Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein makaronilaatikon soijaan, mies suuttui kun ei huomannut eroa vasta kun mainitsin

Vierailija
11.03.2017 |

Kun huomasi, viskasi lautasensa tiskialtaaseen ja syöksyi vessaan. Nyt on kuulemma takiani maha ruikulla loppuviikon ja kitalaki kipeä. Kummaa, että olen tehnyt laatikon n. 10 edellistäkin kertaa soijaan eikä ole tullut mitään oireita. Vasta kun mainitsin, että se on sitten soijalaatikkoa niin hänen kylään tuleva kasvissyöjä- siskonsakin voi syödä sitä.

Kommentit (176)

Vierailija
21/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on IBS = ärtyneen suolen oireyhtymä ja en voi syödä soijapaputuotteita. Ruokailu on nykyään tosi vaikeaa, kun on salakasvisruuan tuputtajia. Moniin tuotteisiin, myös lihatuotteisiin, lisätään soijaa. Itse olen kasvissyöntimyönteinen, mutta on ihmisellä oikeus päättää mitä syö. Ehkä miehelläsi on IBS eikä hän ole sinulle kehdannut asiasta puhua? Tai sitten ei tiedä että hänellä on IBS (moni ei, on arvioitu että jopa 10-15% suomalaisista sairastaa) ja on huomannut saavansa soijasta vatsavaivoja. Ehkä aikaisemmilla kerroilla onkin ihmetellyt mistä vatsavaivat ovat tulleet, mutta ei ole osannut epäillä makaroonilaatikkoa. 

Ap:n miehen IBS näkyy ilmenevän vain jos mies tietää syövänsä soijaa.

AP:n mies on voinut saada ripulia edellisistäkin kerroista, mutta ei ole maininnut AP:lle asiasta. Moni jatkuvasti ripuloiva häpeilee asiaa eikä halua asiasta kertoa. 

Vierailija
22/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se mies allerginen soijalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, seuraavaksi ketju siitä miten mies oli vaihtanut soijan jauhelihaan makaronilaatikossa ja miten nainen hermostui tästä. Löytyyköhän sillekin vaihdolle noin paljon ymmärtäjiä.

En ymmärrä että mikä helvetin ideologia kasvissyönnistäkin on pitänyt tehdä. Vaalikoneissakin oli jokaisessa joku "olisiko koulussa pakko pitää kasvisruokapäiviä" kysymys ihan kuin se olisi suomen suurin ongelma. 

Vierailija
24/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
25/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söitte ennen siskon tuloa?

Kyllä? Sisko tuli vasta illalla poikkeamaan ja söimme miehen kanssa normaalisti lounas-aikaan.

Ap

Yleensä vieraille tarjotaan tuoretta ruokaa. Normaali lounas (ettekö käy töissä?). Illaksi sitten jotain uutta vieraalle tarjottavaksi. Vaikka kasvispiiras olisi sopiva

Miksi vasta nyt raportoit eilisen lounaan tapahtumia?

Pelkästään työttömät voivat olla kotona lounasaikaan?

Ja en minä ainakaan ala kokkaamaan uutta ruokaa jos joku tulee vain poikkeamaan. Johan minä olisin vararikossa, kun lähes päivittäin tässä käy pyörähtämässä useampi ihminen.

Eri asia sitten jos joku tulee varta vasten syömään luokseni.

Vierailija
26/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavan lapsellista :D Fiksu ihminen olisi ollut ällistynyt kuultuaan että ruoassa ei ollutkaan lihaa ja että oli silti maistunut niin hyvältä.

Huomaa miten tietyt asenteet ja ennakkokäsitykset ohjaavat käyttäytymistä ja ajattelua SIITÄKIN HUOLIMATTA vaikka saisi ihan itse kokea, että asia ei ole niin kuin on aina luullut.

Yksinkertainen ihminen, ei voi muuta sanoa...

Vierailija
27/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllö valitettavan lapsellista käytöstä aikuiselta ihmiseltä. Olen koettanut itsekin vähentää lihan kulutusta ja lisätä lkasvisruokien määrää ruokavaliossa. Lapsille en edes korosta, että joku ruoka on kasvisruoka. Heille maistuu mikä vain. Esim. kotitekoiset letut tai pinaattiletut. Eihän niissä ole lihaa. Ei sitä tarvitse alleviivata, ettei ruoassa ole lihaa. Soijarouhe on yllättävä tuote. Sen saa niin lihanoloiseksi.

Olisi hammottavaa nähdä kodissaan aikuiselta noin lapsellista käytöstä. Tai siis ehkä 70-, 80- tai 90-luvun lapsen lapsellista käytöstä. Nykyajan lapsethan suhtautuvat kasvisruokaan paljon luontevammin. Se on ruokaa siinä missä liharuokakin. Omista lapsista olen tämän ilokseni huomannut.

Ohis, jos katsoo vanhoja koulujen lounaslistoja, näkee, että 70-80- ja jopa 90-luvulla lounaalla syötiin useammin kasvisruokaa kuin nykyään. Onkin hupaisaa millainen kohu YHDESTÄ kasvisruokapäivästä viikossa tuli pari vuotta sitten, kun sitä Helsinkiin ajettiin.

Kyse onkin siitä että kirjoitetaan siitä määräys eikä siitä mitä lautasella sattuu ruokalistan mukaan olemaan. Määrääminen on yleensä huono juttu, varsinkin täysin turha määrääminen. 

Vierailija
28/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä? Sisko tuli vasta illalla poikkeamaan ja söimme miehen kanssa normaalisti lounas-aikaan.

Ap

Yleensä vieraille tarjotaan tuoretta ruokaa. Normaali lounas (ettekö käy töissä?). Illaksi sitten jotain uutta vieraalle tarjottavaksi. Vaikka kasvispiiras olisi sopiva

Ja en minä ainakaan ala kokkaamaan uutta ruokaa jos joku tulee vain poikkeamaan. Johan minä olisin vararikossa, kun lähes päivittäin tässä käy pyörähtämässä useampi ihminen.

Meillä poikkeamaan tuleville tarjotaan kahvit/teet.

Vierailija
29/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni ei voi omien sanojensa mukaan voi sietää sieniä, kuulemma oksennus lentää samantien. Tosin on tietämättään syönyt sieniruokia jo yli vuoden, pilkon vain sienet sen verran pieniksi ettei herra niitä tunnista. Jos ne jättää selvästi sieneksi tunnistettavaan muotoon, mies kakoo ja irvistelee teatraalisesti.

Sienissä monille inhottavinta on nimenomaan se koostumus ei välttämättä niinkään maku. Kakomusreaktio tulee juurikin niistä isoista paloista. Eli ei sun miehes välttämättä feidaa sitä sieniällötystä. Tuo pieneksi silppuminen vain estää sen okesennusrefleksin. Itsellä sama juttu. Ihan pieneksi silputtuna ja muun ruuan seassa pystyn sieniä syömään. Mutta kunnon palasista joudun pidättelemään oksennusta.

Vierailija
30/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyläilemme usein puolin ja toisin ja miehen sisko on hyvä ystäväni. Kylässä saatamme kysyä puolin ja toisin, että onko ok, jos otan esim. jääkaapista mehua. Tai jos on jotain ruokaa, niin meille on normaalia tarjota, että haluaako toinen sitä lämmitettävän jos pääsee kylään vasta illalla.

"Raportoin" tilanteen tänne siksi tänään, että eilen meillä oli miehen sisko kylässä ja silloin en istu koneella/puhelimella vaan seurustelin hänen kanssaan.

Ap

Vierailija
31/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on IBS = ärtyneen suolen oireyhtymä ja en voi syödä soijapaputuotteita. Ruokailu on nykyään tosi vaikeaa, kun on salakasvisruuan tuputtajia. Moniin tuotteisiin, myös lihatuotteisiin, lisätään soijaa. Itse olen kasvissyöntimyönteinen, mutta on ihmisellä oikeus päättää mitä syö. Ehkä miehelläsi on IBS eikä hän ole sinulle kehdannut asiasta puhua? Tai sitten ei tiedä että hänellä on IBS (moni ei, on arvioitu että jopa 10-15% suomalaisista sairastaa) ja on huomannut saavansa soijasta vatsavaivoja. Ehkä aikaisemmilla kerroilla onkin ihmetellyt mistä vatsavaivat ovat tulleet, mutta ei ole osannut epäillä makaroonilaatikkoa. 

Ap:n miehen IBS näkyy ilmenevän vain jos mies tietää syövänsä soijaa.

AP:n mies on voinut saada ripulia edellisistäkin kerroista, mutta ei ole maininnut AP:lle asiasta. Moni jatkuvasti ripuloiva häpeilee asiaa eikä halua asiasta kertoa. 

Tosiaan on voinut saada, tai sitten on voinut olla saamatta.

Vierailija
32/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on IBS. Tosin mun ja ap:n tilanteissa on se ero, että mieheni tietää mun yliherkkyyksistä. Nykyään kun moni aikuinen kehtaa olla ronkeli, kannattaa avoimesti kertoa esimerkiksi juurikin parisuhteensa toiselle osapuolelle, milloin on tosi kyseessä.

Tsemppiä kaikille, joilla sairaus rajoittaa syömistä!

Vierailija
33/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllö valitettavan lapsellista käytöstä aikuiselta ihmiseltä. Olen koettanut itsekin vähentää lihan kulutusta ja lisätä lkasvisruokien määrää ruokavaliossa. Lapsille en edes korosta, että joku ruoka on kasvisruoka. Heille maistuu mikä vain. Esim. kotitekoiset letut tai pinaattiletut. Eihän niissä ole lihaa. Ei sitä tarvitse alleviivata, ettei ruoassa ole lihaa. Soijarouhe on yllättävä tuote. Sen saa niin lihanoloiseksi.

Olisi hammottavaa nähdä kodissaan aikuiselta noin lapsellista käytöstä. Tai siis ehkä 70-, 80- tai 90-luvun lapsen lapsellista käytöstä. Nykyajan lapsethan suhtautuvat kasvisruokaan paljon luontevammin. Se on ruokaa siinä missä liharuokakin. Omista lapsista olen tämän ilokseni huomannut.

Ohis, jos katsoo vanhoja koulujen lounaslistoja, näkee, että 70-80- ja jopa 90-luvulla lounaalla syötiin useammin kasvisruokaa kuin nykyään. Onkin hupaisaa millainen kohu YHDESTÄ kasvisruokapäivästä viikossa tuli pari vuotta sitten, kun sitä Helsinkiin ajettiin.

Kyse onkin siitä että kirjoitetaan siitä määräys eikä siitä mitä lautasella sattuu ruokalistan mukaan olemaan. Määrääminen on yleensä huono juttu, varsinkin täysin turha määrääminen. 

No satojen tuhansien lasten ja nuorten ruokavalion terveellistäminen kouluissa ei ole mikään pikku juttu. Eikä ilmastonmuutoksen torjunta. 

Vierailija
34/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meillä poikkeamaan tuleville tarjotaan kahvit/teet.

Juu, niin mäkin yleensä tarjoan ja tarjoilen ruokaakin mikäli poikkeavalla (:D) on nälkä. Mutta tässä olikin se idea, että ap sanoi miehen sisko tulleen illalla poikkeamaan ja lainaamani henkilö sanoi, että vieraille tarjotaan tuoretta ruokaa ja ap:n olisi pitänyt kokata kasvispiiras.

Vierailija
35/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni ei voi omien sanojensa mukaan voi sietää sieniä, kuulemma oksennus lentää samantien. Tosin on tietämättään syönyt sieniruokia jo yli vuoden, pilkon vain sienet sen verran pieniksi ettei herra niitä tunnista. Jos ne jättää selvästi sieneksi tunnistettavaan muotoon, mies kakoo ja irvistelee teatraalisesti.

Sienissä monille inhottavinta on nimenomaan se koostumus ei välttämättä niinkään maku. Kakomusreaktio tulee juurikin niistä isoista paloista. Eli ei sun miehes välttämättä feidaa sitä sieniällötystä. Tuo pieneksi silppuminen vain estää sen okesennusrefleksin. Itsellä sama juttu. Ihan pieneksi silputtuna ja muun ruuan seassa pystyn sieniä syömään. Mutta kunnon palasista joudun pidättelemään oksennusta.

Ei, vaan nimenomaan sienien maku ja haju on hänen mukaansa se mikä oksettaa, ei koostumus.

Vierailija
36/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kasvissyöjä-aikoinani tein aina makaroonilaatikon soijasta, eksällä ei ollut vara valittaa ku minäkin halusin syödä.

Kaverimmekin kävi syömässä, kehui vuolaasti ja kun kysyin, että huomasin ettei ruuassa ollut mitään eläinperäistä niin leuka tipahti pöytään, kuulemma ihmetteli miten olin tehnyt liharuokaa kun tiesi etten eläintuotteita syö : D

Vierailija
37/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, tuo mieshän nimenomaan just feidaa sen "sieliällötyksen", kun ei huomaa että ruuassa on sieniä?

Vierailija
38/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein soijaan????

Joo kyllä vain. Otsikon voi laulaa vaikka Apulannan Teit meistä kauniin sävelin

Vierailija
39/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mauton suu miehelläsi, jos ei soijaa erota kun vasta kun sanotaan.

Vierailija
40/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyläilemme usein puolin ja toisin ja miehen sisko on hyvä ystäväni. Kylässä saatamme kysyä puolin ja toisin, että onko ok, jos otan esim. jääkaapista mehua. Tai jos on jotain ruokaa, niin meille on normaalia tarjota, että haluaako toinen sitä lämmitettävän jos pääsee kylään vasta illalla.

"Raportoin" tilanteen tänne siksi tänään, että eilen meillä oli miehen sisko kylässä ja silloin en istu koneella/puhelimella vaan seurustelin hänen kanssaan.

Ap

Lounasajan tapahtuma tuli vasta nyt mieleen

Illallahan se vieras oli käymässä?

Meillä syödään aina kaksi ateriaa ja aina tarjotaan vieraille tuoretta ruokaa. Itse voidaan joskus syödä lämmitettyäkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi