Taas on lapsen vaatteet ja kengät rikki
Kommentit (13)
No ei kannata ostaa ihan kalleimpia vaatteita aina. Muksujen toppahousut 20€ kappale. Takki oli vähän kalliimpi. Kengät 25€. Jos tuollaiset kustannukset ovat liikaa, niin jotain on kyllä pahasti pielessä.
Vierailija kirjoitti:
No ei kannata ostaa ihan kalleimpia vaatteita aina. Muksujen toppahousut 20€ kappale. Takki oli vähän kalliimpi. Kengät 25€. Jos tuollaiset kustannukset ovat liikaa, niin jotain on kyllä pahasti pielessä.
Niinpä, voi olla työttömyyttä tai pieni äitiyspäiväraha tai opiskelua. Palkkaa ni verrattuna, tuo on iso raha. Olen aloittajan kanssa samoilla linjoilla vaatteiden ja kenkien kestävyydestä. Olen kyllä huomannut, että parempi ostaa yhdet kaikenkattava kalliit kengät kuin monet 25 euron kengät.
Miten ne rikki menee? Minkä ikäinen?
Meillä ei poika ole saanut kuin yhdet kengät rikki: potkupyöräillessä. Nykyään laitetaan huonommat kengät kun mennään potkupyöräilemään, sellaiset valmiiksi kuluneet.
Muuten ostan aina laadukkaat vaatteet ja kengät. Puvut on poppia ja kengät esim viikkarilta. Ja minusta lapsille voi myös ihan sanoa että ulkona sorassa ei tartte kontata ja mäkeä lasketaan liukurilla tai pulkalla, ei ilman. Silti jää lapsille edelleen paljon puuhattavaa ja röynättävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, voi olla työttömyyttä tai pieni äitiyspäiväraha tai opiskelua. Palkkaa ni verrattuna, tuo on iso raha. Olen aloittajan kanssa samoilla linjoilla vaatteiden ja kenkien kestävyydestä. Olen kyllä huomannut, että parempi ostaa yhdet kaikenkattava kalliit kengät kuin monet 25 euron kengät.
Siis millä samalla linjalla? Eihän ap kertonut mitään varsinaista linjaansa lasten vaatteiden kestävyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin kerran muksuille alelaarista Timberlandin kengät. Alkuperäinen hinta siis toistasataa, mutta olivat erittäin hyvässä alennuksessa. No puoli talvea pärjättiin ja sitten olivat rikki.
En viitsi mitään isoja rahoja laittaa talvivaatteisiin, koska ne ovat nopeasti rikki. Varsinkin kun on tällaisia vähälumisia talvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20€ liikaa lapsen vaatteista? Jos tuollaiset rahat ovat liian isot lovi budjettiin, niin eikös sossukin jo auta. Sääliksi käy lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20€ liikaa lapsen vaatteista? Jos tuollaiset rahat ovat liian isot lovi budjettiin, niin eikös sossukin jo auta. Sääliksi käy lasta.
Tässä näkee kuinka on vaikea ymmärtää toisia. 20 e housuihin, takkiin vähän enemmän ja 25 euroa kenkiin. Nopealla vilkaisulla tekee enemmän kuin 20 euroa. Palkka on netto 1400, asuminen on isoin meno. Kaksio eli ei ole ylimitoitettu. 20 euroa on iso raha ja vaatteiden hajoaminen iso harmi. Ja mikähän tuo sossu heittokin oli?
Ap, paikkaile vaatteita sellaisilla liimattavilla paikoilla (niitä saa kivannäköisiäkin ostettua) niin että lapsi pärjää niillä kauden loppuun, ei lapselle kannata ostaa uudenuutukaista heti kun vanha hajoaa jos lapsi on luonteeltaan sellainen rymyäjä että saa vaatteet ja kengät rikki. Kenkiä saa halvalla poistomyynneistä, nytkin näytti olevan prismassa hajakokoja alkaen 10 eurosta (varmaan paikkakuntakohtaistakin).
Hahahhaaaaaaa, ai että kallis merkki on joku takuu laadusta. Hyvin ovat markkinointimiehet aivopesseet mammat.
Kuulkaas, ne haalarit, kengät, jne tulevat hyvin pitkälti samoista tehtaista. Toiseen lätkäistään kallis merkki, toiseen ei.
Parhaiten kestää, kun ostaa muutamat (ihan-sama-minkä-hintaiset) kengät/haalarit/whatever ja käyttää tasaisesti kaikkia. Yhdellä kalliilla ei mennä edes yhtä talvea, jo sääolot tekevät sen, että kengät kastuu, haalarilla/housuilla rynytään milloin lumessa, milloin hiekassa... tai sitten voi nököttää paikoillaan, ettei vahingossa kalliin haalarin jälleenmyyntiarvo putoa.
Laatua ei ole olemassakaan enää. Saatte hienostella lapsenne kanssa siellä kauppakeskuksissa, siihen touhuunhan vaatteet tänä päivänä suunnitellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkee kuinka on vaikea ymmärtää toisia. 20 e housuihin, takkiin vähän enemmän ja 25 euroa kenkiin. Nopealla vilkaisulla tekee enemmän kuin 20 euroa. Palkka on netto 1400, asuminen on isoin meno. Kaksio eli ei ole ylimitoitettu. 20 euroa on iso raha ja vaatteiden hajoaminen iso harmi. Ja mikähän tuo sossu heittokin oli?
No tuosta tulee 80€ (takki esim 35€). Ja riittää kun nuo ostaa kerran talvessa ja korjaa sitten jos hajoaa. Jos tuo on oikeasti noin iso ongelma, niin jotain on pahasti pielessä.
A-ru-baankaan ei kulu rahaa, joten pojalle ostamaan vaatteita kipinkapin, ylös sohvalta.
Voi jestas sun juttuja. Vuodesta toiseen sama ongelma.