Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö työttömyyskorvauksen olla vastikkeellista?

Vierailija
17.03.2017 |

Ei mitään jokapäiväistä raatamista ilman palkkaa vaan kun etuuden määrä on esimerkiksi 600€ niin tekisi vaikka 60h/kk jotain yhteishyödyllistä valtion eteen?

Näin henkilö voisi osoittaa olevansa aktiivinen myös silloin kun työtä ei ole, joka on aina parempi kuin aukko cv:ssä.

Nyt ei sitten lasketa mukaan niitä selkärankareuma-parkinsonintauti-ms-tauti-anoreksia-bulimia-ortoreksia-masennus-bipo-kolmoset viikko sitten synnyttäneitä skitsofreenikoita vaan työikäiset ja kykyiset henkilöt.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnainen on vastikkeellista, koska liiton maksut on maksettu silloin kun oltiin töissä, ja liiton maksut maksetaan myös työttömänä.

Ei muuten makseta ainakaan Metallissa...

Vierailija
82/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvaus on vastikkeellista. Vastike on se, että ei ole töissä. Siitä saa korvausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anne85 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anne85 kirjoitti:

Työttömyyskorvausjärjestelmä pitäisi lopettaa. En ymmärrä, miksi työssäkäyvien pitää elättää loisia, joita ei työnteko kiinnosta? Samoin toimeentulotuen kanssa, ei pidä tehdä lapsia, jos ei niitä ole vara elättää. Jos haluat rahaa, niin mene töihin.

Ilmeisesti olet työssäkäyvä. Kerrotko missä käyt töissä niin minäkin voin tulla sinne? Teillehän varmaan voi tulla tuosta noin vain.

Ei tietysti, tämämähän on ammatinvalintakysymys: eihän missään työpaikassa ammattitaidottomia luusereita tarvita. Olisit opiskellut ja koulutttautunut alalle, jolla on kysyntää, niin työtä olisi. Mene siivoamaan, sitä työtä kyllä on.

Silloin kun opiskelin IT-alalle, kysyntää piti olla. Kun sen päälle suoritin opettajaopinnot, niistäkin piti olla tulossa ihan hirveä pula justsiltään.  Mikäs se seuraavat tuleva työvoimapula-ala olisikaan?

Siivoamaan ei nykyään pääse jollei ole alan työkokemusta ja mielellään koulutustakin (tai sitten mamu). Kumma luulo että sinne kuka tahansa kelpaisi.

IT-alalle on edelleen kysyntää....koodareille ja muualla kuin stadissa.

Siitä vaan opiskelemaan koodausta seuraavaksi.

Ai kuinka riemullista. Olen koodannut työkseni parikymmentä vuotta, aina tarvittaessa uuden teknologian opiskellut työn ohessa. Alan opinnot myös suoritettuna; nyt opiskelen itsekseni kotona lisää.

Missä se kysyntä? En muuten asu siellä stadissa edes, jos siitä oletat jotain hyötyä olevan. Oikein mielelläni koodaisin työkseni, etenkin algoritmisuunnittelu olisi minun heiniäni.

Olisiko sinulla esimerkkinä antaa joku paikka? Älä niitä mol-, monster- ym. sivustoja tyrkytä, tiedän ne kyllä ja haen koko ajan töitä niiden kautta.

Justiinhan oli isot otsikot päivälehdissä, että Tampereella olis koodareille töitä....

Meni vissiin ohi?

Siitä, että lehdistössä hehkutetaan työvoima- ja osaajapulaa on vielä pitkä matka siihen, että niitä avoimia työpaikkoja olisi oikeasti tarjolla.

Vierailija
84/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varsinkin huvittaa noi miinustajat...tällä on ihan hyviä kirjoituksia, kuinka todellakin voisi ottaa muutakin työtä vastaan kuin vain omaa alaa ja samalla palkalla...

Eipä siis ole ihmekään, että sitä ollaan työttömänä.

Luuserit.

Ottaisin oikein mielelläni vastaan, mutta eipä ole tarjottu. Olen hakenut vaikka sun minne, mutta joko mulla on liian vähän kokemusta tai sitten kokemusta/koulutusta ihan väärältä alalta. En kelpaa minnekään, ni vittu pitäkööt tunkkinsa.

Vierailija
85/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varsinkin huvittaa noi miinustajat...tällä on ihan hyviä kirjoituksia, kuinka todellakin voisi ottaa muutakin työtä vastaan kuin vain omaa alaa ja samalla palkalla...

Luuserit.

Lopetetaan sitten 60% kaikista oppilaitoksista ja yliopistoista. Mikään ei ole yhteiskunnallisesti typerämpää, kuin korkeakouluttaa 17-vuoden opintoputkessa sekatyömiehiä.

Vierailija
86/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anne85 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anne85 kirjoitti:

Työttömyyskorvausjärjestelmä pitäisi lopettaa. En ymmärrä, miksi työssäkäyvien pitää elättää loisia, joita ei työnteko kiinnosta? Samoin toimeentulotuen kanssa, ei pidä tehdä lapsia, jos ei niitä ole vara elättää. Jos haluat rahaa, niin mene töihin.

Ilmeisesti olet työssäkäyvä. Kerrotko missä käyt töissä niin minäkin voin tulla sinne? Teillehän varmaan voi tulla tuosta noin vain.

Ei tietysti, tämämähän on ammatinvalintakysymys: eihän missään työpaikassa ammattitaidottomia luusereita tarvita. Olisit opiskellut ja koulutttautunut alalle, jolla on kysyntää, niin työtä olisi. Mene siivoamaan, sitä työtä kyllä on.

Silloin kun opiskelin IT-alalle, kysyntää piti olla. Kun sen päälle suoritin opettajaopinnot, niistäkin piti olla tulossa ihan hirveä pula justsiltään.  Mikäs se seuraavat tuleva työvoimapula-ala olisikaan?

Siivoamaan ei nykyään pääse jollei ole alan työkokemusta ja mielellään koulutustakin (tai sitten mamu). Kumma luulo että sinne kuka tahansa kelpaisi.

IT-alalle on edelleen kysyntää....koodareille ja muualla kuin stadissa.

Siitä vaan opiskelemaan koodausta seuraavaksi.

Ai kuinka riemullista. Olen koodannut työkseni parikymmentä vuotta, aina tarvittaessa uuden teknologian opiskellut työn ohessa. Alan opinnot myös suoritettuna; nyt opiskelen itsekseni kotona lisää.

Missä se kysyntä? En muuten asu siellä stadissa edes, jos siitä oletat jotain hyötyä olevan. Oikein mielelläni koodaisin työkseni, etenkin algoritmisuunnittelu olisi minun heiniäni.

Olisiko sinulla esimerkkinä antaa joku paikka? Älä niitä mol-, monster- ym. sivustoja tyrkytä, tiedän ne kyllä ja haen koko ajan töitä niiden kautta.

Justiinhan oli isot otsikot päivälehdissä, että Tampereella olis koodareille töitä....

Meni vissiin ohi?

Lehtiotsikoista viis, hakemiini koodarinhommiin en niistä huolimatta ole kelvannut. Ja muuten juuri Tampereelta olen hakenut, kun täällä asun. Muualtakin kyllä toki.

Vierailija
87/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni vissiin ohi?

Lehdille pitäisi kyllä pistää kanssa jotain vastuuta näistä kirjoituksistaan. Jos väitetään että on koodaripula, niin uutisessa pitäisi vähintään mainita ne firmat joissa sitä pulaa on, kysyä onko firma pistänyt asiasta ilmoitusta minnekään, ja jos on niin millaisia hakemuksia on tullut ja kuinka paljon ja mikä niissä on ollut vikana kun ei ole hakijat kelvanneet.

Noilla uutisilla nimittäin ylläpidetään joidenkin käsitystä, että työttömät ovat laiskoja luusereita, jotka pitää kannustaa töihin jotain muka kannustinloukkuja purkamalla.

Tämä tamperelainen koodari lähtee vaikka nykyisellä päivärahallaan firmaan harjoittelijaksi heti kun vain jonnekin pääsisi.

Vierailija
88/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni vissiin ohi?

Lehdille pitäisi kyllä pistää kanssa jotain vastuuta näistä kirjoituksistaan. Jos väitetään että on koodaripula, niin uutisessa pitäisi vähintään mainita ne firmat joissa sitä pulaa on, kysyä onko firma pistänyt asiasta ilmoitusta minnekään, ja jos on niin millaisia hakemuksia on tullut ja kuinka paljon ja mikä niissä on ollut vikana kun ei ole hakijat kelvanneet.

Noilla uutisilla nimittäin ylläpidetään joidenkin käsitystä, että työttömät ovat laiskoja luusereita, jotka pitää kannustaa töihin jotain muka kannustinloukkuja purkamalla.

Tämä tamperelainen koodari lähtee vaikka nykyisellä päivärahallaan firmaan harjoittelijaksi heti kun vain jonnekin pääsisi.

Noinhan se oli se Uudenkaupungin autotehtaankin tapaus, kovasti kohkattiin kuinka laiskat työttömät ei mene sinne töihin. Ja mikäs se totuus sitten olikaan: ilmoitus ko. töistä oli ollut esillä jotain vuorokauden vasta. Ehkä ei ihan siinä ajassa ehdi työtönkään selvittää, löytyykö paikkakunnalta esim. asuntoa, jotta pystyy hakemaan. Ja lopultahan niitä hakemuksia tuli paljon enemmän kuin mitä tekijöitä tarvittiin.

Vierailija
89/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen voi jokainen miettiä itse, miten haluaa. Mulle tällainen tekeminen olisi tärkeää, olen nyt kuukauden ollut työtön ja seinäthän tässä kaatuu päälle. -ap

Minä olen ollut reilun vuoden työttömänä eikä tässä oikein ehdi tylsistymään, siitä pitää kaksi lasta huolta.

Vierailija
90/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuserit.

Lopetetaan sitten 60% kaikista oppilaitoksista ja yliopistoista. Mikään ei ole yhteiskunnallisesti typerämpää, kuin korkeakouluttaa 17-vuoden opintoputkessa sekatyömiehiä.

Sitä juurihan hallitus yrittää. Koulutuksesta on leikattu roimasti.

Julkinen sektori pienenee, yritykset pannaan itse maksamaan työvoimansa kouluttaminen. Tai mitä sitä kouluttaa kun ulkomailta saa halvempaa, ja voihan koko firman siirtää sinne.

Vierailija
91/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norjan malli käyttöön meilläkin

Mikäs se sitten on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän