Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luettele Suomen eliittilukiot

Osuuko samoja?
13.03.2017 |

mun mi

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja myös ne maakuntayliopistoissa opiskelleet hakee ja pääsee töihin Helsinkiin. Esim. Joku törttö käyttää vuosia sisäänpääsyyn Helsingin lääkikseen, toinen menee heti lukiosta maaseudun lääkärikouluun ja käyttää samat vuodet väikkäriin ja/tai työkokemukseen ja menee sitten työnhaussa kirkkaasti ohi ja ura etenee.

Missä ihmeessä on ”maaseudun lääkärikoulu”? Viikin eläinlääkis?

Vierailija
62/65 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lärkan. Loppui kaikki kiusaaminen. Kaikilla sama päätös: saada hyvä tukevaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä olen jonkinlaisen eliittilukion käynyt, en mitään Suomen eliittiä mutta paikallisesti kyllä, ainakin meidän kaupungissa lukio, jossa opetetaan latinaa ja muinaiskreikkaa, on eliittilukio.

Ero yläasteeseen oli aivan valtava. Kertalaakista loppui kaikki älämölö, vaatteisiin syljeskely, kampittaminen käytävillä jne. mikä oli ollut arkimeininkiä yläasteella. Sen sijaan lukio oli täynnä siistejä ja hiljaisia pikkuaikuisia, jotka halusivat olla niin aikuisia kuin mahdollista; osa kulki puvussa ja kravatissa, melkeinpä kaikki kantoivat salkkua. Tunsin heti olevani ns. omien keskuudessa, enkä taistelukentällä vihollisten ympäröimänä. En minä teistä tiedä, mutta omasta mielestäni tämä on aivan valtava positiivinen ero.

Vierailija
64/65 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL. Eliittilukiot. Niiden kaiken materiaalin lukee kuukaudessa. XD

Vierailija
65/65 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna:

1. Ressu

2. Norssi (HKi)

3. Otis

4. Kulosaari

5. Sibis

6. Norssi (Tampere)

7. TYK (HKI)

8. Märsky

9. Oulun lyseo

10. Haukilahti

Meillä poika pääsi top10-lukioon, on ollut tyytyväinen.