Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei anna kenenkään perheessä nukkua pitkään klo 8 saakka edes vapaapäivinä tai lomalla

Jesilt
11.03.2017 |

Mies on tullut ihan kummalliseksi, ennen hän nukkui vapaapäivinä ja lomilla 9 tai 9.30 asti ja minä ja lapset oltiin oltu hereillä jo 8 aikaan eikä miestä saanut millään aamupalalle ja hoidin aina lapset aamuisin.

Nyt jostain kumman syystä mies on keksinyt että herätään AINA myös vapaalla ja lomilla aina samaan aikaan eli siihen aikaan kun hän herää aina töihin klo 7. Eli vapaillakin hän laittaa kellon soimaan klo 7 ja sanoo muille että joo nukkukaa te muut vaikka hän herää. Kuitenkin hän herättää kaikki herätyskellollaan ja aamutoimillaan. Tekee kuitenkin vain itselleen aamupalaa eikä ota lapsia mukaan tai hoida heidän aamutoimiaan vaikka kuulee että lapset heräilisi tai huutaisi pissahätää. Eli minä edelleen teen lasten aamutoimet ja joudun nousemaan.

Sitten mies sanoo että olisitte nukkuneet pidempään, no mitenhän sitä voisi kun toinen herättää koko perheen. Hän ei kuitenkaan tee muille aamulla esim. mitään aamupalaa vaan syö itse ja alkaa datailla koneella. Virkeäkään ei ole koska nuokkuu päivisin sohvalla jos ollaan kotona.

Itselläni on arkisin aamuherätys aiemmin kuin miehellä töihinlähtöön joten olisi kiva edes sitten viikonloppuna nukkua 8 asti ja lapsetkin meillä siihen asti nukkuisivat jos kukaan ei heitä herätä. Vaadinko kohtuuttomia jos haluaisin nukkua vapaapäivinä jolloin ei ole menoa tai lomilla 8 asti??

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaisin myös antaa miehelle halin ja pyytää että huimisaamuna auttaisi lapsen pissalle ja hoitaisi muutenkin lapset koska minusta olisi ihanaa nukkua yhtenä aamuna pidempään, tiedä mitä kivaa siitä seuraisi...

Hanki selkäranka

Vierailija
22/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen joskus teitä varattuja.omaan kotiini jos joku tulisi asioistani määräämän niin näyttäisin missä ovi on. eikö elämässä ole tärkeintä olla onnellinen? Koti on myös sun ja sinäkin laskuja maksat niin sanoisin suoraan että lopeta tuo.

Tämä on meillä sinkkuäideillä ehkä juuri parasta kun oma koti oma lupa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ratkeaa kun muutat omaan kämppään.

Oikeasti yksinhuoltajaelämässä ei ole mitään niin pahaa, että sen pelossa kannattaisi kärvistellä suhteessa noin itsekeskeisen miehen kanssa

Vierailija
24/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että miehellä päässä vikaa. Todennäköisesti sinullakin, jos tuollaista menoa jäät katselemaan.

Vierailija
25/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikosta ymmärtää, että mies oikeasti teidät herättää ja käskee ylös. Ei kai se miehen vika, jos te muut heräätte normaaliääniin. Meillä ei tuollaista ongelmaa ole. Muut nukkuu kuin tukit, vaikka osa perheestä heräilisi touhuamaan aikaisin. Nytkin meillä pyörii pyykkikone, kuopus katsoo telkkua ja keskimmäinen lapsi on suihkussa. Teini nukkuu kuin tukki. 

Ei olekaan miehen vika jos muut herää normaaleihin ääniin, mutta kyllä se mies voisi silloin osallistua lasten aamutoimiin. Ei se mikään äidin velvollisuus ole yhtään enempää kuin isänkään. 

Vierailija
26/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aaapee kirjoitti:

Niin meillä lapsi siis huutaa yöllä pissahätää ja vaikka päivisin osaa käydä vessassa, yöllä ei yövalosta huolimatta osaa/uskalla vaan vaatii sen saattajan ainakin vielä. Vaippoja ei yöllä käytetä, koska lapsi herää kuitenkin pissahätää välillä yöllä, onneksi ei sentään joka yö.

Olen joskus odottanut hetken josko mies menisi, mutta väittää ettei herää tai mene. Jos aamulla lapsi herää vaikka 7.30 pissahätään ja mies on hereillä hän ei lähde viemään. En kuitenkaan voi liian pitkää odottaa koska muuten lapsi varmaan pissaa housuunsa. Varmasti tämä pissahätä ongelma menee iän myötä ohi kun virtsarakon tilavuus kasvaa jne. Okei lapsi on 3,5v, mutta ei kaikki kai tämänikäiset osaa yksin käydä yöllä vessassa. 

Meillä on lapset olleet aina herkkäunisia ja nukkuneet huonosti joten siksikin jos  nyt nukkuisivat aamuisin pidempään edes sinne 8 asti toivoisin että saisivat nukkua. En tiedä onko tämä joku vaihe miehellä, mutta on nyt n, 4kk kestänyt että herättelee ja alkaa vähän väsyttämään.

Olen kyllä sun puolella tässä sinänsä, että minusta molempien vanhempien pitäisi osallistua ihan samalla lailla lapsenhoitoon... mutta voisitkohan sinäkin tuossa kohti avata suusi ja sanoa/puhua asiasta miehelle? Siis kun tuon perusteella vaan odottelet mitään sanomatta. 

Vierailija
27/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, lapsi huutaa ja mies esittää ettei kuule? Mitä helvettiä?!

Vierailija
28/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa edes kuvitella meille tuollaista käytöstä. Tänä aamuna mies oli herännyt aikaisin ja hiipinyt hiljaa koneelleen töitä tekemään.

Minä ja lapsi nukuttiin, eikä tiedetty mitään. Heräsin sitten vähän myöhemmin ja tulin alakertaan aamupalalle. Mies laittoi meille molemmille aamupalan, ei ollut halunnut kolistella ja herätellä meitä aikaisemmin.

Kun lapsi heräsi, niin laittoi aamupalan myös lapselle. Laittaa muuten yleensä joka vkl lapselle aamupalan, jos lapsi herää eri aikaan.

Minä olen viikolla enemmän vastuussa lapsesta, koska miehen työ, niin vastavuoroisesti hän sitten tekee enemmän viikonloppuisin. Eivätkä nuo aamupalat ja muut tuollaiset ole edes mitään isoja hommia kenellekään, mutta jos jonkun mies ei sitä tajua ja on itsekäs, niin ei se noin vain muuksi muutukaan.

Minun mies ajattelee omilla aivoillaan koko perheen hyvinvointia ja näin ollen voimme kaikki paremmin ja olemme onnellisempia. Toki myös minä huomioin miehen monin eri tavoin, mutta jos se olisi aina yksipuolista minulta, niin olen varma, ettemme olisi näin sopuisia ja onnellisia. En tosin myöskään ole sen luonteinen, että suostuisin kynnysmatoksi.

Vierailija
29/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitat kostonkierteen. Laitat oman herätyksen klo 6 joka aamu ja keittelet aamupuuroa kattiloita kolistellen. Laitat itsesi kuntoon ja lähdet klo 7 omalle aamulenkille ja jätät miehen huolehtimaan lasten aamutoimista. Palaat kotiin siinä vaiheessa kun pitää olla ovella lähdössä kotoa lapsia viemään.

Aivan loistava idea! Kannatetaan! :D

Vierailija
30/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos se nyt vaikea herätyskellosta painaa nappi off-asentoon?

Tai annan lapsen pissiä miehen sänkyyn, ja itse siivota, jos ei käynyt hakemassa sitä pissille pyynnöistä huolimatta.

Jutelkaa oikeasti asiasta, eihän tuo nyt ole kuin sopimuskysymys. Ja kyllä unihäiriöitä vähentää jos vapaallakin nousee samoihin aikoihin kuin arkena, jos on sellaista ongelmaa.

Vierailija
31/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaa kellon soimaan? Onko se just alottanu työt vai miksei se herää aamulla ilman kelloa?

Itse en o laittanu herätystä kymmeneen vuoteen, herään ku herään keittelen kahvit käyn suihkussa ja sitten katon kelloa, "aijaa, tunnin pääst pitäs lähtee duunii kyl täs viel jotai kerkee"

Onneks olkoon hei Pirkko! Mut tiesitkös, ketään ei kiinnosta sun heräämiset. Sori!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi