Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko perheesi älykkäin jäsen?

Vierailija
16.03.2017 |

Koulutetuin kyllä, älykkäin en. Valtavasti on mennyt potentiaalia hukkaan suvun vanhemmassa polvessa.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni hyvännäköinen ihminen myös pitää itseään älykkäämpänä kuin on, koska on saanut ihmisiltä positiivista palautetta, jolloin yleisitsetunto on hyvä. Tällöin ihmisellä on terveen narsismin mukainen itsetunto ja hän ajattelee olevansa ainakin hivenen muita parempi. Rumat ihmiset sen sijaan pitävät itseään usein tyhminä, vaikka tämä ei pitäisi paikkansa ja saattavat yrittää kompensoida ulkonäköään esimerkiksi opiskelemalla.

Eikö tämä ole aivan toisinpäin. Itse asiassa tutkimusten mukaan kauneus ja äly korreloi, mutta niitä on kansanperinteessä pidetty karttavan toisiaan. Ja rumat tytöt saavat varmasti hyvää kohtelua kaverien perheissä ja harrastuksissa muilta suomalaisilta katkerilta äideiltä?

Kun olin nuori, ajattelin aina että kauniit ovat varmaan ylpeitä, mutta vanhemmiten on alkanut näyttää, että ne kiusaajat ovat itse asiassa ne, jotka ovat itse jollain lailla myös fyysisesti rumia tai älyltään. En esim usko että vammaiset tai downit olisivat kuten stereotypia sanoo, mukavia ihmisiä. Päinvastoin, kun heidän haastatteluja lukee, niin aivan helvetin itsepäisiä ja itsekkään oloisia eli eivät ole kultaisia ja aurinkoisia.

Pojissa tuo voi pitää paikkansa, mitä sanot, en tiedä, että komea ulkonäkö tarkoittaa kusipäisyyttä?

Vierailija
22/50 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat tytöt eivät saa hyvää kohtelua missään. Ihan ydinperheessä saattavat saada, kaukaisemmilta sukulaisilta tai varsinkaan harrastusryhmältä sitä on turha odottaa. Ihmisten älykkyydessä ei ole yleensä niin suurta eroa, että kauniit ja rumat jaottelulla olisi merkitystä. Ryhmän sisällä olisi luultavasti suurempaa hajontaa kuin niiden välillä. Kauneus korreloi luultavasti paremmin hedelmällisyyden kuin älykkyyden kanssa.

Sillä on sen sijaan suuri merkitys, miten ihminen näkee itsensä ja omat mahdollisuutensa menestyä ja nämä näyttäytyvät todella huonoina rumalle naiselle. Kaunis nainen kokee, että voi päästä minne tahansa. Hänestähän pidetään joka paikassa, vaikka kohtelisi muita huonosti. Ruman naisen on aina syytä olla hiljaa, jotta ei aina kuulisi olevansa huonompi, mitä tahansa sanookin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, että aikuiset ihmiset pohtivat tällaista. Miten voitte edes tietää vai onko koko perhe testattu? Ja en, en ole.

Vierailija
24/50 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä täällä on aikuisten älykkyystaso, jos nuoret lapset (kouluikäiset) ovat älykkäämpiä, vaikka on kuinka kouluja käymättä?

Vierailija
25/50 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, luulisin olevani.

Vierailija
26/50 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluarvosanojen, nippelitiedon ja älytehtävissä suoriutumisen perusteella olen. Elämässä en kyllä valitettavasti ole se perheeni parhaiten menestynyt...

27/50 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että olen. Äitini ja siskoni ovat ainakin tyhmempiä, mutta isästä en ole varma. Hänellä olisi varmasti potentiaalia, mutta nykyisellään se jää lähinnä arvailujen varaan, koska ei erityisemmin ole antanut aivoilleen ärsykettä. Hänelle tärkeissä asioissa hän on kuitenkin hyvä ja kekseliäs. Hänellä on myös pitkä pinna, kuten minullakin ja hän periaatteessa kiinnostuu erilaisista aivopähkinöistä sellaisia kohdatessaan, mutta ei tietoisesti etsi niitä. 

28/50 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin itseäni älykkäämmän miehen, joten tilanne se, että mieheni on minua älykkäämpi. Hän tosin on sitä mieltä, että minä olen ylivoimaisesti älykkäämpi. Tiedä häntä...

Olemme molemmat korkeakoulutettuja alalla, johon on vaikea päästä, joten ero ei varmaan ole kovin suuri tai merkityksellinen. Meillä ei ole lapsia eikä vanhempien älykkyys sinänsä varmista älykästä lasta. Älykkyys ei myöskään ole mikään itseisarvo. Elämässä selviytyminen on kokonaisuus ja panostus yhteen osa-alueeseen on usein pois jostain muusta. Kukaan ei ole täydellinen.

Se, että luulet koulutuksen olevan tuolla tavoin älyn osoitus kertoo siitä, että et tosiaan ole kovinkaan älykäs tai ainakaan et ole pohtinut asiaa ennen kuin kirjoitit viestisi. Ei mihinkään opiskelemaan pääseminen ole osoitus kuin normaalista älystä ainakaan Suomessa. 

29/50 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen, aika kiehtova kysymys. Eri sukupolvien vertaaminen on vaikeaa, on niin perin erilaiset reunaehdot.

Itse kysymykseen voin vastata suoraan, että en ole älykkäin.

Isovanhemmissani on/oli huomattavaa älykkyyttä. Heidän koulutustasonsa vaihteli, mutta jos mitataan älykkyyttä yksilön elämänkulun kautta, niin olivat/ovat todella älykkäitä. Varsinkin toinen mummoista on saanut niin paskan pakan alkujaossa, ettei tosi. Ja on tehnyt monella mittarilla mitattuna sellaisen kaaren elämästään, etten ikinä pystyisi.  

Vierailija
30/50 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. :D

Mieheni ja siskoni (miehensäkin) ovat älykkäitä. Meidän 14 v on hyvin näyttänyt hoksottimensa.

Mä olen lämpö ja turva. ;)

Vierailija
31/50 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin perheessämme älykkäin mutta ex-mieheni halusi olla, joten opin pian pitämään suuni kiinni ja siitä seurasi 25 vuotta alisuoriutumista ettei miehen prinsessaego kolhiudu.

Vierailija
32/50 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenein, kohta yksi serkkuni menee koulutustasossa ohi mutta menköön! Olen valveutunein ja aktiivisin. Se, olenko viisain, onkin ihan toinen juttu.

Vierailija
33/50 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaikka asun yksin.

Vierailija
34/50 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Jos perheeni olisi rosvojoukko niin minä olisin sen aivot.

Vierailija
35/50 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, että aikuiset ihmiset pohtivat tällaista. Miten voitte edes tietää vai onko koko perhe testattu? Ja en, en ole.

Kun keskustelee tuntikausia, ratkaisee yhdessä ongelmia jne. kuten saman perheen jäsenet tekevät, niin saa aika hyvän kuvan perheen suhteellisista älykkyyksistä.

Lasten älykkyyden arviointi on hankalampaa, koska koulutus ei ole vielä muokannut ajattelua samalla tavalla kuin aikuisilla. Yleisesti ottaen vanhemmilla lienee taipumus yliarvioida lastensa älykkyyttä ja lahjoja.

Vierailija
36/50 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, velipoika on selvästi älykkäämpi vaikka onkin elämässä muuten huonosti suoriutunut.

Vierailija
37/50 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin perheessämme älykkäin mutta ex-mieheni halusi olla, joten opin pian pitämään suuni kiinni ja siitä seurasi 25 vuotta alisuoriutumista ettei miehen prinsessaego kolhiudu.

Olitko naimisissa "miäs"henkilö(turust) kanssa?😃

Vierailija
38/50 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, velipoika on selvästi älykkäämpi vaikka onkin elämässä muuten huonosti suoriutunut.

Älykkyys lisää tutkitusti päihteiden ongelma käytön riskiä. Väittävät että erilaiset mielensairaudet korreloisivat myös älykkyyden kanssa.

Ja oman lapsuuden perheeni kohdalla nuo pitävät paikkansa.

Vierailija
39/50 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheeni on täynnä valopäitä. Koulumenestys meillä kaikilla loistava. Luulen että minulla om enemmän katuviisautta, sellaista arjessa selviämisen nokkeluutta.

Vierailija
40/50 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulla oli parhaat todistukset lapsuudenperheessäni. Omilla tyttärillä yhtä hyvät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan