Käsittämätöntä, perheenäiti teki ruokaa. Otti lastalla voipaketista voita, paistoi jauhelihan ja otti samalla lastalla lisää voita
Todella ihanaa varmaan viikon parin päästä voidella leipää sillä rasvalla :X
Onko ihmisten hygienian taso tätä luokkaa ruoanlaitossa? Vai onko tämä vain yksittäistapaus?
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Mä nipotan siitäkin, tai nimenomaan siitä, että joku saattaa maistaa vaikka kurkkusalaattia purkista ja sitten tunkee sen saman lusikan uudestaan sinne purkkiin. Siis syljessä on kaikenlaista, mikä saa ruuan pilaantumaan nopeammin, ja ei ole iso vaiva käyttää suussa käymätöntä lusikkaa vaikka hillopurkissa ja jos sattuu nuolaisemaan sitä, niin uusi lusikka peliin.
Joku kertoi myös miten heillä taloyhtiön talkoissa oli grillattujen kypsien broilereiden päälle kaadettu rasiasta loput marinadit kastikkeeksi. Yööööök.
Oih! Tästä sain kyllä hyvät naurut, kiitti!
Mikään ei ole niin ällöä, kuin kanan marinadiliemi. Tässä hiljan tyttäreni osti 800g paketin marinoituja suikaleita, joita en itse käytä koskaan. Huuhtelin suikaleet ja punnitsin, jäljelle jäi 345 g kanaa. Hajun lisäksi melkoisen arvokasta lientä tuo marinadi.
Aina tämä sama jankkaus "ylihygienisyydestä". Vaaralta, esim. ruokamyrkytykseltä, suojaava arkijärkihygienia on aivan eri asia kuin ylihygienisyys. Ruuanlaitossa peruspuhtaus ei ole mitään hemmetin ylihygieniaa. Jos teette ruokaa noudattaen likaisia tapoja, esim. tuo voipakettiin koskeminen paistinlastalla, ja kukaan ei ole sairastunut, ette voi vetää johtopäätöstä että se ei olisi terveydelle vaarallista. Riski ei vain ole realisoitunut.
Vierailija kirjoitti:
Eipäs liioitella. Suomalaista kanaa voi aika turvallisesti syödä vaikka raakana. Sama juttu Japanissa. Olen jopa syönyt Japanissa kanaa joka on vain päältä paistettu, muuten raakaa. Hygienian taso on niin hyvä nykyään.
Sian ruhot tarkastetaan niin tarkkaan ettei trikiineitä saa kasvatetuista ja tarkastetuista sioista Suomessa.
Totta, mutta ei minusta raaka kana tai possu edes maistu hyvältä. Tykkään jopa paistaa ne ihan kuoliaiksi tai hauduttaa nyhtöksi.
Ja ravintoloissahan melkein poikkeuksetta tarjotaan jotain thaimaalaista kanaa, se jää kyllä syömättä jos vaikka luun ympärys on vähän verinen kun koiven leikkaa auki.
Vierailija kirjoitti:
Eipäs liioitella. Suomalaista kanaa voi aika turvallisesti syödä vaikka raakana. Sama juttu Japanissa. Olen jopa syönyt Japanissa kanaa joka on vain päältä paistettu, muuten raakaa. Hygienian taso on niin hyvä nykyään.
Sian ruhot tarkastetaan niin tarkkaan ettei trikiineitä saa kasvatetuista ja tarkastetuista sioista Suomessa.
No sitä mitä ei saa antaa koiralle, en tarjoile myöskään perheelle.
Suomessa ruuan hygienia on niin korkealla tasolla, että esim. Salmonellan saaminen on lähes mahdotonta!
Vierailija kirjoitti:
Mua tässä kauhistuttaa toi rasvan määrä.
Mitäs kauhistelemista siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vain kuvitella sen rasvan määrän kun jauheliha on paistettu voissa. En söisi.
Niinpä, voit vain kuvitella.
Mikä tahansa määrä lisättyä rasvaa jauhelihan paistamiseen on liikaa, kun se vähärasvainenkin on itsessään jo niin rasvaista.
On mullakin hygienia höllentynyt lapsiperhearjen myötä :D
Esimerkiksi en kauhistu aloituksesta, vaikka en tekisi itse noin. Käsittelen raakaa lihaa suositusten mukaisesti. Silti todennäköisyys siihen, että perhe saisi tuosta jonkun pöpön on pieni...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t: rasvassa kaiken ruokansa uittava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauheliha on itsessään jo helvetin rasvaista. Kaksi viipaletta voita lisäksi... hyi helvetti.
Vaikka raakaa kanaa jne ei saa antaa koiralle se ei tarkoita että siitä seuraisi mitään tautia. Todella pienen pieni riski saada suomalaisesta lihasta mitään tautia. Totta tietty on ettei sika tai kana ole hyvää raakana. Ehkä porsaan sisäfile medium plussana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauheliha on itsessään jo helvetin rasvaista. Kaksi viipaletta voita lisäksi... hyi helvetti.
Mutta mitä kauhistelemista siinä on? Siihen et osannut vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vaan kuvitella miltä sun verisuonet näyttää, jos tuollainen on susta normaalia. 🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vain kuvitella sen rasvan määrän kun jauheliha on paistettu voissa. En söisi.
Mikä tahansa määrä lisättyä rasvaa jauhelihan paistamiseen on liikaa, kun se vähärasvainenkin on itsessään jo niin rasvaista.
Kenelle se on liikaa ja miksi?
Kaupan jauheliha on ihan hirveetä sontaa... tehkääpä itse tai ostakaa esim Herrakunnan jauhelihaa. Eipä tule nestettä pannulle paistaessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vaan kuvitella miltä sun verisuonet näyttää, jos tuollainen on susta normaalia. 🤢
Paistaessa paraskin pinnoitepannu vaatii hiukan rasvaa tarttumisen välttämiseksi. Jauhelihaan pitää muodostua paistopinta. Liian matalalla lämmöllä tai suurella lihamäärällä kerralla se vain kiehuu harmaaksi ja maku huononee.
Naudan jauhelihaa voi syödä vaikka raakana suoraan paketista, se on niin valvottua ja taudit kitketty. Sikanaudassa pieni trikiinin mahdollisuus.
Minua kauhistuttaa vain se, että ihmiset jaksavat vahdata toisiaan.
Minua ei vain kiinnosta.