Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?
Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...
Mitäs teillä muilla on?
Kommentit (709)
Yöjuttu 70-luvulla oli tosi pelottava kymmenvuotiaalle. Harmi kun ei ole tullut uusintana mistään. YouTubesta olen onnistunut löytämään kokonaisia jaksoja. Ovat vieläkin hyviä. Etenkin osa "Nukke" jäi mieleen karmivana.
Pingusta se jakso missä se helvetin mursu nousee avannosta,hyi hyi hyi
Oli muistaakseni Kotikatu ohjelma pyörimässä, ja jollain vanhalla miehellä oli joku veritulppa(?) pottuvarpaassa. Oli just silloin puolukoitten puhdistuskausi ja siinä samalla niitä puhdistettiin. No sitten siinä sen vanhan miehen hoitaja alkoi kauhistelemaan ja ruudulle lävähti kuva pottuvarpaassa olevasta veripallukasta! Siis missä tahansa muualla kuin pottuvarpaassa herrantähden kuvitelkaa nyt sen päälle liiskaantuminen..
outoa että tää on niinkin pieni asia monien vuosien takaa mutta silti tulee tasaisin väliajoin mieleen, ei nyt traumaattinen kokemus mutta tosi ällöttävä ja jäi puolukoistakin paha olo kun se veri näytti puolukalta ja siinä samalla niitä käsiteltiin.. yöööhh :D
Ei ruusuja kerjäläisille..taisi olla sarja jos muistan oikein. Oli joku antiikkikauppa ja jotenkin pelottava ja ahdistava tunnelma..muistaako muut?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...
Mitäs teillä muilla on?
Stephen Kingin IT? Tais aiheuttaa pelletraumoja aika monelle. Siitähän on tulossa uusi versio. Vai onko jo tullut? Senhän takia niitä pellepelottelijoitakin liikkui joku aika sitten.
Mulla se Pikkukakkosen Varokaa heikkoja jäitä -lopetus oli jotenkin ahdistava kateltava pienenä. Jotenkin se musiikki ja kaikki oli siinä inhan karmaisevaa.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi-tv. Mikään muu ei ollut niin pelottavaa kun tosi elämän pahat ihmiset.
Poliiti-TV:stä muistan ikuisesti sen, kun siinä näytettiin turvakamerakuvaa pahoinpitelystä, jossa miehen pään päällä pompittiin. Ja se pää jousti kuin potkupallo, kun se sekopää hyppi siihen päälle.
Pelkäsin sitä esim.Speden sarjoissa esiintynyttä pianistia, Aarno Raninenko se oli? Pelottavat kasvot.
Prisoner oli kans ahdistava:
http://www.imdb.com/title/tt0061287/
Se leijuva pallo, ääääääääääk:
http://www.comicforum.de/attachment.php?attachmentid=12701
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/0b/6f/b7/0b6fb72d6a60fe9…
Vierailija kirjoitti:
Pingusta se jakso missä se helvetin mursu nousee avannosta,hyi hyi hyi
Tässä vielä linkki jotta saatte tekin traumoja, mursu kohdassa 9:00->https://youtu.be/x3YZmfgEhgI
Tuossa myös muita ketjussa mainittuja kammotuksia.
Pelottaako?-sarja oli enimmäkseen aika lälly, mutta oli siinä muutama jännittävä jakso. Pahimmat oli Nosferatu-jakso ja sitten sellainen, jossa lapset olivat kai tietämättään joitain avaruusolioita. Tässä on tuosta jaksosta kuva, joka on syöpynyt mieleen: http://25.media.tumblr.com/tumblr_lnsrquSnWC1qjux83o1_500.jpg
Ei varsinaisesti ohjelma,mutta pelkäsin pienenä mainosta,jossa oli savukiehkura ja "noidan" naurua(käheä-ääninen nainen).
Jotkut pätkät lastenohjelmista olivat ahdistavia,esim.Tipi ja Sylvester-jakso,jossa Tipi joi vahingossa Jekyll ja Hyde-lientä ja muuttui hirviöksi silloin,kun vain Sylvester näki.
Alfred J Kvakin jakso jossa Alfredin vanhemmat jää auton alle ja kuolee. Olin ehkä kolme kun näin sen ja muistan elävästi miten paha mieli siitä tuli.
Joskus pienenä näin myös vahingossa jotain pätkiä jostain 911-ohjelmasta joka perustui tosielämän hätäpuheluihin, oli vähän rankkaa kamaa.
Uinu uinu lemmikkini-leffan näin myös ihan liian nuorena, näin pitkään painajaisia siitä kissasta.
Onpas mulla ollut traumaattinen lapsuus :D
Vierailija kirjoitti:
Hämäriä muistikuvia kahdeksankymmentäluvulta: Joku hukkunut (hukutettu?) ilmestyi aina (murhaajan?) uneen. Muistaako kukaan näin vähillä spekseillä?
Oliko suomalainen? Sellainen sarja on kuin Painajainen. Pääosassa Eero Melasniemi. Esittää taiteilijaa, joka on jonkun onnettomuuden seurauksena ollut jonkun aikaa koomassa ja menettänyt muistinsa. Palaa kylään jossa hänellä on talo/mökki ja tontilla kiinni suljettu kaivo. Alkaa muistaa pikkuhiljaa asioita, kun joku nainen pyytää häntä maalaamaan taulun kadonneesta tyttärestä...
Tämän sarjan tunnelma kammotti minuakin, olin alle 10-vuotias silloin kun se tuli telkkarista.
Mullakin ehdottomasti Hiidenvirta. Lisäksi kotimaiset sarjat Painajainen + Kuolema savolaiseen tapaan.
Elokuvista Candyman, Hohto, Hellraiser, Omen
Child's Play (Hammer House of Mystery and Suspence)
Perhe herää huomatakseen olevansa lukittuna omaan kotiinsa. Ikkunat ja ovet muurattuina umpeen.
SPOILERI
(lopussa paljastuu, että elävät nukkekodissa)
Morso... siis Aasi, Mouru ja Morso. Tuli 1999 Pikku Kakkosella kun olin lapsi. Jos ette tiedä mikä on morso googlatkaa Morso.
Kotikadun tunnari. Kyllä... :--D
Pelännyt varmaan että mitä tuolta ikkunasta näkyy. Oon ollut sarjan alkaessa pari-kolme -vuotias.
Ranskalainen elokuva Pirulliset.
Gohstbusters 2? Siinä on sellainen taulunhenki, joka täyttää rakennuksen limalla ja varastaa jonkun vauvan... minulle selvisi vasta aika myöhään, että kyseinen elokuva on komedia, eikä kauhu elokuva. Hrrr... kamala.