Saako kuukauden ruuat 20 eurolla?
Kyseessä tilapäinen poikkeustilanne, rahaa tulee seuraavan kerran tilille 14.4. Nyt tilillä on 18,83 € ja kaapissa on vajaa kilo kaurahiutaleita, 3 purkkia hernekeittoa, paketillinen suolakeksejä, 100 g pähkinöitä ja arviolta pari desiä rypsiöljyä. Mausteita on enemmän kuin tarpeeksi. Voinko pärjätä näillä? Mitä kannattaa ostaa kaupasta, jotta saan tarpeeksi kaloreita ja nälkä pysyy poissa? Terveellisyydellä ei niin väliä koska kyse on näin lyhyestä ajasta. Olen 62-kiloinen nainen enkä tee mitään fyysisesti kovinkaan raskasta.
Kommentit (202)
Minä en tajua kyllä ollenkaan, minä en pärjää edes satasella kuussa. Voi hyvänen aika sentään. Minä autan jos saan yhteystiedot ja hävetä ei tarvitse, tiedän mitä on köyhyys.
kuukauden kärvistelyssä tärkeää on ottaa huomioon maistuvuus. Nälkäisenä ja rahapulassa käy niin, että kaikki järkevä terveelinen alkaa öklöttää. Ajatuskin keitetystä kaalista ja porkkanasta yököttää. Siksi kandee satsaa lohturuuan omaisiin halparuokiin. Makarooni kunnon ketsuppi- tai voimäjäyksellä tuntuu ja maistuu ravitsevalta mätöltä. Samoin se, että keittää perunoita ja sitten paistaa niihin rasvassa kunnon rapsakan kuoren.
EI kannatta alkaa ostella tällaisessa tilanteessa mitään, mikä nahistuu helposti pilalle, kuten juurikin kaalit ja porkkanat, puhumattakaan mistään omenoista. ¨Voi, makaroni, ketsuppi ja pottu pääruoka-aineiksi. Sitten voi katsoa pävittäin, voisiko niiden oheen ostaa jonkun päiväysvanhan herkun tai ehkä joinakin päivinä jotain kasvista, ettei nyt vallan keripukki vie hampaita suusta. Verta valuvilla ikenillä on niin tylsä hymyillä. Vaikka eipä se köyhyys muutenkaan naurata.