Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?
Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...
Mitäs teillä muilla on?
Kommentit (709)
Vierailija kirjoitti:
Juhan af Grannin sarja ufoista.
Sama. Mun vanhemmat kertoivat mulle kyllä sarjan aikana että nämä on tämmöisiä aikuisten satuja eikä semmoisia ufoja oikeasti ole. Ja uskoinkin sen älyllisesti, mutta silti pelkäsin ihan hemmetisti kävellessäni esim. pimeitä maaseudun teitä koulusta kotiin tai kouluun. Jokin osa minua oli varma, että pian tulee taivaalta joku säde ja minut kaapataan silvottavaksi lääketieteellisiin kokeisiin tai muuten vaan. Tai minuun laitetaan joku laite aivoihin.
Olin vissiin nelosella kun telkkarista tuli Psyko... kinusin äidiltäni lupaa katsella sen hänen kanssaan. Ei ehkä olisi pitänyt, monta iltaa pelotti mennä nukkumaan. Toinen oli safiiri ja teräs, ehkä vähän turhan jännä katsottavaksi yksin viitosluokalla 😩
Vierailija kirjoitti:
En muista itse elokuvaa, ainostaan kohtauksen jossa wc-pöntöstä tuli käsi. Itse asiassa en muista sitä tarkkaa kohtaustakaan enää, vain sen että kun nuorena vuosia mietin pöntöllä sieltä mahdollisesti ilmestyvää kättä, niin se johtui tuollaisesta elokuvan kohtauksesta. Piti aina tarkistaa, ettei siellä näy kättä.
Vierailija kirjoitti:
...joka siis olisi kouraissut pepusta, ei mitään lilluvaa irtokättä.
Nää siis kuului yhteen, tulipas monta viestiä välissä. :D
Heikki Hietamies Lauantaitansseissa
70-luvulla Pertsa ja Kilu. Soittorasia.
Hui.
Vierailija kirjoitti:
Salatut elämät ja se Tyyne Puustisen murha, joka ei kai koskaan selvinnyt.
Se murhaaja oli Aki Nikkinen
ET jonka katsoin koulussa kolmannella luokalla. En tiedä mikä siinä niin pelotti mutta itkin ihan illalla, kun en uskaltanut mennä nukkumaan.
V-sarja. Tappajahait, Twin Peaks, Uinu uinu lemmikkini-leffa
Elokuva Kierreportaat. Ja Pidättekö ostereista.
Hitsi kun jotkut kauhuleffat käyttää peilejä pelotteluun. Peilejä kun on jokaisella ihmisellä ja niihin katsotaan usein. Välillä (jos on vaikka univajetta, josta seuraa sellainen vainoharhainen olo) vieläkin pelottaa peilit.
Paholaistalo-elokuvassa oli mielestäni tosi karmiva peilikohtaus. En kyllä muista mitä siinä tapahtui, mutta siinä kohtauksessa raskaana oleva nainen katsoi peiliin... Onneksi en enää muista!
Hitchcockin Linnut. Salaa katsoin lapsena kaverin kanssa ja sen jälkeen pelkäsin ihan hulluna kaikkia variksen kokoisia lintuja ulkona.
Toi Twin Peaksin Bob oli myös kammottava, vaikka olinkin sarjan tullessa sen verran vanha, että ei varmastikaan iän puolesta olisi pitänyt pelottaa. Pelotti silti.
Alkuperäinen The Thing from Outer Space -leffa
Saksalainen lastenohjelma, jonka alussa kukko menetti kaikki höyhenensä, kun auto ajoi niin kovaa ohi, että höyhenet pölisivät :D Tämä oli joskus v. 1979 tai 1980. En halunnut koskaan katsoa tätä kohtaa, vaan tulin töllön ääreen vähän myöhemmin :)
V- sarja oli kamala! Hyi! Ne liskot olivat muistaakseni Siriukselta. Vieläkin muistan sen kun ne ottivat naamion pois, yäk! Joku ihmissusi-sarja oli myös kamala, pelkäsin niitä kohtauksia missä päähenkilö muuttui ihmissudeksi. (En muista sarjan nimeä.) Olin ala-asteella kun nuo sarjat tulivat telkkarista. Tappajahai oli muuten pelottava myös.
Hyi joskus lapsena tuli sellainen sarja kun Pelottaako. Näin painajaisia.
Pelottaako? (Are you afraid of the Dark?) -sarjan alkutunnari! Myöhemmin kun sarjaa esitettiin, alkutunnaria ei taidettu enää kokonaisuudessaan näyttää.
Muutenkin jotkut sarjan alkupään jaksot olivat aika pelottavia, vaikka lasten sarja olikin.
...joka siis olisi kouraissut pepusta, ei mitään lilluvaa irtokättä.