Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alat, joissa ok hyvä työllisyysnäkymä pelkällä kandilla?

Vierailija
16.03.2017 |

Korkeakoulujen yhteishaku alkoi eilen ja tässä vielä mietiskelen vaihtoehtoja. Ensisijainen hakukohde on tiedossa, mutta varalle pitäisi jotain muutakin. Ensisijaiseen kohteeseeni ei tarvitse lukea pääsykokeisiin erityisen paljon, joten toisen aineen pääsykokeeseen valmistautumiseen on hyvin aikaa.

Pidän opiskelusta ja todennäköisesti tulen suorittamaan maisterinkin. Kuitenkin nykyään maisteri tuntuu olevan lähes pakko suorittaa jos töitä haluaa löytää. Mutta millä aloilla työllisyystilanne näyttää ihan ok:lta jo pelkällä kandilla? Toki myös hyvin työllistäviä aloja amk:sta voi laittaa erittäin mielellään! :)

Itse en keksinyt muita kuin tietojenkäsittelytieteen, jossa ei välttämättä tarvitse sitä kandiakaan suorittaa ja töitä löytyy.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti, lto. Ei muita.

Vierailija
2/5 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhanopettaja. Farmasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat, joissa ei ole pakollisena vaatimuksena ylempää korkeakoulututkintoa. Tällaisia ovat lähinnä julkishallinnon asiantuntijatehtävät. Muualla pärjää myös pelkällä osoitetulla osaamisella (pelkillä maisterin papereilla ei pääse myöskään kuntaan päälliköksi).

Vierailija
4/5 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aloittamassa uuden aiheen, mutta tungenkin samaan! Tietääkö kukaan millaiset työnsaanti mahdollisuudet on tilastotieteen kandidaatilla? Olen harkinnut tietojenkäsittelytiedettä, mutta mieluummin ottaisin pääaineeksi tilastotieteen ja lukisin tietojenkäsittelytiedettä vain sivuaineena... Tarkoitus on suorittaa vain kandi.

Vierailija
5/5 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi