Paras Disney-elokuva? Minkä ikäinen olet?
Kommentit (296)
Notre Damen kellonsoittaja & Kaunotar ja hirviö.
N24
Leijonakuningas. Uutta en halua edes nähdä.
N33
Aladdin, kaunotar ja hirviö, notre damen kellonsoittaja, tuhkimo, pieni merenneito. Tuossa järjestyksessäkin vielä. Tykkään kyllä oikeastaan ihan kaikista mutta nuo mielestäni parhaat! :D
Olen 28v
Karjuveljeni Koda ja Fantasia 2000
26v
Vierailija kirjoitti:
Karjuveljeni Koda ja Fantasia 2000
26v
Karhuveljeni!! xDD
T. Edellinen
Disney osti Pixarin 14 vuotta sitten. Jokohan riittäis, että on samaa puljua ihan paperillakin?
Kaikki Pixarin elokuvat ovat hyviä tai älyttömän hyviä. Lista linkistä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Pixar
Itsellä tällä hetkellä terävimmässä kärjessä:
Toy Storyt
Monsterit (etenkin Yliopisto)
Frozen 2.
Mutta esim. tuo Nalle Puh (1977) on kyllä myös aivan hurmaava.
Olen nähnyt todella monta Disney-leffaa, ja niitä on kyllä todella vaikea laittaa järjestykseen.
N42
Olen 57-vuotias ja muistan nähneeni vain yhden Disney-piirretyn. Ilmestyessään 1998 Mulanin piti olla aivan ihmeellinen feministinen elokuva koska siinä oli naispuolinen päähenkilö joka teki jotakin. Järkytyin totaalisesti kun elokuva päättyi siihen että Mulanille tarjottiin paikkaa jossakin maan hallitusta vastaavassa neuvostossa, mutta Mulan ei ottanut paikkaa vastaan koska hän halusi mennä hoivaamaan iäkästä isäänsä.
Ehdottomasti Sleeping Beauty ja cinemascope versio katsottuna isolta valkokankaalta. Herra nro 47.
Autot-elokuva, olen pienen pojan äiti 35v
Leijonakuningas ja Pieni merenneito
34v
Pocahontas. Rakastuin siihen elokuvaan varhaisteininä tosi lujasti, siksi se varmaan on edelleen rakas. Nyt aikuisena tykkäsin hirveästi Vaianasta, siinä on vähän jotain Pocahontasmaista, mutta ihanasti ilman pakollista romanssia. Pocahontaksessakin kaikki muu oli kiinnostavampaa kuin John Smith
Pocahontas, Prinsessa Ruusunen ja Mulan.
N27
Leijonakuningas, Aladdin ja Kaunotar ja hirviö. Olen kolmekymppinen.
Vaianan näin telkkarista ja kyllä harmitti, etten nähnyt sitä isolta valkokankaalta, ihan huikea elokuva. Piirrettyjä ei tule enää käytyä katsomassa, kun lapset ovat aikuisia.
Nainen, 55 v
Ehdottomasti Tuhkimo. Olen 38 vee
-Ankronikka: Kadonneen lampun metsästäjät.
-Aladdin
-Liisa Ihmemaassa
-Kaunotar ja Hirviö
36v