Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun isä ei saa kutsua tyttärensä häihin

Vierailija
14.03.2017 |

Miesystäväni tytär menee ensi kesänä naimisiin. En ole tavannut tytärtä itse, koska isä ja tytär eivät ole väleissä. Kaikki johtuu jostain riidasta kauan sitten, isä on yrittänyt sovitella, mutta tytär ei anna anteeksi.
Nyt miesystäväni ei ole muuta tehnyt kuin vatvonut tätä hääasiaa, kun sai joltain sukulaiselta tietää, että tyttönsä on avioitumassa. Miten tytön saisi lientymään, että isä saisi edes jollain lailla osallistua tähän suureen juhlaan?

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla, asia ei kuulu sinulle.

Vierailija
2/103 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puutu toisten riitoihin. Olet ulkopuolinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isää tarvitse kutsua jos ei muutenkaan ole tekemisissä.Itsekään en kutsunut isän puolen sukulaisia tai isääni tästä syystä.

Vierailija
4/103 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kutsunut isääni häihini. Mikään ei olisi saanut mieltäni muuttumaan, enemmänkin ärsytti kun jotkut yrittivät taivutella minut kutsumaan hänet. Ei kaduta vieläkään, tapahtumasta jo yli kymmenen vuotta. Enkä edelleenkään ole isäni kanssa tekemisissä.

Vierailija
5/103 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesystäväni tytär menee ensi kesänä naimisiin. En ole tavannut tytärtä itse, koska isä ja tytär eivät ole väleissä. Kaikki johtuu jostain riidasta kauan sitten, isä on yrittänyt sovitella, mutta tytär ei anna anteeksi.

Nyt miesystäväni ei ole muuta tehnyt kuin vatvonut tätä hääasiaa, kun sai joltain sukulaiselta tietää, että tyttönsä on avioitumassa. Miten tytön saisi lientymään, että isä saisi edes jollain lailla osallistua tähän suureen juhlaan?

Jos tytär ei halua, niin ei halua. Isän kannattaa vaan sitten myös tehdä tyttärestä perinnötön. Niin ainakin itse tekisin, jos lapseni toimisi noin.

Vierailija
6/103 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kutsunut isääni häihini. Mikään ei olisi saanut mieltäni muuttumaan, enemmänkin ärsytti kun jotkut yrittivät taivutella minut kutsumaan hänet. Ei kaduta vieläkään, tapahtumasta jo yli kymmenen vuotta. Enkä edelleenkään ole isäni kanssa tekemisissä.

Syy?

Vierailija
7/103 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tytär ei halua, niin ei halua. Isän kannattaa vaan sitten myös tehdä tyttärestä perinnötön. Niin ainakin itse tekisin, jos lapseni toimisi noin.

Lakiosaa ei voi estää saamasta.

Vierailija
8/103 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tulee mieleen insesti jos tytär on vuosia sitten katkaissut välit isäänsä, eikä kutsu tätä häihin. Mietippä sitä.

Vierailija
9/103 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi! Tuhlaa vaikka kaikki elämänsä aikana tai lahjoittaa toisille!

Vierailija
10/103 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsunut.

Syy: Väkivalta ja alistaminen äitiäni kohtaan.

Vierailija
11/103 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä tulee mieleen insesti jos tytär on vuosia sitten katkaissut välit isäänsä, eikä kutsu tätä häihin. Mietippä sitä.

Kyllä siihen välien katkaisemiseen riittää ihan tavallinen juoppous ja aggressiivinen käytös.

Kaikille ei riitä niitä kivoja isiä.

Vierailija
12/103 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en kutsunut, enkä ole ollut isäni tai sukunsa kanssa missään tekemisissä kohta 15 vuoteen. Ei mitään "vakavaa" kuten insestiä taustalla, vaan tosi rasittavat ja joka tikusta asiaa tekevät ihmiset, joita en elämääni halua stressiä lisäämään. Moneen kertaan aikoinaan keskusteltiin näistä epäkohdista, ja anelin asiaan jotain muutosta, koska en siinä elämänvaiheessa lisädraamaa elämääni kaivannut - 2 alle 3-vuotiasta lasta, kuopuksella vakava sydänvika joka leikattiin 3 kk:n iässä, ja olisin tosiaan kaivannut henkistä tukea jatkuvan negatiivisen ilmapiirin ja syyllistämisen sijaan. Viimeisen kerran itku kurkussa rukoilun lopettamaan, mutta kun ei niin ei... nykyään meillä on jo kaikki hyvin, mutta en siltikään halua tuota porukkaa enää elämääni, saati sitten pilaamaan esim. hääpäivääni. Kunnioittakaa tytön vapautta valita, hänellä on varmaan omat, painavat syynsä päätökseen. Syyllistämällä ette ainakaan pääse mihinkään (isällä ei ole mikään taattu oikeus osallistua häihin, jos tyttö ei niin halua).

Vierailija
13/103 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kostohan se on pikkumainenkin kosto, että jos sellaisen hautominen tuossa tilanteessa lämmittää niin siitäpä vain... Mutta tuskin se tytär edes on millään lailla isänsä perinnön perään, kun ei muutenkaan halua olla tekemisissä. 

Vierailija
14/103 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joukkovoimalla olisi mitään merkitystä, niin minusta ei kukaan muukaan isän sukulaisista tulisi osallistua kutsusta huolimatta häihin. Antaa teon sanoa sanansa.

Vierailija
15/103 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani jätti isänsä kutsumatta häihinsä ja se oli ihan hyvä ratkaisu. Eipä ole suuremmin ollut heidän elämässään.. Muutenkin aika kylmät välit. Murjoi lapsia, kun olivat pieniä. 

Ei kannata sotkeentua tuohon riitaan, jos et varmasti tiedä syytä siihen. Anna asian olla tai hanki välittäjäksi joku joka tietää, sinusta ap siihen ei ole.

Vierailija
16/103 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siihen välien katkaisemiseen riittää ihan tavallinen juoppous ja aggressiivinen käytös.

Kaikille ei riitä niitä kivoja isiä.

Niin. Tilanne saa joka tapauksessa epäilemään, ettei AP:n mies ole mikään pajatson jättipotti edellistä perhettään kohtaan.

Vierailija
17/103 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kostohan se on pikkumainenkin kosto, että jos sellaisen hautominen tuossa tilanteessa lämmittää niin siitäpä vain... Mutta tuskin se tytär edes on millään lailla isänsä perinnön perään, kun ei muutenkaan halua olla tekemisissä. 

Ai kosto kun käyttää omat rahansa eikä jätä niitä lapselleen josta ei ole kuullut moneen vuoteen mitään! Just!

Vierailija
18/103 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tyttö on kevein perustein katkaissut välit isäänsä ja kantaa noin vahvaa kaunaa. Miksi oletat, että tyttären pitäisi muuttaa mieltään? Et taida edes tietää mitä aikanaan on tapahtunut? Ainakin aloituksestasi saa sellaisen käsityksen, että sinä et ole ollut vielä edes maisemissa, kun välit ovat katkenneet.

Vierailija
19/103 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kelpaa perusteeksi häihin kutsumatta jättäminen. Isän kannattaa katsoa peiliin ja miettiä miksi eivät ole väleissä. Häihin ei ole pakko kutsua ainuttakaan sukulaista ellei halua - eikä ole edes pakko ilmoittaa että on avioitunut.

Vierailija
20/103 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemminpa niitä välejä poikki laitetaan ihan pikkuriidoista tai edes yksittäisestä riidasta johtuen. Minulla ainakin taustalla isäni mielenterveyden ongelmat joita ei tunnusta eikä hoida, väkivaltaisuus äitiäni kohtaan, isäni vuosikymmeniä jatkunut katkeruus mm. äitiäni ja minun tekemiäni valintoja kohtaan jne. Monen monta mahdollisuutta olen antanut ja mikään ei koskaan tunnu muuttuvan. Tämä siis kasille joka tiedusteli syytä miksi en isääni häihini kutsunut (vaikkei siihen sen kummemmin syytä tarvitsisi varmaankaan kertoa). Minun elämäni on helpompaa ja parempaa ilman isääni. Tiedän, että isäni kertomana tarina kuulostaa varmastikin hyvin erilaiselta kuin minun, eli niin varmasti ap:kin luulee tietävänsä miten asiat ovat menneet. ;)