Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Löysinkö pojan huoneesta huumeita?

Huolestunut ap
14.03.2017 |

Kyllä, olin penkomassa teinin huonetta, mutta aiheesta. Olen epäillyt että käyttää jotain kun käytös on muuttunut viimeisten viikkojen ajan.
No asiaan: eli löysin laatikosta pienen minigrip pussin jossa oli ruskea, noin pikkurillin kynnen kokoinen ruskea 'pala'. Tuoksuu puutarhalta/ kasvilta. Kun tulee kotiin niin mietin että pitäisin kunnon puhuttelun ja tivaan totuutta vaikka aamuun asti, en halua että pilaa elämänsä nuorena.

Kommentit (231)

Vierailija
221/231 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoja vanhempia kirjoitti:

Kannabis pitäisi laillistaa aikuisille välittömästi. Miten se onnistuu?

yksi keino on alkaa noudattamaan nykyistä lainsäädäntöä, joka jo mahdollistaa sen, että kannabiksen käytöstä ja omaan käyttöön kasvatuksesta ei tarvitse syyttää, eikä rangaista.

ei tarvitse siis edes lakia muuttaa vaan riittää, että sitä ryhdytään noudattamaan.

lakia joka puuttuu siihen mitä aikuinen ihminen syö kurkusta alas?

Neuvostoliitto meni jo ja se ei toiminut vaikka Neuvostoliitto yritti kovasti puuttua yksittäisten ihmisten elämään ja heidän mielipiteisiin.

Kannabiksen kieltolaki on hyvin Neuvostoliittohenkinen ja rajoittaa sanavapautta kiristämällä henkilöitä siten ettei voi avoimesti puhua myönteisesti kannabiksesta vaikkapa työpaikan kahvitunnilla. Se myös leimaa negatiivisesti käyttäjät ja suosii käyttäjien vihaamista mediassa haukkumanimityksin. Tästä kärsivät erityisesti lääkekäyttäjät.

Vierailija
222/231 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä voi varmaksi tietää ellet itse testaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/231 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anaboliset steroidit muuttavat sitä psyykettä, niistä pitäisi enemmän olla huolissaan, vaikka ei marihuanan käyttökään tietenkään hyvästä ole.

Vierailija
224/231 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin voitaisi ainakin kokeilla kannabiksen laillistamista. Jos ei se toimi niin sen kaupan voi palauttaa rikollisille.

Vierailija
225/231 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 kesänen poika kirjoitti:

Olen itsekkin nuori, ja voin kyllä sanoa heti että hasista on tuolla perusteella....

4. jos toimit oikein, poika ei enää käytä kannabista, tai sitten kasvattaa sen itse, ja käyttää sitä vastuuntuntoisesti (kuten alkoholiakin pitää käyttää) ettei tule elämään ongelmia. 

Tosi hyvä ehdotus, kun vittu kasvattamisen kiinnijäämisestä vasta oikeesti ongelmia tulisi.

Kyllä on parempi ostaa jostain satunnaiseen käyttöön kun itse kasvattamien perkele...

Omaan käyttöön kasvatuksesta tulee aivan kohtuuttomia tuomioita. Saahan sen kuulostamaan pahalta kun luetellaan huumausaineen käyttörikos, hallussapito ja kasvatus. Kolme syytettä kerralla. Sitten tuleekin ne kovemmat oheistuomiot. Potkut töistä/koulusta, voi mennä asunto ja ajokortti.

Laki se on mikä aiheuttaa kannabiksen suurimmat haitat.

Vierailija
226/231 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KannattaaPuuttua kirjoitti:

Tiedän kaksi tapausta joissa kannabiksen pössyttely on laukaissut paniikkihäiriön joka on sitten seurannut mukana pitkään.

yleensähän on se on ihan kahvi, joka paniikkihäiriön laukaisee suurimmalla osalla.

päihteenä ja lääkkeenä kannabis on pääsääntöisesti erittäin vähähaittainen jopa todella runsaassa käytössä, sen on lääkekäyttö todistanut todella selvästi.

Paniikkihäiriön laukaisevia kemikaaleja

Tietyt kemialliset aineet saattavat laukaista paniikkikohtauksen. Yksi tyypillinen esimerkki on alkoholi. Aluksi se vähentää ahdistusta, mutta sen poistuessa verestä seurauksena on ahdistus ja mahdollisesti paniikkikohtaus. Alkoholin käyttö voi aiheuttaa paniikkikohtauksia, eikä kyseessä tarvitse olla varsinainen liikakäyttö. Jokaisella on omat rajansa, joiden tunnistaminen voi kuitenkin olla vaikeaa. Toinen tunnettu paniikkihäiriötä voimistava asia on kofeiini. Runsas kahvin juominen, varsinkin krapulassa, voi yksistään laukaista joillakin paniikkikohtauksen. Kofeiinia on nykyisin kuitenkin monissa muissakin asioissa, eikä sen tunnistaminen ole aina helppoa. Teessä, kaakaossa, tummassa suklaassa, energiajuomissa, luontaistuotteissa ja tavallisissa flunssalääkkeissä voi olla kofeiinia. Jopa kofeiinittomassa kahvissa voi olla jäljellä kofeiinia. Herkkyys tämän suhteen vaihtelee, mutta joskus harvoin paniikkikohtaukset voivat loppua pelkästään sillä, että ihminen jättää kofeiinin kokonaan pois. Paniikkikohtaukselle voivat altistaa myös jotkin lääkkeet. Usein nämä ovat luonteeltaan jollain lailla kiihdyttäviä. Tietyt astmalääkkeet, jotkut yskänlääkkeet, nenäsuihkeet, hormonilääkkeet ja tietyt tulehduskipulääkkeet voivat joskus altistaa paniikkikohtaukselle. Monet lääkkeet ovat kuitenkin välttämättömiä, ja niistä onkin syytä neuvotella lääkärin kanssa. Omin päin ei lääkärin määräämiä lääkkeitä tule jättää pois vain siksi, ettei niistä tulisi paniikkikohtauksia.

Vierailija
227/231 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekkin nuori, ja voin kyllä sanoa heti että hasista on tuolla perusteella....

4. jos toimit oikein, poika ei enää käytä kannabista, tai sitten kasvattaa sen itse, ja käyttää sitä vastuuntuntoisesti (kuten alkoholiakin pitää käyttää) ettei tule elämään ongelmia. 

Tosi hyvä ehdotus, kun vittu kasvattamisen kiinnijäämisestä vasta oikeesti ongelmia tulisi.

Kyllä on parempi ostaa jostain satunnaiseen käyttöön kun itse kasvattamien perkele...

Joku Aarnion kaveriko siinä mainostaa tynnyrituotteittaan.? Eikö kauppa käy?

Vierailija
228/231 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vituttaako? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko se tynnyrihassis edes hyvää? Joskus harvoin on suomestakin saanut hyvää lätkää. Oma kukka pesi niin monet lätkät että kyllä siitä voi päätellä suomilätkän "laadun".

Vierailija
229/231 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vituttaako? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko se tynnyrihassis edes hyvää? Joskus harvoin on suomestakin saanut hyvää lätkää. Oma kukka pesi niin monet lätkät että kyllä siitä voi päätellä suomilätkän "laadun".

Jostain muistan lukeneeni, että joku oli saanut sitä käsiinsä ja putsannut sen biitin jatkeaineista, niin yli 60%  jotain paskaa siitä oli irronnut. Joo "laatua", hah hah

Vierailija
230/231 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen sivusta, miksi miksi suomessa ei jaeta sterifilt-filttereitä kun niillä pystyy suodattamaan yli 90% kaikesta paskasta, millä kamaa jatketaan?

Ei voi ymmärtää. Nämä filterit kehitettiin yli 20 vuotta sitten Ranskassa ja niiden avulla saa suodatettua pois lähes kaiken paskan ja jäljelle jää vain vaikuttava aine. Oikeasti nämä jatkeet, esim. maltot, ovat paljon tuhoisampia elimistölle kuin ne vaikuttavat aineet, mutta silti oikein mistään ei saa näitä filttereitä joilla ne voisi suodattaa pois.

Yritin etsiä, mutta en löytänyt yhtään (suomalaista) apteekkia joissa näitä filttereitä olisi myynnissä. Tässä olisi erittäin helppo tapa vähentää päihteistä johtuvia ongelmia, mutta jostain syystä Suomessa halutaan tässäkin asiassa maksimoida sairaanhoitokustannukset.

Samaten mistään ei saa injektioliuosta ilman reseptiä, joten sitten käytetäään keitettyä raanavettä. Onhan sekin parempi kuin keittämätön vesi, mutta injektiolius olisi silti paljon parempi vaihtoehto.

Puhtaiden neulojenkin jakaminenkin on vähän turhaa hommaa, kun oikein mistään ei saa niiden mukana sterifilt-suodattimia. Eikä injektioliuosta.

Vierailija
231/231 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sekoitat USAn ja Neuvostoliiton. Kieltolakihan on USAsta peräisin, sillä halusivat pitää latinot kurissa.