Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kun isovanhempi ei tajua rooliaan

Vierailija
17.03.2017 |

Meillä on jatkuvia ongelmia:

Isovanhempi haluaa ostaa lasten juhlamekot/haalarit yms. eli tilanne on sitten se, että ne tulee lahjaksi halusimme tai emme ja aina niukin naukin päälle mahtuvina. On yritetty sanoa, että jos haluaa ostaa vaatteita, kysyisi mitä me tarvitsemme ja missä koossa. Ei. Ei kuulemma osta meille vanhemmille, vaan lapsille. Kyttää kuitenkin käytetäänkö niitä ja nostaa metelin, jos ei käytetä.

Haluaa olla päättämässä perheen juhlista. Päättää esim kakun. Ei suostu tulemaan sinä päivänä kuin kutsutaan, vaan vaatii oman päivän ja tuo oman kakun.

Sekaantuu siihen mihin lapset pannaan kouluun ja mihin pannaan päivähoitoon. Sekaantuu harrastuksiin ja tunkee väkisin esim näytöksiin.

Sekaantuu jatkuvasti lasten kasvuun. Mittaa ja punnitsee. Ja varailee lääkäriaikoja.

Ai-van kyp-sä. Mikään ei auta, eikä puhe tehoa.

Kommentit (282)

Vierailija
21/282 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset varaa tälle tunkeilevalle anopille itse muutamaa lääkäri- ja kampaaja-aikaa?

Ongit hänen sotunsa ja varaat aja alkavan muistisairauden johdosta,

sitten vain ilmoitat että rouvalla on muuten labrakokeet kello 9 huomenaamuna,

että älä syö enää pullaa iltakymmenen jälkeen.

Voit myös ostaa jonkun nakkimakkaranmuotoisen,

kapeaakin kapeamman kevättrenssin hänelle ja ilmoittaa, että tässä on sinulle nyt moneksi vuodeksi se parempi takki.

Oman lääkkeen maistaminen voi tehota.

*edit: tunkeilevalle äidille

Vierailija
22/282 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset varaa tälle tunkeilevalle anopille itse muutamaa lääkäri- ja kampaaja-aikaa?

Ongit hänen sotunsa ja varaat aja alkavan muistisairauden johdosta,

sitten vain ilmoitat että rouvalla on muuten labrakokeet kello 9 huomenaamuna,

että älä syö enää pullaa iltakymmenen jälkeen.

Voit myös ostaa jonkun nakkimakkaranmuotoisen,

kapeaakin kapeamman kevättrenssin hänelle ja ilmoittaa, että tässä on sinulle nyt moneksi vuodeksi se parempi takki.

Oman lääkkeen maistaminen voi tehota.

😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/282 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä lasten isä on? Tämänhän äiti siis on kyseessä. Muuten varmasti puhuisit äidistäsi. 

Kyse on minun äidistäni. Ja kyllä se lasten isäkin tästä kärsii.

Ap

Aina paranee. Katkase se teidän napanuora. Et päästä äitiäs teille, etkä vastaa puheluihin. Välit poikki viileesti.

Vierailija
24/282 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan tajua millainen kynnysmatto sellainen ihminen on joka alistuu tuollaiseen.

Ei siis mitään ongelmaa laittaa tunkeilevat isovanhemmat kuriin.

Lähestymiskieltoko teillä on?

Tähän naiseen ei tepsi mikään. Kaikki on kokeiltu. Ihan jo teininä kaikki mahdollinen. Ja silti tää käytös ryöpsähtää aina tällaiseksi.

ap

Eikö teillä ole lukkoja ovissa?

Etkö osaa lyödä luuria kiinni jos akka pauhaa puhelimessa?

Blokkaa lapsen puhelimesta mummon numero ja sano lapselle ettei saa mennä omin päin mummolle kylään

Ilmoita harrastuspaikkaan että mummolle ei saa kertoa henkilökohtaisia tietoja.

Vierailija
25/282 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siitä, jos varaa ajan lääkäriin. Eihän sinne tarvitse mennä eikä tarvitse kertoa, koska on päiväkodin juhla tms.

Isoäidille voi sanoa, että juhlat on 20.3. klo 17 ja jos se ei sovi, niin muita aikoja ei ole.

Onkii siis itse tiedon milloin on tanssikoulun näytös, tunkee sinne ja liehuu sitten suuna päänä. Käyttäytyy kuin olisi lapsen äiti.

ap

En tajua miksi ei saisi tulla näytöksiin.

Vierailija
26/282 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan tajua millainen kynnysmatto sellainen ihminen on joka alistuu tuollaiseen.

Tähän naiseen ei tepsi mikään. Kaikki on kokeiltu. Ihan jo teininä kaikki mahdollinen. Ja silti tää käytös ryöpsähtää aina tällaiseksi.

ap

Tarpeen tullen alkaisin ilkeäksi.

Puhelinnumero salaiseksi, ovea ei avata jne.

Sanavalinnoilla ja armeijan komentoäänelläkin pääsee kyllä pitkälle.

Vierailija
27/282 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eikö teillä ole lukkoja ovissa?

Etkö osaa lyödä luuria kiinni jos akka pauhaa puhelimessa?

Blokkaa lapsen puhelimesta mummon numero ja sano lapselle ettei saa mennä omin päin mummolle kylään

Ilmoita harrastuspaikkaan että mummolle ei saa kertoa henkilökohtaisia tietoja.[/

On lukot ovissa, mutta esim viimeksi marssi kakkulaatikon kanssa pihaan kun olin lasten kanssa haravoimassa.

Osaan lyödä luurin kiinni, mutta ei se vaikuta mitenkään.

Mummolla ei ole lasten puhelinnumeroita, mutta näköjään taas riitt urkintataidot. Ei ne kaikki harrastuspaikat tajua, että kaikkea ei saa hölöttää. Ja ilmeisesti viimeksi soitti esittäen minua...

Ap

Vierailija
28/282 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi kuulostaa kamalalta kontrollifriikiltä. En osaa sanoa miten tässä tilanteessa kannattaisi toimia. Onko hän henkilönä looginen, niin että voisi yrittää tuoda sivulauseissa esille miten joku käytös on rumaa (ilman että häntä itseään syyttää siitä suoraan) jolloin hän tajuaisi asian? Tai yrittää sopia keskenään että "näin ei tehdä" ihan suoraan puhuttuna?

Mikä on se asia millä kiristää? Heittäytyykö marttyyriksi? Kiristääkö rahoilla vai mistä syystä ette saa häntä loitommalle?

Vierailija
29/282 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne, tiedän kuinka raskasta tuo on. Tosi kurjaa, kun itsekin haluaa että lapsella on hyvät välit sukulaisiin. Mutta miten tukea esimerkiksi lapsen välejä mummoon tai tätiin, jos nämä että ymmärrä perhe on pakettiratkaisu. Ei sieltä voi valikoida, että lapseen luon hyvät välit, mutta hänen äitiään jyrään ja vihaan avoimesti. Noh vihaaminen ehkä turhan voimakas termi, mutta tavallaan sitä tarkoitan että siihen lapseen pitää luoda suhde mummon roolista käsin, eikä yrittää viedä äidin paikkaa.

Meillä oli aika vasta 2vee synttärit. Mummo ei millään ymmärtänyt, että äiti ja isä haluaa kutsua vieraat itse, tehdä tarjottavat ja koristella kotinsakin mieleisekseen. Puhui selän takana muille sukulaisille, että kuinka loukkaavaa on ettei saanut "edes" syntymäpäiväkakkua tehdä tai juhlavaatteita valita, että hänellehän nämä juhlat olivat tärkeät...

Olisi myös aikoinaan halunnut hoitaa kaikki tarvikkeet, vaatteet, erityisesti juhlavaatteet, kuvaukset, onpa jopa puhunut ensimmäisestä ulkomaanmatkastakin. Kaikki ensimmäiset jutut olisi pitänyt tehdä mummon tai tädin kanssa. Ymmärrän että sukulaislapseen voi rakastua, mutta minulle ei ihan avaudu, että miten ei voi ymmärtää että tuollaiset asiat ovat vanhemmille erityisen tärkeitä.

No olisihan lapsi pitänyt antaa hoitoon ja viikon iässä, että ehkä siinä vaiheessa olisi voinut jo vähän ennakoida tulevaa. Minulle tuollainen on vaan niin absurdia, en voisi kuvitellakaan sanovani vastasynnyttäneelle äidille, että menehän sinä kauppaan että minä saan hoitaa vauvaa. Ehkä yli puolivuotiaan kohdalla voisin sanoa, että tiedäthän että olen käytettävissä jos tarvitset lapsenhoitoapua.

Vierailija
30/282 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on ainoa isovanhempi joka on elossa joten kai se kiristysmomentti tulee siitä, että kuvittelimme että lapsilla pitää olla isovanhempi.

Hän on täysin teflonpintainen, eikä ole koskaan myöntänyt tekemiään virheitä, eikä pyytänyt niitä anteeksi. Hänestä hän on erehtymätön ja minä hankala ja mies epämiellyttävä.

Ap

Vierailija
31/282 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan tutulta kuulostaa, meillä myös anoppi ostelee erikoisia kirpparivaatteita lapsille, esim.käytettyjä kalsareita ja pipoja ja kyttää käytetäänkö niitä. Sanelee milloin ottaa lapset. Kakkujakin tuo, jopa ristiäisiin kysymättä meiltä. Isovanhempi haluaa olla tärkeä, ilman häntä ei olisi lapsilla vaatteita niskassa eikä kakkua juhlapäivänä. Mies pelkää äitiään joten hänen huseerauksiaan on vain kestettävä.

Vierailija
32/282 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kerrotko vielä esimerkein mitä kaikke olette kokeilleet? Nyt aikuisena perheellisenä. 

Vierailija
33/282 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasten takia kannata tuollaisen kanssa olla väleissä, toi kuulostaa ihan hirveeltä. Eikö sun mies voi sanoa tiukasti äidillesi että nyt riitti - joko äitis suostuu teidän rajoihin tai laitatte välit poikki kokonaan.

Vierailija
34/282 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen tytär olet nyt ja millainen olet ollut? Oletko koskaan vastustanut äitiäsi? Saitko tahtosi läpi? Oletko aina tennyt ja valinnut äidin toiveitten mukaan? Miten hän on reagoinut?

Vierailija
35/282 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, oletko tehnyt tästä aiheesta aloituksen ennenkin? Tuo liian pienten juhlavaatteiden ostaminen ja omien kakkujen tuominen sekä lääkäriaikojen varaaminen kuulosti tutulta. Jos et ole aiemmin tänne asiasta kirjoittanut, niin ota lohtua siitä, että sulla on kohtalotoveri.

Vaikka tuon nro 20 neuvo naurattikin, niin kyllä siinä on totuuden jyvä. Ala käyttäytyä itse rajattomasti äitiäsi kohtaan. Jos ei ota onkeensa, niin ainakin saat maksettua potut pottuina. Se voi helpottaa omaa oloasi, vaikka ei tilannetta ratkaisisikaan.

Vierailija
36/282 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene mikään puhe perille.

ap

Älä puhu heille enää ollenkaan. Sano ensin että välit katkeaa jos eivät ymmärrä rajoja.

Vierailija
37/282 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuon tyylinen meno stopattiin ihan kylmästi tapaamalla tosi harvoin. Koko miehen perheen dynamiikka on jotenkin niin outoa, kaikki ovat tottuneet puuttumaan mieheni asioihin ja "pomottelemaan" häntä. Esikoisen synnyttyä katsoin hetken tällaista kohdistettuna minuun ja lapseemme, ja sitten laitoin hommalle stopin. Mies onneksi näki ja ymmärsi mikä minua hänen perheen toiminnassa häiritsi ja vahvistui itsekin lapsen synnyttyä. Näin sinunkin pitää nyt toimia, vahvistua perheesi vuoksi ja tehdä teille aivaor ylikorostuneet rajat.

Sinuna esiintyminen soittaessa lasten harrastuksiin yms. on rikos. Siitä kannatta mummoa muistuttaa, ja sanoa että seuraavasta kerrasta tulee myös rikosilmoitus.

Vierailija
38/282 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voiha se varailla lääkäriajan mutta maksakoon itse,

Eikai kukaan toisen pakottaman mene lääkäriin ja ala-ikäisistä vastaa huoltajat.

Menkööt yksin jonottamaan vastaanotolle,. Laskun maksaa se kuka varaa eikä se, jolle varattu.  Jos ei tule kutsupäivänä jääköön tulematta. Tuokoon kakun , mutta mikä estää teitä tekemästä omaa.

Miksi ette voi tehdä omaa kakkua ja ottaa vastaan lisäkakun, ei kai mummeli voi kieltää teitä leipomasta.

Älkää kertoko kaikkia asioita. Tuskin yksi mummeli voi määrätä mihin kouluun joku menee. Voi sanoa että kiistos mielipiteestä mutta teemme itse päätöksen.

Mitä oikein mittailee ja punnitsee? Lapsiako?

Kiellät sen ja sanot että se ei ole hänen tehtävänsä.

Jos rettelöi, voi sanoa jämäkästi , että sinä olet lapsen huoltaja ja päätät tämän asian etkä keskustelu asiasta enempää.

Vierailija
39/282 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen tytär olet nyt ja millainen olet ollut? Oletko koskaan vastustanut äitiäsi? Saitko tahtosi läpi? Oletko aina tennyt ja valinnut äidin toiveitten mukaan? Miten hän on reagoinut?

Olen ollut aina hyvin itsenäinen, muuttanut kotoa jo teininä enkä ikinä kerro hänelle asioitani.

Ap

Vierailija
40/282 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin, anoppini kuulostaa aika samanlaiselta. Olen pysynyt lujana, en mene mukaan draamaan, olen kohtelias, mutta pidän oman pääni minulle merkittävissä asioissa. Konfliktista hän saa aina lisää virtaa ja innostuu. Jos häntä yrittää estää kontrolloimasta meitä, hän esittää loukattua, saa raivokohtauksia, kiristää sairauksilla ja itsemurhalla. Luulen, että hänellä on joku mielenterveyden häiriö.   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan