Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko tehdä ruokaa? (Valmisruoan lämmittäminen ei ole kokkaamista)

Vierailija
11.03.2017 |

Osaatko tehdä ruokia alusta alkaen? Esim. osaatko tehdä kastikkeita, perinneruokia, keittoja, jälkiruokia ja osaatko leipoa? Kaupasta ostettujen valmisruokien lämmittäminen ei ole mitään ruoanlaittoa. Huvittaa, kun jotkut pitävät sitä kokkaamisena, kun lämmitetään uunissa vaikka nakkeja ja ranskanperunoita.
Tai laitetaan joku keitto mikroon kuumenemaan. :D

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Mies jopa syö mielellään mun tekemää kaalikeittoa, vaikka inhoaa sitä perustavanlaatuisesti.

Vierailija
42/55 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Lisäksi osaan käydä töissä ja huolehtia hygieniastani. Osaan myös käyttää imuria.Saanko osaamisestani jo palkinnon?Osaan myös vttuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vanhemmat ottivat lapset mukaan ruuan laittoon. Me lapset teimme torstaisin päivällisen. Ihan itse saimme valita, mitä tehdään.

Odottelen juuri puolison heräämistä. Voitelin pikkuvuuat voilla. Kohta laitan uunin päälle. Vuokien pohjalle laitan pilkottua kylmäsavulohta, rikon päälle kananmunan, lisään lusikallisen kermaa ja raastan päälle pecorinoa.

Vuoat laitan vesihauteeseen noin viideksitoista minuutiksi.

Vierailija
44/55 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä en koskaan tee mitään perinneruokia - tuntuu että ihmiset syövät sellaisia vain nimenomaan perinteen vuoksi. Ei kai kukaan esim jostain nakkikeitosta oikeasti voi tykätä?!

Nakkikeittoa en olekaan aikaisemmin kuullut sanottavan perinneruoaksi. :D

Vierailija
45/55 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ja vielä täysin ilman reseptejä kehittäen omia reseptejä päässäni. Mitään alan koulutusta ei ole, mutta silti ihmiset tykkää mun ruoista ja pyytää usein mua jopa kirjoittamaan niihin reseptejä, jotta voivat tehdä itse samanlaista.

Vierailija
46/55 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa enkä nää syytä miksi pitäisi. Harva nykypäivänä valmistaa itse muitakaan kotona käytettäviä tuotteita, esim vaatteita, lääkkeitä, elektroniikkalaitteita, vessapaperia...  Miksi se ruoka pitäisi olla enemmän kotonavalmistettua kuin muut tavarat?

Vierailija
47/55 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri. Mies tekee meillä kaiken ruoan ja todellakin osaa. On muuten nytkin keittiössä :)

Vierailija
48/55 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi vanhemmat ottivat lapset mukaan ruuan laittoon. Me lapset teimme torstaisin päivällisen. Ihan itse saimme valita, mitä tehdään.

Odottelen juuri puolison heräämistä. Voitelin pikkuvuuat voilla. Kohta laitan uunin päälle. Vuokien pohjalle laitan pilkottua kylmäsavulohta, rikon päälle kananmunan, lisään lusikallisen kermaa ja raastan päälle pecorinoa.

Vuoat laitan vesihauteeseen noin viideksitoista minuutiksi.

Ja sitä teillä syödään? Kuulostaa kammottavalta.

Vierailija
49/55 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai osaan. olen itseasiassa aika hyväkin. Ja vielä parempi olen leivonnassa.

Mutta harvoin vaivaudun. Asun yksin, ja itselleen on hyvin tylsää tehä ruokaa aina alusta asti.Tuntuu turhalle. Joten melko usein ostan myös niitä parjaamiasi  valmisruokia ja syön niitä - toki välillä jaksan tehdä ison satsin ruokaa itsellenikin ja pakastaa osan, mutta no... En viitsi kovin usein. 

Vierailija
50/55 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs gordon ramsey sää luulet olevas? tuonkin perusteella riisin keittäminen eiole kokkaamista?

itse olen opiskellut laborantiksi, siellä keiteltiin paljon tujumpia annoksia, siinä on vaan se ero että me ei maistella välissä, vois olla aika punanen naama siinä sitten:D

Vierailija
51/55 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Olen erinomainen kokki, ruoanlaitto on rakas harrastus, jolle isokaan ajankäyttö ei ole uhraus <3

Vierailija
52/55 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Ihan kaikkea laidasta laitaan. Osaan myös hieman harvinaisempia taitoja kuten lypsää lehmän (tai vuohenkin) käsin, kyniä kanan sekä valmistaa itse perunajauhoja... mutta siis ruuanvalmistuksessa hallitsen keittiöhommat laidasta laitaan ja teen ruokaa joka päivä. Arkena hieman nopeampia juttuja, vapaalla sitten kokkailen perusteellisemmin. Leivon myös paljon, leivästä alkaen kaikenlaista.

Vierailija
53/55 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ja pidän siitä kovasti. Joissakin "lajeissa" olen parempi, toisissa huonompi. Esim. makeita leivonnaisia ja "hienoja" kastikkeita en juurikaan (toistaiseksi) osaa, pienten kalojen perkaaminen ei multa suju, ahvenesta esim. loheen onnistuu kyllä. 

Kokkaamisessa on sekin kiva puoli että aina voi opetella uusia asioita. 

Vierailija
54/55 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, mutta nykyään harvemmin innostun ruuanlaitossa. Syödään samoja petusjuttuja: jauhelihakastiketta, broilerin rintafileitä, kanacurrya, uunilohta jne. Tarvikkeet lähikaupasta ja puolessa tunnissa pöytään.

Vierailija
55/55 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa enkä nää syytä miksi pitäisi. Harva nykypäivänä valmistaa itse muitakaan kotona käytettäviä tuotteita, esim vaatteita, lääkkeitä, elektroniikkalaitteita, vessapaperia...  Miksi se ruoka pitäisi olla enemmän kotonavalmistettua kuin muut tavarat?

Minä oon ainakin oman tietokoneeni kasannut! ja kyllä niitä vaatteita voi kutoa ja korjata kotona?

Ja kyllä huumeveikot vääntää aikalailla omia aineita kotona....

Harvinaisen typeriä esimerkkejä yritit vääntää jotta oikeuttais laiskat tapas....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme