Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kun isovanhempi ei tajua rooliaan

Vierailija
17.03.2017 |

Meillä on jatkuvia ongelmia:

Isovanhempi haluaa ostaa lasten juhlamekot/haalarit yms. eli tilanne on sitten se, että ne tulee lahjaksi halusimme tai emme ja aina niukin naukin päälle mahtuvina. On yritetty sanoa, että jos haluaa ostaa vaatteita, kysyisi mitä me tarvitsemme ja missä koossa. Ei. Ei kuulemma osta meille vanhemmille, vaan lapsille. Kyttää kuitenkin käytetäänkö niitä ja nostaa metelin, jos ei käytetä.

Haluaa olla päättämässä perheen juhlista. Päättää esim kakun. Ei suostu tulemaan sinä päivänä kuin kutsutaan, vaan vaatii oman päivän ja tuo oman kakun.

Sekaantuu siihen mihin lapset pannaan kouluun ja mihin pannaan päivähoitoon. Sekaantuu harrastuksiin ja tunkee väkisin esim näytöksiin.

Sekaantuu jatkuvasti lasten kasvuun. Mittaa ja punnitsee. Ja varailee lääkäriaikoja.

Ai-van kyp-sä. Mikään ei auta, eikä puhe tehoa.

Kommentit (282)

Vierailija
221/282 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemman ei kuulu napata lasta tai valvoa vieressä jonain tarkkailijana kelpaako se vanhempien toiminta hänelle.

Isovanhemman ei kuulu kilpailla lapsesta tai järjestää jotain kilpajuoksuja siitä kuka ehtii ekana lohduttamaan lasta tai nappaamaan lapsen.

Isovanhemman ei kuulu kilpailla lapsen suosiosta lahjomalla lasta tai mollaamalla vanhempaa lapselle.

Ihan käsittämätöntä että joku pokkana selittää, ettei tiedä että näin ei toimita.

Vastasit ehkä minulle.

Tiedän nuo kaikki, mutta en silti oikein ymmärrä mikä mummon "rooli" on?

- mummo ei saa pitää hyvänä?

- mummo ei saa ostaa hörhelöitä?

- mummon pitää tukea taloudellisesti antamalla rahaa perheen yleisiin menoihin, kun perheellä voi olla tiukkaa?

- mummon pitää ostaa ne goretex-saappaat koska me on HYÖDYLLISET?

- mummo ei saa lelliä eikä lepyyttää vauvaa?

- parempi olisi jos ei edes laulaisi ja leikkisi, ettei vain astu laulutaidottoman äidin varpaille?

- mummo ei saa hössöttää?

Siis mikä on se ROOLI?, sitä me mummotkin etsimme.

Minusta mummo on yksi ylimääräinen turvallinen ja ehdoitta rakastava syli. Mummo on myös äidille tärkeä apu, koska siihen voi luottaa että mummo hoitaa vauvaa kuin omaansa ja äiti voi sinä aikana pyykätä / tehdä ruokaa tai vaikkapa vain nukkua. Mutta ei se ole äidiltä pois jos vauva kokee myös mummon rakkaaksi, rakastettu vauva on aina rikas!

Ja te, jotka ruikutatte niistä juhlamekoista, myykää ne jossain Facebook-kirppiksellä ja ostakaa niitä käytännöllisiä bodejanne. Mikä siinä on niin vaikeaa? Ettekö oikeasti muka ymmärrä, että se juhlamekon hiplailu ja ostotapahtuma on mummolle itselleen tyydytystä tuova hetki?

T. Mummo joka viimeksi osti sille lapsenlapselle kurahousut.

Ei helvetti. Myy itse ne hörhelömekkosi facebookissa, mikä siinä on niin vaikeaa?! Paitsi että tosiaan, siinähän on kaikki vaikeaa, kun siitä nyt vaan on ylimääräistä vaivaa eikä kukaan edes halua niitä ostaa. Mutta mitä ilmeisimmin haluatkin olla vaivaksi etkä avuksi. En keksi muuta syytä sille, jos ihminen saa tyydytystä siitä, että räplää jotain lasten mekkoja ja ostaa niitä ihmisille, jotka niitä ei halua. Aivan sairasta ja suorastaan ilkeää!

Luepa tekstisi uudestaan ja mieti hetki kumpi meistä on sairas ja suorastaan ilkeä...

Minä en itse ole ostanut yhtään hörhelömekkoa, olen vain yrittänyt ymmärtää asian molemmilta kanteilta. Olen samaa mieltä kaikkien kanssa, että nuorelle perheelle kuuluu antaa se oma tila jonka he tarvitsevat, fyysisesti ja henkisesti, eikä mummolla ole mitään asiaa päättää ristiäisistä, synttärivieraista, lääkäreistä jne. Eikä varsinkaan haluta päättää lapsen nimeä eikä syöttää mitään muuta kuin minkä tietää jo olevan sallitulla ruokalistalla... jne.

Mutta suuri pn menetys lapselle, jos se mummo saa vain osallistua etäältä (kun lapsi on muualla) ikkunoiden ja mattojen pesuun ja ehkä mahdollisesti joskus lainata perheelle autonsa...

Kaikkien etu on, jos se mummo-vanhemmat-lapsi suhde on lämmin ja toimiva. Läheisestä mummosta on lapselle etua ja turvaa JA useimmiten jopa vanhemmillekin.

Jos se pahin asia pn ne hörhelömekot, eikä niitä itse jaksa myydä, voithan vaikka pakata ne laatikkoon ja antaa mummolle ja mummolle ja sanoa, että nämä voisi nyt viedä jonnekin kirppikselle kun ovat jo kaikki pieniä - tai käytä ne itse vaikka tiskirätteinä, ihan sama. Aika mahdotonta on mummon luoda perheenne kanssa hyvää useamman sukupolven suhdetta jos kaikkeen suhtaudutaan noin aggressiivisesti ja vihamielisesti.

T. Mummo joka viimeksi osti me kurahousut ja on iltapäivällä menossa lapsenvahdiksi että äiti pääsee kampaajalle ja ystävänsä luokse tuulettumaan.

Aggressiota herättää nimenomaan tuo asenne, että mummon täytyy saada tehdä mitä vaan, ettei mummolle tule paha mieli. Jos haluaa auttaa, auttaa sitten niin, ettei siitä ole riesaa. Erityisesti tavaran tuppaaminen on äärimmäisen rasittavaa. On oikeasti todella törkeää tuputtaa kenenkään perheeseen mitään, olipa ne hörhelömekkoja tai kurahousuja. Ylipäänsä toisen kodin kyllästäminen tavaroilla, joita ei ole pyydetty, on yhdenlaista vallankäyttöä. Joko se on jotain sairasta reviirinmerkkausta tai sitten sillä ilmaistaan, ettei perheen vanhemmat (tai tavallisesti äiti) osaa hankkia perheelle oikeanlaisia tarvikkeita. Jos niillä roijuilla olisi mitään positiivista funktiota, niistä voisi ensin keskustella, tai jos nyt on ylipäänsä syy antaa lahja muulloin kuin kenenkään merkkipäivänä, sen kyllä näkisi vastaanottajien naamasta, osuiko oikeaan. Jos sinä siis haluaisit tuottaa hyvää mieltä, et ajattelisi ensisijaisesti itseäsi. Lapsenlapseen luodaan parhaiten lämmin suhde juuri niin, että kunnioitetaan hänen vanhempiaan. Silloin mummoa ei haluta sysätä pelkkiin siivoushommiin tai suorastaan työntää pihasta pois. Jos taas mummo väkisin tuo vaatetta, jota kukaan ei halua, ottaa vauvan äidiltään, kun äiti eikä vauva sitä halua, jakaa turhan auliisti mielipiteitään lasten kasvatuksesta tai kodinhoidosta, kukaan ei koe oloaan mukavaksi. Miksi mummoa silloin haluttaisiin lasten elämään, kun se myrkyttää ilmapiiriä?

Vielä kerran ratakiskosta vääntämällä: älkää ostako muiden ihmisten perheisiin mitään tavaraa omaksi iloksenne!!! Omaan kotiisi voit ostaa mitä haluat, muille vain sellaista, mitä heille toivotaan.

Vierailija
222/282 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut mielenkiinnolla näitä kirjoituksia ja olen itsekin mummo ja hoidan paljon lapsenlapsiani, mutta voiko kukaan kuvitella, miltä on tuntunut, kun MINUN anoppini, siis lastenlasteni isomummi arvostelee ja käy lähes käsiksi minuun saadakseen ottaa tärkeämmän roolin lasteni perhe-elämään.

Aikoinaan koin kaiken sekaantumisen ja tavaran ostamisen vallankäytöksi ja muutimmekin sitten kauemmaksi asumaan ja siitäkin sain haukut.

Siksi teen kaiken minulle delegoidun lastenhoidon ym. vain, jos nuoret pyytävät.

t. se aiemmin marttyyrimummoksi haukuttu ja seuraavaksi varmaan olen marttyyriminiä, kun uskallan kertoa näitä kokemuksia.

Sano niin tai näin niin aina on väärinpäin:DDDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/282 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut mielenkiinnolla näitä kirjoituksia ja olen itsekin mummo ja hoidan paljon lapsenlapsiani, mutta voiko kukaan kuvitella, miltä on tuntunut, kun MINUN anoppini, siis lastenlasteni isomummi arvostelee ja käy lähes käsiksi minuun saadakseen ottaa tärkeämmän roolin lasteni perhe-elämään.

Aikoinaan koin kaiken sekaantumisen ja tavaran ostamisen vallankäytöksi ja muutimmekin sitten kauemmaksi asumaan ja siitäkin sain haukut.

Siksi teen kaiken minulle delegoidun lastenhoidon ym. vain, jos nuoret pyytävät.

t. se aiemmin marttyyrimummoksi haukuttu ja seuraavaksi varmaan olen marttyyriminiä, kun uskallan kertoa näitä kokemuksia.

Sano niin tai näin niin aina on väärinpäin:DDDD

Etkö itse siis huomaa miten sinä ruikutat ja maalaat itsestäsi uhria?

Vierailija
224/282 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha. Ja nyt kun niitä selkeitä rajoja on yritetty asiallisesti laittaa, tekstareita kilahtelee kymmenittäin. Eikä ne ole ystävällisiä.

Ap

Vierailija
225/282 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummona oleminen tapahtuu aina vanhempien ehdoilla. Mummolla ei ole lapseen minkäänlaisia oikeuksia. Naurattaa nämä "MINä haluan"-mummojen kommentit. SINUn haluamisellasi kun ei ole mitään merkitystä, jos se on ristiriidassa lapsen vanhempien tahdon kanssa.

Vierailija
226/282 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
227/282 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lähestymiskieltoa. Tuollaista ei todellakaan tarvitse sietää.

Vierailija
228/282 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niissä tekstareissa sanotaan?

Vierailija
229/282 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kirjoitin tuolla ketjun alkupuolella siitä miten ainoa kestävä ratkaisu on pistää välit poikki (tai niin tiukat rajat ettei niiden valvominen rasita sinua) ja kehotin uhkaamaan poliisilla jos tarvitsee ja tarvittaessa toteuttamaan uhkauksen.

Kyse on rajojen testauksesta ja samalla myös kostomentaliteetista. Kumpaakaan sinun ei tarvitse sietää. Tekstareilla pommittaminen on häirintää, ja voi täyttää rikoksen tunnusmerkit. Tunkeutumalla teille anoppisi on jo aiemmin tehnyt rikoksen, tietysti varmana siitä että sinä et asiasta kehtaa numeroa tehdä kun hän on sentään MUMMO ja hänellä on OIKEUS jne. jne. 

Tee asiasta numero. Älä siedä häneltä huonoa käytöstä. Hänen ylimitoitettu, häiritsevä reaktionsa ei johdu siitä että sinä asetit rajan jonka hän kokee kohtuuttomaksi. Hän olisi voinut reagoida toisin, esimerkiksi myöntämällä mokansa ja pyytämällä anteeksi. Niin hän ei valinnut tehdä vaan valitsee häiritä teitä. 

Siitä valinnasta pitää tulla ihan muita seurauksia kuin se että sinä nöyrryt takaisin sietämään hänen oikkujaan kun tiedät nyt mitä hänen uhmaamisestaan seuraa.

Vierailija
230/282 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan vastaa yhteenkään viestiin. Ei kannata yhtään yllyttää, ja toisaalta siinäpä on sille itselleen näyttöä vuorovaikutuksesta, kun siinä puhelimen muistissa on liuta pelkkiä omia viestejä.

Vierailija
231/282 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemman ei kuulu napata lasta tai valvoa vieressä jonain tarkkailijana kelpaako se vanhempien toiminta hänelle.

Isovanhemman ei kuulu kilpailla lapsesta tai järjestää jotain kilpajuoksuja siitä kuka ehtii ekana lohduttamaan lasta tai nappaamaan lapsen.

Isovanhemman ei kuulu kilpailla lapsen suosiosta lahjomalla lasta tai mollaamalla vanhempaa lapselle.

Ihan käsittämätöntä että joku pokkana selittää, ettei tiedä että näin ei toimita.

Vastasit ehkä minulle.

- mummon pitää tukea taloudellisesti antamalla rahaa perheen yleisiin menoihin, kun perheellä voi olla tiukkaa?

- parempi olisi jos ei edes laulaisi ja leikkisi, ettei vain astu laulutaidottoman äidin varpaille?

Minusta mummo on yksi ylimääräinen turvallinen ja ehdoitta rakastava syli. Mummo on myös äidille tärkeä apu, koska siihen voi luottaa että mummo hoitaa vauvaa kuin omaansa ja äiti voi sinä aikana pyykätä / tehdä ruokaa tai vaikkapa vain nukkua. Mutta ei se ole äidiltä pois jos vauva kokee myös mummon rakkaaksi, rakastettu vauva on aina rikas!

Ja te, jotka ruikutatte niistä juhlamekoista, myykää ne jossain Facebook-kirppiksellä ja ostakaa niitä käytännöllisiä bodejanne. Mikä siinä on niin vaikeaa? Ettekö oikeasti muka ymmärrä, että se juhlamekon hiplailu ja ostotapahtuma on mummolle itselleen tyydytystä tuova hetki?

Ei helvetti. Myy itse ne hörhelömekkosi facebookissa, mikä siinä on niin vaikeaa?! Paitsi että tosiaan, siinähän on kaikki vaikeaa, kun siitä nyt vaan on ylimääräistä vaivaa eikä kukaan edes halua niitä ostaa. Mutta mitä ilmeisimmin haluatkin olla vaivaksi etkä avuksi. En keksi muuta syytä sille, jos ihminen saa tyydytystä siitä, että räplää jotain lasten mekkoja ja ostaa niitä ihmisille, jotka niitä ei halua. Aivan sairasta ja suorastaan ilkeää!

Luepa tekstisi uudestaan ja mieti hetki kumpi meistä on sairas ja suorastaan ilkeä...

Minä en itse ole ostanut yhtään hörhelömekkoa, olen vain yrittänyt ymmärtää asian molemmilta kanteilta. Olen samaa mieltä kaikkien kanssa, että nuorelle perheelle kuuluu antaa se oma tila jonka he tarvitsevat, fyysisesti ja henkisesti, eikä mummolla ole mitään asiaa päättää ristiäisistä, synttärivieraista, lääkäreistä jne. Eikä varsinkaan haluta päättää lapsen nimeä eikä syöttää mitään muuta kuin minkä tietää jo olevan sallitulla ruokalistalla... jne.

Mutta suuri pn menetys lapselle, jos se mummo saa vain osallistua etäältä (kun lapsi on muualla) ikkunoiden ja mattojen pesuun ja ehkä mahdollisesti joskus lainata perheelle autonsa...

Kaikkien etu on, jos se mummo-vanhemmat-lapsi suhde on lämmin ja toimiva. Läheisestä mummosta on lapselle etua ja turvaa JA useimmiten jopa vanhemmillekin.

Jos se pahin asia pn ne hörhelömekot, eikä niitä itse jaksa myydä, voithan vaikka pakata ne laatikkoon ja antaa mummolle ja mummolle ja sanoa, että nämä voisi nyt viedä jonnekin kirppikselle kun ovat jo kaikki pieniä - tai käytä ne itse vaikka tiskirätteinä, ihan sama. Aika mahdotonta on mummon luoda perheenne kanssa hyvää useamman sukupolven suhdetta jos kaikkeen suhtaudutaan noin aggressiivisesti ja vihamielisesti.

T. Mummo joka viimeksi osti me kurahousut ja on iltapäivällä menossa lapsenvahdiksi että äiti pääsee kampaajalle ja ystävänsä luokse tuulettumaan.

Aggressiota herättää nimenomaan tuo asenne, että mummon täytyy saada tehdä mitä vaan, ettei mummolle tule paha mieli. Jos haluaa auttaa, auttaa sitten niin, ettei siitä ole riesaa. Erityisesti tavaran tuppaaminen on äärimmäisen rasittavaa. On oikeasti todella törkeää tuputtaa kenenkään perheeseen mitään, olipa ne hörhelömekkoja tai kurahousuja. Ylipäänsä toisen kodin kyllästäminen tavaroilla, joita ei ole pyydetty, on yhdenlaista vallankäyttöä. Joko se on jotain sairasta reviirinmerkkausta tai sitten sillä ilmaistaan, ettei perheen vanhemmat (tai tavallisesti äiti) osaa hankkia perheelle oikeanlaisia tarvikkeita. Jos niillä roijuilla olisi mitään positiivista funktiota, niistä voisi ensin keskustella, tai jos nyt on ylipäänsä syy antaa lahja muulloin kuin kenenkään merkkipäivänä, sen kyllä näkisi vastaanottajien naamasta, osuiko oikeaan. Jos sinä siis haluaisit tuottaa hyvää mieltä, et ajattelisi ensisijaisesti itseäsi. Lapsenlapseen luodaan parhaiten lämmin suhde juuri niin, että kunnioitetaan hänen vanhempiaan. Silloin mummoa ei haluta sysätä pelkkiin siivoushommiin tai suorastaan työntää pihasta pois. Jos taas mummo väkisin tuo vaatetta, jota kukaan ei halua, ottaa vauvan äidiltään, kun äiti eikä vauva sitä halua, jakaa turhan auliisti mielipiteitään lasten kasvatuksesta tai kodinhoidosta, kukaan ei koe oloaan mukavaksi. Miksi mummoa silloin haluttaisiin lasten elämään, kun se myrkyttää ilmapiiriä?

Vielä kerran ratakiskosta vääntämällä: älkää ostako muiden ihmisten perheisiin mitään tavaraa omaksi iloksenne!!! Omaan kotiisi voit ostaa mitä haluat, muille vain sellaista, mitä heille toivotaan.

Tavallaan olet oikeassa mutta jälleen kerran, asialla on toinenkin puoli, ilahduttaminen. Minä tiedän, että tyttäreni ilahtui kun hän sai lapselleen uudet kurahousut (koska minä tiesin, kysymättäkin, että heillä ei niitä vielä ollut mutta kun minä menen lapsen kanssa puistoon tarvitsemme ne, koska en halua pilata heidän kaunista keväthaalariansa.)

Onneksi tunnen tyttäreni, ja tiedän myös, että jos js kun joku asia ärsyttää, osaa hän avata suunsa myös minulle suoraan ja kertoa miten asia on.

Toivon vaan, että aikanaan poikani löytää itselleen myös ihanan puolison, joka ei osoittaudu hirviöminiäksi, jota on mahdotonta miellyttää (täällä tuntuu olevan aika monta sellaistakin...)

AP - älä välitä viesteistä, joita mummo nyt lähettää. Sekopäisiä mummoja on yhtä monta kuin sekopäisiä miniöitäkin :) mutta jos ei kaunis puhe eikä terävätkään käskyt ole auttaneet, niin etpä voi paljon muuta kuin konkreettisesti opettaa..

Vierailija
232/282 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio vastata viesteihin. Hänelle ilmaistiin ihan ystävällisesti, että on tervetullut kyläilemään, mutta vain vieraana ja sovitusti. Ja että koti ja perhe on meidän, eikä hän asu tai elä täällä. Me päätämme.

Nyt sitten sataa solvauksia. Minä olen luokattoman huono äiti joka olen aina ollut hankala ja kiittämätön, en osaa mitään, mieheni on vastenmielinen pedofiili jne.

Että tällaista.

ap

Vierailija
233/282 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasit ehkä minulle.

Tavallaan olet oikeassa mutta jälleen kerran, asialla on toinenkin puoli, ilahduttaminen. Minä tiedän, että tyttäreni ilahtui kun hän sai lapselleen uudet kurahousut (koska minä tiesin, kysymättäkin, että heillä ei niitä vielä ollut mutta kun minä menen lapsen kanssa puistoon tarvitsemme ne, koska en halua pilata heidän kaunista keväthaalariansa.)

Onneksi tunnen tyttäreni, ja tiedän myös, että jos js kun joku asia ärsyttää, osaa hän avata suunsa myös minulle suoraan ja kertoa miten asia on.

Toivon vaan, että aikanaan poikani löytää itselleen myös ihanan puolison, joka ei osoittaudu hirviöminiäksi, jota on mahdotonta miellyttää (täällä tuntuu olevan aika monta sellaistakin...)

AP - älä välitä viesteistä, joita mummo nyt lähettää. Sekopäisiä mummoja on yhtä monta kuin sekopäisiä miniöitäkin :) mutta jos ei kaunis puhe eikä terävätkään käskyt ole auttaneet, niin etpä voi paljon muuta kuin konkreettisesti opettaa..

Tiesitkö että tuo "ilahduttaminen" on yksi läheisriippuvaisen tunnusmerkeistä. Hän on koukussa toisten ilahduttamiseen. Saa kiksejä siitä että tuo yllätyslahjoja ja näkee yllätetyn naamalla tietyn reaktion.

Vierailija
234/282 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa lähestymiskieltoa näillä perusteilla vielä.

Koita jaksaa ignoorata. Älä lankea vastaamaan, varmasti tuo mummo jaksaa jankata hautaansa asti...

Toki voit sitten siellä haudan äärellä jopa nähdä asiat vähän eri perspektiivistä, mutta juuri nyt sinun mielenterveytesi on tärkein!

T.mummo

Vierailija
235/282 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio vastata viesteihin. Hänelle ilmaistiin ihan ystävällisesti, että on tervetullut kyläilemään, mutta vain vieraana ja sovitusti. Ja että koti ja perhe on meidän, eikä hän asu tai elä täällä. Me päätämme.

Nyt sitten sataa solvauksia. Minä olen luokattoman huono äiti joka olen aina ollut hankala ja kiittämätön, en osaa mitään, mieheni on vastenmielinen pedofiili jne.

Että tällaista.

ap

Siis onko hän sun oma äiti? Ei siis anoppi?

No huhhelishei, "ihanaa" käytöstä lastaan kohtaan 😱

Vierailija
236/282 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa lähestymiskieltoa näillä perusteilla vielä.

Koita jaksaa ignoorata. Älä lankea vastaamaan, varmasti tuo mummo jaksaa jankata hautaansa asti...

Toki voit sitten siellä haudan äärellä jopa nähdä asiat vähän eri perspektiivistä, mutta juuri nyt sinun mielenterveytesi on tärkein!

T.mummo

Ignooraaminen on ihan väärä reaktio nyt, rajaton ihminen tulkitsee sen nöyrtymiseksi, tahtonsa läpi saamiseksi, voitoksi. Kuulostaa kieroutuneelta mutta niin se menee. 

Lähestymiskieltoa näillä ei vielä irtoa, mutta yhteydenotto poliisilta voi hyvinkin irrota. Tuo miehen haukkuminen pedofiiliksi tekstarilla on selvä kunnianloukkaus (rikos), ja vieläpä todistettu rikos. Pelkkä poliisin yhteydenotto voi olla riittävästi säikäyttämään ruotuun. Vielä tärkeämpää, se on selvä merkki siitä että tällä kertaa ap ei ole hiljentynyt kuuntelemaan nuhdesaarnaa ja oppimaan ettei Mummoa uhmata.

Vierailija
237/282 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkintapyyntö poliisille siitä onko mummo syyllistynyt kunnianloukkaukseen (pedofiiliväite). Ei tuon mummon kanssa pysty järkevästi keskustelemaan, ei ole normaali ihminen. Kunnianloukkaussyytteen jälkeen saatte varmaan lähestymiskiellon helpommin. Tsemppiä ap (ja muut hullujen mummojen uhrit).

Vierailija
238/282 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä muiden kanssa. Nyt noiden tekstareiden kanssa poliisin puheille. Tuo syyttely saattaa muuten johtaa sosiaaliviranomaisten tietoon, kun mummeli ottaa sinne yhteyttä ja jos tosissaan on tuota mieltä.. Eli nyt suoraan poliisin luokse.

Vierailija
239/282 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaonen hän on aina ollut. Jos ei saa tahtoaan läpi, suusta tulee ihan mitä vaan. Tässä nyt vaan käytännössä odottelen, milloin ne itsemurhauhkaukset alkaa... huoh.

Ap

Vierailija
240/282 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi odottelet ja otat osumaa? Miksi kärsit mieluummin hiljaa kuin otat yhteiskunnan avuksi rajojen laittamiseen? Mikä on syysi tehdä niin kun voisit ihan hyvin mennä poliisille?

Hävettääkö sinua hänen puolestaan? Koetko että hän on kuitenkin ihan pikkuisen oikeassa ja olet ansainnut rangaistuksen?

Sinulla on velvollisuus suojella perhettäsi (miestäsi ja vauvaasi) ja kotirauhaasi. Miksi koet että äitisi oikeus mesota on tärkeämpi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi