Tein makaronilaatikon soijaan, mies suuttui kun ei huomannut eroa vasta kun mainitsin
Kun huomasi, viskasi lautasensa tiskialtaaseen ja syöksyi vessaan. Nyt on kuulemma takiani maha ruikulla loppuviikon ja kitalaki kipeä. Kummaa, että olen tehnyt laatikon n. 10 edellistäkin kertaa soijaan eikä ole tullut mitään oireita. Vasta kun mainitsin, että se on sitten soijalaatikkoa niin hänen kylään tuleva kasvissyöjä- siskonsakin voi syödä sitä.
Kommentit (176)
Soija ei ole hyväksi ihmiselle, onhan siitä netti täynnä asiaa. Ei ole kiva jos sitä syötetään salas.
Kuten täällä on moni todennut, soijarouhe on hirveää prosessoitua kuraa, joka häiritsee ihmisten, mutta etenkin miesten hormonitoimintaa. Ap varmaan kuvitteli tehneensä jalonkin teon vaihtaessaan jauhelihan epäterveellisempään vaihtoehtoon ja huijatessaan miehensä syömään? Taputtelisit varmaan päähän ylpeänä miestäsi, jos tämä väittäisi tehneensä kastikkeen aitoon lihaliemeen, mutta tarjoaisi perheelleen natriumglutamaatti-palmurasvaliemikuutioliemeen tehtyä soosia, ja nauraisi vielä paskaisesti päälle, kun vaimo ja lapset eivät huomanneet mitään?
Vierailija kirjoitti:
Kuten täällä on moni todennut, soijarouhe on hirveää prosessoitua kuraa, joka häiritsee ihmisten, mutta etenkin miesten hormonitoimintaa. Ap varmaan kuvitteli tehneensä jalonkin teon vaihtaessaan jauhelihan epäterveellisempään vaihtoehtoon ja huijatessaan miehensä syömään? Taputtelisit varmaan päähän ylpeänä miestäsi, jos tämä väittäisi tehneensä kastikkeen aitoon lihaliemeen, mutta tarjoaisi perheelleen natriumglutamaatti-palmurasvaliemikuutioliemeen tehtyä soosia, ja nauraisi vielä paskaisesti päälle, kun vaimo ja lapset eivät huomanneet mitään?
En ole koskaan väittänyt hänelle että olisin tehnyt makaronilaatikon lihaan. Mies on monesti jopa oleskellut keittiössä kun olen valmistanut laatikkoa joten olisin nyt luullut että väkisinkin huomaa miten laatikon teen :D Ei ole allerginen millekään ja useammin teen laatikon luomulihaan kuin soijaan.
Ap
Salaa ei saa syöttää. Munkaan ruoansulatus ei kestä soijaa. Onneks ei oo hengenlähtö lähellä kuten pähkinästä.
Eikö tästä ollut jo samanlainen provo joskus?
Mutta silti kusipäinen veto käyttää vahvasti allergisoivaa ruoka-ainetta ruoassa kertomatta syöjälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan väittänyt hänelle että olisin tehnyt makaronilaatikon lihaan. Mies on monesti jopa oleskellut keittiössä kun olen valmistanut laatikkoa joten olisin nyt luullut että väkisinkin huomaa miten laatikon teen :D Ei ole allerginen millekään ja useammin teen laatikon luomulihaan kuin soijaan.
Ap
Ja siis kummasti nämä vatsaoireet ja kitalakikipu tulivat heti kun mainitsin sen olevan soijalaatikko, mutta sitä ennen kolmen vuoden aikana ei ole koskaan oireillut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Laatikkoa ei tehdä lihaan eikä soijaan.
Laatikkoon laitetaan lihaa tai soijarouhetta
Miksi syötät miehellesi estrogeeniä salaa? Yritätkö keplotella jonkun syyn eroon "sinusta on tullut liian kaverimainen".
En minäkään söisi makaroonilaatikkoa jonka koostumus ei ole perinteinen.
Vastustan kaikenlaista hulluutta ja hörhöilyä enkä halua itse olla siinä mukana.
Jospa miehes ei ole aiemmin osannut vatsavaivojaan yhdistää ruokaansa eli soijaan.
Ihan tosi. Ei leikitä toisen terveydellä. Mun poikani on äärimmäisen pahasti soijalle allerginen, mutta siitä ei tule puhetta arjessamme ja tuskin huomaa tulevalle tyttöystävälleen asiasta mainita kun unohtaa sen allergian olemassaolon itsekin ja olisi aivan kamalaa jos kävisi noin! Että söisi tietämättään soijarouheesta valmistettua laatikkoa tmv.
Olisi vatsa sekaisin, kipeä ja iho menisi 1-2vrk:n sisällä rikki verille naamasta ja takapuolesta, muualta kutittaisi kamalasti.
Kannattaisiko ihan tosi keskustella uusista ruokakokeiluista toisen kanssa ihan siitäkin syystä jos tulisi oireita? Sinä kun et ole se kuka voi sanoa onko oireet tarpeeksi kovia tai onko niitä sun mielestä ollenkaan vai teeskenteleekö mies. Et vaan voi. Jos tulee jotain oireita (alkuun lieviäkin, altistus ei tapahdu aina heti) niin osaisi sitten yhdistää mistä ne johtuu ja karsia sellaisia ruokavaliosta.
Nyt miehelläsi ei ole ollut sellaiseen mahdollisuutta ja itsemääräämisoikeus on viety.
Koet tekeväsi hyvää ja näin enempää miettimättä niin voi ajatella, mutta kun takemmin pohtii niin totuus on muu. Vaikka kuinka hyvää tarkoitat niin tiedät itsekin, että toisella saa ja pitää olla oma päätösvalta itsestään ja siitä mitä syö.
Varmaan voi ostaa noille päiville jotain valmistakin tai kokata itse. Mistä tiedät kun et ole kertonut edes? Oletat vaan.
Vai tahtoisiko ap syödä miehen tekemää ruokaa ja kuulla syötyäsi, että söit munuaista/jotain myrkkykalaa mikä oikein tarkasti valmistettuna ei tapa/käärmettä/mustekalaa/kiveksiä/koiraa/naapurin söpö ja suosimasi lammas/aivoja/matoja...?
Tai, että ihana uusi kylpyvaahtosi sisältää ureaa ja muita eritteitä kauneuden nimissä ja kuulla kun olet ensin nauttinut kylvystäsi täysin rinnoin?
Ja vieläpä kokisit huonoa oloa sen jälkeen. Jaaha ja miksiköhän? Ja jos vastaat ettei sua haittaisi niin sinä olet sinä ja miehesi on oma erillinen itsensä kenellä on oikeus olla toista mieltä.
Kenellä on oikeus sanoa ettei kelpaa, vaikka olisikin sun valmistamaa. Reilusti vaan sovitte miten miehesi toimii silloin kun sinä haluat tehdä soijamakaronilaatikkoa, ostaako valmista vai syökö aiempaa ruokaa vaiko valmistaa muuta ja otatte tämän ruokaostoksillakin huomioon.
Ihme psykopaatti AP.
"Laitan salaa soijaa ja katsotaan huomaako. Olis pieni kiva koe... Mistähän löytyisi se kello?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Laatikkoon laitetaan lihaa tai soijarouhetta
Ap on tehnyt tietty munamaidonkin soijamaidosta. Yöks!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Laatikkoon laitetaan lihaa tai soijarouhettaAp on tehnyt tietty munamaidonkin soijamaidosta. Yöks!
Ja maustanut koko yökötyksen jollain Kikkoman soijakastikkeella.
Psykosomatisointia, eli oireilu alkoi heti, kun sai tiedon asiasta. Ilmeneekö tuo muillakin elämän osa-alueilla kuin ruokailussa? Kuulostaa joka tapauksessa siltä, että miehelläsi on ongelmia tai hän on muuten vain vittumainen. Jos jälkimmäistä, niin aikuinen (?) mies voinee jatkossa tehdä ruokansa itse. :)
M40
Vierailija kirjoitti:
Kun huomasi, viskasi lautasensa tiskialtaaseen ja syöksyi vessaan. Nyt on kuulemma takiani maha ruikulla loppuviikon ja kitalaki kipeä. Kummaa, että olen tehnyt laatikon n. 10 edellistäkin kertaa soijaan eikä ole tullut mitään oireita. Vasta kun mainitsin, että se on sitten soijalaatikkoa niin hänen kylään tuleva kasvissyöjä- siskonsakin voi syödä sitä.
Miehen reaktion "psyykkistä"/"aitous" sikseen, mä ainakin loukkaantuisin jos joku "piilottamista" ainesosia ruokaan. Olisiko se kaikille teille kasvistuputtajille ok jos itse söisitte tietämättänne lihaa?
Vierailija kirjoitti:
Psykosomatisointia, eli oireilu alkoi heti, kun sai tiedon asiasta. Ilmeneekö tuo muillakin elämän osa-alueilla kuin ruokailussa? Kuulostaa joka tapauksessa siltä, että miehelläsi on ongelmia tai hän on muuten vain vittumainen. Jos jälkimmäistä, niin aikuinen (?) mies voinee jatkossa tehdä ruokansa itse. :)
M40
Ja kuka on sanonut ettei tekisi?
En ymmärrä ihmisten sisälukutaitoa. Mies ei ole tiennyt syöneensö soijaa! Jos olisi kerrottu niin olisi voinutkin päättää syökö vai ei ja tekeekö itse ruokaa vai ei. :)
Se, että ei ole ehkä aikaisemmin osannut yhdistää vointiansa/oireilua ruokaansa kun on luottavaisin mielin sitä syönyt. Nyt sai vatsaoireita kuultuaan, että ruuassa on soijaa.
Kukapa ei saisi jos kuulee syöneensä jotain mistä ei niin pidä? Kyllä siinä kakomisrefleksi voi iskeä olematta siltikään hullu. Me olemme eri tavoin herkkiä eikä herkkyys tee meistä kenestäkään huonoa ihmistä tai jotenkin viallista.
Sairasta on tehdä jotain toista kohtaan mistä tietää ettei toinen pidä ja sitten myhäillä itsekseen kuinka onnistui näpäyttämään?
Sinähän tietysti syöt urheasti, vaikka soppaa pienistä kivistä ja pannulla paistettua tiskirättiä, etkä raavaana miehenä valittelisi yhtään.
Se on sun asia. Me ei voida tietää paljonko toista oikeasti vatsa vaivaa ja onko allergiaa.
Ja antakaa nyt herranjestas ämmät edes se mahdollisuus päättää syökö vai ei! Osaa ne miehetkin kokata omat pöperönsä jos ei halua syödä samaa kun toinen. Eikös jokaisella ole oikeus päättää? Sillä vaimollakin, mutta ei toisen puolesta, kysymättä.
Nainen 35v
Vierailija kirjoitti:
M40
Ja taas piti tulla pissimään omiin muroihin :(
Olisin itsekin raivostunut. Soija sisältää paljon kasviestrogeenejä, eli kasvattaa riskiä miestisseihin ja naisellisuuteen. Japanissa miehillä on pienet pippelit, koska ovat kautta historian syöneet soijaa.
Kokeiltu on myös täällä, suosittelen!