Luetellaan havaitsemaanne ihmisten arkipäivän itsekkyyttä / toisen huomioon ottamattomuutta
Aloitan: Bussissa kaksi henkilöä istuvat ikkunapaikoille käytävän eripuolille ja keskustelevat tauotta monen tunnin matka. Koska henkilöt ovat aika kaukana toisistaan, keskustelun voimakkuus on sillä tasolla, että koko bussi taatusti kuulee. Luepa siinä sitten kirjaa tms.
Kommentit (446)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen keskustellut kaverien kanssa oven avaamisesta lastenvaunujen työntäjälle. Jokainen meistä oli lopettanut sen, sillä koko porukasta yksikään ei ollut yhtään kertaa saanut kiitosta oven avaamisesta.
Avusta on tapana kiittää.Tämä... Itsekin vauvan vaunujen kanssa liikun ja kerran kun pidin ovea auki takanani tulevalle naiselle joka oli myös vaunujen kanssa, tämä vaan käveli ovesta ulos todella nyrpeä ilme naamalla ja nokka pystyssä, eikä sanonut kiitos tai mitään muutakaan. Hieman jäin monttu auki kun itse myös niiden vaunujen kanssa vaivalla päässyt ovesta ulos ja asetin vaunut nii että rouva pääsee esteettä ulos niin mitä hittoo?!
Toinen tällainen oli raskausaikana kun olimme menossa neuvolaan mieheni kanssa, ja edellämme oli menossa rouva vaunujen ja pikkulapsen kanssa. Mies kiiruhti avaamaan tälle rouvalle ovea kun rouva vaivalloisesti koitti päästä ovista sisään. Vihaisesti tämäkin äityli rynni sisään eikä minkään näköistä kiitosta tai reaktiota miehelleni.
Että selittääkääs mammat jotka teette näin, missä käytöstavat?
Todella kummallista käytöstä! Oon erittäin kiitollinen jos joku pitää minulle ovea auki kun olen vaunujen kanssa liikenteessä ja taatusti kiitän.
Alitehoisilla autoilla ajavat. Rekka vetää letkaa ja jonon keulilla olevilla mopoilla ei pääse ohi, kaikki takana tulevat saksalaisten autojen ajajat kärsii.
Varmaan jo monta kertaa, mutta kännykän näplääminen ajaessa. Nämä samat ihmiset vielä luulevat hallitsevansa asian. Viimeksi lauantaina nuori nainen ajoi 30 km/h 70 km/h alueella. Eikä se ollut varovaisuutta, vaan liikenteen hidastamista tarpeettomasti kännykän käytön vuoksi. Olin itse pelkääjän paikalla, joten oli helppo toiselta kaistalta katsoa, mikä siinä viivytti, kun oma "kuskini" vaihtoi kaistaa.
Sitten tämä kun mennään autoon ja mätkäistään ovi selälleen auki niin että muu liikenne joutuu väistämään. Siinäkin on paha mennä sanomaan, kun pysähtymällä häiritsee muuta liikennettä. Viime viikolla kyllä näytin keskaria yhdelle tällaiselle autosta.
Olen töissä miesvaltaisella varastolla, ja siellä ihmetyttää:
-käsiä ei pestä vessakäynnin jälkeen. Tämä ilmenee siitä, että vasta kahvitupaan tullaan vetämään housut kunnolla jalkaan ja sulkemaan vetoketju
-syljetään maahan
-syljetään nuuhkatyynyjä ympäriinsä
-Metrolehdet silputaan taukotilan pöydille
-kertakäyttökahvikuppeja ei osata viedä roskikseen (joiden ohi välttämättä kulkee tauolta poistuttaessa), vaan ne jätetään lojumaan ympäriinsä
En nyt millään haluaisi sanoa, että miehet ovat sottaisia, mutta... :D
Kärsin ajoittain kovista kivuista, joten minun on pakko istua bussissa. Kivut iskevät yllättäen ja ovat välillä sitä luokkaa, että taju meinaa lähteä. Koska olen nuori, olen tietenkin muiden silmissä terve ja jokusen kerran olen saanut hirveät haukkumiset siitä, kun istun enkä tee tilaa vanhemmille ihmisille. Kärsin myös paniikkihäiriöstä ja tuollaiset mesoamiset aiheuttavat itkukohtauksen ja bussipelon.
Ymmärrän kyllä, että on tylyä nuorena ja TERVEENÄ istua jos bussi on täysi, mutta on myös tahditonta tulla valittamaan ihmiselle tietämättä hänen tilanteestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkaria odotellaan monta minuuttia ja kukkaroa ryhdytään kaivamaan, kun on noustu bussiin. Sama kaupassa, kukkaroa ja kortteja ei voi mitenkään etsiä esille jonottaessa vaan vasta maksun hetkellä.
Tiesitkö muuten, että sana "linkkari" tarkoittaa Etelä-Suomessa linkkuveistä ja bussia me sanomme dösäksi.
Terveiset Stadista kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkaria odotellaan monta minuuttia ja kukkaroa ryhdytään kaivamaan, kun on noustu bussiin. Sama kaupassa, kukkaroa ja kortteja ei voi mitenkään etsiä esille jonottaessa vaan vasta maksun hetkellä.
Tiesitkö muuten, että sana "linkkari" tarkoittaa Etelä-Suomessa linkkuveistä ja bussia me sanomme dösäksi.
Ite oot maalla syntynyt kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
- Kun törmää johonkuhun, sanoo "OHO" eikä "anteeksi"
- Kun haluaa jostakusta ohi, niin tunkee vaan sanomatta mitään, tönäisee ohi mennessään niin, että tasapaino horjuu.
Miksi anteeksi onkin niin vaikea sana??!!
Toi ''oho'' tulee monilla vaan automaattisesti törmäystilanteessa. :D
Tiedoksi kikkarapäämiehelle salilla, jalkaprässi ei ole lepotuoli jossa voi viettää puoli päivää kuulokkeet päässä puhelimella.
En ole autisti enkä ainoa joka kohteliaasti tiedustelee vapautuuko pian. Ei vapaudu, muutama kerta nitkautetaan polvia laiskasti ja sama jatkuu.
Kiva että joku tykkää olla salil eka salil vika, mutta joillakin on töitä, perhettä, opiskeluja ja salille tullaan treenaamaan tietyn ajan puitteissa!
Huushollin paskaiseksi jättäminen, kun on tulossa yövieraita, vaikka vierailusta on sovittu hyvissä ajoin etukäteen.
Jatkuva myöhästeleminen ja myöhässä oleminen/tekeminen.
Jokainen myöhästyy varmasti joskus, mutta on ihmisiä, jotka ovat aina myöhässä ja jättävät asioiden tekemisen niin viime tippaan kuin ikinä vain voivat. Samat tyypit pystyvät silti esittelemään "kiireitään" ja "aikatauluongelmiaan" käsittämättömän perinpohjaisesti, vaikka nuokin paasaukset voisi käyttää hyödyllisemmin.
Jos joku perheenjäsen puhuu puhelimessa, niin toinen tulee siihen viereen vaatimaan huomiota heti ja kalkattaa omiaan siinä vieressä, ettei voi hoitaa puhelinsiaa koskaan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan ehdottomasti ja ykkösenä roskien heittäminen maahan. En voi käsittää, miten niin moni ei ole kotona oppinut, että luonnon roskaaminen on väärin. Mun mielestä toi juontuu sellaisesta helvetin itsekkäästä ajattelumallista, minkä takia ihmiskunta tuleekin tuhoutumaan varmaan sadan vuoden sisällä. Tää on tavallaan pieni aihe mutta saa mut kuitenki ihan hiton raivokkaaksi. Miten joku voi olla niin idiootti, ettei tajua ettei tää maapallo ole mitään kertakäyttökamaa ja että ne roskat oikeesti jää sinne luontoon, joutuu jonkun eläimen mahaan tms.
No ei ne roskat maagisesti katoa maan päältä, vaikka roskikseen ne laittaisitkin.
Siis anteeksi mutta mitä!?!
Roskat menee sieltä roskiksesta jätehuoltoon, jossa ne joko poltetaan, kierrätetään, laitetaan laitteeseen, jossa ne maatuu nopeammin.
Vain harva roska on nykypäivänä sellaista, jota ei voi kierrättää tai hävittää polttamalla yms...
Vilkun käyttäminen liikenneympyrässä! osoittautuu välillä ihmeen vaikeaksi.
Ryhmätöissä äänensä korottajat, kun ei ole huutokilpailusta kyse. Ärsyttää et heti siinä kohtaa siitä tulee yhtå huutoa kun yksi aloittaa huudolla.
Vierailija kirjoitti:
Vilkun käyttäminen liikenneympyrässä! osoittautuu välillä ihmeen vaikeaksi.
Jep, joko sitä ei käytetä ollenkaan (saati poistuessa niin kuin pitäisi) tai sitä käytetään liikenneympyrään tultaessa.
Työpaikalla tervehtimättä jättäminen, jatkuva kovaääninen mölinä ja itsensä kehuminen ja aina kun joku kertoo jutun, keskustelun kääntäminen itseensä.
Veljeni on näissä asioissa ihan uskomaton. Välillä ihmettelen miten me on voitu kasvaa samassa perheessä, varsinkin kun hän ei varsinaisesti ole mitään suosikin erityiskohtelua lapsena saanut. Vaikka toisaalta aika monta kertaa perheenjäsenet on nostanut kädet pystyyn kun mikä järkipuhe ei auta.
Esimerkiksi hän lainaa ilman lupaa autoa (yleensä äidin, joskus on ottanut munkin auton) ja on ihan raivoissaan kun auton omistaja tästä hermostuu. Eihän sitä autoa auton omistaja tarvitsisi kuin vaikka töihin menoon tai kaupassa käyntiin. Itse kerran myöhästyin iltavuorosta, kun auto ei ollutkaan pihassa kun olisi pitänyt lähteä. Olin silloin äidin luona käymässä. Miten kukaan voi kuvitella, että hänellä olisi oikeus kysymättä viedä toisen auto? Täysin käsittämätöntä.
Sama tyyppi on vetänyt raivokohtauksen esimerkiksi kun on saanut mielestään vääränlaisen joululahjan (itse ei tietenkään koskaan osta kellekään mitään) tai kun ruoka on ollut vääränlaista (herra ilmestyy ilmoittamatta ruokapöytään, vaikka periaatteessa asuu kyllä omillaan). Toista niin itsekeskeistä ihmisiä ei ihan heti tule mieleen. Ai niin ja ikää on yli 30.
Tupakantumppien heittäminen maahan, kun roskikselle olisi matkaa sellaset kolme metriä.
Kun pyöräilen, toinen pyöräilijä ajaa siitä, mistä on parempi ajaa, esim. nyt kun lumet sujaa, vaikka minulla olisi etuajo-oikeus. Joudun väistämään tai pysähtymään, koska toinen vain haluaa siinä väärällä puolella ajaa.
Salilla tänään yksi nainen varasi ainoan vapaan penkin juomapullolleen ja muille tavaroilleen, mutta ei käyttänyt lainkaan penkkiä. Itse en penkkiä tarvinnut, mutta joku nuorempi tuli sitä kysymään ja tämä sanoi, että etkö näe että se on varattu. Ei ainakaan 10 minuuttiin käyttänyt penkkiä muuta tarkoitusta varten, sen mitä itse siinä alueella olin tekemässä treenejä ja sivusilmällä seurasin.