Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei anna kenenkään perheessä nukkua pitkään klo 8 saakka edes vapaapäivinä tai lomalla

Jesilt
11.03.2017 |

Mies on tullut ihan kummalliseksi, ennen hän nukkui vapaapäivinä ja lomilla 9 tai 9.30 asti ja minä ja lapset oltiin oltu hereillä jo 8 aikaan eikä miestä saanut millään aamupalalle ja hoidin aina lapset aamuisin.

Nyt jostain kumman syystä mies on keksinyt että herätään AINA myös vapaalla ja lomilla aina samaan aikaan eli siihen aikaan kun hän herää aina töihin klo 7. Eli vapaillakin hän laittaa kellon soimaan klo 7 ja sanoo muille että joo nukkukaa te muut vaikka hän herää. Kuitenkin hän herättää kaikki herätyskellollaan ja aamutoimillaan. Tekee kuitenkin vain itselleen aamupalaa eikä ota lapsia mukaan tai hoida heidän aamutoimiaan vaikka kuulee että lapset heräilisi tai huutaisi pissahätää. Eli minä edelleen teen lasten aamutoimet ja joudun nousemaan.

Sitten mies sanoo että olisitte nukkuneet pidempään, no mitenhän sitä voisi kun toinen herättää koko perheen. Hän ei kuitenkaan tee muille aamulla esim. mitään aamupalaa vaan syö itse ja alkaa datailla koneella. Virkeäkään ei ole koska nuokkuu päivisin sohvalla jos ollaan kotona.

Itselläni on arkisin aamuherätys aiemmin kuin miehellä töihinlähtöön joten olisi kiva edes sitten viikonloppuna nukkua 8 asti ja lapsetkin meillä siihen asti nukkuisivat jos kukaan ei heitä herätä. Vaadinko kohtuuttomia jos haluaisin nukkua vapaapäivinä jolloin ei ole menoa tai lomilla 8 asti??

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Vierailija
2/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika itsekäs mies sulla. Keskustelkaa käsitteesta "muiden huomioiminen". Onko miehelle ilmaantunut muita outoja tapoja joista voisii päätellä mielenterveyden hiljakseen heikkenevän? Miksi  hän ei osallistu omien lastensa hoitoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa kellon soimaan? Onko se just alottanu työt vai miksei se herää aamulla ilman kelloa?

Itse en o laittanu herätystä kymmeneen vuoteen, herään ku herään keittelen kahvit käyn suihkussa ja sitten katon kelloa, "aijaa, tunnin pääst pitäs lähtee duunii kyl täs viel jotai kerkee"

Vierailija
4/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et

Vierailija
5/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hömelö mies. 

Vierailija
6/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naisystävä on samanlainen paska, se pakkoherättää viikonloppuna aamukuudelta ja parin tunnin päästä valittaa että väsyttää ja on kiukkunen...

Vierailija
7/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän miestarina. Huomenna lisää.

Vierailija
8/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yrittänyt ihan perinteistä konstia, eli keskustella tästä miehen kanssa?

Vierailija
9/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt tästä keskustella, mutta mies vain sanoo että oma syy jos et saa nukuttua jos herään hänen herätyskelloon tai siihen että hän tekee aamutoimia.

Ja jos lapset heräävät niin syytön hän siihen on, ei kuitenkaan ota heitä mukaan ja jos lapsi herää ja huutaa pissahätää, meillä pienempi ei osaa yksin mennä vessaan/haluaa vielä apua siihen, mies ei näe syytä että hän käyttäisi vessassa. Vaan odottaa että minä nousen tai sitten lapsen pitäisi itse osata hänen mielestään käydä vessassa tai potalla.

Tämä ongelma on myös öisin, jos lapsi huutaa pissahätää minä nousen aina meillä, miehen mielestä lapsen pitäisi itse käydä vessassa eikä kyllä nouse.

Vierailija
10/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta ymmärtää, että mies oikeasti teidät herättää ja käskee ylös. Ei kai se miehen vika, jos te muut heräätte normaaliääniin. Meillä ei tuollaista ongelmaa ole. Muut nukkuu kuin tukit, vaikka osa perheestä heräilisi touhuamaan aikaisin. Nytkin meillä pyörii pyykkikone, kuopus katsoo telkkua ja keskimmäinen lapsi on suihkussa. Teini nukkuu kuin tukki. 

Vierailija
11/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäis tuollaista käytöstä. Ei voi viedä lasta pissalle vaikka on hereillä? Hankit oman luukun jossa saat nukkua aamuisin jos tuollainen ei lopu.

Vierailija
12/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat kostonkierteen. Laitat oman herätyksen klo 6 joka aamu ja keittelet aamupuuroa kattiloita kolistellen. Laitat itsesi kuntoon ja lähdet klo 7 omalle aamulenkille ja jätät miehen huolehtimaan lasten aamutoimista. Palaat kotiin siinä vaiheessa kun pitää olla ovella lähdössä kotoa lapsia viemään.

Vierailija
13/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauankos ajttelit tuollaista itsekästä miehen käytöstä katsella?En kyllä kauaa kattelis.

Vierailija
14/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusta se päivä alkaa. Oikia homma.

Vierailija
15/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma numero yksi on se ettei mies huomioi muita

Ongelma numero kaksi on ettei mies ilmeisesti ole lastensa kanssa/hoida heitä.

Kolmas Ongelma herätys aikaisin .

Onko mies muulloin huomaavainen ? Oma mieheni on usein aamuisin vähän mörrimöykky eikä huomaa hoitaa lapsia ennenkuin on syönyt aamupalansa. Sen jälkeen tosi huomaavainen ja kiva äijä.

Hoitaako mies muuten lapsia/kotitöitä?

Itse saattaisin sammuttaa miehen herätyksen kaikessa hiljaisuudessa illalla ja katsoa mitä tapahtuu. Tai sitten haastaisin miehen kokeilemaan herääkö 7 aikaan ilman herätystäkin. Saattaisin myös antaa miehelle halin ja pyytää että huimisaamuna auttaisi lapsen pissalle ja hoitaisi muutenkin lapset koska minusta olisi ihanaa nukkua yhtenä aamuna pidempään, tiedä mitä kivaa siitä seuraisi...

Vierailija
16/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on idiootti! Ei vie lasta helvetti vessaan, vaikka lapsi itse pyytäisi. Siis mikä hiton otus se on? Antaisiko hän olla lapsen märissä vaatteissa, jos lapsi pissaisikin housuun vain koska päätti päässään, että että kyllä se osaa itse. Tai sitten hän on yksinkertaisesti laiska paska eli odottaa sun tekevän hommat ja niin se taitaa ollakin, kun ei voi aamupalaakaan edes lapsille antaa. Itse voit miettiä, viitsitkö jatkaa yhteiselämää tuollaisen helmen kanssa.

Vierailija
17/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi osaa huutaa pissalle niin osaa kyllä itsekin käydä. Syytä ohjata lapsi käymään itse.

Vierailija
18/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaa kellon soimaan? Onko se just alottanu työt vai miksei se herää aamulla ilman kelloa?

Itse en o laittanu herätystä kymmeneen vuoteen, herään ku herään keittelen kahvit käyn suihkussa ja sitten katon kelloa, "aijaa, tunnin pääst pitäs lähtee duunii kyl täs viel jotai kerkee"

Ja tuo onnistuu vaikka ilta vähän venähtäisi?

Vierailija
19/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meillä lapsi siis huutaa yöllä pissahätää ja vaikka päivisin osaa käydä vessassa, yöllä ei yövalosta huolimatta osaa/uskalla vaan vaatii sen saattajan ainakin vielä. Vaippoja ei yöllä käytetä, koska lapsi herää kuitenkin pissahätää välillä yöllä, onneksi ei sentään joka yö.

Olen joskus odottanut hetken josko mies menisi, mutta väittää ettei herää tai mene. Jos aamulla lapsi herää vaikka 7.30 pissahätään ja mies on hereillä hän ei lähde viemään. En kuitenkaan voi liian pitkää odottaa koska muuten lapsi varmaan pissaa housuunsa. Varmasti tämä pissahätä ongelma menee iän myötä ohi kun virtsarakon tilavuus kasvaa jne. Okei lapsi on 3,5v, mutta ei kaikki kai tämänikäiset osaa yksin käydä yöllä vessassa. 

Meillä on lapset olleet aina herkkäunisia ja nukkuneet huonosti joten siksikin jos  nyt nukkuisivat aamuisin pidempään edes sinne 8 asti toivoisin että saisivat nukkua. En tiedä onko tämä joku vaihe miehellä, mutta on nyt n, 4kk kestänyt että herättelee ja alkaa vähän väsyttämään.

Vierailija
20/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin idiootti,itsekeskeinen mies.. Pienin ongelma tuossa tuo kellon soimaan laittaminen on..

Mikä teitä naisia vaivaa? Lapset on yhdessä tehty ja ne hoidetaan yhdessä! Ette te ole mitään palkattomia miehenne palvelijoita/lastenhoitajia. Ottakaa itseänne niskasta kiinni ja muuttakaa tuo kuvio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan