Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein makaronilaatikon soijaan, mies suuttui kun ei huomannut eroa vasta kun mainitsin

Vierailija
11.03.2017 |

Kun huomasi, viskasi lautasensa tiskialtaaseen ja syöksyi vessaan. Nyt on kuulemma takiani maha ruikulla loppuviikon ja kitalaki kipeä. Kummaa, että olen tehnyt laatikon n. 10 edellistäkin kertaa soijaan eikä ole tullut mitään oireita. Vasta kun mainitsin, että se on sitten soijalaatikkoa niin hänen kylään tuleva kasvissyöjä- siskonsakin voi syödä sitä.

Kommentit (176)

Vierailija
61/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kans soijasta maha sekasi. Sitä kuitenki syödään paljon, koska lapsella on motorista ongelmaa suussa, eikä liharuuat edelleenkään mene helpolla.

Mahani mehee sekaisin tiesin soijasta tai en. En myöskään ilmoita siitä puolisolleni? "Hei maha sekasi ravaan paskalla" ok? Miksi kertoisin.

Jos vatsani olisi jatkuvasti sekaisin ilman syytä en osaisi epäillä mieheni tehneen ruokaa soijaan. Enkä kyllä ilmoittaisi hänelle vatsani toiminnasta, joten hän ei tietäisi mitä ruoka aiheutti, eikä näin ollen osaisi olla tarjoamatta sitä.

Vierailija
62/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söitte ennen siskon tuloa?

Kyllä? Sisko tuli vasta illalla poikkeamaan ja söimme miehen kanssa normaalisti lounas-aikaan.

Ap

Yleensä vieraille tarjotaan tuoretta ruokaa. Normaali lounas (ettekö käy töissä?). Illaksi sitten jotain uutta vieraalle tarjottavaksi. Vaikka kasvispiiras olisi sopiva

Miksi vasta nyt raportoit eilisen lounaan tapahtumia?

Ja mikähän ihme sinä kuvittelet olevasi kertomaan miten muiden pitää omassa kotonaan elää, syödä tai kestitä vieraitaan? Ja news flash: kaikki eivät tee 8-16 töitä, ja jotkut jopa työskentelevät kotoa käsin. 

Aika köyhää ellei ole uutta ruokaa vieraille tarjota.

Tai sekin ellei syö itse kahta ateriaa

No ehkä miehen siskoa ei pidetä varsinaisesti vieraana vaan perheenjäsenenä, jolloin ei joka käynnillä tarvitse kiillottaa aterimia, taitella serviettejä ja pynttäytyä juhlakuntoon uunituoreiden tarjoilujen ääreen...

Tätä minä olen tällä palstalla usein miettinyt, että monet täällä valmistautuvat vieraiden tuloon kuin kuningattaren valtiovierailuun. Kuulostaa melko ahdistavalta, itse tykkään siitä että voidaan puolin ja toisin kyläillä rennosti, ollaan ihan kotivaatteissa ja ei tartte stressata tarjottavista, kaapista saa syödä mitä löytyy. Ehkä minä olen vain liian juntti.

Lämmitetty makaronilaatikko on vaan niin pahaa. En halua tarjota vieraille pahaa ruokaa. On kohteliasta huomioida toiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen pääse viidennelle sivulle? Etusivu näyttää, että tässä ketjussa on viisi sivua tekstiä, mutta kun avaan keskustelun, näkyy vain neljä sivua. :O

Vierailija
64/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena vain, että suojarouhe ei ole eläinkunnan tuote, mutta on varsin käsitelty ja prosessoitu teollinen tuote, jonka terveysvaikutukset ovat kyseenalaiset.

Vierailija
65/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset rakastavat itseensä luottavia miehiä. Vääriksi osoittautuneisiin oletuksiin takertuminen on itseluottamuksen korkein taso. 

Vierailija
66/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söitte ennen siskon tuloa?

Kyllä? Sisko tuli vasta illalla poikkeamaan ja söimme miehen kanssa normaalisti lounas-aikaan.

Ap

Yleensä vieraille tarjotaan tuoretta ruokaa. Normaali lounas (ettekö käy töissä?). Illaksi sitten jotain uutta vieraalle tarjottavaksi. Vaikka kasvispiiras olisi sopiva

Miksi vasta nyt raportoit eilisen lounaan tapahtumia?

Ja mikähän ihme sinä kuvittelet olevasi kertomaan miten muiden pitää omassa kotonaan elää, syödä tai kestitä vieraitaan? Ja news flash: kaikki eivät tee 8-16 töitä, ja jotkut jopa työskentelevät kotoa käsin. 

Aika köyhää ellei ole uutta ruokaa vieraille tarjota.

Tai sekin ellei syö itse kahta ateriaa

No ehkä miehen siskoa ei pidetä varsinaisesti vieraana vaan perheenjäsenenä, jolloin ei joka käynnillä tarvitse kiillottaa aterimia, taitella serviettejä ja pynttäytyä juhlakuntoon uunituoreiden tarjoilujen ääreen...

Tätä minä olen tällä palstalla usein miettinyt, että monet täällä valmistautuvat vieraiden tuloon kuin kuningattaren valtiovierailuun. Kuulostaa melko ahdistavalta, itse tykkään siitä että voidaan puolin ja toisin kyläillä rennosti, ollaan ihan kotivaatteissa ja ei tartte stressata tarjottavista, kaapista saa syödä mitä löytyy. Ehkä minä olen vain liian juntti.

Lämmitetty makaronilaatikko on vaan niin pahaa. En halua tarjota vieraille pahaa ruokaa. On kohteliasta huomioida toiset

No tästä ei kyllä luonani ole pelkoa, kun itse en tykkää edes tuoreesta makaronilaatikosta.

Mun kotini on tosiaan sellainen paikka, että tänne saa aina tulla kylään ja saa syödä jos siltä tuntuu tai saa olla syömättä. Ruuaksi löytyy sitä mitä itsekin syön, välillä se on juuri uunista otettua ja välillä se on edellisen päivän kokkauksia.

Vierailija
67/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun luonani yksi vieras suuttui, kun otti vahingossa väärästä pullosta juomaa ja se olikin alkoholitonta. :D

Oli hakemassa lisää juotavaa keittiöstä ja huikkasin sitten, että se XX on sitten alkoholitonta niin tämähän alkoi meuhkaamaan, kun oli jo kerennyt lasiin kaataa...

Ehkä se oli raskaana muttei halunnut sitä sinulle mainostaa, tai sillä oli munuaisongelmia taj jotain muuta syytä välttää alkoholia.

Todellinen munuaisongelmainen ja raskaana oleva av -mamma totta tosiaan suuttuu siitä, että kyläpaikassa ei ole viinaa tarjolla, vaan alkoholitonta lasten juomaa.

Sellaisiakin av-mammoja  varmaan löytyy mutta tuossa taisi käydä niin etten huomannut että vieras vaati alkoholipitoista juomaa.

Tunnen sellaisia(kin) ihmisiä jotka ehkä odottavat alkoholipitoista jos sellaista on illan juomiksi luvattu mutta yleensä nuo eivät tee siitä suurta numeroa jos käy tuollainen hetkellinen erehdys.

Vierailija
68/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä esim yksi artikkeli soijan haitoista. Johtuuko lisääntynyt hedelmättömyys siitä, että nykyisin soijaa lisätään useampiin tuotteisiin kuin ajattelemmekaan. Lapsille en missään tapauksessa tekisi soijasta valmistettuja ruokia.

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2004/nov/07/foodanddrink.featu…

Vierailija
69/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun luonani yksi vieras suuttui, kun otti vahingossa väärästä pullosta juomaa ja se olikin alkoholitonta. :D

Oli hakemassa lisää juotavaa keittiöstä ja huikkasin sitten, että se XX on sitten alkoholitonta niin tämähän alkoi meuhkaamaan, kun oli jo kerennyt lasiin kaataa...

Ehkä se oli raskaana muttei halunnut sitä sinulle mainostaa, tai sillä oli munuaisongelmia taj jotain muuta syytä välttää alkoholia.

Todellinen munuaisongelmainen ja raskaana oleva av -mamma totta tosiaan suuttuu siitä, että kyläpaikassa ei ole viinaa tarjolla, vaan alkoholitonta lasten juomaa.

Nyt meinasi lentää kahvit näytölle. :D Apua

Vierailija
70/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt meinasi lentää kahvit näytölle. :D Apua

Alkoholiongelmainen ei toimi aivan rationaalisesti ja joskus juomista jatketaan vielä senkin jälkeen kun terveys on jo mennyt. Näistä voi sitten sanoa että joivat itsensä hengiltä.

Vierailija
71/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap tekee niin paskaa ruokaa muutoinkin, että edes soijaa ja jauhelihaa ei kykene erottamaan toisistaan.

Soija on paskaa, paskaa, paskaa. Lisäksi tuhoaa maapalloa enemmän kuin suomalainen nautatalous.

Vierailija
72/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ap tekee niin paskaa ruokaa muutoinkin, että edes soijaa ja jauhelihaa ei kykene erottamaan toisistaan.

Soija on paskaa, paskaa, paskaa. Lisäksi tuhoaa maapalloa enemmän kuin suomalainen nautatalous.

Valtaosa soijasta menee nautojen ruoaksi. Ei ihme, jos makukin on sama.

Vierailija
73/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm...jotenkin raukkamaisesti tehty apelta. Tuollainen on manipulointia. Ei ole mitään väliä jos miehesi huomasi eron tai ei, tuolla tavalla ei vaan tehdä. Jos hän ei jostain syystä halua syödä soijarouhetta niin ei sitten halua. On kunnioituksesta ja luottamuksesta kyse. Miehesi ei todistettavasti voi luottaa sinuun. Paha juttu. 

74/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei olisi mennyt tuollainen suuri soijahuijaus läpi. Maistan soijan, vaikka miten olisi maustettu ja en voi sietää soijaa missään muodossa. Tofu, soijarouhe, mikä vain...kaikki yhtä kamalan makuisia.

Vierailija
75/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuin isäni. :D helvetin noloa käytöstä.

Vierailija
76/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee kans soijasta maha sekasi. Sitä kuitenki syödään paljon, koska lapsella on motorista ongelmaa suussa, eikä liharuuat edelleenkään mene helpolla.

Mahani mehee sekaisin tiesin soijasta tai en. En myöskään ilmoita siitä puolisolleni? "Hei maha sekasi ravaan paskalla" ok? Miksi kertoisin.

Jos vatsani olisi jatkuvasti sekaisin ilman syytä en osaisi epäillä mieheni tehneen ruokaa soijaan. Enkä kyllä ilmoittaisi hänelle vatsani toiminnasta, joten hän ei tietäisi mitä ruoka aiheutti, eikä näin ollen osaisi olla tarjoamatta sitä.

Eihän teidän ole pakko syödä soijaa! Löytyy monta muuta, parempaa vaihtoehtoa; esim papuja, linssejä, vihanneksia yms. 

Soija on aikamoinen roskatuote. Kaikissa muodoissa. 

Vierailija
77/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin saan vatsaoireita mm. ruisleivästä ja muutamasta muusta ruoka-aineesta vaikken kaikkein herkkävatsaisin olekaan, tai sitten siedän välillä sekoavaa mahaa enemmän kuin joku muu saattaa sietää. Saattaisin silti olla aika kärttyisä jos kävisi selväksi että partnerini on piilotellut näitä välttämiäni ruoka-aineita ruokiin koska ei usko minun itseni tietävän mitä voin syödä ja mitä kannattaa vältellä. 

Vierailija
78/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nainen ja voin pahoin soijatuotteista. Se pahoinvointi ei tule syödessä vaan vasta jälkeenpäin.

Vierailija
79/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan kuin isäni. :D helvetin noloa käytöstä.

Mitä noloa siinä on, ettei halua syödä paskaa?

Vierailija
80/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksen pääse viidennelle sivulle? Etusivu näyttää, että tässä ketjussa on viisi sivua tekstiä, mutta kun avaan keskustelun, näkyy vain neljä sivua. :O

tämä on yleinen ongelma tällä palstalla. jos menee suoraan viimeiselle sivulle, niin kaikki viestit ei näy. itse teen niin, että menen aina ketjun ensmmäiselle sivulle ja sitten viimeiselle sivulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi