Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsittämätöntä, perheenäiti teki ruokaa. Otti lastalla voipaketista voita, paistoi jauhelihan ja otti samalla lastalla lisää voita

Vierailija
17.03.2017 |

Todella ihanaa varmaan viikon parin päästä voidella leipää sillä rasvalla :X

Onko ihmisten hygienian taso tätä luokkaa ruoanlaitossa? Vai onko tämä vain yksittäistapaus?

Kommentit (240)

Vierailija
21/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun omat vanhemmat on tuollaisia. En edes tajunnut ennen kuin olin aikuinen että heidän hygieniansa on lähes olematonta. Esim. laitetaan paljain käsin raakoja kanankoipia vuokaan. Pyyhkäistään kädet talouspaperiin tai omiin housuihin(!!!), siis vettä ja saippuaa ei voi käyttää. Sitten kosketaan noilla pöpöisillä käsillä kaikkiin mahdollisiin ovenkahvoihin yms. tai aletaan tehdä vaikka salaattia. Kun käydään mummolassa lapsen kanssa, vältetään syömistä viimeiseen asti, asioista ei voi huomauttaa kun suututaan. 

No, mitä tauteja ja allergioita sait? Nykyään ihmiset elävät liiankin hygieenisesti. Tosin kanan tai kalan käsittelyn jälkeen kannattaa pestä asiat ja kädet huolella, mutta muuten ei haittaa vaikka popsii lattialle pudonneet ruokapalat.

Allergioita on nyt niin paljon, että suositellaan hieman sottaisempaa elämäntyyliä. Antakaa lasten konttaille siellä hieman leivänmuruisilla lattioilla, silittää koiria ja muutenkin elää hieman sottaisemmin.

Ennen sanottiin, että paskassa kasvaa lapset ja porkkanat.

Vierailija
22/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se paistoi jauhelihan niin sehän oli kypsää, eli miksi ei voinut ottaa samalla lastalla? Samallahan se lastassa oleva jauheliha on kypsynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun omat vanhemmat on tuollaisia. En edes tajunnut ennen kuin olin aikuinen että heidän hygieniansa on lähes olematonta. Esim. laitetaan paljain käsin raakoja kanankoipia vuokaan. Pyyhkäistään kädet talouspaperiin tai omiin housuihin(!!!), siis vettä ja saippuaa ei voi käyttää. Sitten kosketaan noilla pöpöisillä käsillä kaikkiin mahdollisiin ovenkahvoihin yms. tai aletaan tehdä vaikka salaattia. Kun käydään mummolassa lapsen kanssa, vältetään syömistä viimeiseen asti, asioista ei voi huomauttaa kun suututaan. 

Hengissä kuitenkin olet? 

Tuollaista se oli meilläkin ja uskon, että useimmilla ainakin vielä joskus 70-luvulla. Ei ollut korvatulehduskierteitä eikä allergioita samassa määrin. 

Ylihygienisyys pikemminkin sairastuttaa ja vie kaiken vastustuskyvyn. Hysterialla pilaat nyt välit isovanhempiin. 

Jaa, nämäkö on ainoot vaihtoehdot, hysteria tai listeria?

Vierailija
24/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se paistoi jauhelihan niin sehän oli kypsää, eli miksi ei voinut ottaa samalla lastalla? Samallahan se lastassa oleva jauheliha on kypsynyt.

Eli ei ole ainoa laatuaan :O

Tää on kyllä niin käsittämätöntä. Mietis nyt vähän? Mitähän sille jauhelihalle käy jos paistettunakin on pitkään jääkaapissa? Ne samat pöpöt on nyt siellä voirasiassa.

Ja kyllä, paistetussakin on pöpöjä jotka pidemmän ajan kuluessa tekevät hometta yms

ap

Vierailija
25/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni hieroi oliiviöljypurkin suuta suoraan raakoihin grilliin meneviin kanafileisiin. Sulki korkin ja laittoi öljypurkin paikoilleen. En mielelläni ruokaile tämän ystävän luona.....

Vierailija
26/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ihan se saa hometta aikaan liian aikaisin jos nuolaiset lusikkaa ja laitat sen vaikka hillopurkkiin tms. Tai jos huuhdot lusikan ja se jääkin vähän likaiseksi. Leivänmurut voirasiassakin homehtuvat, eikä niitä tarvitse olla kuin ihan pieniä

Vierailija
27/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei ole ainoa laatuaan :O

Tää on kyllä niin käsittämätöntä. Mietis nyt vähän? Mitähän sille jauhelihalle käy jos paistettunakin on pitkään jääkaapissa? Ne samat pöpöt on nyt siellä voirasiassa.

Ja kyllä, paistetussakin on pöpöjä jotka pidemmän ajan kuluessa tekevät hometta yms

ap

En sanonut noin tekeväni mutta en sitä kauhistele vaikka joku tekeekin... ja jos he käyttää voita sekä ruuan laittoon että leivälle niin tuskin paketti viikkoja jääkaapissa pyörii.

Vierailija
28/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää kun anoppi kokkailee meillä. Ensin marinoi kanoja, kaataa öljyä ja sitten ottaa vähän pussista yhtä maustetta ja käsin hieroo sitä kanaan, niillä kanaisilla käsillä sitten ottaa toisen maustepussin ja kaataa siitä maustetta. Muutaman kerraan meillä kokkaillut ja olen joutunut käymään maustelaatikot yms läpi ja heittämään paljon roskiin.

Vierailija
29/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo hygienistä ole. Sama, ettei oteta vaikka sinappia tai smetanaa purkista kauhalla, jolla on jo sekoiteltu ruokaa, eikä käytetä lihan leikkaamisessa käytettyä veistä raakojen vihannesten leikkaamiseen ellei pestä veistä välissä. Aivan perusasioita keittiöhygieniassa. 

Vierailija
30/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raa'asta kanasta voi saada salmonellan ja sianlihasta kanssa jonkun, en nyt muista minkä, mutta elimistölle vaarallisen bakteerin. Niiden raakakäsittelyssä kannattaa olla huolellinen.

Muuten keittiössä voi heilutella lastaa ja veitseä huolettomammin, niin ei tule niitä allergioitakaan mahdollisesti niin helposti.

Joskus luin jostain, että puhtaannäköisen salaatin peseminen enemminkin lisää bakteereja, ja on haitallista, jos salaattia ei syödä hetu. Toki multa tms. on aina pestävä hyvin pois esim. tuoreena syötävistä vihanneksista.

Vierailija
31/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ovatko he sairastelleet paljon? Onko ollut salmonellaa, ruokamyrkytyksiä vai jotain vielä pahempaa? Onko joku kuollut 'epähygienisiin' tapoihin? Entä pitkäaikaisvaikutukset? Onko allergioita, astmaa, yliherkkyyttä?

En ole lainaamasi, mutta meidän mummolassa ollaan tosi epähygieenisiä ja kyllä sen huomaa... Heidän vessoissaankin perushaju on sellainen ripuli. Muistan kun joskus lapsena jo kommentoin, että kun perheessä oli vatsatauti, niin meilläkin haisee ihan mummolalle. Ja kyllä se ripuli meihin vierailijoihinkin aika usein iskee.

Nyt aikuisena (ja äitinä) osaa jo vähän katsoa mitä siellä suuhunsa pistää. Ja tarjoutua tekemään osan ruuista itse . Lisäksi vai vihkaa kuskataan niitä maitopurkkeja ja lihoja pöydiltä jääkaappiin. Muuten kun ne maidot pidettäisiin pöydässä siihen asti, kunnes on juotu loppuun (ehkä seuraavana päivänä).

Vierailija
32/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raa'asta kanasta voi saada salmonellan ja sianlihasta kanssa jonkun, en nyt muista minkä, mutta elimistölle vaarallisen bakteerin. Niiden raakakäsittelyssä kannattaa olla huolellinen.

Muuten keittiössä voi heilutella lastaa ja veitseä huolettomammin, niin ei tule niitä allergioitakaan mahdollisesti niin helposti.

Joskus luin jostain, että puhtaannäköisen salaatin peseminen enemminkin lisää bakteereja, ja on haitallista, jos salaattia ei syödä hetu. Toki multa tms. on aina pestävä hyvin pois esim. tuoreena syötävistä vihanneksista.

Trikiini tulee possun lihasta

Vierailija
33/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hitto edes paistaa jauhelihaa voilla.

No ei kai sitä margariinilla tai öljyllä paisteta!

En minä käytä mitään rasvaa. 

Vähärasvaisimmasakin jauhelihassa on ruskistamiseen tarpeeksi rasvaa. Laittaa lihan tarpeeksi kuumalle pannulle, niin siitä irtoaa rasvaa ja nestettä sen verran, että hyvä tulee. 

Näin olen kuvitellut lähes kaikkien tekevän?

Ei kannata liikaa kuvitella toisten tekemisiä.

Vierailija
34/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen on se, kun siellä jääkaapissa on niitä homeisia ruokia eikä niitä viitsitä heittää roskiin, sitten sinne laitetaan se salaattikulho, avattu maitopurkki tms :X

Miten joku voi oikeasti pitää samassa suljetussa tilassa noita?

ap

Vierailija
35/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillo- ja säilykepurkeista, joita käytetään harvemmin, kannattaa ottaa aina vain puhtaalla lusikalla, jos nimittäin haluaa nauttia samaa tuotetta vielä uudestaan ilman hometta! Tämän olen oppinut käytännössä ja opettanut lapsillekin. T. Hilloaja

Vierailija
36/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hillo- ja säilykepurkeista, joita käytetään harvemmin, kannattaa ottaa aina vain puhtaalla lusikalla, jos nimittäin haluaa nauttia samaa tuotetta vielä uudestaan ilman hometta! Tämän olen oppinut käytännössä ja opettanut lapsillekin. T. Hilloaja

No tämä sama pätee aivan kaikessa. Purkista vain puhtaalla lusikalla.

Itse olen töissä keittiössä ja siellä huomaa kyllä heti jos joku on ottanut likaisella lusikalla esim isosta rahkapurkista, se menee homeeseen jo ennenkuin päivämäärä on lähelläkään. Se riittää että purkkiin pääsee pöpö.

ap

Vierailija
37/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain kuvitella sen rasvan määrän kun jauheliha on paistettu voissa. En söisi.

Vierailija
38/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saannut ruokamyrkytyksen joten minulta ei liikene yhtään ymmärrystä ihmisille jotka ruokaa laittaessa heittää hygienian ikkunasta ulos ja jos ruoka vielä haisee oudolle niin kommentoivat että "höpö höpö kyllä sitä voi syödä" ja suuttuvat jos en syö tai kommentoin että noin ei voi ruokaa laittaa. Aivan sama minulle vaikka suuttuisivat kuinka mutta minä en ala terveyttäni vaarantaa toisten välinpitämättömyyden takia.

Vierailija
39/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs liioitella. Suomalaista kanaa voi aika turvallisesti syödä vaikka raakana. Sama juttu Japanissa. Olen jopa syönyt Japanissa kanaa joka on vain päältä paistettu, muuten raakaa. Hygienian taso on niin hyvä nykyään.

Sian ruhot tarkastetaan niin tarkkaan ettei trikiineitä saa kasvatetuista ja tarkastetuista sioista Suomessa.

Vierailija
40/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin vain kuvitella sen rasvan määrän kun jauheliha on paistettu voissa. En söisi.

Niinpä, voit vain kuvitella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi