Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että 13v tyttö 165cm pitkä painaa 60kg

Vierailija
10.03.2017 |

Onko normaalia?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä moinen kysymys tuli mieleen ap? Mikä tuossa ei olisi normaalia?

Koska on läski olo.

Ap

Tarkoitatko, että on a) läski olo, koska vertaat itseäsi muihin vai b) koska olo fyysisesti tuntuu raskaalta ja vetämättömältä?

Jos a), niin sähän tosiaan olet ihan normaalipainoinen eli et todellakaan ole mikään läski ja toivon, että pääset itseä moittivista ajatuksista irti.

Jos taas toinen vaihtoehto b), niin mieti syötkö liian usein epäterveellisiä herkkuja (sipsejä, karkkia, limsaa jne.) eli voisiko niistä karsia? Tai syötkö ylimääräisiä annoksia eli haet esimerkiksi lisää ruokaa, vaikka ei ole enää edes nälkä, mutta vaan mieli tekee? Sitten sen mukaan teet korjaukset ruokavalioon. Ja tietty raskas ja vetämätön olo voi johtua myös liikunnan puutteesta eli mene päivittäin vaikkapa ulos puolen tunnin reippaalle kävelylle, niin tulee mukavampi olo.

Vierailija
22/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pituutta tulee varmasti vielä myös lisää.

Tyttöjen pituuskasvu on yleensä nopeampaa ja loppuu aikaisemmin kuin pojilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Demin sivut kaatunu, vai miks täällä on nyt näin paljon lapsien tekemiä alotuksia?

Vierailija
24/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan normaali. Voit silti syödä terveellisesti, ei painon vaan terveellisten tapojen takia.

Vierailija
25/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet just sopivan kokoinen. Itse olin samanikäisenä tuon kokoinen. Nyt yli 40- vuotiaana pari senttiä lyhyempi ja painoa 68 kg. Ja edelleen täydellisen kokoinen.

Vierailija
26/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhti tyttö. 175cm, 57kg on parempi kuten meillä. Kakkostyypin diabetes uhkaa tytärtäsi.

Vierailija
27/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytön mitat 13 vuotiaana 165cm ja 51,6kg ja nyt 14 vuotiaana 168,3cm ja 50kg. Syö kuin hevonen, mutta jättänyt omasta halustaan limpparit kokonaan pois ja sipsiäkin syö ehkä kerran kk, siitä johtuu todennäköisesti tu painon aleneminen.

Vierailija
28/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä moinen kysymys tuli mieleen ap? Mikä tuossa ei olisi normaalia?

Koska on läski olo.

Ap

Tarkoitatko, että on a) läski olo, koska vertaat itseäsi muihin vai b) koska olo fyysisesti tuntuu raskaalta ja vetämättömältä?

Jos a), niin sähän tosiaan olet ihan normaalipainoinen eli et todellakaan ole mikään läski ja toivon, että pääset itseä moittivista ajatuksista irti.

Jos taas toinen vaihtoehto b), niin mieti syötkö liian usein epäterveellisiä herkkuja (sipsejä, karkkia, limsaa jne.) eli voisiko niistä karsia? Tai syötkö ylimääräisiä annoksia eli haet esimerkiksi lisää ruokaa, vaikka ei ole enää edes nälkä, mutta vaan mieli tekee? Sitten sen mukaan teet korjaukset ruokavalioon. Ja tietty raskas ja vetämätön olo voi johtua myös liikunnan puutteesta eli mene päivittäin vaikkapa ulos puolen tunnin reippaalle kävelylle, niin tulee mukavampi olo.

No mulla on b) ja syön ihan normaalisti tavallista ruokaa ja n. Pari kertaa viikossa mässyä. Liikunnanpuutetta saattaa olla koska en harrasta mitään liikuntaa. Teen vaan kotilihastreenejä ja tulee käveltyä jonkin verran koulumatkoilla. Mutta silti olen liian lihava mielestäni. Kaikki rasva on vatsassa, perseessä ja reisissä ja se ahdistaa ja lannistaa joka päivä kun menen peilin eteen seisomaan enkä ole tyytyväinen omaan kehooni :(

Ap

Vierailija
29/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lasten ja nuorten lihavuus on lisääntynyt meidän nuoruusajoista. Meidän nuoruusaikoina kyseisillä mitoilla olisi ollut toinen niistä luokan kahdesta pullukasta. Nyt niitä pullukoita on jo niin paljon, että tuo lasketaan varmaan ihan normaaliksi.

Vierailija
30/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Demin sivut kaatunu, vai miks täällä on nyt näin paljon lapsien tekemiä alotuksia?

Viihdyn enemmän täällä hyvistä syistä :)

Ap

Vierailija
31/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhti tyttö. 175cm, 57kg on parempi kuten meillä. Kakkostyypin diabetes uhkaa tytärtäsi.

Jaa'a ja kenen tyttärestä nyt puhutaan?

Ap

Vierailija
32/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse tuon ikäisenä 165/65 eikä meidän luokalla ollut kuin yksi toinen tyttö, joka oli yhtä lihava. Lukiossa paino kipusi jo 70 kiloon ja kolmikymppisenä olin 100-kiloinen. 165/60 ei ole vielä paha, mutta kannattaa katsoa ettei se paino pääse siitä hiipimään ylöspäin. Minä onnistuin lihottamaan nuorena itseni leivillä, kun mihinkään herkkuihin ollut varaa. Ei meillä ollut edes tuoremehua tai maustettua jogurttia, mitä nykyisin löytyy jo köyhemmistäkin perheistä. Ja silti onnistuin itseni lihottamaan.

Vierailija
33/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin samanikäisenä samanpituinen ja -painoinen ja ihan normaalikokoinen. Siitä en sitten enää kasvanutkaan enää enempää ja painokin on pysynyt viimeiset 16 suurin piirtein samoissa lukemissa :) Eli ei syytä huoleen.

Vierailija
34/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea harrastamaan liikuntaa määrätietoisesti ja vähennä karkinsyöntiä. Syö kuitenkin tavallista ruokaa normaalisti. Pienet muutokset elintavoissa vaikuttavat ajan kanssa, joten ei pidä luovuttaa parin viikon jälkeen, kun tuloksia ei vielä näy. Jatka sitkeästi! Kesään mennessä saat jo tuloksia. Älä rupea millekään rankalle laihdutuskuurille. Sinun iässäsi on usein vielä jonkin verran ns. lapsenpyöreyttä, joka karisee ihan itsestäänkin. Mutta kuten sanottua, liikunta ei ole koskaan pahitteeksi. Mutta ruuan kanssa ei pidä alkaa temppuilla, ettei mopo karkaa lapasesta. Syömishäiriöt väijyvät nuoria tyttöjä nurkan takana. 

Vierailija
35/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole! Tuon pituisen pitäisi painaa enimmillään 55kg, mutta olisi hyvä painaa vähemmän.

Koulu terveydenhoitaja

Oletko varma koulu terveydenhoitaja, ettet vain olisi kouluterveyden hoitaja tai koulu terveyden hoitaja.

Vierailija
36/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette sairaita kun haukutte tuota 13v tyttöä suureksi. Olen tyttö niin pahoillani , iso hali! Olet juuri sopiva. Etsi vaikka todistukseksi bmi laskuri. Itse olen ollut tuon kokoinen 12 vuotiaita, nyt n.50. Toiset vaan kehittyy aiemmin ja silloin se lantion muotokin muuttuu.

Vierailija
37/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te olette sairaita kun haukutte tuota 13v tyttöä suureksi. Olen tyttö niin pahoillani , iso hali! Olet juuri sopiva. Etsi vaikka todistukseksi bmi laskuri. Itse olen ollut tuon kokoinen 12 vuotiaita, nyt n.50. Toiset vaan kehittyy aiemmin ja silloin se lantion muotokin muuttuu.

:)

Ap

Vierailija
38/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin 13-vuotiaana 165 cm pitkä ja painokin suunnilleen tuon verran.

Ap se raskas olo varmaan johtuu vaan siitä liikunnan puutteesta. Lisää hieman reippailua, niin sillä se hoituu.

Ehkä et ole myös vielä tottunut naisellisempiin muotoihin, jotka juurikin tuossa iässä alkavat kehittyä. Kehosi muokkaantuu aikuisen mittoihin ja meille joillekin naisille sitä reittä, peffaa, rintoja jne. voi siunautua hieman enemmän kuin toisille. Kaikkien vartalot eivät ole samanlaisia. Toisilla naisilla on luonnostaan hieman pyöreämpää muotoa reisissä ja vartalossa kauttaaltaan. Toivottavasti alat tykkäämään omasta vartalostasi ja tuo tyytymätön olo itseesi menee ohi. <3 

Vierailija
39/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin 13-vuotiaana 165 cm pitkä ja painokin suunnilleen tuon verran.

Ap se raskas olo varmaan johtuu vaan siitä liikunnan puutteesta. Lisää hieman reippailua, niin sillä se hoituu.

Ehkä et ole myös vielä tottunut naisellisempiin muotoihin, jotka juurikin tuossa iässä alkavat kehittyä. Kehosi muokkaantuu aikuisen mittoihin ja meille joillekin naisille sitä reittä, peffaa, rintoja jne. voi siunautua hieman enemmän kuin toisille. Kaikkien vartalot eivät ole samanlaisia. Toisilla naisilla on luonnostaan hieman pyöreämpää muotoa reisissä ja vartalossa kauttaaltaan. Toivottavasti alat tykkäämään omasta vartalostasi ja tuo tyytymätön olo itseesi menee ohi. <3 

Ap

Vierailija
40/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMI-laskurin käyttön mukaan hyvällä ja normaalilla tasolla....

Bmi ei toimi lasten, kääpiöiden ja muutaman muun erityisryhmän kohdalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi