Onko oikeesti jollain vielä 2017 vuonna KIRJAHYLLY?
Kommentit (76)
On. Ja tulee olemaan vuonna 2018!
Mutta ei kai kellään enää vuonna 2017 ole vaatekaappia?
Fiksuilla on vielä 2017 kirjahylly.
Vähemmän fiksut menevät sitten aina näiden muotioikkujen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kellään ole enää kirjojakaan!
Valitettavasti pakko olla edelleen. Esim työkirjallisuutta on edelleen vaikea saada järkevässä digiformaatissa, tarttee säilöä noita vanhanaikaisia paperitulosteita pölyä keräämässä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla joka huoneesa eli 4 kpl. Olohuoneessa koko seinän kokoinen, lattiasta kattoon, ja täynnä kirjoja, ei mitään koriste-esineitä tai valokuvia.
Ihmiset, jotka eivät lue kirjoja, ovat ... no, sivistymättömiä.
Miten se sama informaatio paperilta luettuna sivistää enemmän kuin tietokoneen näytöltä luettuna?
Kyllä on, meille kirja on kirja, ei mikään näytöltä luettava opus.
Eikö parempi olisi ollut:
Onko oikeesti jollain vielä 2017 LANKAPUHELIN?
On.
Tosin onhan provoana tuo kirjahylly intellektuallimpi. Erityisesti, kun vuosiluvun edestä puuttuu sana "vuonna".
2/5
Täällä meuhkataan lukemisen puolesta ja kun kysyy suosituksia, niin niitä ei kyllä tahdo oikein tulla. http://www.vauva.fi/keskustelu/2812358/kirjasuosituksia-oppikirjoja-ym-…
On meillä. Toinenkin pitäisi ilmeisesti hommata kun eka on käymässä pieneksi. Vaikka konetta käytänkin paljon, vapaa-ajalla tahdon lukea kirjani perinteisessä muodossa, en näytöltä. En tosin edes usko että suurinta osaa meidän kirjoista saisi sähköisenä versiona vaikka haluaisi...
Vierailija kirjoitti:
Eihän kellään ole enää kirjojakaan!
Minä en vissiin sitten ole kukaan, koska mulla on kirjoja ja paljon. Yksi huonekin ihan vaan lukemista ja kirjoja varten :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla joka huoneesa eli 4 kpl. Olohuoneessa koko seinän kokoinen, lattiasta kattoon, ja täynnä kirjoja, ei mitään koriste-esineitä tai valokuvia.
Miten se sama informaatio paperilta luettuna sivistää enemmän kuin tietokoneen näytöltä luettuna?
Ei varmaan sivistä sen enempää. Mutta en vaan millään viitsisi alkaa skannata yli 20 hyllymetriä tietokoneelle. Senkin ajan voi käyttää lukemiseen ja sivistymiseen.
Ja onhan niitä e-lukulaitteitakin... Tietokoneelta/tabletilta nyt ei jaksa lukea ollenkaan, hyi. Paperinen on aivan ylivertainen niiden rinnalla, mutta lukulaite on kova juttu ja kätevä jos on kyse isoista kirjoista.
Mulla on oma huone kirjoille:) Tein vaatehuoneesta kirjaston:)
Meillä on 4 kirjahyllyä ja kirjoja satoja. Onneksi olen onnistunut kasvattamaan kaikista viidestä lapsestani kirjojen ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä: luen kyllä myös e-kirjoja. Tilanteen mukaan, esim. työmatkalla bussissa ja lomamatkalla e-kirja on kätevä. Tosin ulkona paperikirja päihittää e-kirjan: liika valo ja heijastukset näytöllä vaikeuttavat lukemista ja rasittavat silmiä. Ja paperikirjasta ei akku lopu...
On, mutta kirjoja siinä on vähän ja ajattelin luopua kokonaan. Olen töissä kirjastossa.