Apua! Löysinkö pojan huoneesta huumeita?
Kyllä, olin penkomassa teinin huonetta, mutta aiheesta. Olen epäillyt että käyttää jotain kun käytös on muuttunut viimeisten viikkojen ajan.
No asiaan: eli löysin laatikosta pienen minigrip pussin jossa oli ruskea, noin pikkurillin kynnen kokoinen ruskea 'pala'. Tuoksuu puutarhalta/ kasvilta. Kun tulee kotiin niin mietin että pitäisin kunnon puhuttelun ja tivaan totuutta vaikka aamuun asti, en halua että pilaa elämänsä nuorena.
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti on olemassa sellainenkin vaihtoehto, että ei polttele mitään. Onko siinä erityisen pahaa tai epämuodikasta.
Oma valinta kuten polttaminenkin.
Kaikille pilven leijuvasta olosta tykkääville suosittelin kokeilemaan tenox + kalja -komboa. 30-40 mg tenoxia ja kun vaikutus alkaa tuntua, kippaa alas muutama keskaritölkki. Tulee sellaiset olot, ettei voi puhua edes samassa lauseessa pilven kanssa. Näin pienellä annoksella kombo ei ole edes vaarallinen. Tosin pitää ottaa tyhjään, muuten vaikutus jää laimeaksi.
Ei tosin kannata joka päivä, sillä tennarit ja alkoholi ovat molemmat nopeasti koukuttavia. Mutta silloin tällöin, pari kertaa kuukaudessa ihan ok.
Jeren frendi kirjoitti:
sanavapauttaRajoitetaancieltolailla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä huumekauppiaiden ja niitä käyttävien ja mainostavien hyväksyntä tämän forumin virallinen linjaus?
Se taitaa kuulua sanavapauden piiriin. Usein näihin ketjuihin hyökkää Duertemaisia vihaajia ennakkoluuloineen joilla on paljon vihapuheita kannabiksen käyttäjiä kohtaan.
He esimerkiksi haluavat vaientaa monet, koska heillä ei ole mitään argumentoitavaa vastaan. Ainoastaan viha ja ennakkoluulot ja asiaton käytös.
Valitettavasti sillä ei auteta nuoria.Vain laillistaminen vähentää nuorten käyttöä.
Kieltolakihan kiristää aikuisia ihmisiä hiljaiseksi ja puuttuu sananvapauteen. Moni käyttäjä ei uskalla tulla julki koska jopa myönteinen puhe aiheesta voi johtaa kotietsintään ja sitä kautta töiden menetykseen. Kun miettii nykyaikana niin pahimmassa vaarassa ovat perheelliset kannabiksen käyttäjät. Sakko voi vaikuttaa koko perheen talouteen negatiivisesti. Lääkekäyttäjät kärsivät yleisestä negatiivisesta mielikuvasta ja vihapuheesta.
Tämä on muuten niin totta kuin olla ja vaan voi! Täysin samaa mieltä.
Parempi itsekin vaan pitää suu supussa poltteluista, vaikka olen täysin normaali kolmen lapsen, työssäkäyvä isä. Alkoholin nauttiminen taas on kovin useinkin perus kahvipöytäkeskusteluja työpaikallani. Ritu käy afterworkillä Kaisan kanssa, seitsemän lasia skumppaa on = ihanaa arjen luxusta. Meikä käy Jeren luona duunin jälkeen savuilla ja kuunnellaan parit levyt = narkkarit.
Vkl peltikiinni kännit on vähemmän paheksuttua kuin polttaa muutamat savut perjantaina. Suomalaista "reilua" meininkiä. Savuista kannattaa olla hiljaa kun niiden betaboliitteja voidaan mitata pitkään käytön jälkeen. Eihän se kuulu työnantajalle mitä tekee omalla ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Tulee sellaiset olot, ettei voi puhua edes samassa lauseessa pilven kanssa.
Niinpä, kovat huumeet ja niiden sekakäyttö ovat varmaan sellaisia.
En minä halua ketään tappaa, en edes huumekauppiaita. Olen vain seurannut kahden nuoren muuttumista narkiksi ja se käy niin sydämeen. Jos olisivat jättäneet sen ensimmäisen kerran kokeilematta, niin ei olisi käynyt. Ymmärrän, ettei kaikille niin käy, mutta joillekin kuitenkin, ja se on mielestäni liian paljon.
Vierailija kirjoitti:
En minä halua ketään tappaa, en edes huumekauppiaita. Olen vain seurannut kahden nuoren muuttumista narkiksi ja se käy niin sydämeen. Jos olisivat jättäneet sen ensimmäisen kerran kokeilematta, niin ei olisi käynyt. Ymmärrän, ettei kaikille niin käy, mutta joillekin kuitenkin, ja se on mielestäni liian paljon.
moni alkoholisti myös suree sitä ensimmäistä keskikaljapulloa, josta kaikki lähti, ja vaikka niin ei käy kaikille, että kuolevat alkoholismiin kun on ensin kaikki omaisuudet alkoholihuumeeseen mennyt, niin todella monelle käy niin kuitenkin.
ja alkoholihaitathan maksavat noin viidenneksen verran koko valtion vuosibudjetista, ei ole siis halpaa leikkiä se pienelle maalle joka on jo muutenkin pahoissa veloissa.
saman verran suunnilleen otetaan vuosittain uutta valtionvelkaa mitä menee alkoholihuumeen haittoihin, ei ole kestävä kuvio kansantalouden kannalta.
Olen itsekkin nuori, ja voin kyllä sanoa heti että hasista on tuolla perusteella. Itse en ole ikinä mitään huumeita kokeillut, alkoholia kyllä. Kannabiksessa ei ole se huonoa että se tuhoaisi elämän jne. Vaan se että tää meidän yhteiskunta on laatinut sellaisen huumepolitiikan, että kokeilusta jo menee kaikki vituiksi. Sanoisin että anna korville pojalle, itselle on ainakin mennyt sillä päähän asiat ja perkele en todellakaan voi sanoa että olisin "traumatisoitunut" tms. paskaa. Koulu menee hyvin, ja en muutenkaan voi väittää olevani sieltä tyhmimmästä päästä. Anna pojalle kuva että perhe hylkää jos lähtee huumeisiin. Ja jos poika on fiksu, se tajuaa olla koskematta niihin ja käyttää tällä hetkellä laillisia päihteitä sitten myöhemmin kun budi on laillista, sillä ei ole mitään väliä käyttääkö sitä vai alkoholia. Kannabis on turvallisempaa kuin alkoholi, mutta tällä hetkellä sosiaalisten ja yhteiskunnallisten SANKTIOIDEN takia sen käytössä ei ole mitään vitun järkeä.
Itse aijon kyllä joskus varmasti kokeilla kannabista, mutta sellaisessa maassa jossa sen käytöstä ei tule mitään, ja voin olla varma että pössyttelen aitoa tavaraa, enkä mitään synteettistä paskaa, tai bilteman lakassa uitettua pilveä.
Tässä vielä vaiheet:
1.Anna pojalle vitusti huutoa
2.Katsokaa yhdessä kannabis aiheisia dokumentteja, ja valista poikaa huonosta kannabiksesta ja siitä miten kuseen diilerien takia voi joutua
3.Anna pojalle omaa tilaa ja seuraa tilannetta vaivihkaa
4. jos toimit oikein, poika ei enää käytä kannabista, tai sitten kasvattaa sen itse, ja käyttää sitä vastuuntuntoisesti (kuten alkoholiakin pitää käyttää) ettei tule elämään ongelmia.
Kyllä se on huumetta.Nyt kannattaa lähettää se minulle laboratorio tutkimuksia varten.Laita postiin nimellä
Komisario Sisu
Poste Restantte
Riihimäki
15 kesänen poika kirjoitti:
Olen itsekkin nuori, ja voin kyllä sanoa heti että hasista on tuolla perusteella....
4. jos toimit oikein, poika ei enää käytä kannabista, tai sitten kasvattaa sen itse, ja käyttää sitä vastuuntuntoisesti (kuten alkoholiakin pitää käyttää) ettei tule elämään ongelmia.
Tosi hyvä ehdotus, kun vittu kasvattamisen kiinnijäämisestä vasta oikeesti ongelmia tulisi.
Kyllä on parempi ostaa jostain satunnaiseen käyttöön kun itse kasvattamien perkele...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee sellaiset olot, ettei voi puhua edes samassa lauseessa pilven kanssa.
Niinpä, kovat huumeet ja niiden sekakäyttö ovat varmaan sellaisia.
No, alkoholi on laillista ja tenox yleisesti määrätty nukahtamislääke. Paljon puhutaan, että bentsojen ja alkoholin kombottelu on vaarallista ja onhan se, mutta kyse on määristä. Pari 20 mg tennaria ja muutama kalja ei todellakaan riitä ole tappamaan aikuista ihmistä. Mutta tennarit ovat helposti paras bentso jos niillä hakee oloja ja pari kaljaa boostaa kivasti tenoxia. Se tehostaa sen voimaa ja tuo siihen mukanaan sellaisia puolia, joita tematsepaamissa ei itsessään ole.
Mulla myös aina TENOX kotona. Ihan kiva jos haluu vähän "relata"...
Olen itsekkin nuori, ja voin kyllä sanoa heti että hasista on tuolla perusteella. Itse en ole ikinä mitään huumeita kokeillut, alkoholia kyllä. Kannabiksessa ei ole se huonoa että se tuhoaisi elämän jne. Vaan se että tää meidän yhteiskunta on laatinut sellaisen huumepolitiikan, että kokeilusta jo menee kaikki vituiksi. Sanoisin että anna korville pojalle, itselle on ainakin mennyt sillä päähän asiat ja perkele en todellakaan voi sanoa että olisin "traumatisoitunut" tms. paskaa. Koulu menee hyvin, ja en muutenkaan voi väittää olevani sieltä tyhmimmästä päästä. Anna pojalle kuva että perhe hylkää jos lähtee huumeisiin. Ja jos poika on fiksu, se tajuaa olla koskematta niihin ja käyttää tällä hetkellä laillisia päihteitä sitten myöhemmin kun budi on laillista, sillä ei ole mitään väliä käyttääkö sitä vai alkoholia. Kannabis on turvallisempaa kuin alkoholi, mutta tällä hetkellä sosiaalisten ja yhteiskunnallisten SANKTIOIDEN takia sen käytössä ei ole mitään vitun järkeä.
Itse aijon kyllä joskus varmasti kokeilla kannabista, mutta sellaisessa maassa jossa sen käytöstä ei tule mitään, ja voin olla varma että pössyttelen aitoa tavaraa, enkä mitään synteettistä paskaa, tai bilteman lakassa uitettua pilveä.
Tässä vielä vaiheet:
2.Katsokaa yhdessä kannabis aiheisia dokumentteja, ja valista poikaa huonosta kannabiksesta ja siitä miten kuseen diilerien takia voi joutua
Minä vanhenpana olen vain kertonut että alkoholi ja muut päihteet eivät sovi alaikäisille ja kehittyville ihmisille.
Sitten kun on täysi-ikäinen ja tulee toimeen omillaan niin tekee mitä tahtoo ja perhe luottaa siihen ettei mokaile koska on aikuinen ja vastuullinen ihminen.
Minusta nuoressa joka edes kokeilee alaikäisenä alkoholia tai pilveä on jotain vialla. Siinä iässä pitäisi korkeintaan pussailla ja pidellä kädestä jotain kivaa saman ikäistä.
Eihän siinä ole mitään järkeä että haluaa vahingoittaa omia aivojaan ja terveyttään herkässä iässä. Minusta tässä on vanhemmat epäonnistuneet jos nuori edes lähtee kokeilemaan.
On ihan eriasia syödä se marihuonakeksi sitten aikuisena omassa asunnossaan tai puistossa, konsertissa tms, kuin alaikäisenä jossain seurassa jossa on vanhempia ihmisiä jotka odottelee että voivat käyttää seksuaalisesti hyväksi.
Tämä aspekti on aina olemassa kun nuori lähtee kokeilemaan päihteitä. Ne vanhemmat tyypit porukoissa saattaa olla mukana raiskausmielisinä. Tästä pitäisi kertoa naiveille nuorille varoitteena. Ei pelkästään se myrkyllinen alkoholi tai väsyttävä kannabis vaan uhka joutua hyväksikäytetyksi.
Vanhemmat on epäonnistuneet silloin kun nuori edes kokeilee alkoholia.
Sellaisia vanhempia jotka ostaa alaikäisilleen alkoholia. Sellaisia pitäisi vetää lättyyn ja lapset turvakotiin pois vanhemmiltaan.
Kannabis pitäisi laillistaa aikuisille välittömästi. Miten se onnistuu?
Huonoja vanhempia kirjoitti:
Tässä vielä vaiheet:
Minä vanhenpana olen vain kertonut että alkoholi ja muut päihteet eivät sovi alaikäisille ja kehittyville ihmisille.
Sitten kun on täysi-ikäinen ja tulee toimeen omillaan niin tekee mitä tahtoo ja perhe luottaa siihen ettei mokaile koska on aikuinen ja vastuullinen ihminen.
Minusta nuoressa joka edes kokeilee alaikäisenä alkoholia tai pilveä on jotain vialla. Siinä iässä pitäisi korkeintaan pussailla ja pidellä kädestä jotain kivaa saman ikäistä.
Eihän siinä ole mitään järkeä että haluaa vahingoittaa omia aivojaan ja terveyttään herkässä iässä. Minusta tässä on vanhemmat epäonnistuneet jos nuori edes lähtee kokeilemaan.
On ihan eriasia syödä se marihuonakeksi sitten aikuisena omassa asunnossaan tai puistossa, konsertissa tms, kuin alaikäisenä jossain seurassa jossa on vanhempia ihmisiä jotka odottelee että voivat käyttää seksuaalisesti hyväksi.
Tämä aspekti on aina olemassa kun nuori lähtee kokeilemaan päihteitä. Ne vanhemmat tyypit porukoissa saattaa olla mukana raiskausmielisinä. Tästä pitäisi kertoa naiveille nuorille varoitteena. Ei pelkästään se myrkyllinen alkoholi tai väsyttävä kannabis vaan uhka joutua hyväksikäytetyksi.
Vanhemmat on epäonnistuneet silloin kun nuori edes kokeilee alkoholia.
Sellaisia vanhempia jotka ostaa alaikäisilleen alkoholia. Sellaisia pitäisi vetää lättyyn ja lapset turvakotiin pois vanhemmiltaan.
Tota mitäs jos ensin pyrittäis eroon kateudesta, kiusaamisesta ja vihasta toisiamme kohtaan?
Pilvenpuolustajat voivat sanoa mitä tykkäävät, mutta totuus on että kun lapsesi polttaa hashista niin hän joutuu pakostakin tekemisiin huumekaupan kanssa (koska ei sitä ainetta muuten saa). Samat kauppiaat myyvät myös muita aineita. Syyllistyy huumausaine käyttörikokseen joka voi estää tietyille aloille tai työpaikkoihin pääsemisen. Esim IT alalla moneen projektiin vaaditaan suojelupoliisin turvallisuusselvitys joissa tuo rike näkyy x vuotta. Monilla työpaikoilla on nykyään pakolliset huumetestit vaikka muistaakseni kannabis ei näykään testeissä kovin pitkään käytön lopettamisen jälkeen.
Vaikki pilveä usein väitetään vähemmän vaaralliseksi kuin esim alkoholia niin kyseessä on kuitenkin tajuntaa muuttava aine. Tiedän kaksi tapausta joissa kannabiksen pössyttely on laukaissut paniikkihäiriön joka on sitten seurannut mukana pitkään. Itseltäni meni yliopistolla yksi opintovuosi harakoille kun tavallista tukevammista tötsyistä alkunsa saanut paniikkihäiriö teki luonnoille tai tentteihin osallistumisen mahdottomaksi. "Lääkitsin" ahdistusta sitten reippaalla alkoholilla mikä johti omiin ongelmiinsa kun oli aina aivan naamat kun uskaltautui ulos lähtemään. Voi olla että paniikkihäiriö olisi tullut muutenkin, mutta itselläni ensimmäinen kohtaus tuli liian vahvasta pilvestä.
KannattaaPuuttua kirjoitti:
Tiedän kaksi tapausta joissa kannabiksen pössyttely on laukaissut paniikkihäiriön joka on sitten seurannut mukana pitkään.
yleensähän on se on ihan kahvi, joka paniikkihäiriön laukaisee suurimmalla osalla.
päihteenä ja lääkkeenä kannabis on pääsääntöisesti erittäin vähähaittainen jopa todella runsaassa käytössä, sen on lääkekäyttö todistanut todella selvästi.
KannattaaPuuttua kirjoitti:
itselläni ensimmäinen kohtaus tuli liian vahvasta pilvestä.
ja on kannabiksen vika, kun sinä otat yliannostuksen, että pääsit valittamaan asiasta jälkikäteen?
Huonoja vanhempia kirjoitti:
yksi keino on alkaa noudattamaan nykyistä lainsäädäntöä, joka jo mahdollistaa sen, että kannabiksen käytöstä ja omaan käyttöön kasvatuksesta ei tarvitse syyttää, eikä rangaista.
ei tarvitse siis edes lakia muuttaa vaan riittää, että sitä ryhdytään noudattamaan.
Luultavasti on olemassa sellainenkin vaihtoehto, että ei polttele mitään. Onko siinä erityisen pahaa tai epämuodikasta.