Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kelassa kaikki järki kadonnut?

Vierailija
10.03.2017 |

Hain tammikuun alussa toimeentulotukea Kelalta tammi- ja helmikuulle. Tein helmikuun alussa lusäyksiä hakemukseen kun oli tullut lisää mm terveydenhoitokuluja maksettavaksi. Hain myös maksusitoumusta reseptilääkkeisiin.

Elää kitkutin koko helmikuun ilman reseptilääkkeitäni (olen vaikeasti sairas) - ei ollut varaa ostaa niitä.

Kela teki helmikuun vipoviimeisenä päivänä päätöksen, että myöntää minulle maksusitoumuksen apteekkiin reseptilääkkeitä varten helmikuulle. Päätös postitettiin minulle maaliskuussa. Maksusitoumus ei siis kaiketi ollut enää voimassa.

Nytkö pitäisi hakea maaliskuulle apua reseptilääkkeisiin, jotta voi saada valmiiksi vanhentuneen maksusitoumuksen huhtikuussa?

Aika ovela tapa säästää rahaa valtion kassasta ja tappaa pois turhat menoerät kuten köyhät sairaat kansalaiset.

Mainitsen nyt vielä, että sairauteni vuoksi olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja se on syy pienituloisuuteeni.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset kehoitukset hakea halvempaa asuntoa on teoriassa ihan hyviä, mutta käytäntö on paljon monimutkaisempaa. Kaippa siinä kun teoreetikko tekee päätöksiä, niin ajattelee näin naiivisti. Ihan kuin niitä halvempia asuntoja vaan löytyisi taikasauvalla. Vai aletaanko sossurottia säilöämään johonkin kontteihin?

Niin ja kun se halpa asunto sitten löytyy, ei kannata ainakaan luottaa siihen että Kela ehtii tehdä toimeentulotukipäätöksiä vuokravakuudesta tai muuttoavustuksesta......

Ap

Vierailija
42/44 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuussa ovat luvanneet saada ne päätökset saada toimimaan. Olisihan tietysti voinut paremmin valmistautua näin suureen muutokseen, aina ne vain tuntuvat yllätyksenä tulevan. Minusta on kyllä hyvä, jos kaikki avustukset tulisivat samalta luukulta, ainakin meidän kunnassa ne isot ja vihaiset öykkärit saivat paljon harkinnanvaraisia tukia vain sillä, kun säikyttelivät virkailijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gofundme pitäisi ehdottomasti sallia Suomessakin. Köyhät voisivat saada lahjoituksia kotimaasta ja ulkomailta hädanalaisessa tilanteessa!

Vierailija
44/44 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan johtaja vastuuseen mokastaan, maksamaan vaikka omasta pussistaan heille jotka menettäneet asuntonsa, luottotietonsa tai joutuneet sairaalaan.

Kanna vastuusi, Elli.