Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki alle 12-vuotiaat rokotetaan vesirokkoa vastaan syyskuusta lähtien

Vierailija
10.03.2017 |

Aiotteko rokotuttaa lapsenne?

http://www.talouselama.fi/uutiset/kaikki-alle-12-vuotiaat-rokotetaan-ve…

Itse en. Muistelee sikapiikin seurauksia. Kyllä lapsi sen vesirokon kestää. Kestin minäkin ja on kestäneet muutkin.
Lapseni saa vain perusrokotteet.

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotevastaiset ovat nykyajan katolilaisia. Inkvisitio ja paavi samalla kertaa. Mikään uskonnollinen ryhmä ei ole niin suvaitsematon kuin rokotenillittäjät! Töissä saa mummoilta melkein turpaan, kun puhuu rokotteiden puolesta.

Vierailija
42/99 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote ei suojaa 100% varmuudella. Sen takia, varsikin jos lapseni olisivat tyttöjä, toivoisin että he sairastaisivat vesirokon luonnollisesti. Ajatelkaa, että lapsena rokotettu nainen tulee raskaaksi ja sairastuu vesirokkoon kun ei rokote antanutkaan 100% suojaa. Kyllä, sikiö vaarassa. Jos tämä nainen olisiko sairastanut luonnollisesti vesirokon niin samaa vaaraa ei olisi.

Vaikka terveydenhoitaja olenkin, niin mielestäni kaikkia tauteja vastaan ei tarvitse rokottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että Suomessa kuolee vuosittain 5-10 lasta korvatulehduksen takia. Diagnoosina on lopulta keuhkokuume tms., mutta alunperin syynä on hoitamatta jäänyt korvatulehdus, joka on lopulta äitynyt riittävän pahaksi. Silti meillä meuhkataan rokotteista, jotka eivät edes suojaa kuolemalta.

Vierailija
44/99 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin, että olisin lapsena saanut sellaisen rokotteen, kun 28-v sairastin kolme viikkoa vesirokkoa.

Vierailija
45/99 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokote ei suojaa 100% varmuudella. Sen takia, varsikin jos lapseni olisivat tyttöjä, toivoisin että he sairastaisivat vesirokon luonnollisesti. Ajatelkaa, että lapsena rokotettu nainen tulee raskaaksi ja sairastuu vesirokkoon kun ei rokote antanutkaan 100% suojaa. Kyllä, sikiö vaarassa. Jos tämä nainen olisiko sairastanut luonnollisesti vesirokon niin samaa vaaraa ei olisi.

Vaikka terveydenhoitaja olenkin, niin mielestäni kaikkia tauteja vastaan ei tarvitse rokottaa.

Tosiaan vanhemmat lapset ovat vesirokon sairastaneet, mutta kuopus ei sitten millään saa tautia. Ollaan todellakin käyty kylässä paikoissa joissa tautia olisi ollut tarjolla. Tarhassakin sen sai KAIKKI lapset paitsi meidän! Uskomatonta. Nyt tyttö jo lähentelee 10 vuotta ja olen pitänyt sitä ikää jonkinlaisena rajana... jos ei siihen mennessä sitä luonnollisesti sairasta niin sitten rokotetta kehiin. Tiedän aikuisia jotka ovat sairastaneet vesirokon aikuisena, ja kuolemaa ovat tehneet... (kuvainnollisesti) kamala tauti sairastaa aikuisena.

Vierailija
46/99 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mammat mitä kyseinen rokko voi aiheuttaa sikiölle...kiva kun lapsi vammautuu esim jonkun lapsen rokkopöpöitä...not!

Vierailija
47/99 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan!

Koskaan ei olla otettu lapselle mitään sika tai kausi-influenssa rokotteita ja on ollut hyvin terve. Nyt ei ole yli vuoteen sairastellut ollenkaan. Viimeksi oli noro.

Vierailija
48/99 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä muuten tiedätte, ettei sairastettu vesirokko tai jokin muu rokotuksin torjuttava tauti aiheuta jotain tuntemattomia jälkitauteja?

Voi aivan hyvin olla, että alzheimer, verisuonten kalkkeutuminen ja reuma, sekä ties mitkä muut kansansairaudet johtuvat jostain aiemmin sairastetusta taudista. 2-tyypin diabetes on varmasti sellainen, mutta niin voivat olla monet muutkin sairaudet. Monet riehaantuvat jostain todella harvinaisista rokotusten sivuvaikutuksista ja sitten unohdetaan ne vaikutukset joita rokottamattomuudella on.

Kannattaa ottaa kaikki mahdolliset rokotukset, niin säilyy huomattavasti todennäköisemmin terveenä kuin ilman niitä.

Kuule, laitapa vähän tiedettä ja perusteluja peliin, ennen kuin alat heittämään tuollaisia väitteitä ilmoille.

Vierailija
49/99 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden annoksen rokote takaa kyllä käytännössä lähes täydellisen suojan. Riski kuvailemallasi tilanteella on todellisuudessa olematon, ainakin verrattuna muihin raskaudenaikaisiin riskeihin. Ja voihan lapsi pienenä sairastaessaan saada vakavia komplikaatiota. Joten iso kyllä vesirokkorokotuksille.

Ihmetyttää vaan, että miten kaltaisiasi ihmisiä pääse terveydenhoidon tehtäviin.

Vierailija
50/99 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antais minäkään tuota rokotetta, vaan tulen antamaan lapselleni vain ne kaikki rokotteet jotka olen itsekin saanut ja huomannut ettei mun kohdalla niistä mitään pahaa seurannut. Se että mokattiin sen sikainfulenssa rokotteen kanssa ja nyt moni sairastaa sen takia narkolepsiaa, sellasta virhettä ei ois saanu ikinä päästä käymään ihmisten kustannuksella! se horjutti ainakin minulla valitettavasti paljon uskoa rokotusjärjestelmään. Kohta varmasti keksitään flunssaankin rokote, ettei ihmisten tarvitsisi enää sairastaa ees perus räkä kuume tautia, jos siihen pisteeseen mennään, niin meidän luonnollinen vastustuskyky laskee, joskus on hyvä sairastaa flunssiakin, ne pitää vastustuskykyä yllä... Sikapiikkiäkään en onneksi ottanut, muuten ois voinu saparo kasvaa pepusta tai tulla ainakin tuo narkolepsia! Narkolepsian takia on monen ihmisen loppuelämä pilalla.

Vierailija
51/99 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottaisin ehdottomasti! En halua, että lapseni joutuisivat kärsimään vyöruususta

Vierailija
52/99 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden annoksen rokote takaa kyllä käytännössä lähes täydellisen suojan. Riski kuvailemallasi tilanteella on todellisuudessa olematon, ainakin verrattuna muihin raskaudenaikaisiin riskeihin. Ja voihan lapsi pienenä sairastaessaan saada vakavia komplikaatiota. Joten iso kyllä vesirokkorokotuksille.

Ihmetyttää vaan, että miten kaltaisiasi ihmisiä pääse terveydenhoidon tehtäviin.

Kahden annoksen suoja on itse asiassa n. 80%, ei lähelläkään 100%.

Tuliko mieleen, että ehkäpä juuri näissä töissä olen nähnyt myös sen toisen puolen näissä rokotusasioissa. Vielä opiskeluaikana ja alkuvuosina työskennellessä olin rokote myönteinen, myönnän. En valitettavasti enää.. Ristiriitaistahan tämä on, koska toki töissä toimin thl:n ohjeiden mukaisesti, mutta itse ajattelen asioista toisin ja hoidan lapsiani kuten itse parhaaksi näen.

Vanhempia rokotuksia kyllä suosin ja pidän tärkeänä, että ne rokotteet on otettu.

Vierailija
53/99 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadun etten ehtinyt ottaaa ajoissa atoopikkolapselle vaikka suunnitelmissa oli. Sai sen taudin. Itse tauti ei ollut vaarallinen, mutta lapsiparka nykyisinkin täynnä rokonarpia. :(

Meille kävi samoin. Olisko vesirokko ollut kaksi vuotta sitten. Nyt arvet kyllä jo vaalentuneet hyvin. Onneks elämässä on suurempiakin murheita vaikka olen murehtinut arpia todella.

