Tuskaa! Baronan yksinpuhe-videohaastattelu. Tuntuu kamalan luonnottomalta
Ei vaan tunnu kivalta mumista webbikameralle jotain. Vinkkejä, neuvoja tai tsemppejä?
Kommentit (49)
Ryhmähaastattelu on toinen merkki ettei työnantaja jaksa panostaa tyontekijöihinsä edes yksilöhaasatteluun uhratun ajan verran.
Sori mutta niin kiire ei saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hirveältä 😰
Mikä tossa on ideana? Eka olet laittanut hakemuksen, sitten olet saanut kutsun videohaastatteluun joka on yksinpuhelu eli toisessa päässä ei ole ketään ja sun vaan pitää puhua jotain siihen? Jos noin niin eikö se ole hirmu vaikeaa kun kukaan ei esitä kysymyksiä? Ja jos tuosta selviää niin mistä tietää saiko työn? Tuleeko videohaastiksen jälkeen kutsu oikeaan haastatteluun vai 😂😂
Mä toivoisin ettei ihmiset periaatteen vuoksi hakisi näihin paikkoihin, koska tuo tulee yleistymään jos ihmiset sortuu noihin
Pelkän hakemuksen perusteella ei esim. hakijan luonteesta saa minkäänlaista käsitystä ja se on ainakin myyntityössä hyvin ratkaiseva tekijä. Myös ääni ratkaisee ja sekään ei paperista tule esille.
Videohaastatttelu kertoo myös hakijan luovasta ongelmanratkaisukyvystä, kun nimenomaan ei ole valmiita kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hirveältä 😰
Mikä tossa on ideana? Eka olet laittanut hakemuksen, sitten olet saanut kutsun videohaastatteluun joka on yksinpuhelu eli toisessa päässä ei ole ketään ja sun vaan pitää puhua jotain siihen? Jos noin niin eikö se ole hirmu vaikeaa kun kukaan ei esitä kysymyksiä? Ja jos tuosta selviää niin mistä tietää saiko työn? Tuleeko videohaastiksen jälkeen kutsu oikeaan haastatteluun vai 😂😂
Mä toivoisin ettei ihmiset periaatteen vuoksi hakisi näihin paikkoihin, koska tuo tulee yleistymään jos ihmiset sortuu noihin
Pelkän hakemuksen perusteella ei esim. hakijan luonteesta saa minkäänlaista käsitystä ja se on ainakin myyntityössä hyvin ratkaiseva tekijä. Myös ääni ratkaisee ja sekään ei paperista tule esille.
Videohaastatttelu kertoo myös hakijan luovasta ongelmanratkaisukyvystä, kun nimenomaan ei ole valmiita kysymyksiä.
Mikrofoni muuttaa yleensä äänen.
En suostu noihin. Skypehaastattelu ok kunon ihminen toisessa päässä, mutta yksinpuhelu jonnekin rekryvideolle en suostu. Rekry haluaa ulkoistaa oman työnsä työnhakijalle. hv
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hirveältä 😰
Mikrofoni muuttaa yleensä äänen.
Ei vaan ihminen kuulee itse oman äänen eri tavalla kuin muut. Nauhoitettu ääni on sitten se ääni, minkä muutkin kuulee.
Mä jätin Finskin haun kesken, kun en jaksanut ladata itsestäni videota. Olin kyllä panostanut hakemuksen ekaan vaiheeseen muuten, mutta jotenkin toi kelvollisen filmin tekeminen muodostui kynnyskysymykseksi.
Aaaahh.
Videohaastattattelu monologilla......
Paljas takapuoli kameran eteen fläpättämään ja dubattuna tiivitaavin äänellä monologi aiheena "kuinka juuri minä olisin sopivin kaaaaaiiikista maailman ihmisistä tähän työhön ".
Analysoikaa siitä saunaillan jälkeen pienessä maistissa hakijoidenne hellyttävän kömpelöille itsekehuvideoille hihitellen ,
puhuvan pyllyni sopivuus tiskin taakse asiakaspalveluun thank juu veri mats.
Kiinnittäkää huomiota metarilliseen editointiin.
Ai ei palkata ku pöljä videomonologi?
No kuule, ei sen väliä.
Vierailija kirjoitti:
Ryhmähaastattelu on toinen merkki ettei työnantaja jaksa panostaa tyontekijöihinsä edes yksilöhaasatteluun uhratun ajan verran.
Sori mutta niin kiire ei saa olla.
Ryhmähaastatteluista otetut työnhakijat joutuu yleensä stressityöhön jossa otetaan "työntekijästä kaikki irti" eikä välitetä muuten mitään-
Ollaan kiinnitetty oikein huomiota tähän , kysy vaikka tuttavapiiristä kokemuksia, esimerkkejä löytyy...
ryhmähaastattelu on aina pikku varoitus että duunissa jotain perseellään.....?
mua kanssa ärsytti kun hain yhtä ihan perus toimistohommaa ja olisi pitänyt tehdä joku videohaastattelu.. Kyllä ymmärrän, jos etsitään jotain myyntitykkiä, jonka tehtävänä on puhua suu vaahdossa, että katsotaan millainen ulosanti henkilöllä on, että laitetaan tuollainen videohaastattelu alkuun. Mutta jos hakee jotain ihna perus toimistohommaa, jossa ei edes tavata asiakkaita, niin mitä h"%#*in väliä sillä on miten pärjäät videolla... vai onko tämä nyt sitä, että ollaan keksitty joku uusi ja hieno kanava jota tarvitsee käyttää ihan joka haastatteluun.
Ja just se, kuka näitä analysoi......
Vierailija kirjoitti:
...Mutta mistä kumpuaa tämä kaupanalan esimiesten tarve korostaa itseään ja tehdä rekrytoinnista joku elämää suurempi projekti.
XXXXXLLL -kokoinen ego?
Jihaa me päästään pätemään...
HR on juuri se osasto missä kaikkia työelämän älyttömyyksiä ideoidaan. Itse en osallistuisi video"haastatteluun". Entisessä työpaikassani niitä analysoi parikymppiset opiskelijat, eikä edes välttämättä esimiehet, jotka lopullisen päätöksen tekevät.
Hain erääseen toimistohommaan, jossa työhön ei sisältynyt mitään mediaesiintymisiä eikä myymisiä eikä sellaisia. Mutta niin vaan tuli yllätyksenä kutsu videohaastatteluun (sitä ei lukenut rekryilmoituksessa). Sain meilin, että "kiitos hakemuksestasi, saimme tähän tehtävään 370 hakemusta. Olemme valinneet sinut jatkoon. Kutsumme nyt 10 parasta videohaastattelukierrokselle, ja sinä olet yksi heistä. Videohaastattelun perusteella valitsemme vielä kolme henkilökohtaisiin haastatteluihin paikan päälle".
Vierailija kirjoitti:
.... Olemme valinneet sinut jatkoon. Kutsumme nyt 10 parasta videohaastattelukierrokselle, ja sinä olet yksi heistä.
Videohaastattelun perusteella
valitsemme vielä kolme
henkilökohtaisiin haastatteluihin paikan päälle".
Terveisin Axl?
Vierailija kirjoitti:
Entisessä työpaikassani niitä analysoi parikymppiset opiskelijat, eikä edes välttämättä esimiehet, jotka lopullisen päätöksen tekevät.
Kiva.
Vierailija kirjoitti:
Mä skippaan tuollaiset suosiolla. Musta ei tallenneta livekuvaa minkään potentiaalisen työnantajan rekisteriin.
Joo toki kannattaa aina harkita kunnolla kaksi kertaa.
Nykyaikana ei välttämättä kannata lähettää netissä itsestään livekuvaa (tai no muutakaan) tuntemattomalle vastapuolelle analysoitavaksi.
Kiva kauhuskenaario : ooops mitä löytykään juutupeesta....
Vierailija kirjoitti:
Jos ei viitsi videota tehdä tuskin vaivautuu asiakastaan palvelemaan
"Heyyyy mai neim is leidi Marmelade..."
dai dai la la lai ja näin heiluu peppu ja peppu twerkkaa näin....
.............tuota mikä se työnkuva teillä olikaan?
Vierailija kirjoitti:
HR on juuri se osasto missä kaikkia työelämän älyttömyyksiä ideoidaan. Itse en osallistuisi video"haastatteluun". Entisessä työpaikassani niitä analysoi parikymppiset opiskelijat, eikä edes välttämättä esimiehet, jotka lopullisen päätöksen tekevät.
En halua uskoa tätä...
Vierailija kirjoitti:
En suostu noihin. Skypehaastattelu ok kunon ihminen toisessa päässä, mutta yksinpuhelu jonnekin rekryvideolle en suostu. Rekry haluaa ulkoistaa oman työnsä työnhakijalle. hv
Liian epämääräistä.
Ei mielestäni lainkaan hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
Laita katseluetäisyydelle kameran taakse kuva jostain läheisestäsi ja puhu sille. Olen käyttänyt tätä vinkkiä työnhakukoulutuksissani ja olen saanut positiivista palautetta siitä, että on paljon helpompaa rentoutua ja kuvitella kertovansa haastattelussa esiin tulevat asiat ystävälle/puolisolle/sisarukselle ym.
1. Laita mummosi kameran taakse ja dubbaa äänesi päälle.
Katso ettei mummo nukahda kesken monologisi , hankala leikata, (äänisynkata ) ja muutoinkin editoida kuorsaavasta suusta dynaamiseen myyntipuheeseesi.
2. Laita naapurin koira (firman logo-) lippis päässä kameran eteen ja dubbaa äänesi päälle.
Taustalle kivaksi äänimaailmaksi vaikkapa tinaturneri ja "simply the beeeest, better than all the rest..."
Katso että viedoklippi on viihteellinen.
Sillä muuta kuin viihdearvoa katselijoilleen ei tällaisilla videoilla käsittääkseni voi olla.
Vakavasti otettava ja hakijaa kunnioittava työhaastattelu muodostuu ana vuorovaikutuksellisesta kohtaamisesta ja täysin toisenlaisia avuja korostavista tekijöistä. Eritoten mikäli kyseessä palveluammatti joka painottuu asiakaskohtaamisiin.
Jollain tasolla ymmärrettävää on se, että media-video- ymv alalle SAATTAA olla (ei edes seilläkään!) videohaastattelu jossa hakija pitää joutuu piyämään jotain monologia.
Kuka/ketkä näitä videoklippejä analysoi? (kiusallinen ajatuksenakin)
Mihin ja keitä varten videot arkistoidaan?
Miksi tuollainen videohaastattelu muka on tarpeen jos 1 hakemus jo tehty?
Miksi yritys ei panosta sen vertaa työntekijöihinsä että kutsuu hakemusten perusteella kunnon henkilöhaastatteluun jossa ilman muuta vuorovaikutusta?
Videohaastatteluja ei kannata yrityksen joka ei videointiin/taltiointiin/elokuvacastingiin millään lailla liity järjestää hakijoilleen.
Se on täysin naurettavaa.