Voiko 8v vahtia 1v sisartaan puoli tuntia, kun käyn lenkillä?
Kommentit (24)
Vähän siinä ja siinä, vaikka olisi kehittynyt ja vastuuntuntoinen tokaluokkalainen. Jos pienempi nukkuu, niin silloin minusta voi.
Ei voi. 1v.jätetään vain ja ainoastaan luotettavan aikuisen valvontaan.
Ei 8 v:lle voi sysätä vastuuta toisesta ihmisestä. Laita 1v rattaisiin ja menette yhdessä.
Ei todellakaan.
Meinaat että pesisi pyllyn jos tulee kakka?
Osaa toimia jos tulee tapaturma?
Tietääkö 8-vuotias mitä tehdä jos vauva on tukehtumassa? Lyö päänsä pahasti? Osaa katsoa ettei loukkaa itseään mihinkään tai sytytä taloa tuleen vaikka kiukaalla? Katsoa ettei huku johonkin ämpäriin tai vessanpönttöön? Toimii varmasti rationaalisesti esim. tulipalossa tai jonkun satunnaisen ihmisen soittaessa ovikelloa?
Jos kyllä, niin lapsesi ei ole 8-vuotias vaan lähempänä täysi-ikäisyyttä. Jos ei, niin et todellakaan voi jättää.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö 8-vuotias mitä tehdä jos vauva on tukehtumassa? Lyö päänsä pahasti? Osaa katsoa ettei loukkaa itseään mihinkään tai sytytä taloa tuleen vaikka kiukaalla? Katsoa ettei huku johonkin ämpäriin tai vessanpönttöön? Toimii varmasti rationaalisesti esim. tulipalossa tai jonkun satunnaisen ihmisen soittaessa ovikelloa?
Jos kyllä, niin lapsesi ei ole 8-vuotias vaan lähempänä täysi-ikäisyyttä. Jos ei, niin et todellakaan voi jättää.
Aika taitava vauva jos tuon kaiken saa puolessa tunnissa aikaan :D
En ehkä itse jättäisi, ellei vauva ole nukkumassa.
No ei mun mielestä. 8 vuotias on vielä ihan kakara. Ja jos jotain sattuu, niin 8 vuotias ei välttämättä osaa toimia oikein. Eikä toisekseen tuon ikäisen muksun tehtävä ole edes vahtia nuorempiaan
Hommaa juoksurattaat ja lähde sitten sen pikkusen kanssa lenkille.
Ei tietenkään voi, ehkä roskien viemisen ajaksi jos pienempi on nukkumassa.
Ei, nykyisin on kai lasu-asia, ennen jätettiin, eikä siitä silloinkaan mitään tullut.
Muualla maailmassa kyllä ehdottomasti, Suomessa ei.
En jättäisi. 8-vuotias ei osaa välttämättä ennaltaehkäistä haavereita, vaikka olisi järkevä. Kokemusta on teini-ikäisistäkin lastenvahdeista, jotka eivät ole osanneet kieltää tekemästä vaarallisia asioita, esimerkkinä huonekaluille kiipeily.
Mulla 2v ja kohta 8v jotka olen jättänyt vartiksi kun oli pakko ehtiä kauppaan ja pienempi nukkui vaan päiväuniaan. (meillä kauppa sulkee vkonloppuna jo kolmelta).. Mutta en kyllä pidempään luottaisi. Isompi unohtuu tuijottamaan telkkua jolloin pienempi ehtii tehdä kaikkea typerää..
Ei.