Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva, voimakas väsymys

Vierailija
13.03.2017 |

Mikä voisi olla jatkuvan väsymyksen taustalla? Minulla on kyllä ahdistuneisuushäiriö, mutta se on vaivannut jo vuosia. Tämä väsymys taasen ei ole aina ollut näin voimakasta. Masennustakaan en usko sen olevan, sillä sen vuosia sitten läpikäyneenä luulisin että tunnistaisin sen... Olen muutenkin onnellinen elämässäni, joskin välillä ahdistaa tuon ahdistuneisuushäiriön takia.

Olen 23, opiskelen ja käyn osa-aikatyössä (5h/vko). Olen onnellisessa parisuhteessa. Harrastan liikuntaa n. Kerran viikossa. Harrastin ennen jopa 5krt viikossa, mutta nykyään olen liian kiireinen ja toisaalta myös väsynyt. Vapaa-ajalla kerään voimia opiskeluun ja työhön.

Useimmiten unen saaminen on vaikeaa. Joskus menee jopa 4 tuntia nukkumaanmenosta, että saan unta. Toisinaan nousen ylös tekemään jotakin kunnes alkaa väsyttää enemmän. Usein ongelma ei olekaan väsymyksen puute. Uni ei vaan tule.

Aina aamuisin kun herään, olen poikkeuksetta väsynyt. En edes muista miltä tuntuu herätä virkeänä. Havahduin tähän kokemukseen jokin aika sitten. Arkena herään niin ajoissa, että minulla on aikaa kerätä itseäni noin tunnin ajan sängyssä, vasta sitten syön aamupalaa ja juon kahvit. Senkin teen usein sängyssä, kun väsyttää.

Aamuisin on usein päänsärkyä. Kuorsaan öisin, mutta olen opetellut nukkumaan kyljelläni jotta en kuorsaisi. Selällään nukkuessa on myös vaikea hengittää.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää: nukun normaalisti 8-9h yössä, ellei ole uneton yö eli kun uni ei tule nukkumaan mennessä. Unirytmini on kohtuullisen säännöllinen. Arkena 22-7 ja viikonloppuna 24-02 nukkumaan ja 10-12 ylös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan