan rauhassa ku aina saa varoa tai väistää. :( En väitä että kaikki tekis näin mut tuntuu ettei osa tiedä miten kävellään fiksusti kulkuväylillä. 

Joo mutta normi jalkakäytävällä missä saa ajaa pyörällä sekä kävellä, saa kävellä ihan kumpaa puolta haluaa.

Vierailija
375/446 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää paskakuski kommentit menee tunteisiin(:D), vaikka ei pitäisi, koska olen autokoulussa. Joo opettelen vasta ajamaan, ja liikenne on välillä pelottava paikka. Eli minun valituksen aihe tulee tässä. Jos ihmiset näkee että siellä auton perässä on kolmio, niin heti ruvetaan ohittelemaan, aika vaarallisissakin paikoissa, jolloin säikähdän, töötätään jos auto sammuu valoihin yms. muuta tälläistä. Joo teitä varmasti vituttaa kun autoni sammuu valoihin, eikä tilannetta yhtään paranna se että rupeatte tööttäilemään, stressaannun siitä vain enemmän, joka meinaa sitä etten saa autoa heti ensimmäisellä kerralla liikkeelle, vaan pahimmillaan siinä ollaan koko valojen aika. Teitä vituttaa, minua vituttaa ja turhaudun. Pyydän kärsivällisyyttä jos näette auton perässä kolmion, koska silloin vasta opetellaan, tilanne on muutenkin jo stressaava. Ja olisi myös mukavaa jos sitä helvetin vilkkua käytettäisiin. Minulla on jo kehittynyt pieni road rage tässä ajassa, kun olen autoa opetellut ajamaan :D

Sellaiset ihmiset jotka tööttäilee sammuneelle autokoulun autolle ovat luonnehäiriöisiä ihmisiä. Sanon tämän 10v autoilija kokemuksellani. Ei ole normaalia ihmisen toimintaa. Älä välitä niistä tööttäilijöistä, ovat nolompia kuin sinä.

Ja siihen kannattaa tottua, aina on niitä jotka tööttäilevät vaikka autosi selvästi hajoaisi kesken ajon ja millään muotoa sammuminen ei ole itsestäsi kiinni.

Ja aina on niitä, jota naureskelevat kun et saa autoasi yhden ratinheilahduksessa taittumaan parkkipaikalle (vaikka tämä olisi fysiikan lakien vastaista). Sellaisilla ihmisillä on itsellään omassa elämässä alemmuudentunnon ongelmia. Ei sen kummempaa. Opettele sinä paremmaksi liikennekäyttäytyjäksi :)

Vierailija
376/446 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käveleminen hitaasti keskellä ruuhkaista jalkakäytävää niin etteivät muut mahdu ohi.

Tässä ketjussa on ainesta päästä av:n parhaimpien joukkoon! :)

Taa ei kylla ole itsekkyytta. Saa kavella sita vauhtia kuin haluaa... Sinulla on ongelma jos tama hairitsee

377/446 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni on näissä asioissa ihan uskomaton. Välillä ihmettelen miten me on voitu kasvaa samassa perheessä, varsinkin kun hän ei varsinaisesti ole mitään suosikin erityiskohtelua lapsena saanut. Vaikka toisaalta aika monta kertaa perheenjäsenet on nostanut kädet pystyyn kun mikä järkipuhe ei auta.

Esimerkiksi hän lainaa ilman lupaa autoa (yleensä äidin, joskus on ottanut munkin auton) ja on ihan raivoissaan kun auton omistaja tästä hermostuu. Eihän sitä autoa auton omistaja tarvitsisi kuin vaikka töihin menoon tai kaupassa käyntiin. Itse kerran myöhästyin iltavuorosta, kun auto ei ollutkaan pihassa kun olisi pitänyt lähteä. Olin silloin äidin luona käymässä. Miten kukaan voi kuvitella, että hänellä olisi oikeus kysymättä viedä toisen auto? Täysin käsittämätöntä.

Sama tyyppi on vetänyt raivokohtauksen esimerkiksi kun on saanut mielestään vääränlaisen joululahjan (itse ei tietenkään koskaan osta kellekään mitään) tai kun ruoka on ollut vääränlaista (herra ilmestyy ilmoittamatta ruokapöytään, vaikka periaatteessa asuu kyllä omillaan). Toista niin itsekeskeistä ihmisiä ei ihan heti tule mieleen. Ai niin ja ikää on yli 30.

Ärsyttävän kuuloista, mutta ihan vinkkinä jos sinun ja äitisi autoja lainaillaan ilman lupaa niin oisko mahdotonta pitää ne autonavaimet niin ettei niihin pääse käsiksi? Eikä luvallakaan tarvitse lainata, jos ei homma toimi!

378/446 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuhkabussissa Helsingissä, esim. 550:ssa aamulla klo 8 maissa äiti tulee isojen vaunujen kanssa, vaikka näkee, että bussi on AIVAN täynnä, eli kaikki istumapaikat varattu ja jengi seisoo perälle asti käytävällä sekä siinä vaunujen kohdalla on ainakin 10 ihmistä mutta silti kehdataan tunkea ne vaunut sisään. Kyllä, todistin tällaista. Myös 39-bussissa on näin käynyt. Itse välttelisin ruuhkaisia aamulinjoja kuin ruttoa, vaikka olisikin neuvola-aika 8:30. Lisäksi menevät usein pari pysäkinväliä ja jäävät terkkarin kohdalla pois, voisivat senkin matkan kävellä.

Hetkonen, siis ihmiset seisoivat vaunujen paikalla, ja sinä syytät äitiä, joka tuli vaunupaikalle vaunuineen?

Nyt en ymmärrä.

Ei se keskipaikka ole, eikä ole koskaan ollut, mikään "vaunupaikka", vaan pyörätuolipaikka. Ja jos pyörätuoleja ei ole, niin sitten muut voi siinä olla. Ärsyttää, kun esim. koiran kanssa ei mahdu olemaan muuta kuin siinä keskellä, mutta vaunumammat olettaa aina, että heillä etuajo-oikeus siihen, vaikka itse olisin ensin ja ihan maksava asiakas (toisin kuin he useimmiten). Ja jos on ihan täyteteen buukattu ruuhkabussi, pitääkö oikeasti muka muiden ihmisen jäädä pois, että joku mahtuu vaunuineen?? Tuo on just sitä arkipäivän itsekyyttä.

379/446 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla olin lapsen kanssa menossa bussilla neuvolaan,(rattailla) bussissa on tila jätetty rattaita ja pyörätuoleja varten, näihin tiloihin mahtuu loistavasti 2 ja jopa 3 lastenvaunut jos käännettävillä penkeillä ei ole ketään. No mennessäni bussiin siellä oli yhdet vaunut ja muuta kieltä puhuva äiti joka istui näillä käännettävillä penkeillä näpräten kännykkäänsä, ja vaunut pitkittäin niin että viereen ei olisi mahtunut edes ihminen seisomaan. Koitin tälle sitten viittoa ystävällisesti että nousisi ylös ja laittaisi vaunut toisin päin jotta mahduttaa mukaan, tämä rouva vaan mulkaisi jatkoi puhelimen räpläystä. Jouduttiin jäämään rattailla keskelle käytävää,(todella turvallista) toisella bussilla oltaisiin myöhästytty. Muutaman minuutin bussin mentyä pari pysäkkiä eteen päin nuori herra tuli toiselta puolen bussia ja käänsi rouvan rattaat mitään sanomatta ja kysymättä, kiitin tietysti häntä. Mutta tällöinkään rouvaa ei hetkauttanut että joku oli hänen lapsensa rattaita mennyt siirtelemään.

Jos puhutaan esim. HSL:n busseista, niin niihin (poisluettuna uudenmalliset) ei saa 3 vaunuja/rattaita kyllä tuoda samaan aikaan, on turvallisuusriski (sääntö löytyy esim. HSL:n sivuilta). Itsekkyyttä vaarantaa muiden turvallisuus tunkemalla liian monet vaunut samaan bussiin (tosin kuskinkin tulisi siihen puuttua, mutta aina eivät huomaa).

380/446 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Kun törmää johonkuhun, sanoo "OHO" eikä "anteeksi"

- Kun haluaa jostakusta ohi, niin tunkee vaan sanomatta mitään, tönäisee ohi mennessään niin, että tasapaino horjuu.

Miksi anteeksi onkin niin vaikea sana??!!

Muistan aina kun tulin Helsingistä kotikaupunkiini lentäen, molemmat jalkaterät oli leikattu, niissä oli yhteensä kahdeksan metallipiikkiä. Lentoemäntä tönäisi, siis siirsi minut syrjään kun vei lasta lentokoneeseen taluttaen, lapsi sellainen ekaluokkalainen. Minun piti pitää seinästä kiinni, jotta pysyisin pystyssä. Lentoemäntä valitsi myös jostain syystä seinää pitkin kävelyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan