Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin itseäni, erityisesti puhumistani hillittyä?

Hölösuu
16.03.2017 |

Minua hävettää, olen useamman kerran ruennut iloisena selittämään jotakin esim. työkaverille ja puhunut ja puhunut eikä asia lopu koskaan... Lisäksi tajusin esimerkiksi tänään vuodattaneeni pitkään kuinka länsimainen elämäntyyli aiheuttaa lapsettomuutta. Selitin ihan innoissani dokkarista jonka hiljattain katsoin, mitä nämä syyt ovat, esim ruoka, saasteet. Tajusin vasta kotiin tultuani että kyseinen ihminen kärsii lapsettomuudesta :/
Miten saisin suurta suutani hillittyä? Innostun ihan liikaa aina kaikesta! Yleensä "puhekumppani" nyökyttelee hiljaa vaivaantuneena. Eikä ikääntyminen ole auttanut, olen kohta 35v.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti, puheripulin kuuntelu aiheuttaa vain vaivaantunutta oloa minulle.

Vierailija
2/2 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin samasta ja ikää minullakin yli 30. Joskus yritän myös puhumisella estää kiusallisia hiljaisia hetkiä syntymästä ja hetken päästä huomaan puhuneeni ohi suuni. Sen jälkeen tulee aina kauhea morkkis. Jopa kuukausien takaiset tilanteet saattavat palata mieleeni aina uudelleen ja morkkis iskee vielä silloinkin.

Toisaalta haluaisin ajatella, että tällainen minä vain olen ja hyväksyä itseni juuri tällaisena, mutta joka kerta kun morkkis iskee niin mietin juuri keinoja muuttua hillitymmäksi.

Olen huomannut erkaantuvani hieman ihmisistä tämän takia, sillä en jaksa jatkuvia morkkiksia. Sanomattakin lienee selvää, että alkoholia en seurassa halua edes käyttää sillä sekä puhuminen että morkkikset ovat silloin aivan omaa luokkaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi