Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö työttömyyskorvauksen olla vastikkeellista?

Vierailija
17.03.2017 |

Ei mitään jokapäiväistä raatamista ilman palkkaa vaan kun etuuden määrä on esimerkiksi 600€ niin tekisi vaikka 60h/kk jotain yhteishyödyllistä valtion eteen?

Näin henkilö voisi osoittaa olevansa aktiivinen myös silloin kun työtä ei ole, joka on aina parempi kuin aukko cv:ssä.

Nyt ei sitten lasketa mukaan niitä selkärankareuma-parkinsonintauti-ms-tauti-anoreksia-bulimia-ortoreksia-masennus-bipo-kolmoset viikko sitten synnyttäneitä skitsofreenikoita vaan työikäiset ja kykyiset henkilöt.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet näitä tyypillisisä "korkeakoulu" valittajia, joille ei kelpaa mikään työ.

Teille pitäis oikeasti laittaa kunnon karenssit työstä kieltäytymisestä.

Jo sunkin koulutuksella pitäisi olla selvää, että se himassa makaaminen ja tekosyiden keksiminen ei tee hyvää pääkopalle ja jo pienelläkin aktivoitumisella tekee itselleen hyvää....

Mun koulutuksellani on selvää, että himassa voi muutakin kuin makailla ja tuijottaa telkkaria. Esimerkiksi voi opiskella omin päin lisää omaa alaansa. Sitä osaa aktivoitua ihan itse, ei siihen tarvitse ketään muuta käskemään mitä tekee.

Vierailija
62/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annettaisiin nyt työttömille edes mahdollisuus opiskella ilta-, etä- tai monimuoto-opintoja, joiden tekeminen ei estä työpaikan vastaanottamista millään tavalla. Aika moni tekisi kaikenlaista kehittävää ihan oma-aloitteisesti, mutta kun se on kiellettyä.

Vastikkeellisuus tarkoittaisi, että työ on työtä ja silloin siitä kuuluu saada työsuhteen edut, kuten palkkaa. Ei voida luoda kaksia rinnakkaisia työmarkkinoita ja jakaa kansaa kahteen eri kastiin, joilla erilaiset oikeudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anne85 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anne85 kirjoitti:

Työttömyyskorvausjärjestelmä pitäisi lopettaa. En ymmärrä, miksi työssäkäyvien pitää elättää loisia, joita ei työnteko kiinnosta? Samoin toimeentulotuen kanssa, ei pidä tehdä lapsia, jos ei niitä ole vara elättää. Jos haluat rahaa, niin mene töihin.

Ilmeisesti olet työssäkäyvä. Kerrotko missä käyt töissä niin minäkin voin tulla sinne? Teillehän varmaan voi tulla tuosta noin vain.

Ei tietysti, tämämähän on ammatinvalintakysymys: eihän missään työpaikassa ammattitaidottomia luusereita tarvita. Olisit opiskellut ja koulutttautunut alalle, jolla on kysyntää, niin työtä olisi. Mene siivoamaan, sitä työtä kyllä on.

Silloin kun opiskelin IT-alalle, kysyntää piti olla. Kun sen päälle suoritin opettajaopinnot, niistäkin piti olla tulossa ihan hirveä pula justsiltään.  Mikäs se seuraavat tuleva työvoimapula-ala olisikaan?

Siivoamaan ei nykyään pääse jollei ole alan työkokemusta ja mielellään koulutustakin (tai sitten mamu). Kumma luulo että sinne kuka tahansa kelpaisi.

Vierailija
64/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi.

Esim puistojen siivousta...

Tai muuta

Vapaaehtoistyötä.

Ihmiset passivoituu ja keksii mitä ihmeellisimpiä tekosyitä, että voidaan olla pershomeessa himassa, tekemättä yhtään mitään ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista.

Sitten demarit ja vihreet vaahtoaa, kuinka eletään köyhyydessä...mutteivat ole itse valmiita huonontamaan OMIA JO SAAVUTETTUJA ETUJAAN..

Kun se tosiasia nyt vaan on se, että ihminen tarvitsee ihan päänsäkin vuoksi toimintaa ja valtionvelkaa ei voi kasvattaa ikuisuuksia...

Et taida ymmärtää mitä sana "vapaaehtoistyö" tarkoittaa.

Sä et taida lorvimiseltas ymmärtää, että vituttaaa elättää omista veroeuroista kaltaisiasi sossu/kela elättejä kehdosta hautaan....

Onko se jotenkin sun kansallisoikeutesi elää mun ja muiden veronmaksajien kustannuksella koko elämäs?

Tekemättä edes sitä vapaaehtoistyötä, jolla sunkaltaisesi laiskiaiset saataisiin aktivoitua, edes hiukan.

Jos se toisten elättäminen on niin kauhean raskasta niin ole hyvä vaan ja irtisanoudu töistäsi. Täällähän jaksetaan aina toitottaa että sossun tuilla ihmiset elelee herroiksi joten ole hyvä ja kokeile itsekin.

Vituttaa sinunlaisesi kermaperseet jotka ovat suhteilla saaneet työpaikan jossa laiskottelevat päivät pitkät valittaen av:llä joka helvetin asiasta. Kokeilisit joskus tehdä oikeita töitä niin sinulla ei olisi aikaa huolehtia ja monkua työttömien tekemisistä.

Jep.

Kermapersehän täällä.

Saan siis entiseen duuniini verrattuna vain 1/3 liksaa.

Ja kun "vierestä huolehtii" ja näkee sun kaltaisten sossupummien vetkuilua, niin oikeasti ottaa päähän.

Mä olen nähnyt peruspäiväraha kauden. Joten katson todellakin, että on varaa sanoa " kermaperseenä", että vituttaa tukielätit.

Mitään ei tehdä, muuta kuin valitetaan ja saadaan hirveet pultit kun sanotaan asiasta suoraan.

Olisin muutamalle apuakin työ/opiskelun haussa antanut....se apu ei kelvannut, kun oli selvää, että se pää-asia tuossakin keskustelussa oli vain "näyttää" , että jotain vois ehkä tehdä.

No, ovat ex kavereita nyt.

Mä en tuollaisia luusereita kavereina pidä. Masennuttavat typeryydellään vain kaikki.

Mä en muuten saanut suhteilla duunipaikkaa, vaan ihan omilla meriiteilläni.

Liksakaan ei ole sitä, mitä edellisessä...mutta aina parempi kuin olla himassa tekemättä mitään....

Mä ole siis mielelläni kermaperse ja lähden taas ensviikonloppuna euroopan lomalle....ihan omilla rahoillani nääs :)

Enkä kerro mihin kaupunkiin...Italia on kuitenkin kohteena.

Vierailija
65/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No periaattessa työttömyyskorvaus on jo nyt vastikkeellista esim orjatöihin 9e päivä pakotetaan varsinkin pitkäaikastyöttömiä ja nuoria karenssin uhalla. Toimeentulotuen sitten saa vaikkei mitää tekis mutta sen perusosaa voidaa laskea mikäli ei osallistu "kuntouttavaan" siis orjuuttavaan työtoimintaan. Itse ainakin joutunut näihin pajoihi sun muihi osallistumaa karenssin uhalla monesti. Ja faktahan on että nämä orjatyöt kuten työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta syö oikeita työpaikkoja. Kyllä töistä pitäisi palkkaa maksaa eikä mitää vitun tukea. Eipä se ihmisii hirveesti motivoi 9e päivässä tehdä työtä että laiskottelushan se menee. Itse vain pajoilla join kahvia ja poltin tupakkaa ja koitin välttää kaiken työnteon. :D

T. Pitkäaikaistyötön nuori

Vierailija
66/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et taida lorvimiseltas ymmärtää, että vituttaaa elättää omista veroeuroista kaltaisiasi sossu/kela elättejä kehdosta hautaan....

Jos niin ankarasti vituttaa niin irtisanoudu hyvä ihminen, ja rupea elätiksi! Ongelmasi on sillä ratkaistu. Sitä paitsi työpaikkaasi ehkä valitaan joku työtä vailla oleva, niin hänenkin ongelmansa tulee ratkaistuksi. Et sinä työnantajallesi korvaamaton ole, vaikka niin ehkä kuvitteletkin.

Minua vituttaa nämä valittajat, jotka eivät oivalla, kuinka helposti saisivat asiansa järjestettyä, jos vain halua oikeasti olisi. Mutta ei, eivät edes sen vertaa saa tehtyä että irtisanoutuisivat, kun on niin paljon helpompi vain syyttää työttömiä.

Vierailija
67/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin muutamalle apuakin työ/opiskelun haussa antanut....se apu ei kelvannut

Millaista apua antaisit työnhaussa? Voithan antaa sitä vaikka täällä. 

Vierailija
68/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin kertonut piilotyöpaikoista ja siitä, että sen työpaikan voi saada ihan käymällä paikanpäällä.

Jos kuulee, että jossain pikkufirmassa ei esim. Ole aikaa tehdä paperitöitä kunnolla, niin kysymään sinne, että jos tuun auttamaan ja maksatte tessin mukaisen minimiliksan ja 18 t /viikko duunia, niin voi täky käydäkin...siitä vaan sitten opettelemaan muutakin uutta.

Itse olin kirjautuneena rekryfirmoihin...sieltä otettiin yhteyttä jatkuvasti.

Hakemuslomakkeesta kannattaa tehdä persoonallinen....

Lopuksi tein tutkintoni ohessa ILMAISTA työtä juuri sille työnantajalle, joka sitten palkkasi minut.

Eli tuotakin ilmaista työtä ei suostuta tekemään. En siis saanut kuin peruspäivärahan opiskelun ajalta. Ei lainaa, ei 9€/pvä korvauksia. Ja sen vitun bussilippunikin maksoin itse. 2 päivää koulussa ja 3 töissä , 6 kuukauden pesti ja vuoden etuajassa tehty tutkinto.

Kannatti.

Mä en siis osannut niitä töitä, mitä menin tekemään...kaikki ohjelmatkin oli outoja, ei siis mitään normi windows sontaa... Ne työt opeteltiin paikalla ja se oppiminen piti tapahtua asap...koska oli sesonki....onneksi olin nopea oppimaan.

Suorastaan tässäkin keskustelussa lukea, kuinka edes sillä 9 egen ylimääräisellä, ei suostuta näyttämään, mitä osaa...voihan olla että saisikin duunipaikan....sehän olisi kauhistus.

Mä olen ollut nyt 3 vuotta samassa paikassa.....btw.

Vierailija
69/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anne85 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anne85 kirjoitti:

Työttömyyskorvausjärjestelmä pitäisi lopettaa. En ymmärrä, miksi työssäkäyvien pitää elättää loisia, joita ei työnteko kiinnosta? Samoin toimeentulotuen kanssa, ei pidä tehdä lapsia, jos ei niitä ole vara elättää. Jos haluat rahaa, niin mene töihin.

Ilmeisesti olet työssäkäyvä. Kerrotko missä käyt töissä niin minäkin voin tulla sinne? Teillehän varmaan voi tulla tuosta noin vain.

Ei tietysti, tämämähän on ammatinvalintakysymys: eihän missään työpaikassa ammattitaidottomia luusereita tarvita. Olisit opiskellut ja koulutttautunut alalle, jolla on kysyntää, niin työtä olisi. Mene siivoamaan, sitä työtä kyllä on.

Silloin kun opiskelin IT-alalle, kysyntää piti olla. Kun sen päälle suoritin opettajaopinnot, niistäkin piti olla tulossa ihan hirveä pula justsiltään.  Mikäs se seuraavat tuleva työvoimapula-ala olisikaan?

Siivoamaan ei nykyään pääse jollei ole alan työkokemusta ja mielellään koulutustakin (tai sitten mamu). Kumma luulo että sinne kuka tahansa kelpaisi.

IT-alalle on edelleen kysyntää....koodareille ja muualla kuin stadissa.

Siitä vaan opiskelemaan koodausta seuraavaksi.

Lähihoitajia tarvitaan ja muihin alan töihin, vanhusten huoltoon jne.

Mutta noihin töihin ei saada kuin mamuja.....

Vierailija
70/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio voisi tarjota minulle työtä, jolla maksaisin itse vuokrani 800e, ruokani ja muut menoni n.400e ja autoni kulut, jolla sinne töihin pääsen ja lisäksi muutaman saturaisen taskurahaa, jotta motivaatio säilyy työntekoon. Yht. N.1800e.

Vastineeksi en hae enää asumistukea, työttömyyskorvausta enkä toimeentulotukea. Deal?

Vierailija
71/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin kertonut piilotyöpaikoista ja siitä, että sen työpaikan voi saada ihan käymällä paikanpäällä.

Jos kuulee, että jossain pikkufirmassa ei esim. Ole aikaa tehdä paperitöitä kunnolla, niin kysymään sinne, että jos tuun auttamaan ja maksatte tessin mukaisen minimiliksan ja 18 t /viikko duunia, niin voi täky käydäkin...siitä vaan sitten opettelemaan muutakin uutta.

Lopuksi tein tutkintoni ohessa ILMAISTA työtä juuri sille työnantajalle, joka sitten palkkasi minut.

Eli tuotakin ilmaista työtä ei suostuta tekemään. En siis saanut kuin peruspäivärahan opiskelun ajalta. Ei lainaa, ei 9€/pvä korvauksia. Ja sen vitun bussilippunikin maksoin itse. 2 päivää koulussa ja 3 töissä , 6 kuukauden pesti ja vuoden etuajassa tehty tutkinto.

Kannatti.

Mä en siis osannut niitä töitä, mitä menin tekemään...kaikki ohjelmatkin oli outoja, ei siis mitään normi windows sontaa... Ne työt opeteltiin paikalla ja se oppiminen piti tapahtua asap...koska oli sesonki....onneksi olin nopea oppimaan.

Suorastaan tässäkin keskustelussa lukea, kuinka edes sillä 9 egen ylimääräisellä, ei suostuta näyttämään, mitä osaa...voihan olla että saisikin duunipaikan....sehän olisi kauhistus.

Oliko sulla joku tutkinto jo silloin kun olit rekryfirmoissa kirjoilla, ja milloin tuo tapahtui? Itse olen useammassakin rekryfirmassa kirjoilla ja kelpuutan juuri esim. sekalaiset toimistohommat, mutta ei niitä ole tarjottu. Epäilen että katsotaan liian koulutetuksi.

Ja olen hakenut töihin joissa pitäisi osata joku esim. taloushallinnon ohjelmisto vaikken osaa, olen kyllä hakemuksessa muuten esitellyt alan työkokemustani. En ole kelvannut ainakaan vielä.

Vierailija
72/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anne85 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anne85 kirjoitti:

Ai kuinka riemullista. Olen koodannut työkseni parikymmentä vuotta, aina tarvittaessa uuden teknologian opiskellut työn ohessa. Alan opinnot myös suoritettuna; nyt opiskelen itsekseni kotona lisää.

Missä se kysyntä? En muuten asu siellä stadissa edes, jos siitä oletat jotain hyötyä olevan. Oikein mielelläni koodaisin työkseni, etenkin algoritmisuunnittelu olisi minun heiniäni.

Olisiko sinulla esimerkkinä antaa joku paikka? Älä niitä mol-, monster- ym. sivustoja tyrkytä, tiedän ne kyllä ja haen koko ajan töitä niiden kautta.

Vierailija
73/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet näitä tyypillisisä "korkeakoulu" valittajia, joille ei kelpaa mikään työ.

Teille pitäis oikeasti laittaa kunnon karenssit työstä kieltäytymisestä.

Jo sunkin koulutuksella pitäisi olla selvää, että se himassa makaaminen ja tekosyiden keksiminen ei tee hyvää pääkopalle ja jo pienelläkin aktivoitumisella tekee itselleen hyvää...

Meikäläisellä on just kaltaisiasi nyk.ex kavereita, jotka ei suostu ottamaan mitään vastaan kun ei ole kuulemma tarpeeks korkea palkka...no se ero meillä onkin, että mä olen töissä ja ne ei.

Kohta tippuvat ansiosidonnaiselta kokonaan ja se on ihan oikein.

Mä otin osa-aikaisen työn vastaan ja saan 1300/€ kuussa, vielä saan tuosta fikkaan 300€ ihan kevyesti.

Näille ei riittänyt edes 4-5000€ kuukausitulotkaan niihin menoihinsa....

Siinähän ovat.

Ei vois vähempää kiinnostaa tuollaiset valittajat. Tekosyitä tekosyiden perään, ettei tarvii mennä töihin....

Siinäpä uusi ura selittelytoimistossa.....

Kelpaisi kyllä työ. Jos nyt saan 514 kuukaudessa, niin mieluusti lähtisin vaikka täsmälleen samalla rahallat ekemään vaativia asiantuntijatöitä hintoja polkien. Vaan eipä tällaisia ole tarjolla. Aloittaisin mielelläni vaikka taas pohjalta, eli kaikista tylsimmistä, turhimmista ja vaatimattomimmin palkatuista hommista, mutta tällaisiinkin hakee jokaiseen satoja ihmisiä. Turha on myös haaveilla toisten alojen hommista, koska niihin otetaan niiden alojen ihmisiä, eikä väärien alojen ihmisiä. Samalla tavoin kouluttamattomien hommiin otetaan kouluttamattomia eikä koulutettuja. Koulutus on sellaisissa dismeriitti: "sähän lähtisit täältä heti pois, jos saat koulutusta vastaavia töitä!" Sanotaan, että ei pitäisi kertoa korkeakoulutuksista ja akateemisista työkokemuksista. No ei sitten kerrota, mutta ei täysin tyhjä CV keski-ikäisellä vakuuttaa ketään sen enempää.

Vierailija
74/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjan malli käyttöön meilläkin

Vierailija
75/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norjan malli käyttöön meilläkin

Kui varte?

Vierailija
76/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatti.

Oliko sulla joku tutkinto jo silloin kun olit rekryfirmoissa kirjoilla, ja milloin tuo tapahtui? Itse olen useammassakin rekryfirmassa kirjoilla ja kelpuutan juuri esim. sekalaiset toimistohommat, mutta ei niitä ole tarjottu. Epäilen että katsotaan liian koulutetuksi.

Ja olen hakenut töihin joissa pitäisi osata joku esim. taloushallinnon ohjelmisto vaikken osaa, olen kyllä hakemuksessa muuten esitellyt alan työkokemustani. En ole kelvannut ainakaan vielä.

Ei ollut kummempaa.

Ja kaikkiin tarjottuihin hain. En vaan sitten ollut loppusuoralla enää mukana.

Sekalaista toimistohommaa itsekin hain, ihan mitä vaan....että saa jalan ovenväliin.

Vierailija
77/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annettaisiin nyt työttömille edes mahdollisuus opiskella ilta-, etä- tai monimuoto-opintoja, joiden tekeminen ei estä työpaikan vastaanottamista millään tavalla. Aika moni tekisi kaikenlaista kehittävää ihan oma-aloitteisesti, mutta kun se on kiellettyä.

Vastikkeellisuus tarkoittaisi, että työ on työtä ja silloin siitä kuuluu saada työsuhteen edut, kuten palkkaa. Ei voida luoda kaksia rinnakkaisia työmarkkinoita ja jakaa kansaa kahteen eri kastiin, joilla erilaiset oikeudet.

Miten niin "annettaisiin", jo nyt voi työttömyysturvalla opiskella!

Vierailija
78/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen on vastikkeellista, koska liiton maksut on maksettu silloin kun oltiin töissä, ja liiton maksut maksetaan myös työttömänä.

Vierailija
79/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anne85 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anne85 kirjoitti:

Ai kuinka riemullista. Olen koodannut työkseni parikymmentä vuotta, aina tarvittaessa uuden teknologian opiskellut työn ohessa. Alan opinnot myös suoritettuna; nyt opiskelen itsekseni kotona lisää.

Missä se kysyntä? En muuten asu siellä stadissa edes, jos siitä oletat jotain hyötyä olevan. Oikein mielelläni koodaisin työkseni, etenkin algoritmisuunnittelu olisi minun heiniäni.

Olisiko sinulla esimerkkinä antaa joku paikka? Älä niitä mol-, monster- ym. sivustoja tyrkytä, tiedän ne kyllä ja haen koko ajan töitä niiden kautta.

Justiinhan oli isot otsikot päivälehdissä, että Tampereella olis koodareille töitä....

Meni vissiin ohi?

Vierailija
80/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varsinkin huvittaa noi miinustajat...tällä on ihan hyviä kirjoituksia, kuinka todellakin voisi ottaa muutakin työtä vastaan kuin vain omaa alaa ja samalla palkalla...

Eipä siis ole ihmekään, että sitä ollaan työttömänä.

Luuserit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä