Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?

Vierailija
13.03.2017 |

Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...

Mitäs teillä muilla on?

Kommentit (709)

Vierailija
81/709 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasiko joku Morson? Eikös sopisi ihan aikuisten kauhuelokuvaan?

Vierailija
82/709 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se ihme ufosarja oli, joka tuli aikoinaan salasten kansioiden jälkeen...

Millennium?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/709 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kreikkalaista mytologiaa käsittelevän dokumentin, jossa käsiteltiin mm. Medusaa.

Muistan menettäneeni yöunet pitkäksi aikaa kun pelkäsin läheisteni muuttuvan kiveksi :D

Vierailija
84/709 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safiiri ja teräs myös minun muistikuvissani pelottava sarja!!!

Vierailija
85/709 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alfred J Kvakin jakso jossa Alfredin vanhemmat jää auton alle ja kuolee. Olin ehkä kolme kun näin sen ja muistan elävästi miten paha mieli siitä tuli.

Joskus pienenä näin myös vahingossa jotain pätkiä jostain 911-ohjelmasta joka perustui tosielämän hätäpuheluihin, oli vähän rankkaa kamaa.

Uinu uinu lemmikkini-leffan näin myös ihan liian nuorena, näin pitkään painajaisia siitä kissasta.

Onpas mulla ollut traumaattinen lapsuus :D

Alfredissa oli paljon ahdistavia kohtauksia. Esim. se, kun Alfredia syytettiin kuninkaan jalokiven tms. varastamisesta ja oltiinko jo uhkaamassa teloittamisellakin.

Toinen oli se, kun Alfred ja Korppi putosivat kaivoon ja olivat siellä vankeina, ja sitten se Karski Katti (josta lähti pedarivibat) yritti onkia ne sieltä kaivosta ja syödä ne.

Ja sitten vielä se jakso, jossa Alfred nukahtaa lapsenvahtina ollessaan ja näkee unta noidasta.

Sekin oli pelottavaa, kun Korppi oli hitlermäisesti nousemassa Vesimaan johtoon.

Vierailija
86/709 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä nuorena Linnut ja Hohto, 17-vuotiaalla lapsena Kaukometsän pakolaiset.

En vieläkään katso mitään sellaista, jossa tiedän olevan kauheuksia.

Vierailija
87/709 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisesti ohjelma,mutta pelkäsin pienenä mainosta,jossa oli savukiehkura ja "noidan" naurua(käheä-ääninen nainen).

Jotkut pätkät lastenohjelmista olivat ahdistavia,esim.Tipi ja Sylvester-jakso,jossa Tipi joi vahingossa Jekyll ja Hyde-lientä ja muuttui hirviöksi silloin,kun vain Sylvester näki.

Se ei ollut mainos vaan tuotantoyhtiö Broadcastersin tunnuspätkä. Naurava nainen on tuttuni.

Vierailija
88/709 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safiiri ja teräs ja jakso jossa tuli seinään outoja valoympyröitä.

Vierailija
89/709 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blondi tuli taloon sarjassa oli joku ihme pehmonukke tms mikä oli ihan karmiva. Tarkemmin en muista

Vierailija
90/709 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manaaja. Näin sen liian nuorena ja yhdistettynä aivopesuun siitä että henkimaailma on olemassa ja hyvä ja paha niin tuohan oli sopiva yhdistelmä karmeisiin painajaisiin pitkäksi aikaa.

Vierailija
91/709 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyseessä ei ole varsinaiset ohjelmat vaan tunnarit: ylen uutisten ja tv-nyttin tunnarimusat karmivat selkäpiitä vieläkin.

Mun veli rupesi usein itkemään, kun Emmerdalen tunnari alkoi soida.

Se oli musta jotenkin outoa, sillä musta se tunnari ei ole erityisen surullinen. En tiedä liittyikö hänellä jokin trauma siihen tunnariin vai miksi sen kuuleminen teki hänet surulliseksi (saattoiko kehitysvammaisen veljeni aivoissa tapahtua jotain "erikoista", joka tuon itkun laukaisi?). Muuten hän ei itkenyt mitenkään erityisen paljon, en edes muista hänestä muita itkemisiä kuin tuon Emmerdalen tunnariin liittyvän.

Vierailija
92/709 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein miettinyt, että tietääkö lapsille suunnattujen elokuvien ja sarjojen tekijät kuinka traumaattisia jotkut asiat oikeasti ovat lapsille, vai eivätkö enää aikuisen näkökulmasta tätä ymmärrä? Vai onko tarkoituksena oikeastikin traumatisoida lapsia, opettaa ns kovin keinoin oikeaa ja väärää?

93/709 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisesti ohjelma,mutta pelkäsin pienenä mainosta,jossa oli savukiehkura ja "noidan" naurua(käheä-ääninen nainen).

Jotkut pätkät lastenohjelmista olivat ahdistavia,esim.Tipi ja Sylvester-jakso,jossa Tipi joi vahingossa Jekyll ja Hyde-lientä ja muuttui hirviöksi silloin,kun vain Sylvester näki.

Se ei ollut mainos vaan tuotantoyhtiö Broadcastersin tunnuspätkä. Naurava nainen on tuttuni.

Mä en ole koskaan tulkinnut sen naurua noitamaiseksi, jos nyt puhutte mistä luulen. Se lyhyt pätkä mikä tuli joidenkin ohjelmien lopussa? Musta tausta, johon tulee tavallaan sydämen muotoinen savu? Eikö se nainen enemmänkin kuulosta vähän "kiihottuneelta". Muistan kun vanhempamme kokivat sen jotenkin kiusalliseksi. (Olivat muutenkin estoisia.)

94/709 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärpänen (elokuva). Katsoin tän joskus 7-vuotiaana ollessani yökylässä kaverin luona. Kaverin vanhemmat antoi meidän katsoa, vaikka K-18 leffa :D (omat vanhemmat ei olis ikinä antaneet ja hyvä niin, koska traumat jäi..)

Vierailija
95/709 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksalainen lastenohjelma, jonka alussa kukko menetti kaikki höyhenensä, kun auto ajoi niin kovaa ohi, että höyhenet pölisivät :D Tämä oli joskus v. 1979 tai 1980. En halunnut koskaan katsoa tätä kohtaa, vaan tulin töllön ääreen vähän myöhemmin :)

Hirveää. Voin hyvin kuvitella, että tämä oli traumaattista. Kaikkea sitä lapsille näytetäänkin...

Ylipäätään hiusten (ja höyhenten) menetykset olivat minusta lapsena pelottavia teemoja. 80-luvulla tuli amerikkalainen nuortenelokuva Operaatio pähkinävoi, jossa poika kaljuuntui yhtäkkiä. Näin siitä painajaisia.

96/709 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AASI MORSO JA MOURU!! HYI HELVETTI SITÄ MORSOA :DD

97/709 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumien taikurihattu-episodi missä muumipeikko muuttuu hatusta siksi friikiksi.

98/709 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on mun nikki ja hieno onkin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan tulkinnut sen naurua noitamaiseksi, jos nyt puhutte mistä luulen. Se lyhyt pätkä mikä tuli joidenkin ohjelmien lopussa? Musta tausta, johon tulee tavallaan sydämen muotoinen savu? Eikö se nainen enemmänkin kuulosta vähän "kiihottuneelta". Muistan kun vanhempamme kokivat sen jotenkin kiusalliseksi. (Olivat muutenkin estoisia.)

Joo,nykyään pitäisin sitä naurua viekoittelevana,mutta pienenä se jostain syystä oli ahdistava 😂

99/709 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajankohtaisen kakkosen tunnari

Luulin olevani ainoa. Kivaa kun löytyy vertaisryhmää :)

100/709 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ihan pienenä unta, että telkkari ei mennyt kiinni, kun ohjelmisto loppui.

Ketään ei ollut kotona, vaikka huusin. Lopputunnus alkoi huutaa täysillä ja MTV:n mainospöllö tuli telkkarista ulos ja hyökkäsi.

Hyi helv...pelkäsin sitä pöllöä varmaan 10 vuotta.