Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä kuoleminen tuntuu?

Vierailija
13.03.2017 |

Mietin vain.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan täällä oleva tuskin pystyy kertomaan.

Vierailija
2/7 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naputtele sun viisauden hammasta HB-lyijärin tylpällä päällä samalla kun hivelet vasemmalla kädellä kampelaa ja kuuntelet jäätelöauton tunnaria vanhasta monoradiosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä kun en oo koskaan kokeillu. Eikä kukaan kokeillu oo koskaan kertonu.

Vierailija
4/7 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kohtuu eläväistä porukkaa ollut, vaikka ei aina juttujen tasosta uskois. Riippuu varmaan kuolintavasta.

Vierailija
5/7 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen ollut lähellä kuolemaa. Toisella kertaa elinvoima hiipui pikkuhiljaa pois ja mitään ei voinut tehdä. 90% 85% 80% 75% jne.. kunnes taju lähti.

Toinen kerta oli euforinen kun olin autokolarissa tajuton. Koko keho oli pumpattuna täyteen hyviä aineita. Kandee lähteä tuolla jälkimmäisellä tavalla.

Sinkkumies

Vierailija
6/7 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus minäkin mietin, miltä se viimeisen rajan ylittäminen tuntuu ihmisestä, joka on tajuissaan kuolinhetkellä eikä ole unessa.

Katsoin joskus Youtube-videon, jonka keski-ikäinen amerikkalainen mies oli kuvannut kuolevasta, vanhasta äidistään. Kuolinvuoteen ympärillä oli muitakin perheenjäseniä. He olivat kristittyjä ja puhuivat kuolevalle Jeesuksesta ja taivaaseen pääsystä. Kuoleva hengitti siinä vaiheessa vain n. kymmenen kertaa minuutissa, voimakkaita hengenvetoja, mikä on tyypillistä viime hetkillä. Hän ei puhunut mitään, mutta vaikutti joten kuten ymmärtävän perheenjäsenten puheet. Hänellä oli enimmäkseen silmät auki.

Videosta oli editoitu varsinainen kuolinhetki, aivan ymmärrettävästi. Kun video jatkui, nainen oli jo kuollut ja poika sulki hänen silmänsä. Perhe lauloi jotain virttä vuoteen äärellä.

Eipä siitä videosta hullua hurskaammaksi tullut. Mysteeri se kuolemisen kokemus edelleen on. Jokainen meistä tulee sen joskus kokemaan. Tajuissaan ja hereillä kuolemisessa on puolensa, vaikka useimmat toivovat kuolevansa tiedottomassa tilassa.

Vierailija
7/7 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa olen ollut lähellä kuolemaa. Toisella kertaa elinvoima hiipui pikkuhiljaa pois ja mitään ei voinut tehdä. 90% 85% 80% 75% jne.. kunnes taju lähti.

Toinen kerta oli euforinen kun olin autokolarissa tajuton. Koko keho oli pumpattuna täyteen hyviä aineita. Kandee lähteä tuolla jälkimmäisellä tavalla.

Sinkkumies

Mäkin olin pahassa kolarissa  kauan sitten - näin vaan niinkuin hidastettuna sen törmäämisen, sitten seuraavaksi mitä tajusin oli, että jotain tulee hirveesti päästä, niin etten näe mitään - verta.

Tapaturma-asemalla vaan tikkejä päähän hirveesti - vieläkin kalju kohta jäljellä.