Multa poistetaan huomenna yläviisuri, pelottaa hirveästi
Apua kamala paniikki! Toinen viisuri poistetaan sitten ensiviikolla. Alhaalla olevia viisaudenhampaita ei vielä oteta pois.
Kommentit (29)
Ei sitä kannata pelätä. Se ei satu, kunnon puudutukset vaan.
ylä viisureissa on yleensä suorat (helpot poistaa) juuret, paranee nopeesti, ei huolta.
Minulta tuki pala aivoja juurten mukana.
Yläviisurin poisto on nakeista helpoin. Yleensä siihen menee puudutuksen jälkeen aikaa noin minuutti kaksi. Lähtee helposti, nopeasti ja kivuttomasti. Alaviisurit voivat olla hankalampia, mutta ei kukaan niidenkään poistoon kuollut ole. :) Pelko pois, voin melkein luvata, että poiston jälkeen ihmettelet, että näinkö nopeasti ja helposti kaikki sujui!
Voi kiitos tsemppauksista ja viesteistä muutenkin! Mietin tuota rauhoittavaa, kun kotona odottaa vauva, että kuinka paljon se vie keskittymiskykyä. En imetä, että siitä ei ole huolta kylläkään.
Ap
http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/merkel%20turkki%20pakolaissopimus-…
Minua pelottaa enemmänkin Merkelin salaiset sopimukset pakolaisista
Nio höpön höpön. Nykyiset puudutukset toimii nopeasti ja pitää tosiaan kaiken tunnon poissa. Ehkä kuulet jotain rutinaa, mutta mitään ei tunnu.
Sitten vaan kotiin huilaamaan ja vähän särkylääkettä naamaan. Nou big deal todellakaan.
Mulla otettiin kans kaks kerrallaan ja se siitä.
Miehelläni oli niin isot ja vänkyrät juuret niissä, että ne piti ensin paloitella siinä leuassa ollessa ja sitten irroitella palat pois. Mutta ei sekään tuntenut mitään, kun puudutus lauloi...
Multa poistettiin Ylä - ja alaviisurit tänään. Pelotti kamalasti, mutta ihan turhaan. Se meni hyvin ja oli ohi tosi nopeasti. Tsemppiä!
Ei kannata oikeasti jännittää! Ei ole paha ollenkaan vaikka niin voisi kuvitella. Jos on tulehtunut niin sitten on asia erikseen.
Mulla meni suu huonoon kuntoon raskausaikana jostain syystä ja olen ollut tänä vuonna jo useamman kerran hammaslääkärissä porattavana, joten se ei enää pelota. Siedätys toimii :) Puudutuksen olen ottanut joka kerta ja se on kyllä yksi maailman hienoimmista keksinnöistä. Jotenkin vain pelottaa kun hammas otetaan kokonaan irti.
Ap
Ainoo mitä tunnet on painetta mikä tuntuu vähä inhottavalta mutta ei satu jos on kunnolla puudutettu ja eikä sekään kestä kauaa :)
Kiitos oikeasti kannustuksesta ja kokemusten jakamisesta!
Ap
Juu sinne vaan lauteille. Itse menin särkypäivystykseen joku aika sitten. Hl sanoi, että ylävisari on syy särkyyn. Ja että poistetaan se. Minä että ihanko nyt heti ja tässä? No ei siinä kauaa hapannut kun hammas oli pihdeissä. Suosittelen :)
Itselläni viisurit eivät edes kipuile, joten sekin on varmaan aika positiivinen asia kun ei ole tulehdusta.. :D
Ap
Mä pelkäsin kans ensin, otettiin molemmat ylhäältä. Ne sit suorastaan vaan tipahti alas. Ei sattunu yhtään.
Puuduttavat hyvin, ei satu. Minusta poraaminen (vaikka silloinkin puudutettu) tuntuu epämiellyttävämmältä. Toki jälkeenpäin on pari päivää ruokailua häiristevä, mutta ei muuta. Tsemppiä!
Älä pelkää, ei se ole ollenkaan paha operaatio. Puudutuksessa et tunne mitään ja ei mene kuin hetki kun hammas on irti. Minulta vedettiin alhaalta ja ylhäältä kerralla, ei ollut ollenkaan traumaattinen kokemus. Monesti hampaan paikkaaminen on inhottavampaa ja ainakin aikaa kuluu enemmän. Hyvin se menee!
Toivottavasti menee hyvin! Mulla ainakin napsahti nopeasti pois. Ajattele vaikka, että sen jälkeen on suussa enemmän tilaa. Kuulostaa ehkä hölmöltä, mutta tää auttoi mulla mielikuvana.
Eikö kellään muuten ole sattunut puudutus? Mulla oli kerran niin kivulias puudutus etuhampaisen alueella, että meinas taju mennä. Olisi hauska tietää enemmän miten se puudutus oikein tehdään.
Mutta huom. ap, tämä ei pelotteluna sulle, lääkärikin sanoi että just yläetuhampaiden puudutus, nenän alue, on herkintä aluetta.
Pyydä rauhoittava lääkitys, pelko poistuu.