Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan tehnyt aarrekarttaa? Minä tein ja pelottavan yksityiskohtaisesti se tuli toteen

Vierailija
12.03.2017 |

Opiskelin tuolloin lähihoitajaksi ja yhden kurssin yhteydessä teimme aarrekartan. Jokainen sai etsiä netistä kuvia omista haaveistaan ja "liimata" ne A4 paperille.
Itselläni siinä oli valkoinen talo, jossa pylväät ulko-oven edessä. Sitten oli sellainen "valimistujaishattu" mikä jenkeissä jaetaan valmistuville, koska haaveilin tuohon aikaan yliopisto-opinnoista ja valmistumisesta sieltä. Lisäksi tietty odottelin valmistumista lähihoitajaksikin. Sitten minulla oli jotain muutakin sälää, ja koira :D
Kaikki noi on käynyt nyt toteen, omistan nyt valkoisen talon, jossa pylväät :O ja olen saanut gradun valmiiksi. Ainoastaan koira puuttuu. Senkin varmaan ihan milloin vain voin nyt hankkia, kun tulee sopiva hetki.

Noihin aikoihin kun aarrekarttaa tehtiin, olin aika masentunut ja onneton. En olisi ikinä uskonut, että haaveeni joskus viiden vuoden päästä ovatkin totta!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kaikki toteutui.

Vierailija
2/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään outoa. Ne ovat olleet tavoitettavissa olevia asioita. Olet ajatellut niitä ennen aarrekarttaa ja sen jälkeen ne jäivät vielä konkreettisemmin mieleesi. Vähän kuten mainokset yrittävät ohjata ihmisten ostovalintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kuvat eivät suoraan replikoidu todellisuuteen täsmälleen samanlaisina, joten sikäli erikoista. Mutta ehkä olet vähän sellainen hyvin tarkasti tietyt asiat määrittelevä ihminen, jolle olisi esim. mahdottomuus haluta "punainen talo ilman pylväitä" eli et halua "omaa, turvallista ihanaa kotia" vaan haluat "valkoisen talon jossa pylväät".

Usein kuva edustaa jotain tunnetta, ei suoraan sitä asiaa mikä kuvassa on. Esim. vapautta, kauneutta, rakkautta, valinnan mahdollisuutta.

Ja kyllä, olen tehnyt aarrekarttoja ja osa asioista on todellakin toteutunut.

Vierailija
4/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
5/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toteutui niin pelotavannhyvin etten ole uskaltanut sen jälkeen tehdä uutta. Ennole osannut päättää mitä toivoa, pelkään että toteutuu yhtä spookylla tavalla ja pelkään että ei toteudu. Joka tapauksessa luulen että pelko estää aarrekarttaa toteuttamasta itseään.

Vierailija
6/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aarrekartta ole mikään yliluonnollinen ennustus, vaan siihen konkretisoidaan omat unelmat ja tavoitteet, joita kohti sitten pyrkii, alitajuisesti tai ihan tiedostaen. Mitään pelättävää aarrrkartan toteutumisessa ei ole, sillä juuri sitähän on itse halunnut. Mutta ei ole takeita, että kaikki toteutuu. Jos liimaan karttaan kuvia maallisesta mammonasta, tutkinnoista ja työpaikoista, mutta en tee tarpeeksi niiden eteen, niin eiväthän ne toteudu. Tai vaikka puurtaisin täysillä, niin silti ei onnistu.

Vierailija
7/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin aarrekartta toteutui hyvin samannäköisenä. Johtuu siitä, että olen hyvin visuaalinen ihminen. Kun laitoin talon kuvan, se täytyi näyttää sellaiselta talolta jossa haluaisin asua. Mikä vaan talo merkiksi siitä että haluan oman kodin, ei käynyt.

Vierailija
8/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visualisoinnilla on valtava voima. Kunpa ihmiset ymmärtäisivät visualisoida sen, mitä haluaa. Liian usein vain visualisoidasn sitä, mitä ei halua. Ja se mihin keskittyy, se kasvaa.

Aarrekartta on menetelmä, jossa tätä visualisointia tuetaan. Siksi sitä pitäisi joka päivä katsella. Ja siihen perustuu sen voima.

Vierailija
9/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahduttavaa, että olette saaneet toivomianne asioita!

Minulla ongelmana on, etten tiedä, mitä oikeasti haluan. Olen syöpähoitojen vuoksi pitkällä sairauslomalla ja tiedän, mistä haaveilen, mutta haaveeni tuntuvat toteuttamiskelvottomilta asioilta.

Haaveissani haluan modernin kivitalon merenrannalta, kirjoittaa muita syöpäpotilaita auttavan kirjan sairaudestani, viehättävän, hoikan, minua nuoremman ja uskollisen miehen. Haluan irlanninsusikoiran, joka pitää kissoistani. Haluan olla hoikka, hyväkuntoinen ja pukeutua kauniisti. 

Oikeasti olen ainakin ollut nätti, mutta olen köyhä ja paksu... :)

Vierailija
10/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt koneelle aarrekartan taustakuvaksi. Lisäksi kerään aarrekuvia yhteen kansioon ja katselen niitä.

Vierailija
11/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ongelmana on, etten tiedä, mitä oikeasti haluan. Olen syöpähoitojen vuoksi pitkällä sairauslomalla ja tiedän, mistä haaveilen, mutta haaveeni tuntuvat toteuttamiskelvottomilta asioilta.

Haaveissani haluan modernin kivitalon merenrannalta, kirjoittaa muita syöpäpotilaita auttavan kirjan sairaudestani, viehättävän, hoikan, minua nuoremman ja uskollisen miehen. Haluan irlanninsusikoiran, joka pitää kissoistani. Haluan olla hoikka, hyväkuntoinen ja pukeutua kauniisti. 

Etsi muutamia talokuvia/sisustuskuvia/maisemakuvia, joissa on samanlainen fiilis ja henki kuin tuossa talohaaveessa. Etsi kuva jossa kirjailija esittelee kirjaa/antaa nimmareita, tai vaikka vaan kirjailijan kuva (joku jota ihailet). Tai kuva naisesta kirjoittamassa. Etsi pariskuntakuvia, jotka viehättävät sinua kuvina, ei niinkään "täydellistä kuvaa tulevasta miehestä". Esim pariskunta siellä meren rannalla (talo) tai lukemassa toisilleen (kirja).. ja sitten sen irlanninsusikoiran kuvan voit ottaa sellaisenaan ja kuvia joissa kissat ja koirat yhdessä..

Vierailija
12/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 15 vuotta sitten sellaisen ja lienee toteutunut miltei  kokonaisuudessaan. En pysty varmaksi sanomaan koska taisin muuttosiivouksen yhteydessä  heittää se veks jo  vuosia sitten.

Vierailija
13/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hienolta. Osaat ilmeisesti keskittyä hyviin asioihin. Se vie kohti unelmia.

Itse unelmoin tietynlaisesta talosta. Tallensin sellaisen kuvan kännykän näyttöön. Jospa jonain päivänä se olisi totta. 

Vierailija
14/14 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi muutamia talokuvia/sisustuskuvia/maisemakuvia, joissa on samanlainen fiilis ja henki kuin tuossa talohaaveessa. Etsi kuva jossa kirjailija esittelee kirjaa/antaa nimmareita, tai vaikka vaan kirjailijan kuva (joku jota ihailet). Tai kuva naisesta kirjoittamassa. Etsi pariskuntakuvia, jotka viehättävät sinua kuvina, ei niinkään "täydellistä kuvaa tulevasta miehestä". Esim pariskunta siellä meren rannalla (talo) tai lukemassa toisilleen (kirja).. ja sitten sen irlanninsusikoiran kuvan voit ottaa sellaisenaan ja kuvia joissa kissat ja koirat yhdessä..

Kiitos. :) 

Kiitos myös kännykkätallennusvinkistä, ts. kuvat aina mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä