Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö työttömyyskorvauksen olla vastikkeellista?

Vierailija
17.03.2017 |

Ei mitään jokapäiväistä raatamista ilman palkkaa vaan kun etuuden määrä on esimerkiksi 600€ niin tekisi vaikka 60h/kk jotain yhteishyödyllistä valtion eteen?

Näin henkilö voisi osoittaa olevansa aktiivinen myös silloin kun työtä ei ole, joka on aina parempi kuin aukko cv:ssä.

Nyt ei sitten lasketa mukaan niitä selkärankareuma-parkinsonintauti-ms-tauti-anoreksia-bulimia-ortoreksia-masennus-bipo-kolmoset viikko sitten synnyttäneitä skitsofreenikoita vaan työikäiset ja kykyiset henkilöt.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keksitään säännöt jotka estää kaikenlaisen sipilöinnin ja berneröinnin.

Eli, työtä ei tehtäisi missään tapauksessa minkään yhtiön/yhtiöitetyn toimijan tarpeisiin.

Kuntien työntekijöitähän tämä ajaisi enemmän ja vähemmän tekemän tuota "vastiketyötä", oikean työn vähetessä, koska ei olisi mitenkään järkevää teettää työtä jolla ei ole mitään tilausta keneltäkään.

Eli, lopputulema on se, että homma ei onnistu, koska se vie väistämättä oikeita työpaikkoja, enemmän tai vähemmän.

Vierailija
42/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anne85 kirjoitti:

Työttömyyskorvausjärjestelmä pitäisi lopettaa. En ymmärrä, miksi työssäkäyvien pitää elättää loisia, joita ei työnteko kiinnosta? Samoin toimeentulotuen kanssa, ei pidä tehdä lapsia, jos ei niitä ole vara elättää. Jos haluat rahaa, niin mene töihin.

Ilmeisesti olet työssäkäyvä. Kerrotko missä käyt töissä niin minäkin voin tulla sinne? Teillehän varmaan voi tulla tuosta noin vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni fiksu idea.

Olen pitkän, fyysisestä syystä saamani sairauslomani aikana kerännyt mm. roskia kaduilta.

Näkisin järkevänä, etteivät ihmiset jää kotiin murjottamaan ja mahdollisesti käyttämään liikaa alkoholia verhojen taakse, vaan auttavat muita ihmisiä ja ilahtuvat muiden auttamisesta ja ympäristön parantamisesta.

Seurauksena olisi siistimpi Suomi, jossa on parempi yhteishenki.

Vierailija
44/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään jokapäiväistä raatamista ilman palkkaa vaan kun etuuden määrä on esimerkiksi 600€ niin tekisi vaikka 60h/kk jotain yhteishyödyllistä valtion eteen?

Näin henkilö voisi osoittaa olevansa aktiivinen myös silloin kun työtä ei ole, joka on aina parempi kuin aukko cv:ssä.

Nyt ei sitten lasketa mukaan niitä selkärankareuma-parkinsonintauti-ms-tauti-anoreksia-bulimia-ortoreksia-masennus-bipo-kolmoset viikko sitten synnyttäneitä skitsofreenikoita vaan työikäiset ja kykyiset henkilöt.

Suuri osa ms-tautia sairastavista työikäisistä on työkykyisiä.

Itse jouduin jäämään osatyökyvyttömyyseläkkeelle 20 v sairastamisen jälkeen. Mutta 20 vuotta olin työkykyinen samalla tavalla kuin muutkin.

Sairaudesta piti vaan muistaa olla hiljaa aina töitä hakiessa jos halusi oikeasti paikan saada. Ihmisillä on niin kurjat käsitykset ms-taudista.

Nyt kun olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä, en kelpaa enää mihinkään töihin :(  Pakkohan siitä sairaudesta on mainita kun kysytään miksi haen osa-aikatyötä enkä kokoaikaista.

Ihan mielelläni tekisin vapaaehtoistyötä muutaman tunnin viikossa jos se olisi mahdollista. Nyt en voi sillä olen työtön työnhakija ja menettäisin työttömyyskorvaukseni jos alkaisin tekemään vapaaehtoistyötä.

Vierailija
45/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anne85 kirjoitti:

Työttömyyskorvausjärjestelmä pitäisi lopettaa. En ymmärrä, miksi työssäkäyvien pitää elättää loisia, joita ei työnteko kiinnosta? Samoin toimeentulotuen kanssa, ei pidä tehdä lapsia, jos ei niitä ole vara elättää. Jos haluat rahaa, niin mene töihin.

Työssäkäyvien pitää elättää muita siksi, että ovat omineet kaiken työn itselleen niin ettei muille riitä. Vaatikaa kuusituntista työpäivää vastaavasti alennetulla palkalla, niin saatte ongelmanne ratkaistua.

Vierailija
46/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi.

Esim puistojen siivousta...

Tai muuta

Vapaaehtoistyötä.

Ihmiset passivoituu ja keksii mitä ihmeellisimpiä tekosyitä, että voidaan olla pershomeessa himassa, tekemättä yhtään mitään ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista.

Sitten demarit ja vihreet vaahtoaa, kuinka eletään köyhyydessä...mutteivat ole itse valmiita huonontamaan OMIA JO SAAVUTETTUJA ETUJAAN..

Kun se tosiasia nyt vaan on se, että ihminen tarvitsee ihan päänsäkin vuoksi toimintaa ja valtionvelkaa ei voi kasvattaa ikuisuuksia...

Vierailija
47/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia töitä aloittaja ehdottaisi työttömillä teetettäväksi?

Ongelmahan on siinä, että tuollaisen osaamattomien osapäiväduunarien armeijan koordinointi on iso urakka sinänsä. Pitää perehdyttää, valvoa vierestä jne. Sellaisia yksinkertaisia kenelle tahansa sopivia tehtäviä ei noin vain löydykään.

Toinen sitten se, että miksi ei saman tien teetettäisi oikeaa palkkatyötä, jossa olisi palkkatyön edut. Niitähän on muitakin kuin palkka, eli esimerkiksi työterveyshuolto, vakuutus työtapaturmien varalta, oikeus vähentää matkakuluja verotuksessa, alhaisempi veroprosentti kuin työttömillä, eläkettäkin palkasta kertyy.

Tällähän olisi työllistävä vaikutus.

Yksi työtön palkataan pariksi kuukaudeksi perehdyttämään ja valvomaan vaikka viiden työttömän vapaaehtoistyöskentelyä. Sitten parin kuukauden päästä palkataan joku toinen työtön samaan hommaan ja se edelleen pääsee perehdytettävän paikalle jne...

Silleen kaikki saavat leikiä työn tekemistä ja jokainen vuorollaan saa vähän palkkaakin.

Vierailija
48/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi.

Tai muuta

Vapaaehtoistyötä.

Ihmiset passivoituu ja keksii mitä ihmeellisimpiä tekosyitä, että voidaan olla pershomeessa himassa, tekemättä yhtään mitään ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista.

Sitten demarit ja vihreet vaahtoaa, kuinka eletään köyhyydessä...mutteivat ole itse valmiita huonontamaan OMIA JO SAAVUTETTUJA ETUJAAN..

Kun se tosiasia nyt vaan on se, että ihminen tarvitsee ihan päänsäkin vuoksi toimintaa ja valtionvelkaa ei voi kasvattaa ikuisuuksia...

Et taida ymmärtää mitä sana "vapaaehtoistyö" tarkoittaa.

Vierailija
49/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työttömyyskorvauksen eteen on tehtävä töitä, ei se voi silloin kulkea nimellä työttömyyskorvaus. Silloin sen on oltava palkka, oli sitten miten pieni tahansa.

Vierailija
50/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion kustantama pakkotyö ilman työehtosopimuksen mukaista palkkaa on EK:n märkä uni. 

Juu. Työvoima on sosialisoitu valtion omaisuudeksi.

Kaikki ne töissä käyvät jotka kannattavat työttömyysturvan vastikkeellisuutta, miettikääpä miksi ihmeessä työnantaja enää pitäisi teitä töissä, kun tarjolla on yhtä pätevää valtiollistettua työvoimaa.

Vierailija
51/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeakoulutettu työtön, jolla on kolme lasta. Vanhin on viisi. Heillä ei ole päivähoitopaikkaa, käyvät vain kerhossa. Laittaisitteko minut vaikka nurmikoita leikkaamaan ja lapset siksi aikaa hoitoon? Jos vastauksenne on kyllä, niin kerrotteko vielä, kenen etua palvelee se, että ekonomi leikkaa nurmea saaden siitä itse pienen korvauksen, mutta aiheuttaen samalla isot kustannukset yhteiskunnalle? Vaikea ajatella, että se omaa työllistymistä edistäisi.

Sä olet näitä tyypillisisä "korkeakoulu" valittajia, joille ei kelpaa mikään työ.

Teille pitäis oikeasti laittaa kunnon karenssit työstä kieltäytymisestä.

Jo sunkin koulutuksella pitäisi olla selvää, että se himassa makaaminen ja tekosyiden keksiminen ei tee hyvää pääkopalle ja jo pienelläkin aktivoitumisella tekee itselleen hyvää...

Meikäläisellä on just kaltaisiasi nyk.ex kavereita, jotka ei suostu ottamaan mitään vastaan kun ei ole kuulemma tarpeeks korkea palkka...no se ero meillä onkin, että mä olen töissä ja ne ei.

Kohta tippuvat ansiosidonnaiselta kokonaan ja se on ihan oikein.

Mä otin osa-aikaisen työn vastaan ja saan 1300/€ kuussa, vielä saan tuosta fikkaan 300€ ihan kevyesti.

Näille ei riittänyt edes 4-5000€ kuukausitulotkaan niihin menoihinsa....

Siinähän ovat.

Ei vois vähempää kiinnostaa tuollaiset valittajat. Tekosyitä tekosyiden perään, ettei tarvii mennä töihin....

Siinäpä uusi ura selittelytoimistossa.....

Vierailija
52/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi.

Tai muuta

Vapaaehtoistyötä.

Ehkä sinä olet sellainen ihminen, että passivoidut heti, jollei joku ole kädestä pitäen kertomassa sinulle, mitä teet seuraavaksi.

Minä en.

Älä kuvittele kaikkia samanlaisiksi mitä itse olet.

Vierailija
53/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä täsmälleen samasta aiheesta oli eilen pitkä keskustelu ja siinä aika hyvin mielestäni tuli esiin ne faktat, miksi vastikkeellisuus ei toimisi.

En nyt jaksa perustella sen enempää muuta kuin tiivistettynä: jos tehdään TYÖTÄ, siitä kuuluu saada PALKKAA - kaikkien työssäkäyvien, ei vaan osan.

Vierailija
54/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi.

Tai muuta

Vapaaehtoistyötä.

Sä et taida lorvimiseltas ymmärtää, että vituttaaa elättää omista veroeuroista kaltaisiasi sossu/kela elättejä kehdosta hautaan....

Onko se jotenkin sun kansallisoikeutesi elää mun ja muiden veronmaksajien kustannuksella koko elämäs?

Tekemättä edes sitä vapaaehtoistyötä, jolla sunkaltaisesi laiskiaiset saataisiin aktivoitua, edes hiukan.

Vierailija
55/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeakoulutettu työtön, jolla on kolme lasta. Vanhin on viisi. Heillä ei ole päivähoitopaikkaa, käyvät vain kerhossa. Laittaisitteko minut vaikka nurmikoita leikkaamaan ja lapset siksi aikaa hoitoon? Jos vastauksenne on kyllä, niin kerrotteko vielä, kenen etua palvelee se, että ekonomi leikkaa nurmea saaden siitä itse pienen korvauksen, mutta aiheuttaen samalla isot kustannukset yhteiskunnalle? Vaikea ajatella, että se omaa työllistymistä edistäisi.

Sä olet näitä tyypillisisä "korkeakoulu" valittajia, joille ei kelpaa mikään työ.

Jo sunkin koulutuksella pitäisi olla selvää, että se himassa makaaminen ja tekosyiden keksiminen ei tee hyvää pääkopalle ja jo pienelläkin aktivoitumisella tekee itselleen hyvää...

Meikäläisellä on just kaltaisiasi nyk.ex kavereita, jotka ei suostu ottamaan mitään vastaan kun ei ole kuulemma tarpeeks korkea palkka...no se ero meillä onkin, että mä olen töissä ja ne ei.

Mä otin osa-aikaisen työn vastaan ja saan 1300/€ kuussa, vielä saan tuosta fikkaan 300€ ihan kevyesti.

Siinähän ovat.

Ei vois vähempää kiinnostaa tuollaiset valittajat. Tekosyitä tekosyiden perään, ettei tarvii mennä töihin....

Koita nyt ystävä hyvä ymmärtää että töihin ei vain mennä. Töihin haetaan, ja jos paikkaa ei saa niin siinä ei sinunlaisesi mulkkujen valitus ja märinä auta yhtään.

Vierailija
56/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi.

Tai muuta

Vapaaehtoistyötä.

Ehkä sinä olet sellainen ihminen, että passivoidut heti, jollei joku ole kädestä pitäen kertomassa sinulle, mitä teet seuraavaksi.

Minä en.

.

Älä kuvittele kaikkia samanlaisiksi mitä itse olet.

Sori, mutta olen töissä.

Nyt tänään vapaalla...

Pienemmällä palkalla kuin ennen mutta TÖISSÄ. MÄ EN JÄÄNYT voivottelemaan ja hakemaan vain sitä suuripalkkaista työtä. Otin sen mitä tarjottiin.

Ja nyt ne sunkaltaiset vinkuu täällä, kun joku ehdottaa vastikkeellisuutta rahalle...

Vierailija
57/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän ovat.

Luulet vain. 

En ole tuo henkilö jonka viestiä kommentoit, mutta samantapaisessa tilanteessa.

Ei ole nurmikonleikkuuta työkkäristä tarjottu. Ei sen puoleen mitään muutakaan.

Ei se palkka minulla ratkaise, mutta mielelläni pääsisin töihin, joita varten minut on koulutettu. Tyhmä yhteiskuntahan se, joka pistää nurmikkoa leikkaamaan vuosia koulutetun maisterin, kun hommaan osaavampia puutarhureitakin on työtä vailla.

Jos sinua yhtään tämä tieto lämmittää niin olen kyllä suostunut tekemään osaamistani vastaavaa työtä 2200 euron bruttopalkalla, ja edelleenkin se kelpaisi. Ja tuollainen sinun osa-aikatyösi kävisi hyvin myös.

Työnantajilla on nykyään varaa valita, ei ne ota mihinkään työhön jotakin satunnaista akateemista työtöntä, vaan sellaisen tyypin joka osaa juuri sen työn. Mikä on ihan oikein.

Vierailija
58/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi.

Tai muuta

Vapaaehtoistyötä.

Sä et taida lorvimiseltas ymmärtää, että vituttaaa elättää omista veroeuroista kaltaisiasi sossu/kela elättejä kehdosta hautaan....

Onko se jotenkin sun kansallisoikeutesi elää mun ja muiden veronmaksajien kustannuksella koko elämäs?

Tekemättä edes sitä vapaaehtoistyötä, jolla sunkaltaisesi laiskiaiset saataisiin aktivoitua, edes hiukan.

Jos se toisten elättäminen on niin kauhean raskasta niin ole hyvä vaan ja irtisanoudu töistäsi. Täällähän jaksetaan aina toitottaa että sossun tuilla ihmiset elelee herroiksi joten ole hyvä ja kokeile itsekin.

Vituttaa sinunlaisesi kermaperseet jotka ovat suhteilla saaneet työpaikan jossa laiskottelevat päivät pitkät valittaen av:llä joka helvetin asiasta. Kokeilisit joskus tehdä oikeita töitä niin sinulla ei olisi aikaa huolehtia ja monkua työttömien tekemisistä.

Vierailija
59/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän ovat.

Mielenkiintoinen tulkinta. Minulle ei ole tarjottu yhtään mitään työtä ja vaikka pidän järjettömänä itseni kaltaisen työttömän laittamista nurmikonleikkuuseen, se ei tarkoita, että kieltäytyisin siitä. Lepoa se minulle olisi, että joku hoitaisi nämä kolme lasta ja itse vain huristelisin husqvarnalla 😀 Kyllä minä taas jossain vaiheessa uuden pätkätyön saan ja sitä odotellessa "makaan himassa" tämän lapsikatraan kanssa.

Vierailija
60/91 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anne85 kirjoitti:

Ilmeisesti olet työssäkäyvä. Kerrotko missä käyt töissä niin minäkin voin tulla sinne? Teillehän varmaan voi tulla tuosta noin vain.

Ei tietysti, tämämähän on ammatinvalintakysymys: eihän missään työpaikassa ammattitaidottomia luusereita tarvita. Olisit opiskellut ja koulutttautunut alalle, jolla on kysyntää, niin työtä olisi. Mene siivoamaan, sitä työtä kyllä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi