Osaatko tehdä ruokaa? (Valmisruoan lämmittäminen ei ole kokkaamista)
Osaatko tehdä ruokia alusta alkaen? Esim. osaatko tehdä kastikkeita, perinneruokia, keittoja, jälkiruokia ja osaatko leipoa? Kaupasta ostettujen valmisruokien lämmittäminen ei ole mitään ruoanlaittoa. Huvittaa, kun jotkut pitävät sitä kokkaamisena, kun lämmitetään uunissa vaikka nakkeja ja ranskanperunoita.
Tai laitetaan joku keitto mikroon kuumenemaan. :D
Kommentit (55)
Osaan tehdä kaikenmaailman herkullisia patoja mutta yleensä mulla on niin paljon kaikkea puuhaamista että en ehdi tehdä ruokaa. Tänäänkin olen koko aamun suunnitellut kirjoneulesukkaa joten ravitsemuksen suhteen käännyin markettimme palvelutiskin puoleen.
Miksi pitäisi? Eikö se ole ihan hyvä että sinullakin on jotakin hupia.
No minä en taida oikein osata. Teen kuitenkin osan ihan itse. Tänään ajattelin kokeilla makaronilaatikkoa paistamatta lihaa ja keittämättä makaroneja, en ole kyllä tehnyt itse koskaan perinteistäkään versiota.
Ja sitten funtsin että leipoisin lihapiirakoita uunissa.
Osaan. Välillä laiskottelen ja syön voileipiä, mutta teen kyllä noin 5-6 kertaa viikossa ruokaa meille kahdelle, samalla työlounaita. Olen kokeillut vaikka mitä erikoisuuksiakin, välillä menee kyllä pieleenkin. Leipomisessa en ole kovin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko tehdä ruokia alusta alkaen? Esim. osaatko tehdä kastikkeita, perinneruokia, keittoja, jälkiruokia ja osaatko leipoa? Kaupasta ostettujen valmisruokien lämmittäminen ei ole mitään ruoanlaittoa. Huvittaa, kun jotkut pitävät sitä kokkaamisena, kun lämmitetään uunissa vaikka nakkeja ja ranskanperunoita.
Tai laitetaan joku keitto mikroon kuumenemaan. :D
Osaan, vaikka:
- En syö kastikkeita
- En syö perinneruokia
- En syö jälkiruokia
- En leivo enkä syö leivonnaisia
Voin silputa kasviksia mausteiden ja öljyjen kanssa kattilaan - keitto. Voin höyryttää / wokata kasviksia ja lihaa/kalaa. Voin syödä raakaruokaa.
Syön taatusti terveellisemmin kuin sinä, ap.
Kuinka alusta? Perunat on itämässä, hirvikoe on ammuttu, kalanpyydykset ovat vedessä ...
Voiko ruuanvalmistusta enää tämän perusteellisemmin alusta osata? Lehmän lypsäminen onnistuu, mutta ei nyt satu olemaan omia lehmiä.
Totta kai osaan, kun netistä löytää ohjeet kaikkeen :D aina sillon kun energiaa on niin ohje käteen, kaupasta ainekset ja eikun touhuamaan.
Aika käsi saa olla jos ei ohjetta seuraamalla pysty esim. kastiketta valmistamaan.
Juuri tein kastiketta viime syksynä poimimistani herkkutateista. Ilmeisesti siis osaan.
Jos osaa lukea, niin osaa laittaa ruokaa. Viitseliäisyydestä kiinni. Leipoakin varmaan osaisin, mutta ei kiinnosta.
Vihaisena ei onnistu, rakkaudella onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Jos osaa lukea, niin osaa laittaa ruokaa. Viitseliäisyydestä kiinni. Leipoakin varmaan osaisin, mutta ei kiinnosta.
Mutta yksi ongelma itseasiaas piilee siinä, että sinulla ei ole ruoan kypsytämiseen tarvittavia vehkeitä kotona.
Av-mamma osaa käyttää korkeintaan soijarouhetta ja kalapuikkoja, kaikki muu vie liikaa aikaa palstailulta.
Eihän av-mamma osaa keittää edes kananmunaa ilman palstan neuvoja. Kaikki maailman huippukokitkin ovat miehiä.
osaan , mutta mastercheffin tasoinen kokki en ole. Perussetti, kotikokki.
Osaan alusta asti, eri juttu mikä kenenkin makuun. Ruoanlaitto kotiruoasta puheenollen on helppoa, vain saadaan kuulostamaan vaikealta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta yksi ongelma itseasiaas piilee siinä, että sinulla ei ole ruoan kypsytämiseen tarvittavia vehkeitä kotona.
Olet käynyt meillä? Kaapit onneksi kuitenki ilmeisesti unohtui tarkistaa.
Vierailija kirjoitti:
Av-mamma osaa käyttää korkeintaan soijarouhetta ja kalapuikkoja, kaikki muu vie liikaa aikaa palstailulta.
Eihän av-mamma osaa keittää edes kananmunaa ilman palstan neuvoja. Kaikki maailman huippukokitkin ovat miehiä.
Ravintolakokin valtti on nopeus, kotioloissa ei niinkään. Mikä tahansa on helppoa kun saa tuntumaa.
Osaan tehdä ruokaa ja teen yleensä ihan ulkomuistista, ilman mitään ohjetta siis. Mutta kokeilen myös uutta. Ja aina ihan raaka-aineista.
Jälkkäreitä en osaa tehdä enkä oikein leipoa muuta kuin yhtä tiettyä vuokaleipää, jossa tosin ainekset vaihtelee. Syynä se, ettei meillä kukaan syö noita. Marja-aikaan teen tyhnänä aina jonkun piirakan ja siitä menee joku aivan pieni siivu kohteliaisuudesta ja loppu jää syömättä. Suolainen piirakka saattaa mennäkin, muttei aiheuta mitään riemuhuutoja.
Osaan, mutta myönnän pihvien paiston olevan haastavaa. :) Vaikea saada ne just hyviksi. Kuivuvat tai joudun halkaisemaan, että näen onko kypsä. Osaan myös lukea reseptejä, eli vaikken jotain osaisikaan, osaan lukea ohjeen.
Olen kelpo kotikokki. Tykkään laittaa ruokaa ja ilmeisesti rakastan perhettäni ruoalla. Tykkään myös syödä hyvin.
Näppituntuma on kehittynyt, joten reseptejä käytän vain uusien ruokalajien kanssa. En kuitenkaan leivo, meillä ei kukaan syö mitään leipomuksia, joten hukkaan menisivät. Mies on viljaton ja muille ei maistu.
Osaan.