Vierailija
54/99 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin uranuurtaja ja rokotin lapseni jo vuonna 2004. 

Vierailija
55/99 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiotteko rokotuttaa lapsenne?

http://www.talouselama.fi/uutiset/kaikki-alle-12-vuotiaat-rokotetaan-ve…

Itse en. Muistelee sikapiikin seurauksia. Kyllä lapsi sen vesirokon kestää. Kestin minäkin ja on kestäneet muutkin.

Lapseni saa vain perusrokotteet.

Eikö ap vieläkään ole tajunnut, että sikapiikissä ongelmat aiheutti se adjuvantti(ymmärärt varmaan, mikä se on) ja sitä paitsi narkolepsiaan sairastuminen vaatii, että henkilöllä on geneettinen perimä sellainen, että yleensä saa narkolepsian.

Nämä ovat useimmille täyttä hepreaa, mutta olen itse näitä geenitutkimjuksia tehnyt ja on useita sairauksia, jotka ovat vahvaksi sidoksissa geeneihin.

Vierailija
56/99 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikki 3 lasta on roketettu vesirokkoa vastaan jo yli 20v sitten. Yksi lapsista sai koulussa vesirokon. Tauti oli erittäin lievä, tyyliin 5 näppylää ja vähän lämpöä. Rokotteen takia tauti tulee tosi lievänä, ei voimakkaana kuten joku manasi.

Aikusena sairastettuna vesirokko voi olla hengenvaarallinen, koska näppylöitä voi tulla myös sisäelimiin ja aivoihin, joissa ne voivat puhjeta. Ystäväni 3:n lapsen isä kuoli vesirokkoon.

Kerrotko  viitteen siihen tietoon, mistä vesirokkorokotuksen sai yli 20 v sitten:DDDDDD

Vierailija
57/99 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sairasti sen jo samana vuonna kun aloitti päiväkodin, eli 2-vuotiaana.. siitä on jo viisi vuotta aikaa. Jos vielä joskus tulee lisää lapsia niin en todellakaan aio rokotuttaa.

Vierailija
58/99 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taudin sairastaminen tuo 99,9 % elinikäisen suojan. Rokote ei todellakaan ole niin varma. Aletaan rokottaa niin kohta aikuiset rokoretut kuolee vesirokkoihin, kun ei rokote suojannutkaan.

Vesirokkorokotteen teho on tutkimusten mukaan noin 90% mutta ajattelumallisi ei toimi. Laumaimmuniteetin kasvun vuoksi useampi säätyy taudilta ja myös useampia aikuinen välttyy taudilta kokonaan, kun rokotusohjelma on saatu käyntiin. 

59/99 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on miellä rokotettu jo pienenä.

Sekä minulla että miehellä oli aikanaan voimakasoireisena ja minulla sukurasitteena se herpesviruksen riesa iän myötä. Etenkin tätini kärsi herpesviruksen eri ilmentymistä, mm. suu pahasti haavaumilla, ruusu ym.

Siksi rokotimme.

Vierailija
60/99 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat aikuiset sairastivat vesirokon aikuisina. Oli kuin influenssa ja lisänä iso läjä kutiavia näppyjä. Mieheltä laskin kaulasta ja toiselta puolelta päätä (makoiltiin vierekkäin) noin 50 näppyä. Lisää löytyi. Joka puolelta kehoa. Silti kumpikaan ei pitänyt tuota aikuisena sairastumista mitenkään kauheana kun ei tullut jälkitautejakaan.

Kaksi vanhinta lasta sairasti alle kouluikäisenä (saivat isältään tartunnan).

Kolmas ei ole vieläkään sairastanut ja olen harkinnut rokotusta. En vain ole osannut päättää. Meillä kun kaikilla lapsilla on laajat allergiat ilmaantuneet 3 kk iässä otettavan rokotteen jälkeen... Joten en halua ottaa lapsille turhia rokotteita...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä